Ayaan Hirsi Ali

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Ayaan Hirsi Ali

Bericht door freek »

Wat vinden jullie van de nieuwste visie van Ayaan Hirsi Ali? Christelijke waarden benutten in de strijd tegen radicale islam?
SGP-jongeren zijn zo enthousiast dat ze a.s. zaterdag op het jongerencongres de Oranje-Bovenprijs aan haar uitreiken.
http://www.sgpj.nl/Page/sp803/ml1/from_ ... Index.html

Meer over het nieuwe boek van haar: http://www.nd.nl/artikelen/2010/maart/1 ... als-leider
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Marie-Henriëtte »

Is Ayaan Hirsi Ali eigenlijk een Christin?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Luther »

freek schreef:Wat vinden jullie van de nieuwste visie van Ayaan Hirsi Ali? Christelijke waarden benutten in de strijd tegen radicale islam?
SGP-jongeren zijn zo enthousiast dat ze a.s. zaterdag op het jongerencongres de Oranje-Bovenprijs aan haar uitreiken.
http://www.sgpj.nl/Page/sp803/ml1/from_ ... Index.html

Meer over het nieuwe boek van haar: http://www.nd.nl/artikelen/2010/maart/1 ... als-leider
Ik vind het een vreemde ontwikkeling. Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets. Lijkt een beetje op Wilders, die ook steeds pal zegt te staan voor de joods-christelijke tarditie, maar qua opvattingen op etische gebied erg liberaal is, en als VVD-kamerlid in de paarse periode alle anti-christelijke wetgeving heeft gesteund.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Marie-Henriëtte »

Luther schreef:
freek schreef:Wat vinden jullie van de nieuwste visie van Ayaan Hirsi Ali? Christelijke waarden benutten in de strijd tegen radicale islam?
SGP-jongeren zijn zo enthousiast dat ze a.s. zaterdag op het jongerencongres de Oranje-Bovenprijs aan haar uitreiken.
http://www.sgpj.nl/Page/sp803/ml1/from_ ... Index.html

Meer over het nieuwe boek van haar: http://www.nd.nl/artikelen/2010/maart/1 ... als-leider
Ik vind het een vreemde ontwikkeling. Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets.
Precies, dit is waar ik op doel. Net zoals Bolkestein steeds het het christendom gebruikt om zogenaamde normen en waarden te behouden in Nederland. Ondertussen zet Bolkestein zich ook actief in voor de Nederlandse vereniging voor een vrijwillig levenseinde. Ouderen moeten euthanasie kunnen plegen als zij het leven zat zijn en lijden, meent Bolkestein met zijn handtekeningen actie. Ouderen ertoe verleiden om zelf voor de dood te kiezen als zij het niet meer zien zitten, dat strookt niet met christelijke normen en waarden mijns inziens.

Ben benieuwd hoe Ayaan Hirsi Ali tegen dit soort morele thema's aankijkt. Pakt ze dan ook de Bijbel erbij?
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 18 mar 2010, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Gian »

Luther schreef: Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets.
Fijne analyse :bobo

Er zijn meer mensen geweest die via de fascinatie voor Jezus tot geloof kwamen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Joannah »

Gian schreef:
Luther schreef: Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets.
Fijne analyse :bobo

Er zijn meer mensen geweest die via de fascinatie voor Jezus tot geloof kwamen.
Voor zover ik me kan herinneren is Ayaan niet gelovig, maar bewondert ze de christelijke normen en waarden wel.
En ach, iemand die van PvdA naar VVD surft, zou ook nog wel eens van Moslim naar Christen kunnen switchen, misschien.
Hoe ze hier door Verdonk's toedoen het land uit is geknikkerd vind ik nog steeds schandalig!Ik vraag me trouwens af, waar Verdonk nu eigenlijk nog trots op durft te zijn.
Ik moet dat woord trouwens zowiezo niet.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Marie-Henriëtte »

Is er trouwens ergens een lijst te vinden met winnaars van de 'Oranje Boven' prijs?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door vlinder »

Marie-Henriëtte schreef:Is er trouwens ergens een lijst te vinden met winnaars van de 'Oranje Boven' prijs?
Geen idee.
In 2008 kreeg minister Verhagen de prijs en 2007 Dhr. van der Vlies.
Deze prijs wordt uitgereikt als politici zich inzetten voor christelijke normen en waarden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Marie-Henriëtte »

vlinder schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Is er trouwens ergens een lijst te vinden met winnaars van de 'Oranje Boven' prijs?
Geen idee.
In 2008 kreeg minister Verhagen de prijs en 2007 Dhr. van der Vlies.
Deze prijs wordt uitgereikt als politici zich inzetten voor christelijke normen en waarden.
Ze zijn nog niet zo heel lang geleden begonnen met het uitreiken van deze prijs, las ik net op de website. De heer Van der Vlies was de eerste die deze prijs in ontvangst mocht nemen waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 18 mar 2010, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door huisman »

Gian schreef:
Luther schreef: Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets.
Fijne analyse :bobo

Er zijn meer mensen geweest die via de fascinatie voor Jezus tot geloof kwamen.
Als je Ayaan al wat langer volgt vind ik dit echt een verbetering, er is en tijd geweest dat ze alle religie verafschuwde.
Nu ziet ze in het Christendom en vooral in Jezus waardevolle zaken....laten wij bidden dat de Heilige Geest haar nog veel meer laat zien van de dierbaarheid van Christus. (of geloven wij niet dat ook zij wederomgeboren kan worden?)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door ChristenConservatief »

Luther schreef:
freek schreef:Wat vinden jullie van de nieuwste visie van Ayaan Hirsi Ali? Christelijke waarden benutten in de strijd tegen radicale islam?
SGP-jongeren zijn zo enthousiast dat ze a.s. zaterdag op het jongerencongres de Oranje-Bovenprijs aan haar uitreiken.
http://www.sgpj.nl/Page/sp803/ml1/from_ ... Index.html

Meer over het nieuwe boek van haar: http://www.nd.nl/artikelen/2010/maart/1 ... als-leider
Ik vind het een vreemde ontwikkeling. Ayaan gebruikt het christendom hooguit als middel in haar doel: het bestrijden van de islam. Met het christendom als zodanig heeft ze niets. Lijkt een beetje op Wilders, die ook steeds pal zegt te staan voor de joods-christelijke tarditie, maar qua opvattingen op etische gebied erg liberaal is, en als VVD-kamerlid in de paarse periode alle anti-christelijke wetgeving heeft gesteund.
Blijkens haar speech op de SGP-Jongerendag heeft ze de liberale ethiek nog niet verlaten, want ze pleit voor ''meer rechten voor de vrouw en de homoseksueel binnen de SGP''. Wel was ze ''blij dat de jongere generatie al wat meer vrijgevochten is dan de oudere'''....

Het is inderdaad te hopen dat de aangereikte Bijbel het middel tot haar bekering zal zijn.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door -DIA- »

Ik vraag me af of het verstandig is om een prijs (ere geven, hulde brengen!) aan een atheïstiche vrouw...
Ik heb daar ernstige bedenkingen bij... Wat doen de SGP-jongeren? Zou ds. Kersten dit ook hebben goed-
gekeurd, en met hem alle standvastige SGP'ers? Zou dat niet op gespanenn voet staan met de SGP-beginselen...
Zouden we dan toch zwichten voor de druk van buitenaf? Zouden we verrotten van binnenuit?
Het zijn vragen die wel sterk in je naar boven kunnen komen.
Een kleine nuancering, een klein beetje relativeren van een standpunt kan soms enorme consequenties hebben...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om een prijs (ere geven, hulde brengen!) aan een atheïstiche vrouw...
Ik heb daar ernstige bedenkingen bij... Wat doen de SGP-jongeren? Zou ds. Kersten dit ook hebben goed-
gekeurd, en met hem alle standvastige SGP'ers? Zou dat niet op gespanenn voet staan met de SGP-beginselen...
Zouden we dan toch zwichten voor de druk van buitenaf? Zouden we verrotten van binnenuit?
Het zijn vragen die wel sterk in je naar boven kunnen komen.
Een kleine nuancering, een klein beetje relativeren van een standpunt kan soms enorme consequenties hebben...
Laat ik het nu eens met je eens zijn, DIA. Maar niet vanwege ds. Kersten. Laten we die man er in 2010 buiten houden. Er zijn voldoende eigenstandige argumenten vanuit het gedachtegoed van de SGP om Ayaan geen aanmoedigingsprijs te geven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om een prijs (ere geven, hulde brengen!) aan een atheïstiche vrouw...
Ik heb daar ernstige bedenkingen bij... Wat doen de SGP-jongeren? Zou ds. Kersten dit ook hebben goed-
gekeurd, en met hem alle standvastige SGP'ers? Zou dat niet op gespanenn voet staan met de SGP-beginselen...
Zouden we dan toch zwichten voor de druk van buitenaf? Zouden we verrotten van binnenuit?
Het zijn vragen die wel sterk in je naar boven kunnen komen.
Een kleine nuancering, een klein beetje relativeren van een standpunt kan soms enorme consequenties hebben...
Laat ik het nu eens met je eens zijn, DIA. Maar niet vanwege ds. Kersten. Laten we die man er in 2010 buiten houden. Er zijn voldoende eigenstandige argumenten vanuit het gedachtegoed van de SGP om Ayaan geen aanmoedigingsprijs te geven.
Ik meen eerlijk dat het niet verkeerd is het verleden te vergeten... Als je dat doet, en een heel groot deel van ons volk heeft al nauwelijks notie meer van het verleden, dan komen we makkelijk op wegen en paden waarin we zullen dwalen en verdwalen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
-DIA- schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om een prijs (ere geven, hulde brengen!) aan een atheïstiche vrouw...
Ik heb daar ernstige bedenkingen bij... Wat doen de SGP-jongeren? Zou ds. Kersten dit ook hebben goed-
gekeurd, en met hem alle standvastige SGP'ers? Zou dat niet op gespanenn voet staan met de SGP-beginselen...
Zouden we dan toch zwichten voor de druk van buitenaf? Zouden we verrotten van binnenuit?
Het zijn vragen die wel sterk in je naar boven kunnen komen.
Een kleine nuancering, een klein beetje relativeren van een standpunt kan soms enorme consequenties hebben...
Laat ik het nu eens met je eens zijn, DIA. Maar niet vanwege ds. Kersten. Laten we die man er in 2010 buiten houden. Er zijn voldoende eigenstandige argumenten vanuit het gedachtegoed van de SGP om Ayaan geen aanmoedigingsprijs te geven.
Ik meen eerlijk dat het niet verkeerd is het verleden te vergeten...
volgens mij zeg je iets anders dan je bedoelt. Maar ik ben het met je eens dat het niet in de lijn van de SGP ligt om Ayaan te prijzen. Dat ze een prijzenswaardig zegje heeft gedaan, betekent niet dat haar politieke bijdragen in het algemeen prijzenswaardig zijn.
Plaats reactie