Welke muziek beluister je nu?

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:Bij de dokter, de apotheek, de bakker, de slager en waar al niet meer, overal ben je een nummer. Dus zo bijzonder is dat niet.
Quatsch. De bakker sprak me vanmorgen nog bij m'n naam aan. Zelfs de dokter, waar ik gelukkig bijna nooit kom, weet heus wel hoe ik heet.
Waar het hier om gaat, is dat in serieuze muziek niet gesproken wordt van nummers, maar van composities.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

In mijn laatste muziekboek staan allemaal rare tekens.. :)
Laatst gewijzigd door Desiree op 25 okt 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Bij de dokter, de apotheek, de bakker, de slager en waar al niet meer, overal ben je een nummer. Dus zo bijzonder is dat niet.
Quatsch. De bakker sprak me vanmorgen nog bij m'n naam aan. Zelfs de dokter, waar ik gelukkig bijna nooit kom, weet heus wel hoe ik heet.
Waar het hier om gaat, is dat in serieuze muziek niet gesproken wordt van nummers, maar van composities.
Allereerst, we zitten hier op een Nederlands forum, dus a.u.b. geen Duitse synoniemen voor 'onzin' (ik heb het even opgezocht op Google).
Verder: als ik naar de bakker, de apotheek, de dokter of de slager ga, overal moet ik tegenwoordig wel een briefje trekken met een nummer. En dat is zeer ergerlijk. Maar goed, blijkbaar is dat niet overal zo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Waarom vind je dat ergerlijk? Ik vind het ergerlijk als het niet zo is, en vooral als andere mensen dan voordringen of dat proberen. Als ik het door heb, zeg ik er zeker wat van, maar vaak ben ik vergeten wie er eerder en later waren. Bij zo'n nummer hoef je niets te onthouden. Ik vind het een geweldige uitvinding.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Waarom vind je dat ergerlijk? Ik vind het ergerlijk als het niet zo is, en vooral als andere mensen dan voordringen of dat proberen. Als ik het door heb, zeg ik er zeker wat van, maar vaak ben ik vergeten wie er eerder en later waren. Bij zo'n nummer hoef je niets te onthouden. Ik vind het een geweldige uitvinding.
Ja, inderdaad. Dat is waar. Maar ook dan presteren sommige mensen het alsnóg om voor te dringen, door te zeggen dat ze nummer zoveel zijn, terwijl dat de 5de persoon achter hun is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

Er is een categorie mensen dat veelal voordringt. Die halen dan met een kakstem iets voor 3 euro. Je begrijpt er niets van want ze zouden tijd zat moeten hebben. Op den duur weet je wel hoe je dat aan moet pakken. Maar ja.. geeft het. Er blijft genoeg over.. ;)

Maar ik leer graag van Hendrikus hoe het in de muziek gaat. Dus oké, helder!
Laatst gewijzigd door Desiree op 25 okt 2018, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

Desiree schreef:Er is een categorie mensen dat veelal voordringt. Die halen dan met een kakstem iets voor 3 euro. Op den duur weet je wel hoe je dat aan moet pakken. Maar ja.. geeft het. Er blijft genoeg over.. ;)
Genoeg over blijft het wel, anders is de bakker niet echt op z'n voorraad. Maar het gaat in zekere zin natuurlijk als eerste om de tijdsduur.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

Ja, dat snap ik.. ik reserveer veelal.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door liz boer »

Henryk Gorecki - Symphony No. 3
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Bij de dokter, de apotheek, de bakker, de slager en waar al niet meer, overal ben je een nummer. Dus zo bijzonder is dat niet.
Quatsch. De bakker sprak me vanmorgen nog bij m'n naam aan. Zelfs de dokter, waar ik gelukkig bijna nooit kom, weet heus wel hoe ik heet.
Waar het hier om gaat, is dat in serieuze muziek niet gesproken wordt van nummers, maar van composities.
Allereerst, we zitten hier op een Nederlands forum, dus a.u.b. geen Duitse synoniemen voor 'onzin' (ik heb het even opgezocht op Google).
Verder: als ik naar de bakker, de apotheek, de dokter of de slager ga, overal moet ik tegenwoordig wel een briefje trekken met een nummer. En dat is zeer ergerlijk. Maar goed, blijkbaar is dat niet overal zo.
Ik zou gauw gaan emigreren als ik jou was. Naar de bewoonde wereld :nananere
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:
DDD schreef:Waarom vind je dat ergerlijk? Ik vind het ergerlijk als het niet zo is, en vooral als andere mensen dan voordringen of dat proberen. Als ik het door heb, zeg ik er zeker wat van, maar vaak ben ik vergeten wie er eerder en later waren. Bij zo'n nummer hoef je niets te onthouden. Ik vind het een geweldige uitvinding.
Ja, inderdaad. Dat is waar. Maar ook dan presteren sommige mensen het alsnóg om voor te dringen, door te zeggen dat ze nummer zoveel zijn, terwijl dat de 5de persoon achter hun is.
Ik kom dat bij ins op de Veluwe nooit tegen, blijkbaar is niet alles in Zeeland zo positief. Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

FlyingEagle schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Waarom vind je dat ergerlijk? Ik vind het ergerlijk als het niet zo is, en vooral als andere mensen dan voordringen of dat proberen. Als ik het door heb, zeg ik er zeker wat van, maar vaak ben ik vergeten wie er eerder en later waren. Bij zo'n nummer hoef je niets te onthouden. Ik vind het een geweldige uitvinding.
Ja, inderdaad. Dat is waar. Maar ook dan presteren sommige mensen het alsnóg om voor te dringen, door te zeggen dat ze nummer zoveel zijn, terwijl dat de 5de persoon achter hun is.
Ik kom dat bij ins op de Veluwe nooit tegen, blijkbaar is niet alles in Zeeland zo positief. Afbeelding
Zeeland, dat is toch waar de klanten in de supermarkt in het Duits worden aangesproken? :wiz
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:Zeeland, dat is toch waar de klanten in de supermarkt in het Duits worden aangesproken? :wiz
Quatsch.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:Zeeland, dat is toch waar de klanten in de supermarkt in het Duits worden aangesproken? :wiz
Quatsch.
Of is het nu Quarz? :quoi
Quarz, gesteinsbildende Mineralgruppe, verschiedene Modifikationen der Kieselsäure oder des Siliciumdioxids (SiO2). Die wichtigste Modifikation, der so genannte Tiefquarz, ist nach Feldspat das zweithäufigste Mineral der oberen Erdkruste. Quarz tritt gesteinsbildend in Magmatiten, Sedimentgesteinen und Metamorphiten auf.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Mistig »

Hendrikus schreef:
Mistig schreef:Ik luisterde gisteren nog wat muziek van Dietrich Buxtehude.

Het nummer "Nichts soll uns scheiden von der Liebe Gottes" weet mij altijd wel weer te raken.
Bijzondere muziek.
Merkwaardig toch, dat muziekstukken 'nummer' genoemd worden. Dat doe je bij een mannenkoor of op de fanfare. Maar niet bij Buxtehude :modo
Ik heb die benadering eerlijk gezegd nog nooit gehoord.
Maar ik ben het wel met je eens dat Buxtehude wat anders is dan de muziek van het mannenkoor of de fanfare.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie