Welke muziek beluister je nu?

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
eilander schreef:
Hendrikus schreef:
J.C. Philpot schreef:Het orgel begint al vroeg te spelen.
Meestal is het de organist die begint te spelen, orgels spelen zelden uit zichzelf. En áls ze dat al doen, is dat meestal ten gevolge van een technische storing ;)
Als je nét te laat het perron oploopt, zeg je dan ook altijd: "ach, de machinist rijdt net weg!"

Zolang de zakken niet collecteren en de preekstoel niet preekt, speelt het orgel ook niet. :huhu
Overigens is er toch meer over te zeggen. Een orgel bespeelt zichzelf niet. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat het wel speelt. Speelt een grammofoon bijvoorbeeld wel? En een muziekdoos?

Ik zie de vergelijking met het draaiorgel pas later. Misschien is het zo dat alleen geautomatiseerde bespelingen het woord spelen rechtvaardigen?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
eilander schreef:Als je nét te laat het perron oploopt, zeg je dan ook altijd: "ach, de machinist rijdt net weg!"

Zolang de zakken niet collecteren en de preekstoel niet preekt, speelt het orgel ook niet. :huhu
En hoe zit het nu met die trein?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:
eilander schreef:Als je nét te laat het perron oploopt, zeg je dan ook altijd: "ach, de machinist rijdt net weg!"

Zolang de zakken niet collecteren en de preekstoel niet preekt, speelt het orgel ook niet. :huhu
En hoe zit het nu met die trein?
Dan zeg ik: hè, ik was nét te laat.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
eilander schreef:
Hendrikus schreef:
eilander schreef:Als je nét te laat het perron oploopt, zeg je dan ook altijd: "ach, de machinist rijdt net weg!"

Zolang de zakken niet collecteren en de preekstoel niet preekt, speelt het orgel ook niet. :huhu
En hoe zit het nu met die trein?
Dan zeg ik: hè, ik was nét te laat.
Grapjas :)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Bonny »

Gospelconcerten van Bob Dylan
The Groom's still waiting at the altar
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

Is dat betamelijk?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:Is dat betamelijk?
Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Het gaat jou niet aan of het voor Bonny betamelijk is.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door DDD »

Waarom niet? Dit is toch een discussieforum?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door J.C. Philpot »

Inderdaad. Er werd gewoon een vraag gesteld.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Is dat betamelijk?
Bob Dylan's christelijke muziek lijkt me zelfs meer dan betamelijk. Al is het alleen maar om je aan het denken te zetten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Dodo »

Maar Jantje bedoelt niet: is dat betamelijk? Jantje bedoelt: ik vind dat niet betamelijk.
Bonny vindt dat uiteraard betamelijk, anders zou hij/zij deze muziek niet luisteren.
Jantje zou iets meer recht door zee kunnen zijn, en zeggen: ik vind dat niet kunnen. En dat uitleggen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Bonny »

Jantje schreef:Is dat betamelijk?
Ik vind van wel. Ik nodig je uit om bijvoorbeeld de tekst van het lied Saved te lezen. Ik vind het een prima Bijbelse inhoud hebben. Jij hoeft het niet mooi, goed of fijn te vinden, hoor. Maar zoals anderen hier al zeggen ‘Bony zij in zijn gemoed te volle verzekerd’ :OO3 , en dat is hij zeker.

Blessed is the name of the Lord forever, wisdom and might are His
The Groom's still waiting at the altar
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Jantje »

Het gaat niet alleen om de tekst, maar ook om de persoon. We moeten niet vergeten dat hij ook een popzanger was.

Ik vind dat dit niet op een reformatorisch forum thuishoort.

En anderen: ik mag die vraag gewoon stellen. Volgens mij is het een hele normale vraag. Ik geloof namelijk dat deze muziek de grens overgaat van wat voor ons als christenen betamelijk is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Bonny »

Jantje schreef:Het gaat niet alleen om de tekst, maar ook om de persoon. We moeten niet vergeten dat hij ook een popzanger was.

Ik vind dat dit niet op een reformatorisch forum thuishoort.

En anderen: ik mag die vraag gewoon stellen. Volgens mij is het een hele normale vraag. Ik geloof namelijk dat deze muziek de grens overgaat van wat voor ons als christenen betamelijk is.
Natuurlijk mag je die vraag stellen, maar kun je ook beargumenteren waarom de betamelijkheid van de gospelsongs van Bob een vraag is?

Wat precies vindt je niet op een reformatorisch forum thuishoren? Zijn het de gospels, de naam Bob Dylan an sich, of dat een medeforummer hier naar luistert?

Daarnaast, wat vindt je van je eigen onderschrift, in het licht van deze dialoog?? :D :D
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Het gaat niet alleen om de tekst, maar ook om de persoon. We moeten niet vergeten dat hij ook een popzanger was.
Dus was is niet goed?
Jantje schreef:En anderen: ik mag die vraag gewoon stellen. Volgens mij is het een hele normale vraag. Ik geloof namelijk dat deze muziek de grens overgaat van wat voor ons als christenen betamelijk is.
Ik heb ClassicFM weleens aanstaan en dat is voor de meeste christenen aanvaardbaar, maar laatst hoorde ik daar een lied voorbijkomen dat ik herkende als een lied van The Beatles. Blijkbaar muzikaal zo goed gemaakt, dat het nu een licht klassiek nummer is geworden.
Bonny schreef:Wat precies vindt je niet op een reformatorisch forum thuishoren? Zijn het de gospels,
Ik vind gospels prachtig, maar dan moeten ze wel gezongen worden door een zwarte man of vrouw.
Go down Moses... kippenvelmuziek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie