Wat ga je niet stemmen?

Welke partij laat je iig links liggen? (meerdere opties uiteraard mogelijk)

CDA
8
3%
PVDA
38
15%
Christenunie
6
2%
SGP
4
2%
SP
36
14%
VVD
26
10%
PVV
31
12%
Groen links
37
14%
D66
37
14%
Partij van de dieren
36
14%
 
Totaal aantal stemmen: 259

Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Ik snap je sympathie voor de PVV helemaal niet, maar voor TON nog minder. De PVV staat tenminste nog ergens voor, verwerpelijke standpunten, maar goed het zijn wel standpunten. TON is niet meer dan een hol vat en veel getoeter, zonder enige samenhang en visie.
Beiden benadrukken dat de hardwerkende burger beloond dient te worden en de nietsnut aan het werk of het land uit moet, en dat noem ik gerechtigheid, zoals ook God het wil. ''Wat gij ook doet, doe dat met al uw macht.''

Naast PVV en ToN past ook VVD in dit stramien.

Ik vraag me eigenlijk af wat er zo christelijk is aan CU of CDA, die door wil blijven gaan met pappen en nathouden. Een regering die faalt in het handhaven van orde en gerechtigheid is m.i. geen christelijke en een falende regering. Ook is het kwistig strooien met gemeenschapsgeld in bodemloze putten (uitkeringen aan luie mensen als kunstenaars of buitenlanders) niet christelijk.

Voorts deugt het beleid aangaande ontwikkelingssamenwerking van geen kant. Hierin hebben de linksere partijen meer een punt; geen geld pompen in de derde wereld, zodat zij van ons afhankelijk blijven, maar onderwijs. Stuur er geen geld meer heen, maar leraren en bouwlieden om scholen te bouwen. CDA en CU falen ook hierin.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door sela »

ChristenConservatief schreef:[...] Ook is het kwistig strooien met gemeenschapsgeld in bodemloze putten (uitkeringen aan luie mensen als kunstenaars[...]) niet christelijk. [...]
veranderen dan, die geschilderde avatar van je. :mosc
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Josephus »

ChristenConservatief schreef:Beiden benadrukken dat de hardwerkende burger beloond dient te worden en de nietsnut aan het werk of het land uit moet [...]
Wanneer ben je een 'hardwerkende burger' en wanneer ben je een 'nietsnut'?
Laatst gewijzigd door Josephus op 03 mar 2010, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Rens »

ChristenConservatief schreef:
Voorts deugt het beleid aangaande ontwikkelingssamenwerking van geen kant. Hierin hebben de linksere partijen meer een punt; geen geld pompen in de derde wereld, zodat zij van ons afhankelijk blijven, maar onderwijs. Stuur er geen geld meer heen, maar leraren en bouwlieden om scholen te bouwen. CDA en CU falen ook hierin.
op dit punt ga ik dik met je mee, voor het overige heb ik weinig begrip

........sinds wanneer schaart men kunstenaars of buitenlanders onder de noemer lui en nietsnut??? dan is de koningin ook op zeker moment lui, want zij is naast haar staatstaken een begenadigd kunstenares (beeldhouwen)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Terri »

henry30 schreef:
-DIA- schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Wees alert! De PVV is ondemocratisch en gevaarlijk!
Wat ze doen heeft zelfs raakpunten met de NSB uit de jaren 30!

Van belang is te beseffen dat de PVV nu mensen lokt door te stellend dat de PVV niet tegen christenen is.
Totdat ze aan de macht zijn.
Dan zullen we het weten!
Vooropgesteld ik heb niet veel verstand van politiek, maar waar komt het idee(inmiddels bijna al als vaststaand bewijs)vandaan dat de PVV zich tegen christenen zal keren als ze aan de macht komen? Is dit ergens op gegrond of komt dit door stemmingmakerij?
Je bent bij voorbaat al fout als je toch enige sympathie hebt voor deze partij.
Is dat eerlijk, of worden we allemaal weer gehersenspoeld?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:
-DIA- schreef:
ChristenConservatief schreef:Ik sluit PVV, TON en SGP sowieso niet uit. Hoewel ik landelijk nooit ToN zou stemmen, twijfel ik plaatselijk nog tussen ToN en SGP (PVV is hier helaas niet)

Alle andere partijen sluit ik wel uit.
Wees alert! De PVV is ondemocratisch en gevaarlijk!

De SGP ook
. Dat weerhoud de meesten hier er niet van om op de SGP te stemmen.
Wat ze doen heeft zelfs raakpunten met de NSB uit de jaren 30!
Schokkend... Ik denk dat veruit de meeste partijen in Nederland wel raakvlakken hebben met de NSB uit de jaren 30. Onder andere op sociaal gebied.
Waarom is de SGP gevaarlijk?

Als je dat vind, snap ik niet dat je op dit forum durft te acteren. :bobo
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door Faramir »

jvdg schreef: Waarom is de SGP gevaarlijk?
Indien de SGP een meerderheid behaald is vrijheid van godsdienst verleden tijd. Er komt weer een staatsgeloof en dat zal een ieder opgedwongen worden. Wat dat betreft zullen zij velen malen verder gaan dan de PVV. Sowieso is het met vrijwel elke vrijheid gedaan.

Ik heb wel eens enkele (officiële) dingen gelezen waar de SGP voor staat en dat zou niet misstaan in een dictatuur.
Als je dat vind, snap ik niet dat je op dit forum durft te acteren. :bobo
Zolang ik het maar snap. Maar bij mijn weten is dit nog geen SPG forum.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:
jvdg schreef: Waarom is de SGP gevaarlijk?
Indien de SGP een meerderheid behaald is vrijheid van godsdienst verleden tijd. Er komt weer een staatsgeloof en dat zal een ieder opgedwongen worden. Wat dat betreft zullen zij velen malen verder gaan dan de PVV. Sowieso is het met vrijwel elke vrijheid gedaan.

Ik heb wel eens enkele (officiële) dingen gelezen waar de SGP voor staat en dat zou niet misstaan in een dictatuur.
Als je dat vind, snap ik niet dat je op dit forum durft te acteren. :bobo
Zolang ik het maar snap. Maar bij mijn weten is dit nog geen SPG forum.
Heb je de partijstatuten eral bijgehaald?

Overigens, als je de polls hier bestudeert, zul je constateren dat de SGP hier een groot aantal aanhangers heeft.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga je niet stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

Zolang ik het maar snap. Maar bij mijn weten is dit nog geen SPG forum.
Als je met goede argumenten tegen de SGP komt, ben je meer dan welkom. :)
Plaats reactie