Hoe rechts ben jij?

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Desiree »

53% rechts. Dus meer midden. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door albion »

Luther schreef:Vierde tussenstand (ik herhaal nog maar eens: het gaat hier om een politieke score, geen theologische...;) )

Afgewezen - 28%
Josephus - 28%
sela - 28%
jan33willem - 34%
Grace - 41%
Jongere - 41%
Fjodor - 44%
huisman - 47%
JolandaOudshoorn - 47%
Gian - 47%
hmprff - 47%
Orchidee - 47%
Bonny - 50%
Faramir - 50%
ZWP - 50%
jvdg - 53%
MarthaMartha - 53%
Bert Mulder - 56%
Mister - 59%
Roef - 59%
eilander - 62%
Luther - 62%
Wilhelm - 66%
Auto - 69%
BJD - 69%
Genade door recht - 69%
Jo-Ann - 69%
Marie-Henriëtte - 72%
Ander - 72%
artistiek - 72%
Erasmiaan - 78%
albion - geen score / valt buiten de schaal :) (We wachten nog steeds met spanning!)

Nog een keer de link: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/zooorechts/test/

Ik heb het maar weer eens geprobeerd, en ja hoor het lukte!

Mijn score = 59% rechts
Ik kom in het midden van het politieke spectrum uit, niet links en niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting,
maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Op bepaalde punten kan ik nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben :yahoo :yahoo
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door refo »

Wat een idiote test.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Auto »

refo schreef:Wat een idiote test.
Ah, dus minder dan 30% gescoord.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door freek »

refo schreef:Wat een idiote test.
Klopt.
Of je van klassieke meubels houdt of van grote auto's bepaalt echt niet of je links of rechts bent.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door jvdg »

refo schreef:Wat een idiote test.
Idd.
100% met je eens.
Ik vind mezelf dan ook heel dom hieraan meegedaan te hebben.
Zonde van de hieraan bestede tijd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Luther »

refo schreef:Wat een idiote test.
Wat was je score, want ik vind dit een tamelijk links antwoord...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door sela »

is links dan erg?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Luther »

sela schreef:is links dan erg?
Voor de helderheid: ik ga nu een antwoord geven dat op de politiek slaat.
Ja, want mij betreft is links erg; en dan bedoel ik met name extreem links of oud links, zoals PvdA en SP. Bij D66 en GroenLinks zie je op z'n minst nog de neiging dat men zelfs over eigen linkse schaduwen wil heenspringen als het gaat om grote economische hervormingen en financiële saneringen.
Oud- en extreem links staat vooral voor pappen en nathouden, voor geld uitgeven zonder dekking of voor korte-termijn-succes.
Links staat voar een afkeer van een tactisch atlantisch bondgenootschap in internationaal perspectief. moet je het hoofdcommentaar van de New York Times van vandaag eens lezen: NL staat weer in z'n hemd door de handdelwijze van de PvdA.
Ik denk dat het voor de stand van het land goed zou zijn als er na 9 juni een kabinet aantreedt van CDA-VVD-SGP. Afgezien van de vrouwendiscussie binnen de SGP, zouden die 3 partijen in no-time een gedegen regeerakkoord in elkaar kunnen sleutelen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door sela »

oneens. solidariteit met de zwakken is links voor mij. atlantisch? :quoi onbelangrijk. tja, andersglobalist.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Luther »

sela schreef:oneens. solidariteit met de zwakken is links voor mij. atlantisch? :quoi onbelangrijk. tja, andersglobalist.
De vraag is alleen wanneer ben je solidair met de zwakken? Is dat door ze als zwak te behandelen en altijd in die positie te laten, of door ze perspectief te bieden op datgene wat allemaal nog wel kan.

Atlantisch is belangrijk! Wij kunnen het als klein landje, afhankelijk van export ons eenvoudigweg niet permiteren om zomaar een eigen koers te varen. Ik zie ook de grote nadelen van het globalisme, zeker, maar een alternatief is niet echt voorhanden. Zorg dan in ieder geval dat je als klein land mag aanschuiven bij de G20. Dat kunnen we nu weer op onze buik schrijven door de domme actie van de PvdA inzake Uruzgan.
Laatst gewijzigd door Luther op 27 feb 2010, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door sela »

edit:
nee, je hebt gelijk, zwak houden bedoel ik ook niet. en: we kunnen misschien als klein landje geen eigen koers varen, maar er zijn wel wat alternatieven om voor te staan? eerlijke handel, of millenniumdoelen zoals betaalbare medicijnen voor iedereen (bijv. aids). het neoliberale associeer ik met rechts. het is een mindset die wat mij betreft teveel op het economische is gericht en minder op idealen.
we kunnen deze 'is links dan erg?' draad welhaast afsplitsen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door henriët »

Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk :) . Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.

41procent.....

dacht minstens wel een 80 procent... :oO

maar wat kleding en huisstijlen er nu mee te maken hebben????
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
sela schreef:oneens. solidariteit met de zwakken is links voor mij. atlantisch? :quoi onbelangrijk. tja, andersglobalist.
De vraag is alleen wanneer ben je solidair met de zwakken? Is dat door ze als zwak te behandelen en altijd in die positie te laten, of door ze perspectief te bieden op datgene wat allemaal nog wel kan.
Een sympathieke manier om zwakheid niet te accepteren. Pespectief bieden op datgene wat allemaal nog wel kan... Jaja.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Hoe rechts ben jij?

Bericht door albion »

henriët schreef:Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk :) . Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.

41procent.....

dacht minstens wel een 80 procent... :oO

maar wat kleding en huisstijlen er nu mee te maken hebben????

Dit zelfde verhaal kreeg ik bij 59%..... zie mijn vorige quoting (ik heb het middengedeelte er even uitgelaten)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie