Welke muziek beluister je nu?

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Zita »

Het is op dit moment niet kies om te discussiëren over de muziek (of nog minder: de persoon) van Kinga Bán. We sluiten daarom die discussie.
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Protegé »

Romance, from Serenade for Strings, William Lloyd Webber: https://www.youtube.com/watch?v=R5ONGL7Z1cA
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

Cd van ds Krijgsman. Heerlijk, een oase!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door J.C. Philpot »

Desiree schreef:Cd van ds Krijgsman. Heerlijk, een oase!
Een orgelcd van voor zijn domineeschap, of een preek cd die als muziek in je oren klinkt?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Nasrani »

Improvisaties van Sander van Marion.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:https://www.youtube.com/watch?v=vfrVUtEe1o0

Mijn favoriete organist.
Je hebt zijn stijl! :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Hoe weet jij dat?

edit: Google geeft de oplossing :super

Dan ben je dus zeker zo belangstellend als men schrijft :humhihi

Maar ik kan niet in zijn schaduw staan hoor.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Hoe weet jij dat?

edit: Google geeft de oplossing :super

Dan ben je dus zeker zo belangstellend als men schrijft :humhihi

Maar ik kan niet in zijn schaduw staan hoor.
Ik begrijp even niet wat je bedoelt, vooral de middelste zin niet. En Google kan mij ook niet helpen. Maar als je goed nadenkt, weet je hoe ik het weet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

J.C. Philpot schreef:
Desiree schreef:Cd van ds Krijgsman. Heerlijk, een oase!
Een orgelcd van voor zijn domineeschap, of een preek cd die als muziek in je oren klinkt?
Cd voor zijn domineeschap. Herman Krijgsman. Preken weet ik niet. Mijn man gaat nog wel eens luisteren en komt dan goed gemutst terug. Wel leuk als een ds zo goed kan spelen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

Desiree schreef: Cd voor zijn domineeschap. Herman Krijgsman. Preken weet ik niet. Mijn man gaat nog wel eens luisteren en komt dan goed gemutst terug. Wel leuk als een ds zo goed kan spelen.
Voor wie? Er zijn inderdaad predikanten die zeer goed orgel spelen (denk aan de domineesconcerten die o.a. in Epe en Nijkerk worden gehouden). Maar zouden die mannen soms niet met kromme tenen op de kansel zitten, popelend om de organist ter plekke even aan de kant te schuiven en te zeggen "laat mij maar even"?
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Desiree schreef: Cd voor zijn domineeschap. Herman Krijgsman. Preken weet ik niet. Mijn man gaat nog wel eens luisteren en komt dan goed gemutst terug. Wel leuk als een ds zo goed kan spelen.
Voor wie? Er zijn inderdaad predikanten die zeer goed orgel spelen (denk aan de domineesconcerten die o.a. in Epe en Nijkerk worden gehouden). Maar zouden die mannen soms niet met kromme tenen op de kansel zitten, popelend om de organist ter plekke even aan de kant te schuiven en te zeggen "laat mij maar even"?
ds Droger kan ook prachtig orgel spelen, weet ik.
Als de organist na het amen van de preek een passende variatie speelt, voordat hij het intro van de te zingen Psalm speelt, maakt hij daar vaak een opmerking over. In de trant van: mooi is dat als de organist zo'n waardevolle muzikale toevoeging geeft.
Ik hoor het ook als een organist dit doet.
Er zijn meer predikanten die dit weleens doen. Ik vind het een mooi gebaar jegens de organist ook.
Misschien lijkt het er soms op dat het niet uitmaakt wie er op het orgel speelt of opmerkt wat je doet, maar dat is echt niet zo hoor, Hendrikus.
Als ik online luister, luister ik ook altijd goed naar het begeleidend orgelspel, laat de computer nog even aanstaan totdat het geluid weggedraaid wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
Desiree schreef: Cd voor zijn domineeschap. Herman Krijgsman. Preken weet ik niet. Mijn man gaat nog wel eens luisteren en komt dan goed gemutst terug. Wel leuk als een ds zo goed kan spelen.
Voor wie? Er zijn inderdaad predikanten die zeer goed orgel spelen (denk aan de domineesconcerten die o.a. in Epe en Nijkerk worden gehouden). Maar zouden die mannen soms niet met kromme tenen op de kansel zitten, popelend om de organist ter plekke even aan de kant te schuiven en te zeggen "laat mij maar even"?
Dat hoop ik niet.

Als ze enigszins een besef hebben van hun eigen positie, dan zullen ze met ds. P. Roos ooit in Bewaar het Pand (als ik mij niet vergis, want ik citeer uit mijn hoofd) opmerken dat de gemeenteleden inclusief de organist ook veel geduld met hun dominees moeten hebben. Want de preek is ook de ene keer beter dan de andere keer en iedereen wacht netjes af tot hij klaar is.

Als er dan eens een wat mindere organist is, dan verwacht ik dat de dominee God vriendelijk dankt voor zijn eigen talenten en verder bescheiden blijft. Niet in iedere gemeente zijn toptalenten beschikbaar voor de eredienst. Ik vind het een ander probleem als een kerkenraad bewust minder goede organisten kiest, maar dat zal toch een zeldzaamheid zijn. Ik weet het van niet één GG.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door ejvl »

DDD schreef:
Hendrikus schreef:
Desiree schreef: Cd voor zijn domineeschap. Herman Krijgsman. Preken weet ik niet. Mijn man gaat nog wel eens luisteren en komt dan goed gemutst terug. Wel leuk als een ds zo goed kan spelen.
Voor wie? Er zijn inderdaad predikanten die zeer goed orgel spelen (denk aan de domineesconcerten die o.a. in Epe en Nijkerk worden gehouden). Maar zouden die mannen soms niet met kromme tenen op de kansel zitten, popelend om de organist ter plekke even aan de kant te schuiven en te zeggen "laat mij maar even"?
Dat hoop ik niet.

Als ze enigszins een besef hebben van hun eigen positie, dan zullen ze met ds. P. Roos ooit in Bewaar het Pand (als ik mij niet vergis, want ik citeer uit mijn hoofd) opmerken dat de gemeenteleden inclusief de organist ook veel geduld met hun dominees moeten hebben. Want de preek is ook de ene keer beter dan de andere keer en iedereen wacht netjes af tot hij klaar is.

Als er dan eens een wat mindere organist is, dan verwacht ik dat de dominee God vriendelijk dankt voor zijn eigen talenten en verder bescheiden blijft. Niet in iedere gemeente zijn toptalenten beschikbaar voor de eredienst. Ik vind het een ander probleem als een kerkenraad bewust minder goede organisten kiest, maar dat zal toch een zeldzaamheid zijn. Ik weet het van niet één GG.
Talent kan ook anders gebruikt worden, of tenminste niet volgens de kerk-muzikale regels.
Heykoop, Nieuwkoop en dergelijken hebben ook talent, toch zal een kenner wel met kromme tenen kunnen zitten, bijvoorbeeld door het structureel volledig uit de maat spelen bij inzetten, of het overvloedig gebruik van quint en octaaf parallellen of het niet handhaven van de kerktoonsoorten en alles in majeur of mineur spelen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik vind het een ander probleem als een kerkenraad bewust minder goede organisten kiest, maar dat zal toch een zeldzaamheid zijn. Ik weet het van niet één GG.
Ik wel. Notbene de plaats mijner inwoning is er een voorbeeld van. :fi
Overigens kunnen de predikanten ds. G.J. Baan en ds. C. Hogchem ook uitstekend orgel spelen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie