Nieuwe verkiezingen

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef: mogen wij voor iedereen bidden...
Lijkt mij sterk dat je voor Wilders niet zou mogen bidden? Laten we hopen dat hij zich bekeert tot het christendom.
Dit lijkt mij ook de makkelijkste oplossing, maar mag je voor alle mensen hun bekering bidden of zijn er grenzen aan ons vragen. Denk aan Abrahams gebed voor Sodom en Gomora , hij bad niet om bekering voor de goddeloze inwoners .
Ik vraag dit aan de forummers heb zelf nog geen antwoord.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door caprice »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef: mogen wij voor iedereen bidden...
Lijkt mij sterk dat je voor Wilders niet zou mogen bidden? Laten we hopen dat hij zich bekeert tot het christendom.
Het ware beter dat hij niet alleen van kamp veranderde, maar ook van koning. Dus niet een bekering tot het Christendom, maar een bekering tot de levende God.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door jvdg »

caprice schreef:De PVV heeft zich tot nu toe nog niet veel anders geprofileerd als een partij die wel dingen roept, en problemen aan de orde stelt, maar die nog niet begrijpen dat een overheid er ook is om die problemen op te lossen. Of ik het aan mag bevelen weet ik niet, maar zoek eens op youtube op pvv, bijv. Martin bosma, Dion Graus, Richard de Mos, enzv., voor staaltjes onvervalst PVV-geluid. Je weet niet of je lachen of huilen moet met zulke mensen in de Tweede Kamer. Laat staan als ze een coalitie gaan vormen. :soupir
Ik vraag me af hoe het gesprek van Wilders met de koningin is verlopen.
En ik hoop dat Agnes en Rita zich bij de majesteit van een andere kant (hebben) laten zien dan in de TK op donderdag jl..
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door sela »

grappig dat je dat zegt, jvdg. 'krijg direct hele beelden bij de majesteit en wilders.
of ja, misschien ging het ook best goed. koningin = hollands.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door huisman »

sela schreef:grappig dat je dat zegt, jvdg. 'krijg direct hele beelden bij de majesteit en wilders.
of ja, misschien ging het ook best goed. koningin = hollands.

Wilders ruikt regeringsmacht opeens is alles bespreekbaar zelfs marokkaantjes zijn geen crimineeltjes meer. Een echte politicus dus. Hoop dat nu iedereen hem door heeft . Een pure machtpoliticus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
sela schreef:grappig dat je dat zegt, jvdg. 'krijg direct hele beelden bij de majesteit en wilders.
of ja, misschien ging het ook best goed. koningin = hollands.

Wilders ruikt regeringsmacht opeens is alles bespreekbaar zelfs marokkaantjes zijn geen crimineeltjes meer. Een echte politicus dus. Hoop dat nu iedereen hem door heeft . Een pure machtpoliticus.
Ik ben het met je eens, en ik hoop dat die naar schatting 15-20% van de PVV-kiezers dit ook zullen onderkennen.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Gijs83 »

caprice schreef:De PVV heeft zich tot nu toe nog niet veel anders geprofileerd als een partij die wel dingen roept, en problemen aan de orde stelt, maar die nog niet begrijpen dat een overheid er ook is om die problemen op te lossen. Of ik het aan mag bevelen weet ik niet, maar zoek eens op youtube op pvv, bijv. Martin bosma, Dion Graus, Richard de Mos, enzv., voor staaltjes onvervalst PVV-geluid. Je weet niet of je lachen of huilen moet met zulke mensen in de Tweede Kamer. Laat staan als ze een coalitie gaan vormen. :soupir
PvdA wil niet met PVV regeren, CDA wijs het niet op voorhand af. Lijkt mij niet goed dat de PVV in de regering. Ik snap toch al niet echt dat er zoveel mensen voor de partij van Wilders zijn...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door refo »

caprice schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef: mogen wij voor iedereen bidden...
Lijkt mij sterk dat je voor Wilders niet zou mogen bidden? Laten we hopen dat hij zich bekeert tot het christendom.
Het ware beter dat hij niet alleen van kamp veranderde, maar ook van koning. Dus niet een bekering tot het Christendom, maar een bekering tot de levende God.
Dat is hetzelfde.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
caprice schreef:De PVV heeft zich tot nu toe nog niet veel anders geprofileerd als een partij die wel dingen roept, en problemen aan de orde stelt, maar die nog niet begrijpen dat een overheid er ook is om die problemen op te lossen. Of ik het aan mag bevelen weet ik niet, maar zoek eens op youtube op pvv, bijv. Martin bosma, Dion Graus, Richard de Mos, enzv., voor staaltjes onvervalst PVV-geluid. Je weet niet of je lachen of huilen moet met zulke mensen in de Tweede Kamer. Laat staan als ze een coalitie gaan vormen. :soupir
PvdA wil niet met PVV regeren, CDA wijs het niet op voorhand af. Lijkt mij niet goed dat de PVV in de regering. Ik snap toch al niet echt dat er zoveel mensen voor de partij van Wilders zijn...
Ik wel.
Men denkt dat hij de problemen wel zal oplossen, omdat hij dat zegt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door eilander »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef: mogen wij voor iedereen bidden...
Lijkt mij sterk dat je voor Wilders niet zou mogen bidden? Laten we hopen dat hij zich bekeert tot het christendom.
Dit lijkt mij ook de makkelijkste oplossing, maar mag je voor alle mensen hun bekering bidden of zijn er grenzen aan ons vragen. Denk aan Abrahams gebed voor Sodom en Gomora , hij bad niet om bekering voor de goddeloze inwoners .
Ik vraag dit aan de forummers heb zelf nog geen antwoord.
Behoud van de stad is ook lankmoedigheid, is genadetijd. Dit is niet het hele antwoord, besef ik.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door eilander »

huisman schreef:
sela schreef:grappig dat je dat zegt, jvdg. 'krijg direct hele beelden bij de majesteit en wilders.
of ja, misschien ging het ook best goed. koningin = hollands.

Wilders ruikt regeringsmacht opeens is alles bespreekbaar zelfs marokkaantjes zijn geen crimineeltjes meer. Een echte politicus dus. Hoop dat nu iedereen hem door heeft . Een pure machtpoliticus.
Wat ik ook niet snap is waarom niemand er genoeg van heeft dat Wilders in de Tweede Kamer de laatste tijd helemaal niet over het landsbelang praatte, maar pure partijpolitiek (misschien in zijn geval bewegingspolitiek) bedreef.
In diverse debatten waarbij het kabinet wankelde, was de inbreng van Wilders alleen maar: prima zo, ga zo door, kom aub niet uit conflicten, laat dit kabinet vallen. Dat is toch heel doorzichtig en kleinzielig ook?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door jvdg »

Verkiezingen: DV 9 juni a.s..

Een dubbel belangrijke dag voor RF. :)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Zita »

jvdg schreef:Verkiezingen: DV 9 juni a.s..

Een dubbel belangrijke dag voor RF. :)
wat laat. Nou ja, dan kunnen ze mooi de formatie en de 100-dagen-het-land-in-onzin in de vakantie doen, mochten ze die actie weer van plan zijn. En dan na het zomerreces meteen aan de slag.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:Verkiezingen: DV 9 juni a.s..

Een dubbel belangrijke dag voor RF. :)
En als ze nu ook nog een meeting organiseren, dan wordt het drie-dubbel belangrijk
sorry, kon het niet laten
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nieuwe verkiezingen

Bericht door Desiree »

huisman schreef:
sela schreef:grappig dat je dat zegt, jvdg. 'krijg direct hele beelden bij de majesteit en wilders.
of ja, misschien ging het ook best goed. koningin = hollands.

Wilders ruikt regeringsmacht opeens is alles bespreekbaar zelfs marokkaantjes zijn geen crimineeltjes meer. Een echte politicus dus. Hoop dat nu iedereen hem door heeft . Een pure machtpoliticus.
Mijn idee... dan zijn er ook christenen of gevluchte christenen die stemmen op Wilders.. Als ik hun verhaal hoor, en als je de bladen van Open Doors lees, begrijp ik de angst van mensen als zij die zoeken in het gevaar zoals Wilders die noemt.
Maar is het gevaar.. een niet heel ander gevaar? en gebruikt Wilders de moslims enz slechts om kiezers te trekken.
Tja, wannneer pakt hij ons? Het is heel simpel, kijk maar eens hoe goed de boeken lopen bij, laat ik het houden bij Jan Siebelink. Als broodjes over de toonbank..

Ik heb wel hoop voor Nederland..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gesloten