Wat ga je niet stemmen?

Welke partij laat je iig links liggen? (meerdere opties uiteraard mogelijk)

CDA
8
3%
PVDA
38
15%
Christenunie
6
2%
SGP
4
2%
SP
36
14%
VVD
26
10%
PVV
31
12%
Groen links
37
14%
D66
37
14%
Partij van de dieren
36
14%
 
Totaal aantal stemmen: 259

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Rens »

BJD schreef:Zijn er hier op dit forum ook nog bezwaarde SGP-ers. Zo rond de verkiezingen komt er wel eens een advertentie van bezwaarde SGP-ers die oproepen om vooral niet te gaan stemmen. Ik vroeg me af of die ook op dit forum actief zijn.
waarom zijn ze dan nog lid van de sgp, als ze zo bezwaard zijn????????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Ander »

BJD schreef:
Rens schreef:Ik ga dit jaar niet stemmen..............niet als protest, maar m'n ID-kaart is verlopen, en heb niet genoeg centjes om nieuwe foto's + een nieuwe kaart te laten maken...........
Moet je bij volmacht laten stemmen.. volgens mij is het dan niet nodig.
En.. de SP kan best een stem minder gebruiken ;)
Jawel, bij volmacht ook nodig!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
BJD schreef:Zijn er hier op dit forum ook nog bezwaarde SGP-ers. Zo rond de verkiezingen komt er wel eens een advertentie van bezwaarde SGP-ers die oproepen om vooral niet te gaan stemmen. Ik vroeg me af of die ook op dit forum actief zijn.
waarom zijn ze dan nog lid van de sgp, als ze zo bezwaard zijn????????
Omdat ze geen alternatief denken te hebben.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Gian »

Ander schreef:
Gian schreef:
Ander schreef:
Gian schreef:Iemand die totaal niets met geen enkele andere partij heeft hoeft de poll niet in te vullen. Dat heeft mi niet zoveel meer met politiek te maken.
Je kan dan ook je vinkjes weer weg halen :)
Ik heb alleen wat met de SGP. Dat heeft dus weinig met politiek te maken... Helder.
Als je niet meer stemt zodra SGP van het toneel verdwijnt, dan heb je toch niets met de politiek verder?
Dat is toch niet im frage nu? Wat een onzin.

Volgens mij moet je de poll nog eens goed lezen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Rens schreef:
BJD schreef:Zijn er hier op dit forum ook nog bezwaarde SGP-ers. Zo rond de verkiezingen komt er wel eens een advertentie van bezwaarde SGP-ers die oproepen om vooral niet te gaan stemmen. Ik vroeg me af of die ook op dit forum actief zijn.
waarom zijn ze dan nog lid van de sgp, als ze zo bezwaard zijn????????
Omdat ze geen alternatief denken te hebben.
oh ja: het alternatief van géén lid zijn, van geen énkele partij............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Gian schreef:
Ander schreef:
Gian schreef:Omdat velen nog niet weten wat ze gaan stemmen kun je hier duidelijk maken wat je iig niet stemt.
Wel irritant dat je maar 7 opties mag aanklikken. Nu lijkt het dat ik misschien wel PVV of GroenLinks ga stemmen. Nou, dacht het niet.
Iemand die totaal niets met geen enkele andere partij heeft hoeft de poll niet in te vullen. Dat heeft mi niet zoveel meer met politiek te maken.
Je kan dan ook je vinkjes weer weg halen :)
Ik heb alleen wat met de SGP. Dat heeft dus weinig met politiek te maken... Helder.
En hoe denk je dan over coalitievorming?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Genade door recht »

BJD schreef:Zijn er hier op dit forum ook nog bezwaarde SGP-ers. Zo rond de verkiezingen komt er wel eens een advertentie van bezwaarde SGP-ers die oproepen om vooral niet te gaan stemmen. Ik vroeg me af of die ook op dit forum actief zijn.

Ik stem niet altijd, nee. Morgen hoop ik wel te gaan.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:Zijn er hier op dit forum ook nog bezwaarde SGP-ers. Zo rond de verkiezingen komt er wel eens een advertentie van bezwaarde SGP-ers die oproepen om vooral niet te gaan stemmen. Ik vroeg me af of die ook op dit forum actief zijn.
Nee, niet dat er geen verontrustende dingen in de SGP zijn, maar breken is makkelijker dan bouwen.
Bij ons is van de kansel de boodschap aan het hart gelegd om je verantwoordelijkheid te kennen en de stem te geven aan onze partij.
Ook in de "KERKBODE VAN DE GEREFORMEERDE GEMEENTEN TE RIJSSEN" heeft een artikel gestaan, dat zal ik voor de geInterresseerden
doorgeven:

GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN

RIJSSEN-HOLTEN - Elke vier jaar wordt u opgeroepen uw stem uit te brengen voor een nieuw te vormen gemeenteraad.
De afgelopen vier jaren is er veel gebeurd in onze gemeente. Veel zaken zijn de revue gepasseerd waarover u en ik ons
hebben verontrust.
Er zijn dingen gebeurd die ons zeer hebben gedaan. Maar wat erger is, die godslasterlijk waren en God onteerden. Wij
hebben als SGP-fractie u daarover bericht. En van uw kant hebt u met ons meegeleefd. U hebt van uw kant ook uw stem
laten horen, zij het via een handtekening. Dat is doorgedrongen tot in de gemeenteraad en het college van burgemeester en
wethouders. Maar helaas kunnen wij als SGP fractie niet alles tegenhouden en ten goede keren.Wel kunnen wij onze stem
keer op keer laten horen,en dat doen wij ook.
Ook de komende vier jaar kan er veel op ons afkomen.Tot op heden zijn de winkels nog op zondag gesloten.Er zijn al
herhaaldelijk verzoelken binnengekomen om toch enkele winkels open te hebben op zondag. Hierover hebben discussies
plasgevonden. Deze pogingen komen ongetwijfeld opnieuw op ons af.
Naast deze zaken die ons verontrusten kunnen wij nog meerdere zaken noemen, maar dat gaat ons nu te ver.
Ik wil u via dit schrijven oproepen tot twee zaken. Allereerst uw gebed voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Laten wij beseffen dat het om Gods eer gaat.Het gaat niet om de SGP.
Als tweede wil ik u vragen om op woensdag 3 maart op de SGP te stemmen. Uw stem op de SGP is nu van wezenlijk
belang. Kom daarom op voot een partij die duidelijk is. Die ook durft aan te geven dat er zaken in onze gemeente aan de
orde zijn die lijnrecht tegen Gods wil indruisen. Die geen recht doen aan het christelijk karakter van onze gemeente.
God geve in de gemeente Rijssen-Holten nog een terugkeer naar het leven tot Gods eer,zowel als burgers maar ook als
overheid.

Bron: Kerkbode van de Gereformeerde Gemeenten te Rijssen
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door huisman »

ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Leg mij eens uit wat jij als ChristenConservatief voor christenlijks ziet aan de PVV (ik echt helemaal niets ... :bobo )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Ik snap je sympathie voor de PVV helemaal niet, maar voor TON nog minder. De PVV staat tenminste nog ergens voor, verwerpelijke standpunten, maar goed het zijn wel standpunten. TON is niet meer dan een hol vat en veel getoeter, zonder enige samenhang en visie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door -DIA- »

ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Wees alert! De PVV is ondemocratisch en gevaarlijk!
Wat ze doen heeft zelfs raakpunten met de NSB uit de jaren 30!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Faramir »

-DIA- schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Wees alert! De PVV is ondemocratisch en gevaarlijk!
De SGP ook. Dat weerhoud de meesten hier er niet van om op de SGP te stemmen.
Wat ze doen heeft zelfs raakpunten met de NSB uit de jaren 30!
Schokkend... Ik denk dat veruit de meeste partijen in Nederland wel raakvlakken hebben met de NSB uit de jaren 30. Onder andere op sociaal gebied.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Lassie »

Ik stem op geen een van deze partijen (vandaag).
henry30
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 nov 2009, 08:11

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door henry30 »

-DIA- schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Wees alert! De PVV is ondemocratisch en gevaarlijk!
Wat ze doen heeft zelfs raakpunten met de NSB uit de jaren 30!

Van belang is te beseffen dat de PVV nu mensen lokt door te stellend dat de PVV niet tegen christenen is.
Totdat ze aan de macht zijn.
Dan zullen we het weten!
Plaats reactie