Welke muziek beluister je nu?

Online
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Bertiel »

hallo zeg... je snapt wat ik het bedoel. Ik had net bij 30 graden drie ikea kasten in elkaar gezet.
Ik was even niet zo helder meer
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Neem het niet te serieus.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door samanthi »

Hendrikus schreef:
samanthi schreef:
Hendrikus schreef:
Bertiel schreef: Kerk is afgelopen voorjaar volledig schoongemaakt en getoonzet. Dat heeft het orgel zeer goed gedaan.
Hoe toonzet je een kerk?
Of: hoe zet je een kerk toon?
Plagerd
Absoluut, maar toch: als ik lees dat een kerk volledig is getoonzet, vraag ik me wel af hoe ze dat hebben gedaan. Verkoopt Blokker daar spullen voor, of moet je dan bij de Hema zijn?
Bij de kringloop denk ik :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door J.C. Philpot »

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Zonnebloem »

Alphons Diepenbrock - Hymn for Violin and Orchestra
newton
Berichten: 680
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door newton »

A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door JCRyle »

newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
:mdr :mdr ... Een dag geleden hadden we nog een hittegolf :haha
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:
newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
:mdr :mdr ... Een dag geleden hadden we nog een hittegolf :haha
In Oost-Nederland was vandaag de hittegolf nog niet gebroken.
In bv de Achterhoek en Oost-Groningen bleef de temperatuur vandaag nog boven de 25 graden, waarmee daar de hittegolf vandaag regionaal nog voortduurde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
newton
Berichten: 680
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door newton »

JCRyle schreef:
newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
:mdr :mdr ... Een dag geleden hadden we nog een hittegolf :haha
Het is al bijna weer december, de tijd voor een festival of lessons and carols, dus druk studeren. Dit jaar ook weer een mooie nieuwe compositie van een gewaardeerd forumlid op het programma.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
Het grappige is dat veel Engelsen hun fijngevoelige neus ophalen voor het suikergoed van mensen als Rutter en Stopford, terwijl wij er in Nederland dol op zijn - en dan dénken dat we heel erg op de hoogte zijn van Engelse kerkmuziek.

In hoogliturgische Britse kerken en kathedralen zul je niet gauw een Ruttertje of een Stopfordje horen: da's meer voor de ''choral societies", de gezelligheidskoren die doordeweeks samenkomen en repeteren om in december een knus kerstconcert te geven. Maar dat is iets anders dan Anglicaanse kerkmuziek.
Stanford, Sumsion, Ireland, Howells, Finzi, Tavener: da's voor ons toch een stapje verder van huis - maar een stap dichter bij de Anglicaanse eredienst.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Dat kan best zijn, maar Rutter heeft wel degelijk ook kwalitatief goede muziek geschreven. Dat deze goed in het gehoor ligt en relatief eenvoudig is in te studeren, is waar, maar dat is, hoewel geen criterium voor goede muziek, ook geen uitsluitend kenmerk van slechte muziek.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Dat kan best zijn, maar Rutter heeft wel degelijk ook kwalitatief goede muziek geschreven. Dat deze goed in het gehoor ligt en relatief eenvoudig is in te studeren, is waar, maar dat is, hoewel geen criterium voor goede muziek, ook geen uitsluitend kenmerk van slechte muziek.
Die Engelsen zijn soms ook echte snobs, ja ;)
~~Soli Deo Gloria~~
newton
Berichten: 680
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door newton »

Hendrikus schreef:
newton schreef:A Christmas Blessing / Christmas Carols and Anthems by Philip Stopford https://www.youtube.com/playlist?list=O ... YKcZnPk8V0
Het grappige is dat veel Engelsen hun fijngevoelige neus ophalen voor het suikergoed van mensen als Rutter en Stopford, terwijl wij er in Nederland dol op zijn - en dan dénken dat we heel erg op de hoogte zijn van Engelse kerkmuziek.

In hoogliturgische Britse kerken en kathedralen zul je niet gauw een Ruttertje of een Stopfordje horen: da's meer voor de ''choral societies", de gezelligheidskoren die doordeweeks samenkomen en repeteren om in december een knus kerstconcert te geven. Maar dat is iets anders dan Anglicaanse kerkmuziek.
Stanford, Sumsion, Ireland, Howells, Finzi, Tavener: da's voor ons toch een stapje verder van huis - maar een stap dichter bij de Anglicaanse eredienst.
Een nummer als 'a christmas blessing' kan inderdaad wat pijn doen aan de vullingen. Gelukkig is het programma wel wat gevarieerder dan alleen stopford.

Het blijft toch ook altijd maar een lastige discussie. Kom je je luisteraars tegemoet met een toegankelijk repertoire, zodat je ook meer luisteraars trekt, of kies je ook muziek die wat verder af staat. Het festival of lessons and carols is in z'n aard toch ook meer 'volks'?

Het waarderen van Howells, Elgar etc heeft wat meer tijd nodig. Net als een eerste slok whisky ook niet lekker is.
Online
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Bertiel »

Der todt und das Madchen van Schubert door emerson string quartet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie