de PVV, een racistische partij?

Is PVV racistisch ?

Ja, absoluut
13
31%
Ja, hebben wel dergelijke trekjes
12
29%
Nee, absoluut niet
5
12%
Nee, maar ze moet nu niet gaan doorslaan.
12
29%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marnix »

Ik ben vooral benieuwd wat de PVV verder gaat doen. Ik ben er op zich niet zo bang voor. Oppositie voeren is niet zo moeilijk. Maar je ziet vaak dat die partijen opkomen, even blinken en dan weer verzinken... groot worden is niet zo moeilijk... groot blijven wel. Ik ben benieuwd of Wilders zijn woorden ook kan omzetten in daden... en ben wat sceptisch... ook als je kijkt naar rechtse partijen in andere landen van Europa... waar ze het proces van opkomen en weer wegzakken al hebben meegemaakt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Genade door recht »

Groot worden is ook heel moeilijk, hoor. Vraag het maar eens aan Ratelband, Rita Verdonk, of vele anderen die het probeerden of proberen.

Ik ben inderdaad benieuwt of de PVV het volhoudt. Als de PVV in Almere of Den haag mee gaat regeren, móeten er wel compromissen gesloten worden. De vraag is hoe ze dat in banen weten te gaan leiden.
Tot nog toe lijkt mij de PVV nog steeds te veel afhankelijk van 1 iemand. Maar het wordt al langer volgehouden dan velen hoopten en/of vermoedden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Luther »

Genade door recht schreef:Groot worden is ook heel moeilijk, hoor. Vraag het maar eens aan Ratelband, Rita Verdonk, of vele anderen die het probeerden of proberen.

Ik ben inderdaad benieuwt of de PVV het volhoudt. Als de PVV in Almere of Den haag mee gaat regeren, móeten er wel compromissen gesloten worden. De vraag is hoe ze dat in banen weten te gaan leiden.
Tot nog toe lijkt mij de PVV nog steeds te veel afhankelijk van 1 iemand. Maar het wordt al langer volgehouden dan velen hoopten en/of vermoedden.
En nu, PVV???

Toespraak van Fritsma in Den Haag: "Wij gaan de zittende bestuurders gek maken."
Hallo, kun je dat soort schreeuwerds nog serieus nemen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Josephus »

Luther schreef:Toespraak van Fritsma in Den Haag: "Wij gaan de zittende bestuurders gek maken."
Hallo, kun je dat soort schreeuwerds nog serieus nemen?
Inderdaad verleidelijk om ze niet serieus te nemen. Maar ook gevaarlijk, want daarmee sus je jezelf in slaap om daar mogelijk op 9 juni nogal hardhandig uitgehaald te worden... Dus, hoe moeilijk het misschien ook lijkt, laten we de PVV vooral wel serieus blijven nemen door inhoudelijk verweer te voeren.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door eilander »

Luther schreef:
Genade door recht schreef:Groot worden is ook heel moeilijk, hoor. Vraag het maar eens aan Ratelband, Rita Verdonk, of vele anderen die het probeerden of proberen.

Ik ben inderdaad benieuwt of de PVV het volhoudt. Als de PVV in Almere of Den haag mee gaat regeren, móeten er wel compromissen gesloten worden. De vraag is hoe ze dat in banen weten te gaan leiden.
Tot nog toe lijkt mij de PVV nog steeds te veel afhankelijk van 1 iemand. Maar het wordt al langer volgehouden dan velen hoopten en/of vermoedden.
En nu, PVV???

Toespraak van Fritsma in Den Haag: "Wij gaan de zittende bestuurders gek maken."
Hallo, kun je dat soort schreeuwerds nog serieus nemen?
Je moet 30.964 kiezers wel serieus nemen, toch?
Maar ik had ook het idee dat het niets voor Fritsma is om zo hard te schreeuwen, maar blijkbaar hoort dat er volgens hem bij. De Roon in Almere deed dat volgens mij niet.
Overigens wil ik deze uitspraak van Fritsma wel wat relativeren. Wij hadden een tijdje terug een D66-er in de raad die behoorlijk agressief was, hetgeen ook wel iets goeds had. Die had zo'n soort opmerking ook best kunnen maken.
Het hoort er een beetje bij om bij zo'n verkiezingsuitslag dit soort praat te doen.
'k Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

Toespraak van Fritsma in Den Haag: "Wij gaan de zittende bestuurders gek maken."
Hallo, kun je dat soort schreeuwerds nog serieus nemen?
Ieder mens bedient zich van superlatieven in de overwinningsroes.

Maar als hij de PvdA gek gaat maken, ben ik dik tevreden. :)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Auto »

Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet. Daarnaast getuigt het van mevr Van Gent niet van het fatsoen, terwijl De Mos tegen haar praat zij bezig is met haar mobiele telefoon en hem geen blik waardig gunt.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:
Toespraak van Fritsma in Den Haag: "Wij gaan de zittende bestuurders gek maken."
Hallo, kun je dat soort schreeuwerds nog serieus nemen?
Ieder mens bedient zich van superlatieven in de overwinningsroes.

Maar als hij de PvdA gek gaat maken, ben ik dik tevreden. :)
Nee, helemaal niet. Zo spreek je als bestuurder niet, en als mens ook niet.

Vergelijk ook de onbeschoftheid waarmee PVV-kamerlid Richard de Mos Ineke van Gent van GroenLinks schoffeert: http://nos.nl/video/143144-de-mos-pvv-s ... nt-gl.html
Als we dan toch grote woorden moeten gebruiken: Dit vind ik nou schandalig!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet. Daarnaast getuigt het van mevr Van Gent niet van het fatsoen, terwijl De Mos tegen haar praat zij bezig is met haar mobiele telefoon en hem geen blik waardig gunt.
Dat laatste kan ik me overigens menselijk gezien wel voorstellen. Als iemand je zo schoffeert, dan is er even een rusttijd nodig om zo iemand weer onder ogen te kunnen komen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Auto schreef:
Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet. Daarnaast getuigt het van mevr Van Gent niet van het fatsoen, terwijl De Mos tegen haar praat zij bezig is met haar mobiele telefoon en hem geen blik waardig gunt.
Dat laatste kan ik me overigens menselijk gezien wel voorstellen. Als iemand je zo schoffeert, dan is er even een rusttijd nodig om zo iemand weer onder ogen te kunnen komen.
Ben ik helemaal met je eens, maar toch probeer het fatsoen te bewaren. De Mos moet op die manier aangepakt worden. Op fatsoen!
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Wat een niveau zeg, daar in de Tweede Kamer. Het wordt steeds erger.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door albion »

Luther schreef:
Auto schreef:
Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet. Daarnaast getuigt het van mevr Van Gent niet van het fatsoen, terwijl De Mos tegen haar praat zij bezig is met haar mobiele telefoon en hem geen blik waardig gunt.
Dat laatste kan ik me overigens menselijk gezien wel voorstellen. Als iemand je zo schoffeert, dan is er even een rusttijd nodig om zo iemand weer onder ogen te kunnen komen.
Maar ze begon toch zelf persoonlijk te worden door het voorbeeld te nemen van het jongetje die denkt met zijn vinger het gat te kunnen dichten zodat het probleem opgelost is (met andere woorden veel verstand heeft ie niet), had ze dat ook niet anders in kunnen kleden? Dhr De Mos vond zich dus persoonlijk aangesproken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door jvdg »

albion schreef:
Maar ze begon toch zelf persoonlijk te worden door het voorbeeld te nemen van het jongetje die denkt met zijn vinger het gat te kunnen dichten zodat het probleem opgelost is (met andere woorden veel verstand heeft ie niet), had ze dat ook niet anders in kunnen kleden? Dhr De Mos vond zich dus persoonlijk aangesproken.
Het moge zo zijn dat mevr. Van Gent een persoonlijke opmerking plaatste, maar de reactie hierop van de heer De Mos was ver beneden alle peil.
Afschuwelijk!

Overigens was het wel aardig te zien dat de heer Van der Ham de honneurs in dezen waarnam voor onze Bas. :)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Josephus »

albion schreef:Maar ze begon toch zelf persoonlijk te worden door het voorbeeld te nemen van het jongetje die denkt met zijn vinger het gat te kunnen dichten zodat het probleem opgelost is (met andere woorden veel verstand heeft ie niet), had ze dat ook niet anders in kunnen kleden? Dhr De Mos vond zich dus persoonlijk aangesproken.
En toch vind ik dat er verschil is. Van Gent maakte een metaforische vergelijking ten aanzien van de houding van De Mos. Dat had wellicht anders gekund. De opmerking van De Mos was echter puur en alleen op de persoon van Van Gent gericht en bovendien ook nog eens een jij-bak.

Tragisch inderdaad dat dit onze volksvertegenwoordigers zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie