Welk orgel thuis?

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Klavart »

Eminent Omegan DCS-300

Overgenomen van familie.
Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Mannetje »

Desiree schreef:Meestal doe je zelf moeilijker dan de buren over burengerucht, heb ik altijd gemerkt. Maar dat kan bij jou anders zijn.
Helaas...
Wij hebben geen orgel.
Ook jammer. Hoewel andere instrumenten ook mooi kunnen zijn.
En een gitaar klinkt gelukkig minder doordringend dan een orgel.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door -DIA- »

Content D2227
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Content D2227
Buren hebben er ook eentje, maar gelukkig zijn deze appartementen goed geïsoleerd.
Ik kan wel horen als de linker buurman speelt, als het muisstil is. Anders ligt het voor boven- en onderburen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Welk orgel thuis?

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
eilander schreef:Een Content. Daarmee ga ik ook wat voorzichtige stappen op Hauptwerkgebied zetten.
Dat is leuk! Welke samples spreken je het meeste aan?
Ik moet me eerlijk gezegd nog een beetje verdiepen in wat ik ga doen. Niet te groot/duur en romantische stijl. Nog tips?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Herman »

Mixtuur. Hauptwerk dus. Zeer mooi.
Laatst gewijzigd door Herman op 20 jan 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door -DIA- »

Dit vind ik een erg mooi orgel. Een fors aantal euro's duurder dan de D2227, wel veel herkenbaar, maar wat geluid betreft niet. Dit is niet uit de D2227 te halen.
https://www.youtube.com/watch?v=Gv1DwHr ... xPpMZH4F25

PS de YouTube-link kan wat mij betreft hier geen kwaad. Anders kan ik het niet duidelijk maken. Mocht het toch niet kunnen, dan een berichtje voor de moderators: ----Knippen----.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Maanenschijn »

Hier staan een 9 spels pedaalharmonium, een Rippen piano en een oude Engelse Rintoul piano. Mooi op 440 hertz, zodat ook het aanwezige koper prachtig met deze natuurtonen kan samenstemmen.

Er is hier nog nooit een electronisch orgel in huis geweest, maar Hauptwerk.... soms denk ik er over.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Welk orgel thuis?

Bericht door ejvl »

eilander schreef:
ejvl schreef:
eilander schreef:Een Content. Daarmee ga ik ook wat voorzichtige stappen op Hauptwerkgebied zetten.
Dat is leuk! Welke samples spreken je het meeste aan?
Ik moet me eerlijk gezegd nog een beetje verdiepen in wat ik ga doen. Niet te groot/duur en romantische stijl. Nog tips?
Ik vind de Eben Haezer uit Apeldoorn opname erg mooi. Utrecht vind ik vrij breierig, prima met wat solostemmen, maar in het volle werk vind ik het een brei. De Laurens vind ik ook niet zo mooi, Zutphen en Alkmaar wel. En enkele Franse orges waar ik de naam niet zo van weet, in elk geval een hele mooie Caen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door kasparov »

Maanenschijn schreef:Hier staan een 9 spels pedaalharmonium, een Rippen piano en een oude Engelse Rintoul piano. Mooi op 440 hertz, zodat ook het aanwezige koper prachtig met deze natuurtonen kan samenstemmen.

Er is hier nog nooit een electronisch orgel in huis geweest, maar Hauptwerk.... soms denk ik er over.
Dus drie forse instrumenten! Ik houd het bij een Domus Prestige (zo eentje met een lade om allerlei instellingen te kunnen doen).
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Bourdon16 »

Klavart schreef:Eminent Omegan DCS-300

Overgenomen van familie.
O wat leuk die heb ik ook.
Wat mij opvalt is dat de cornet niet tot de centrale c loopt maar nog een octaaf lager gaat. Of is dat op meer orgels zo?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Bourdon16 »

Ik heb onlangs bij iemand orgel gespeeld. Een orgel met Hauptwerk en ook Sweelinq erop.
Samplesets van o.a. Utrecht, Kampen en Heusden.
Het orgel is van een echte techneut die alles zelf nog helemaal afstelt met speciale boxen en dergelijke maar het klinkt echt fantastisch moet ik zeggen.

Gelukkig is het bijna vaderdag..
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: 06 jun 2023, 12:06 Ik heb onlangs bij iemand orgel gespeeld. Een orgel met Hauptwerk en ook Sweelinq erop.
Samplesets van o.a. Utrecht, Kampen en Heusden.
Het orgel is van een echte techneut die alles zelf nog helemaal afstelt met speciale boxen en dergelijke maar het klinkt echt fantastisch moet ik zeggen.

Gelukkig is het bijna vaderdag..
Haha, je komt niet ver met een budget van 24,95 euro.

Ik zoek overigens nog een techneut die mij zou willen helpen mijn spulletje te upgraden.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef: 06 jun 2023, 12:12
Bourdon16 schreef: 06 jun 2023, 12:06 Ik heb onlangs bij iemand orgel gespeeld. Een orgel met Hauptwerk en ook Sweelinq erop.
Samplesets van o.a. Utrecht, Kampen en Heusden.
Het orgel is van een echte techneut die alles zelf nog helemaal afstelt met speciale boxen en dergelijke maar het klinkt echt fantastisch moet ik zeggen.

Gelukkig is het bijna vaderdag..
Haha, je komt niet ver met een budget van 24,95 euro.

Ik zoek overigens nog een techneut die mij zou willen helpen mijn spulletje te upgraden.
Ik begreep dus van hem dat er nog heel veel bij komt kijken voor wat betreft het instellen en dergelijke.
Ook als je een heel duur exemplaar koopt moet je dat blijkbaar nog zelf doen.
Als je wilt kan ik hem wel vragen om je te helpen. Wat voor iets heb je staan?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welk orgel thuis?

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
Haha, je komt niet ver met een budget van 24,95 euro.

Ik zoek overigens nog een techneut die mij zou willen helpen mijn spulletje te upgraden.
Een vakantieorganist die inviel tijdens vakanties in jouw gemeente heeft zelf een heel spul gebouwd en is behoorlijk handig daarin. Je zou hem eens kunnen vragen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie