Concerten

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

:
refo schreef:Wel sneu voor de vissen.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Concerten

Bericht door DDD »

samanthi schreef:
CvdW schreef:Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.

Juist een kunst om in economisch slechte tijden toch een goede winst behalen uit je vermogen.

Was de muziekavond een soort examen voor ds. Baan? Is orgelspelen alleen iets vertolken?
Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.
Ik vind dit een vreemd standpunt. De bijbel is juist heel negatief over rente, en spreekt zich niet negatief uit over risicodragende participaties.

Maar dat nog meer in het bijzonder terzijde.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

DDD schreef:
samanthi schreef:
CvdW schreef:Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.

Juist een kunst om in economisch slechte tijden toch een goede winst behalen uit je vermogen.

Was de muziekavond een soort examen voor ds. Baan? Is orgelspelen alleen iets vertolken?
Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.
Ik vind dit een vreemd standpunt. De bijbel is juist heel negatief over rente, en spreekt zich niet negatief uit over risicodragende participaties.

Maar dat nog meer in het bijzonder terzijde.
28 Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij hebbe mede te delen dengene, die nood heeft.
Hier haal ik mijn standpunt vandaan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Concerten

Bericht door Klavart »

DDD schreef:
samanthi schreef:Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.
Ik vind dit een vreemd standpunt. De bijbel is juist heel negatief over rente, en spreekt zich niet negatief uit over risicodragende participaties.
Waaruit blijkt dat de Bijbel negatief is over rente?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

Klavart schreef:
DDD schreef:
samanthi schreef:Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.
Ik vind dit een vreemd standpunt. De bijbel is juist heel negatief over rente, en spreekt zich niet negatief uit over risicodragende participaties.
Waaruit blijkt dat de Bijbel negatief is over rente?
Ik denk dat DDD woeker bedoeld en ik bedoel rente die je van de Heere krijgt, dus niet op de bank.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Concerten

Bericht door refo »

Als er geen mensen zijn die risicodragend kapitaal willen verstrekken hebben veel mensen geen baan.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Concerten

Bericht door Reiziger »

Hendrikus schreef: Denk om je hoofd, maak je niet druk om de smaak (of het gebrek aan smaak) van anderen. Fijn dat jij ervan genoten hebt. En hopelijk breidt de olievlek zich uit. Goede muziek moet je vaak meerdere keren horen voor je 't gaat waarderen. Mooi dat in Gouda ruimte wordt gegeven aan goede muziek!
Het gaat niet perse om smaak. Eerlijk gezegd hoor ik liever Asma, Zwart, Mulder dan Bach. Enkel om het feit dat sommigen de bewegingsvrijheid van een predikant inperken. Jammer is dat!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Concerten

Bericht door Zita »

Dit topic gaat over concerten. Niet over de morele toelaatbaarheid van hobby's voor predikanten, vissen of rente.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

refo schreef:Als er geen mensen zijn die risicodragend kapitaal willen verstrekken hebben veel mensen geen baan.
Het is oftopic, maar wie rijk willen worden vallen in vele verzoekingen, dat betekend niet dat je niet rijk mag zijn, maar dat je niet naar de schatten van de wereld jaagt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Concerten

Bericht door FlyingEagle »

Zaterdagavond 13 april. Iedereen welkom!

Afbeelding
Plaats reactie