Welke muziek beluister je nu?

Online
merel
Berichten: 9659
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door merel »

Bach; pachelbel canon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

Met zoonlief wat liedjes. Net wat muziek van Mary Poppins. Het is voornamelijk heel vrolijk, maar "Feed the birds" vind ik eigenlijk echt een heel mooi liedje.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

Een uitvoering van 'liefde was het' door een solist uit een Russisch koor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Maanenschijn »

samanthi schreef:Een uitvoering van 'liefde was het' door een solist uit een Russisch koor.
Bijzonder dat het door een koor werd gezongen, of was het tijdens een dienst? Het lied (met andere tekst dan onze Nederlandse) wordt voornamelijk gezongen bij begrafenissen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

Maanenschijn schreef:
samanthi schreef:Een uitvoering van 'liefde was het' door een solist uit een Russisch koor.
Bijzonder dat het door een koor werd gezongen, of was het tijdens een dienst? Het lied (met andere tekst dan onze Nederlandse) wordt voornamelijk gezongen bij begrafenissen.
https://youtu.be/KLTu1xv2-Us

https://youtu.be/d1StI5sO7mM

https://youtu.be/Gr0LdT9MNpE

Hier wat voorbeelden
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

'Door de wereld gaat een woord.' En dat bij IKEA. Instrumentale muziek weliswaar. Maar toch een blijde verrassing.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:'Door de wereld gaat een woord.' En dat bij IKEA. Instrumentale muziek weliswaar. Maar toch een blijde verrassing.
Waarschijnlijk draaiden ze Hatikvah, het Israelische volkslied, niet wetend dat die melodie ook wordt gebruikt voor een christelijk lied.

[Waarbij overigens maar de vraag is of ze daar in Israel blij mee zijn. Daarom staat het lied in het nieuwe Liedboek en in Weerklank dan ook afgedrukt met de melodie van Wim ter Burg].
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:'Door de wereld gaat een woord.' En dat bij IKEA. Instrumentale muziek weliswaar. Maar toch een blijde verrassing.
Waarschijnlijk draaiden ze Hatikvah, het Israelische volkslied, niet wetend dat die melodie ook wordt gebruikt voor een christelijk lied.

[Waarbij overigens maar de vraag is of ze daar in Israel blij mee zijn. Daarom staat het lied in het nieuwe Liedboek en in Weerklank dan ook afgedrukt met de melodie van Wim ter Burg].
Daar twijfelde ik eerst over. Maar er kwam nog een heel aantal andere liederen in panfluitvorm langs. Ik kan even niet meer op de naam daarvan komen, omdat ik me op andere dingen moest concentreren, maar ik wilde het nog melden. Maar het kan wel zijn dat naast bekende kerstliederen een aantal andere melodieën van volksliederen langskwam, maar die indruk had ik niet.

Los daarvan, het Israëlisch volkslied is toch minstens zo bijzonder, zo niet bijzonderder, met de hele BDS-beweging.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Traditional and Popular HYMNS for ADVENT

https://www.youtube.com/watch?v=nX97512 ... UTYinSOUND
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Erskinees »

Vrijdag en zaterdag stonden de sinterklaasliedjes hier in huis op repeat. De hele dag, op een luid volume.
Nu ontgiften met radio 3 (klassieke en instrumentale muziek) van de ref. omroep.
Online
merel
Berichten: 9659
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door merel »

Onze jongste heeft in de aanloop naar pakjesavond ook niets anders gedaan dan in zijn pietenpak sinterklaasliedjes zingen. Wij hebben pakjesavond daarom maar een dag vervroegd.
parsifal schreef:Met zoonlief wat liedjes. Net wat muziek van Mary Poppins. Het is voornamelijk heel vrolijk, maar "Feed the birds" vind ik eigenlijk echt een heel mooi liedje.
Ik vind de liedjes van Mary Poppins en de Sound of Music allemaal geweldig! heerlijk om die mee te zingen
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Mister »

Erskinees schreef:Vrijdag en zaterdag stonden de sinterklaasliedjes hier in huis op repeat. De hele dag, op een luid volume.
Sterkte.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door refo »

Candlelight carol van John Rutter.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Fughetta in G van Christian Friedrich Gottlieb Schwencke (1767 - 1822)
(Degelijk contrapuntisch vakwerk)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie