Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Joannah »

huisman schreef:
Joannah schreef:47 miljoen mensen laten "creperen" is wel een beetje erg overdreven, vind je niet?
Ik vraag me alleen af waar het geld vandaan moet komen, want die oorlog in Afghanistan en Irak kost ook niet weinig.
Als je honderden miljarden kunt pompen om de economie en de banken staande te houden moet dit toch geen probleem zijn.
Je realiseert je wel dat dit allemaal geleend geld is, en dat die zg welvarendheid van Amerika gebaseerd is op totaal onrealistisch boven je stand leven, op geleend geld.
Nogal een zieke mentaliteit, als je het mij vraagt.
De enige cultuur daar is shopping and spending..., maar goed, afgezien van de nieuwe plannen van Obama, ik vertrouw hem niet.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Zita »

Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:47 miljoen mensen laten "creperen" is wel een beetje erg overdreven, vind je niet?
Ik vraag me alleen af waar het geld vandaan moet komen, want die oorlog in Afghanistan en Irak kost ook niet weinig.
Als je honderden miljarden kunt pompen om de economie en de banken staande te houden moet dit toch geen probleem zijn.
Je realiseert je wel dat dit allemaal geleend geld is, en dat die zg welvarendheid van Amerika gebaseerd is op totaal onrealistisch boven je stand leven, op geleend geld.
Nogal een zieke mentaliteit, als je het mij vraagt.
De enige cultuur daar is shopping and spending...
onder die mentaliteit valt het toegankelijk maken van zorgvoorzieningen voor een groter deel van de bevolking m.i. niet. Er zou vast wel wat minder boven de stand geleefd kunnen worden, maar wat nu is gebeurt, is een vorm van basale beschaving.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Joannah »

Zita schreef:
Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:47 miljoen mensen laten "creperen" is wel een beetje erg overdreven, vind je niet?
Ik vraag me alleen af waar het geld vandaan moet komen, want die oorlog in Afghanistan en Irak kost ook niet weinig.
Als je honderden miljarden kunt pompen om de economie en de banken staande te houden moet dit toch geen probleem zijn.
Je realiseert je wel dat dit allemaal geleend geld is, en dat die zg welvarendheid van Amerika gebaseerd is op totaal onrealistisch boven je stand leven, op geleend geld.
Nogal een zieke mentaliteit, als je het mij vraagt.
De enige cultuur daar is shopping and spending...
onder die mentaliteit valt het toegankelijk maken van zorgvoorzieningen voor een groter deel van de bevolking m.i. niet. Er zou vast wel wat minder boven de stand geleefd kunnen worden, maar wat nu is gebeurt, is een vorm van basale beschaving.
Ja, wat beschaving betreft kan het alleen maar beter worden.
Nog genoeg werk aan de winkel...http://www.refdag.nl/artikel/1344551/VS ... ranen.html
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Marnix »

huisman schreef:
Luther schreef:
Joannah schreef:
Luther schreef: Dat klopt niet. De Dow Jones is omhoog gegaan na het nieuws dat het zorgplan aanvaard was.
Tsja, ik kan me voorstellen dat met tientallen mijoenen extra patienten een aantal medicijnenfabrikanten, maar ook andere industrietakken(tm beddenfabrikante toe enz) er wekl een zekere groei aan zit te komen,ja.
Dat China het geld aan USA moet lenen voor al deze extra uitgaven deert ze niet, klaarblijkelijk.
We spreken elkaar nog...
Ik begrijp dat jij die 47 miljoen onverzekerden liever laaten creperen? En die miljoenen anderen die honderden dollars per maand betalen voor een slechte verzekering ook?
Het is eigenlijk schandalig dat de "Christelijke" presidenten van de VS dit onrecht van onverzekerden altijd hebben laten bestaan. Proficiat Obama :sorc
Een hoop van hen hebben geprobeerd het zorgstelsel te hervormen.... maar werden tegengewerkt.... :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door refo »

Het stelsel wat er nu door is is behoorlijk afgezwakt ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen. Uiteindelijk blijven nog steeds 23 miljoen Amerikanen onverzekerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Joannah »

refo schreef:Het stelsel wat er nu door is is behoorlijk afgezwakt ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen. Uiteindelijk blijven nog steeds 23 miljoen Amerikanen onverzekerd.
In Afrika lopen wel 230 miljoen mensen onverzekerd rond.
Misschien wel 2 keer zoveel.
En eenzelfde aantal heeft niet eens genoeg te eten!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door refo »

Joannah schreef:
refo schreef:Het stelsel wat er nu door is is behoorlijk afgezwakt ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen. Uiteindelijk blijven nog steeds 23 miljoen Amerikanen onverzekerd.
In Afrika lopen wel 230 miljoen mensen onverzekerd rond.
Misschien wel 2 keer zoveel.
En eenzelfde aantal heeft niet eens genoeg te eten!
Ja, en?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Joannah »

refo schreef:
Joannah schreef:
refo schreef:Het stelsel wat er nu door is is behoorlijk afgezwakt ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen. Uiteindelijk blijven nog steeds 23 miljoen Amerikanen onverzekerd.
In Afrika lopen wel 230 miljoen mensen onverzekerd rond.
Misschien wel 2 keer zoveel.
En eenzelfde aantal heeft niet eens genoeg te eten!
Ja, en?
die mensen hebben niet de gelegenheid om met een creditcard geld uit te geven, wat ze niet eens hebben.
Of de pil vergoed te krijgen.
Heb dus niet echt medelijden met amerikanen of zo.
Een land krijgt de leider die het kiest, en deze keer lijkt het een voordeel. maar ieder voordeel heeft zijn nadeel...
Welvaart en welzijn hebben niet zoveel met elkaar gemeen, als wij wel denken.
Kijk naar Nederland, nog nooit hadden we zoveel , maar nog nooit waren we zo ontevreden.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Marnix »

Ja, en?

Dat er armoede in de derde wereld is, wil toch niet zeggen dat we in eigen land armoede niet mogen aanpakken...?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Luther »

refo schreef:Het stelsel wat er nu door is is behoorlijk afgezwakt ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen. Uiteindelijk blijven nog steeds 23 miljoen Amerikanen onverzekerd.
Dit is feitelijk onjuiste informatie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Luther »

NIEUWS:

Obama tekent zorgwet.


WASHINGTON (ANP) – De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag zijn zwaarbevochten wet over de hervorming van de Amerikaanse gezondheidszorg getekend. Met de handtekening is de wet van kracht geworden.

Bij de plechtige ondertekening waren parlementsleden aanwezig die de president steunden, en meerdere Amerikanen die gaan profiteren van de nieuwe maatregelen. Door de hervormingen krijgen voor de eerste keer in de geschiedenis bijna alle Amerikanen een ziektekostenverzekering.

Obama en zijn vicepresident Joe Biden werden met een staande ovatie in de Oostvleugel van het Witte Huis onthaald. Biden sprak van een „historische dag” en noemde Obama „de man die dit alles tot stand heeft gebracht”.

De president zelf sprak van een „nieuw jaargetijde in Amerika”. „De wet die ik teken, zet hervormingen in gang waar generaties Amerikanen hard voor hebben gevochten en gedemonstreerd en reikhalzend naar hebben uitgekeken”. Obama tekende de wet met twintig verschillende pennen die daarna aan instanties en personen zijn gegeven.

De president zei tijdens de ceremonie dat hij het wetsvoorstel onder meer tekende voor zijn moeder. „Die moest het gevecht aan met verzekeringsmaatschappijen toen ze kanker had, zelfs in haar laatste dagen”, aldus Obama. Volgens de president is nu eindelijk het basisprincipe vastgelegd dat iedereen het recht op een basisverzekering heeft.

De Democratische meerderheid in het Huis van Afgevaardigden van het parlement ging zondagavond met een krappe meerderheid akkoord met een plan dat eerder door de Senaat was goedgekeurd. Ook stemde de kamer in met een pakket wijzigingen, dat nog door de Senaat moet worden behandeld.

Obama zei er van overtuigd te zijn dat de Senaat snel zijn goedkeuring zal geven. Een groot deel van de maatregelen gaat overigens pas over vier jaar in. Een klein aantal maatregelen wordt direct van kracht.

Republikeinse politici zijn mordicus tegen de wet en hopen met hun tegenstand de Democraten van Obama bij tussentijdse verkiezingen in november te verslaan. Verscheidene Amerikaanse staten hebben al aangekondigd rechtszaken tegen de wet te beginnen, omdat die hun soevereiniteit zou aantasten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door Joannah »

Zita schreef:
Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:47 miljoen mensen laten "creperen" is wel een beetje erg overdreven, vind je niet?
Ik vraag me alleen af waar het geld vandaan moet komen, want die oorlog in Afghanistan en Irak kost ook niet weinig.
Als je honderden miljarden kunt pompen om de economie en de banken staande te houden moet dit toch geen probleem zijn.
Je realiseert je wel dat dit allemaal geleend geld is, en dat die zg welvarendheid van Amerika gebaseerd is op totaal onrealistisch boven je stand leven, op geleend geld.
Nogal een zieke mentaliteit, als je het mij vraagt.
De enige cultuur daar is shopping and spending...
onder die mentaliteit valt het toegankelijk maken van zorgvoorzieningen voor een groter deel van de bevolking m.i. niet. Er zou vast wel wat minder boven de stand geleefd kunnen worden, maar wat nu is gebeurt, is een vorm van basale beschaving.
Jammer dat deze nieuwe vorm van beschaving niet echt gepaard gaat met een beschaafde mentaliteit.
Kijk daarvoor maar even op de elsevier site bij nieuws/buitenland wat Biden tegen Obama zei.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Obama boekt enorme overwinning: zorgplan aanvaard.

Bericht door elbert »

Joannah schreef:Ik vraag me alleen af waar het geld vandaan moet komen, want die oorlog in Afghanistan en Irak kost ook niet weinig.
500 miljard dollar bezuinigen op Medicare en het vervangen door het aangenomen pakket. Daarnaast nog wat belastingverhogingen voor de rijken.
Overigens moet de stemming in het huis van afgevaardigen over, omdat de Republikeinse senatoren 2 fouten in de wet hebben gevonden.
Plaats reactie