Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:
Luther schreef:
Auto schreef:Even een opmerking dat we als mods besloten hebben om CC voor 3 dagen te bannen. Het is nu inmiddels de 2e keer dat fatsoensregels binnen de discussies worden overschreden. Degene die op antwoord wachten, moeten even geduld hebben.
Oei, dat is pittig. Bannen werden vroeger alleen door de RKK uitgedeeld.
Je hebt er ervaring mee geloof ik ;)
Ja ik ook.... :(
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Joannah schreef: Hoe dan ook, De SGP dient zelf zo zuiver mogelijk te blijven en hier niets mee te maken te hebben.Mijn antwoord is dus NEE, SGP, let op uw zaak!
Idd, laat de SGP hierbuiten.
Maar weet, ik heb ervaring binnen onze kringen, dat dit godonterende kwaad ook rijkelijk woekert in onze kringen.
Ik wil niet aan nestbevuiling doen, maar, nogmaals, we onderscheiden ons helaas niet t.o.v. de RKK of welk kerkgenootschap dan ook.
Misschien ben ik slecht ingelicht, maar ik heb er nog niet vaak van gehoord, gelukkig. Bovendien is er een enorm verschil tussen het misbruik maken van je religieuze(!)ambtpositie (broeders, paters fraters, kardinalen,bisschoppen, priesters enz)en de gemiddelde leek, die volgens mij in onze kringen niet oververtegenwoordigd is, vergeleken met de seculiere man.
Zoals Marie Henriette al eerder aangaf, dient de SGP/CU juist openlijk dit kwaad te veroordelen, of het nu door katholieken of anderen gepleegd wordt.
Het lijkt er anders op alsof de RKK boven de Wet staat.
Als ze zich met de hostie-rel bemoeien van de RKK, dan moeten ze ook nu wat zeggen.
Niet een intern onderzoek en Aegon bellen om de slachtoffers geld uit te keren, maar maximale straf.
Gewoon volgens de wet.
De tijd van diplomatie is voorbij.
Mensen snakken naar rechtvaardigheid, leiderschap en duidelijkheid.
En aan de hand van deze eigenschappen zal er worden gekozen, in Juni.
Daarom lijkt confronteren me het beste.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
jvdg schreef:
Joannah schreef: Hoe dan ook, De SGP dient zelf zo zuiver mogelijk te blijven en hier niets mee te maken te hebben.Mijn antwoord is dus NEE, SGP, let op uw zaak!
Idd, laat de SGP hierbuiten.
Maar weet, ik heb ervaring binnen onze kringen, dat dit godonterende kwaad ook rijkelijk woekert in onze kringen.
Ik wil niet aan nestbevuiling doen, maar, nogmaals, we onderscheiden ons helaas niet t.o.v. de RKK of welk kerkgenootschap dan ook.
Misschien ben ik slecht ingelicht, maar ik heb er nog niet vaak van gehoord, gelukkig. Bovendien is er een enorm verschil tussen het misbruik maken van je religieuze(!)ambtpositie (broeders, paters fraters, kardinalen,bisschoppen, priesters enz)en de gemiddelde leek, die volgens mij in onze kringen niet oververtegenwoordigd is, vergeleken met de seculiere man.
Zoals Marie Henriette al eerder aangaf, dient de SGP/CU juist openlijk dit kwaad te veroordelen, of het nu door katholieken of anderen gepleegd wordt.
Het lijkt er anders op alsof de RKK boven de Wet staat.
Als ze zich met de hostie-rel bemoeien van de RKK, dan moeten ze ook nu wat zeggen.
Niet een intern onderzoek en Aegon bellen om de slachtoffers geld uit te keren, maar maximale straf.
Gewoon volgens de wet.
De tijd van diplomatie is voorbij.
Mensen snakken naar rechtvaardigheid, leiderschap en duidelijkheid.
En aan de hand van deze eigenschappen zal er worden gekozen, in Juni.
Daarom lijkt confronteren me het beste.
Waarom trek je zulke grote woorden uit de kast. Het is inderdaad verschrikkelijk wat er aan misbruik allemaal is gebeurd. Maar dat ontkent toch niemand. Dat veroordeelt iedereen. (Helaas komt het in onze kring ook voor, en het zou weleens breder voor kunnen komen dan ons lief is.)
Waarom zo fel tegen de RKK? Een kerk met grote, fundamentele dwalingen, absoluut. Maar ook een kerk met nog heel wat overeenkomsten (denk aan de 12 Artikelen en het afwijzen van schriftkritiek, het geloof in de opstanding, etc.), met wie we zij aan zij moeten staan in onze seculiere samenleving.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Faramir »

Ik vind het wel bijzonder dat er hier vrijwel enkel vanuit SPG perspectief wordt gekeken. In een aantal gemeenten zal de SGP best een grote partij zijn, maar gemiddeld genomen stelt het allemaal niets voor (op politiek vlak). In die paar gemeenten zal het aan zowel SGP en CDA liggen of zij met elkaar willen werken. In alle andere plaatsen zal de SGP voor de CDA volstrekt niet belangrijk zijn.

En als ik de meeste felle mensen zo hoor dan lijkt het me voor de CDA veel en veel beter om oppositie te voeren dan met de SGP een coalitie te vormen in die paar plaatsen. Waarom zouden de roomschen in zee willen gaan met de heidenen? Nu hebben de roomschen lang geleden al besloten dat samenwerking met andere christenen in deze steeds minder christelijke maatschappij wenselijk is. En zodoende is de CDA gevormd, waarin welwillende katholieken en protestanten samenwerken om gemeenschappelijke idealen te verwezenlijken.

Dus 'mag' de SGP met CDA in coalitie? Dat ligt er maar net aan wat de verhoudingen tussen die twee op lokaal niveau zijn. Maar zo te horen hebben sommige SGP'ers liever helemaal niet dat de SGP een coalitie vormt en zodoende enkel wethouders kan leveren indien ze een absolute meerderheid behaalt in een gemeente.
Laatst gewijzigd door Faramir op 17 mar 2010, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Mister »

Faramir schreef:Ik vind het wel bijzonder dat er hier vrijwel enkel vanuit SPG perspectief wordt gekeken. In een aantal gemeenten zal de SGP best een grote partij zijn, maar gemiddeld genomen stelt het allemaal niets voor (op politiek vlak). In die paar gemeenten zal het aan zowel SGP en CDA liggen of zij met elkaar willen werken. In alle andere plaatsen zal de SGP voor de CDA volstrekt niet belangrijk zijn.

En als ik de meeste felle mensen zo hoor dan lijkt het me voor de CDA veel en veel beter om oppositie te voeren dan met de SGP een coalitie te vormen in die paar plaatsen. Waarom zouden de roomschen in zee willen gaan met de heidenen? Nu hebben de roomschen lang geleden al besloten dat samenwerking met andere christenen in deze steeds minder christelijke maatschappij wenselijk is. En zodoende is de CDA gevormd, waarin welwillende katholieken en protestanten samenwerken om gemeenschappelijke idealen te verwezenlijken.
Op zich niet raar op een forum waar de meerderheid de SGP een warm hart toedraagt.
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Faramir »

Mister schreef: Op zich niet raar op een forum waar de meerderheid de SGP een warm hart toedraagt.
Luther is blijkbaar wel in staat om het allemaal wat in perspectief te zetten. Schijnbaar kun je dus wel degelijk de SGP een warm hart toedragen en perspectief niet uit het oog verliezen.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Mister »

Faramir schreef:
Mister schreef: Op zich niet raar op een forum waar de meerderheid de SGP een warm hart toedraagt.
Luther is blijkbaar wel in staat om het allemaal wat in perspectief te zetten. Schijnbaar kun je dus wel degelijk de SGP een warm hart toedragen en perspectief niet uit het oog verliezen.
Natuurlijk beste Faramier, dat ontken ik ook helemaal niet. Ik ageer alleen tegen het feit dat jij het bijzonder vindt. M.i. niet terecht.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Luther »

Faramir schreef:
Mister schreef: Op zich niet raar op een forum waar de meerderheid de SGP een warm hart toedraagt.
Luther is blijkbaar wel in staat om het allemaal wat in perspectief te zetten. Schijnbaar kun je dus wel degelijk de SGP een warm hart toedragen en perspectief niet uit het oog verliezen.
Inderdaad! Ik vind het RK-element in het CDA behoorlijk onbelangrijk op politiek gebied. Dat verklaart wellicht mijn opstelling. Zie daarvoor ook dit artikel:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-ge ... tml?part=1
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door rekcor »

Stel nu even voor het gemak dat de mis inderdaad een 'vervloekte afgoderij' is. Wat heeft dat gegeven dan voor invloed op de besluitvorming over bijv. de verlenging van de A4, het homohuwelijk, windmolens in de Noordzee?

Dus: ja, SGP mag met (rooms) CDA in coalitie. Verwacht er alleen niet teveel van, want het wordt pas goed op aarde als onze Verlosser terugkeert.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door ChristenConservatief »

-DIA- schreef:
Auto schreef:
Luther schreef:
Auto schreef:Even een opmerking dat we als mods besloten hebben om CC voor 3 dagen te bannen. Het is nu inmiddels de 2e keer dat fatsoensregels binnen de discussies worden overschreden. Degene die op antwoord wachten, moeten even geduld hebben.
Oei, dat is pittig. Bannen werden vroeger alleen door de RKK uitgedeeld.
Je hebt er ervaring mee geloof ik ;)
Ja ik ook.... :(
Ik inmiddels ook; over de RKK mag ook vandaag de dag niets gezegd worden.... :garde
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:Ik inmiddels ook; over de RKK mag ook vandaag de dag niets gezegd worden.... :garde
Ja hoor, als je het maar fatsoenlijk doet, zonder onnodig grote woorden te gebruiken en zaken van personen te onderscheiden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door ChristenConservatief »

Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik inmiddels ook; over de RKK mag ook vandaag de dag niets gezegd worden.... :garde
Ja hoor, als je het maar fatsoenlijk doet, zonder onnodig grote woorden te gebruiken en zaken van personen te onderscheiden.
De definitie ''iets fatsoenlijk zeggen'' is relatief en dient niet als regel opgelegd te worden, tenzij dit expliciet en duidelijk uitgelegd wordt.

:livre
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mag SGP met (rooms) CDA in coalitie?

Bericht door henriët »

en dan nu weer ontopic svp
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie