Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

Bericht door -DIA- »

sirdanilot schreef:
-DIA- schreef:Ik heb pas de afscheidspreek van ds. Weststrate beluisterd.
Há, ook van Terneuzen. We worden veel genoemd op het forum vandaag :yahoo


En ja, de teksten uit Datheen zijn mooi, maar ik ben ze zelf niet echt gewend, meer de oude berijming gewoon. En het toch echt een stuk oudere taalgebruik speelt ook parten.
Terneuzen heeft voor Rijssenaren iets hè? De edelachtbare heer Lonink was ooit de eerste burger
van onze gemeente, en thans schijnt deze edelachtbare heer in Terneuzen te resideren.
Wij hebben zelf door het stadje gewandeld, en ja, wat zullen we zeggen, mooi? Ach, niet bepaaldelijk,
maar ook niet lelijk. Er stond volgens ook een kerk die geen kerk bleek te zijn, ergens in het centrum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

Bericht door sirdanilot »

-DIA- schreef:
sirdanilot schreef:
-DIA- schreef:Ik heb pas de afscheidspreek van ds. Weststrate beluisterd.
Há, ook van Terneuzen. We worden veel genoemd op het forum vandaag :yahoo


En ja, de teksten uit Datheen zijn mooi, maar ik ben ze zelf niet echt gewend, meer de oude berijming gewoon. En het toch echt een stuk oudere taalgebruik speelt ook parten.
Terneuzen heeft voor Rijssenaren iets hè? De edelachtbare heer Lonink was ooit de eerste burger
van onze gemeente, en thans schijnt deze edelachtbare heer in Terneuzen te resideren.
Wij hebben zelf door het stadje gewandeld, en ja, wat zullen we zeggen, mooi? Ach, niet bepaaldelijk,
maar ook niet lelijk. Er stond volgens ook een kerk die geen kerk bleek te zijn, ergens in het centrum.
Helaas is - net als in Rijssen - het meeste mooie gesloopt. Ook nu nog worden delen van de binnenstad gesloopt, terwijl dit in de rest van het land ondenkbaar zou zijn. Nu bestaat de binnenstad wel uit allemaal kleine huisjes die nooit goed onderhouden zijn, dus dit is ook wel begrijpelijk. Mooie grachtenpanden vindt men niet in Terneuzen en heeft men nooit gevonden ook. Al is het stukje bij de Vissteeg nog wel aardig en oud. Wel moeilijk te vinden, je moet DIT steegje in ;)

Je doelt op de Grote Kerk, denk ik. Dat was vroeger wel een kerk, maar nu wordt dit alleen gebruikt voor concerten en dergelijke (ook orgelconcerten). Daarnaast zijn er nog de oud-gereformeerde kerk en de Ger Gem, die gemeentes zijn verhuisd naar een groter kerkgebouw buiten het centrum en de oude kerkgebouwen krijgen andere functies.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

Bericht door sirdanilot »

Inmiddels staan ook psalm 108 vers 1,2 en 3 en psalm 85 vers 3 en 4 erop. Helaas beide in slechte opnamekwaliteit :(
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

Bericht door Hendrikus »

sirdanilot schreef:Inmiddels staan ook psalm 108 vers 1,2 en 3 en psalm 85 vers 3 en 4 erop. Helaas beide in slechte opnamekwaliteit :(
YouTube wordt niet voor niets ook wel JoeTroep genoemd....
~~Soli Deo Gloria~~
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Ook de Psalmen van Datheen staan nu on-line

Bericht door sirdanilot »

Ligt niet aan youtube, maar aan de opnamekwaliteit zelf. Er staan ook heel mooie, goed opgenomen Psalmen op youtube.
Plaats reactie