de PVV, een racistische partij?

Is PVV racistisch ?

Ja, absoluut
13
31%
Ja, hebben wel dergelijke trekjes
12
29%
Nee, absoluut niet
5
12%
Nee, maar ze moet nu niet gaan doorslaan.
12
29%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Josephus »

huisman schreef:Vreemd bij Wilders heb ik niet zoveel behoefte aan nuance.....wie de bal kaatst....
Ik dacht al zoiets. ;)

Maar de vraag is je of veel opschiet met hard tegen hard. Dat zie ik om me heen ook. Sommige mensen zijn zo anti-Wilders dat het lijkt alsof ze denken dat alle middelen geoorloofd zijn om hem te bestrijden. Ik denk dat zoiets uiteindelijk toch als een boemerang terugkomt. Dat zie je bij Wilders toch ook? Door zijn vaak onrespectvolle en provocerende houding, leidt hij zelf alleen maar de aandacht af van wat hij inhoudelijk te melden heeft. Tegenstanders van Wilders zouden zich daarin niet moeten laten meeslepen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

Josephus schreef:
huisman schreef:Vreemd bij Wilders heb ik niet zoveel behoefte aan nuance.....wie de bal kaatst....
Ik dacht al zoiets. ;)

Maar de vraag is je of veel opschiet met hard tegen hard. Dat zie ik om me heen ook. Sommige mensen zijn zo anti-Wilders dat het lijkt alsof ze denken dat alle middelen geoorloofd zijn om hem te bestrijden. Ik denk dat zoiets uiteindelijk toch als een boemerang terugkomt. Dat zie je bij Wilders toch ook? Door zijn vaak onrespectvolle en provocerende houding, leidt hij zelf alleen maar de aandacht af van wat hij inhoudelijk te melden heeft. Tegenstanders van Wilders zouden zich daarin niet moeten laten meeslepen.
Mee eens , maar ik kan de PVV niet zien als een gewone partij met verwerpelijke opvattingen, ik zie het als een door populisme gedreven politicus (Wilders) die over " :banni " gaat
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

Wilders' opvattingen aangaande criminaliteit stem ik volkomen mee in! De link tussen dit fenomeen en de islam zie ik echter vooralsnog niet als iets constant, daar het grootste deel der mohammedanen niet crimineel of haatdragend is.

Wel zie ik het tuig om me heen ontsporen. Onlangs werden de relschoppers te Gouda beloond. De Partij van de Achteruitgang is nogal eens bereid gemeenschapsgeld op te offeren aan leuke dingen voor de multikul gemeenschap. Dit zagen we ook gebeuren te Amsterdam, waar een moskee werd bekostigd van het geld van de burger.

D66-Führer Pechtold ronselt moslims voor de anti-christelijke progressieve jihad. Ook zijn partij drukt het spoor van de Partij van de Armoede wat betreft multikul:

Afbeelding

Dit alles bij elkaar opgeteld snap ik Wilders goed. Het moet afgelopen zijn met het terroriseren van de hardwerkende burger door nietsnutten uit bananenrepublieken en uitkeringtrekkers uit achterbuurten. De feiten zijn helaas dat de meeste gevangenen andersgetint zijn; dat blijkt uit enkele cijfers.

Nochthans is en blijft de PVV een seculiere, zelfs liberale partij, waar ik landelijk nooit op zou stemmen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

ChristenConservatief schreef
D66-Führer Pechtold ronselt moslims voor de anti-christelijke progressieve jihad.


Als ik de PVV een beweging noem met een leider zonder democratische inspraak en ik zeg dat wij in het verleden zulke bewegingen vaker hebben gehad wordt dat mij kwalijk genomen . En dit mag wel? Weet je wel zeker dat je ChristenConservatief bent of alleen maar conservatief.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

huisman schreef:ChristenConservatief schreef
D66-Führer Pechtold ronselt moslims voor de anti-christelijke progressieve jihad.


Als ik de PVV een beweging noem met een leider zonder democratische inspraak en ik zeg dat wij in het verleden zulke bewegingen vaker hebben gehad wordt dat mij kwalijk genomen . En dit mag wel? Weet je wel zeker dat je ChristenConservatief bent of alleen maar conservatief.
Het staat je vrij te zeggen wat je denkt, mits je het onderbouwt met argumenten. :)

De anti-christelijke jihad door de D66 bleek uit meerdere zaken;

Homo's moeten worden gestimuleerd in hun verderfelijke lusten, terwijl de Schrift duidelijk stelt dat zulke mensen geholpen moeten worden.

De eerzame huismoeder, die tijd neemt voor haar gezin naar Gods wet, moet min of meer gedwongen worden te gaan werken.

D66-leider (voor het geval het Duitse woord mensen kwetst..... ;) ) wenst bibliotheken ook op zondag te openen.

De mens heeft sowieso een vrije wil te kiezen wat hij doet op de dag des Heeren, aldus D66

In Goes kwam het aan het licht dat D66 SGP-ers ziet als zijnde mensen die de helft van hun hersens uitschakelen, dus minderwaardig aan niet-SGP-ers.

De bewijzen van een anti-christelijke jihad in naam van de progressieve god Pechtold liggen op straat.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:
huisman schreef:ChristenConservatief schreef
D66-Führer Pechtold ronselt moslims voor de anti-christelijke progressieve jihad.


Als ik de PVV een beweging noem met een leider zonder democratische inspraak en ik zeg dat wij in het verleden zulke bewegingen vaker hebben gehad wordt dat mij kwalijk genomen . En dit mag wel? Weet je wel zeker dat je ChristenConservatief bent of alleen maar conservatief.
Het staat je vrij te zeggen wat je denkt, mits je het onderbouwt met argumenten. :)

De anti-christelijke jihad door de D66 bleek uit meerdere zaken;

Homo's moeten worden gestimuleerd in hun verderfelijke lusten, terwijl de Schrift duidelijk stelt dat zulke mensen geholpen moeten worden.

De eerzame huismoeder, die tijd neemt voor haar gezin naar Gods wet, moet min of meer gedwongen worden te gaan werken.

D66-leider (voor het geval het Duitse woord mensen kwetst..... ;) ) wenst bibliotheken ook op zondag te openen.

De mens heeft sowieso een vrije wil te kiezen wat hij doet op de dag des Heeren, aldus D66

In Goes kwam het aan het licht dat D66 SGP-ers ziet als zijnde mensen die de helft van hun hersens uitschakelen, dus minderwaardig aan niet-SGP-ers.

De bewijzen van een anti-christelijke jihad in naam van de progressieve god Pechtold liggen op straat.
Sorry CC,
Met dit taalgebruik (ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, als het gaat over de term racisme) help je de discussie niet verder.

Laten we wel wezen: het libertijnse (zeg maar 'paarse') gedachtegoed zit niet alleen bij D66, maar bij de meeste politieke partijen. Op al de door jou genoemde punten moeten we gewoon eerlijk en met verdriet constateren dat 70% van ons volk denkt als D66. Dus ze kunnen getalsmatig nu 3 zetels hebben, maar op die punten hebben ze al jaren lang 120 zetels.

Dat gezegd zijnde, blijft wel de vraag over: aanvaarden we dat dit de droeve status quo is, om daarbinnen te doen wat onze hand vindt om te doen, of trekken we ons terug. De SGP heeft hierover onlangs een heel goede en lezenswaardig notitie uitgebracht, die ik je van harte kan aanbevelen.

Kwetsbare minderheid, zichtbare gemeenschap. De Vroege Kerk als inspirerend voorbeeld voor christenen in een seculiere samenlevingAan de hand van aspecten uit het dagelijks leven wordt beschreven hoe christenen in de tijd van de Vroege Kerk vorm en inhoud gaven aan de navolging van Christus. Elk hoofdstuk sluit af met zinvolle lessen voor christenen vandaag de dag.
Bestellen: http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp706/sho ... index.html
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

Sorry CC,
Met dit taalgebruik (ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, als het gaat over de term racisme) help je de discussie niet verder.
Kun je even aangeven wat je precies bedoelt met ''dit taalgebruik'' en waarom ik geen zaken mag belichten zoals ze zijn ??
Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:
huisman schreef:ChristenConservatief schreef
D66-Führer Pechtold ronselt moslims voor de anti-christelijke progressieve jihad.


Als ik de PVV een beweging noem met een leider zonder democratische inspraak en ik zeg dat wij in het verleden zulke bewegingen vaker hebben gehad wordt dat mij kwalijk genomen . En dit mag wel? Weet je wel zeker dat je ChristenConservatief bent of alleen maar conservatief.
Het staat je vrij te zeggen wat je denkt, mits je het onderbouwt met argumenten. :)

De anti-christelijke jihad door de D66 bleek uit meerdere zaken;

Homo's moeten worden gestimuleerd in hun verderfelijke lusten, terwijl de Schrift duidelijk stelt dat zulke mensen geholpen moeten worden.

De eerzame huismoeder, die tijd neemt voor haar gezin naar Gods wet, moet min of meer gedwongen worden te gaan werken.

D66-leider (voor het geval het Duitse woord mensen kwetst..... ;) ) wenst bibliotheken ook op zondag te openen.

De mens heeft sowieso een vrije wil te kiezen wat hij doet op de dag des Heeren, aldus D66

In Goes kwam het aan het licht dat D66 SGP-ers ziet als zijnde mensen die de helft van hun hersens uitschakelen, dus minderwaardig aan niet-SGP-ers.

De bewijzen van een anti-christelijke jihad in naam van de progressieve god Pechtold liggen op straat.
Sorry CC,
Met dit taalgebruik (ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, als het gaat over de term racisme) help je de discussie niet verder.

Laten we wel wezen: het libertijnse (zeg maar 'paarse') gedachtegoed zit niet alleen bij D66, maar bij de meeste politieke partijen. Op al de door jou genoemde punten moeten we gewoon eerlijk en met verdriet constateren dat 70% van ons volk denkt als D66. Dus ze kunnen getalsmatig nu 3 zetels hebben, maar op die punten hebben ze al jaren lang 120 zetels.

Dat gezegd zijnde, blijft wel de vraag over: aanvaarden we dat dit de droeve status quo is, om daarbinnen te doen wat onze hand vindt om te doen, of trekken we ons terug. De SGP heeft hierover onlangs een heel goede en lezenswaardig notitie uitgebracht, die ik je van harte kan aanbevelen.

Kwetsbare minderheid, zichtbare gemeenschap. De Vroege Kerk als inspirerend voorbeeld voor christenen in een seculiere samenlevingAan de hand van aspecten uit het dagelijks leven wordt beschreven hoe christenen in de tijd van de Vroege Kerk vorm en inhoud gaven aan de navolging van Christus. Elk hoofdstuk sluit af met zinvolle lessen voor christenen vandaag de dag.
Bestellen: http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp706/sho ... index.html
D66 is vanaf het begin anti-christelijk geweest en loopt voorop in intolerantie tegenover religies. VVD begint dat over te nemen. De andere partijen lijken echter godsdienstige praktijken te respecteren. De D66 doet dat duidelijk niet.

Overigens ken ik iemand die dat boekje heeft. Ik leen het een keer. :)
Gebruikersavatar
MaCx
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door MaCx »

Laat ik het eens over angst hebben. Kan je het gedoe rond de film fitna nog herinneren? Wilders had van te voren veel vage begrippen over de film verteld wat veel weerstand vanuit de hele wereld opriep. Sowieso is de vraag waarom hij ver van te voren bekend maakte dat hij bezig was met het maken van een film. Vervolgens verzette hij de datum van publicatie. Dit is niet voor niets zo geweest, ook al kan ik dit niet direct bevestigen. Met dit optreden zaaide Wilders wel degelijk angst. De media voerde dit inderdaad op maar Wilders is de bron geweest. De manier waarop staat mij niet aan. Het is een angstzaaier. Faramir je geeft aan dat ik weinig argumenten aangeef, ik heb al verschillende gebeurtenissen benoemd waarmee ik mijn visie beargumenteer.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marie-Henriëtte »

De organisatie rondom de vertoning van de film Fitna verliep misschien wat rommelig, maar verder was de film inhoudelijk toch niet zo overdreven. Bas van der Vlies meende zelfs dat Wilders met zijn Fitna zorgvuldigheid betrachtte in plaats van haat te zaaien.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:De organisatie rondom de vertoning van de film Fitna verliep misschien wat rommelig, maar verder was de film inhoudelijk toch niet zo overdreven. Bas van der Vlies meende zelfs dat Wilders met zijn Fitna zorgvuldigheid betrachtte in plaats van haat te zaaien.
Natuurlijk was Fitna onzorgvuldig, in Fitna plegen alle moslims terreurdaden en wordt 11 september gelijk gesteld met overlast van marokkaanse jochies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:De organisatie rondom de vertoning van de film Fitna verliep misschien wat rommelig, maar verder was de film inhoudelijk toch niet zo overdreven. Bas van der Vlies meende zelfs dat Wilders met zijn Fitna zorgvuldigheid betrachtte in plaats van haat te zaaien.
Natuurlijk was Fitna onzorgvuldig, in Fitna plegen alle moslims terreurdaden en wordt 11 september gelijk gesteld met overlast van marokkaanse jochies.
Een vriendelijk verzoek om mijn posting beter te lezen, ik schreef namelijk iets anders dan wat jij voor ogen hebt. Normaal ga ik er niet op in als iemand op een dergelijke wijze wil discussiëren, maar voor deze keer maak ik een uitzondering. Dit zei de heer Van der Vlies letterlijk:

Van der Vlies vond dat Wilders met zijn film ,,zorgvuldigheid'' had betracht en vond het ,,een prikkelende inzet voor debat.'' ('Reformatorisch Dagblad', 29 maart 2008')

Jij houdt er gewoon een andere mening op na dan de heer Van der Vlies. Zoveel is duidelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:De organisatie rondom de vertoning van de film Fitna verliep misschien wat rommelig, maar verder was de film inhoudelijk toch niet zo overdreven. Bas van der Vlies meende zelfs dat Wilders met zijn Fitna zorgvuldigheid betrachtte in plaats van haat te zaaien.
Natuurlijk was Fitna onzorgvuldig, in Fitna plegen alle moslims terreurdaden en wordt 11 september gelijk gesteld met overlast van marokkaanse jochies.
Een vriendelijk verzoek om mijn posting beter te lezen, ik schreef namelijk iets anders dan wat jij voor ogen hebt. Normaal ga ik er niet op in als iemand op een dergelijke wijze wil discussiëren, maar voor deze keer maak ik een uitzondering. Dit zei de heer Van der Vlies letterlijk:

Van der Vlies vond dat Wilders met zijn film ,,zorgvuldigheid'' had betracht en vond het ,,een prikkelende inzet voor debat.'' ('Reformatorisch Dagblad', 29 maart 2008')

Jij houdt er gewoon een andere mening op na dan de heer Van der Vlies. Zoveel is duidelijk.
Precies ik wijk op dit punt af van mijn partijleider....erg hè :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:D66 is vanaf het begin anti-christelijk geweest en loopt voorop in intolerantie tegenover religies. VVD begint dat over te nemen. De andere partijen lijken echter godsdienstige praktijken te respecteren. De D66 doet dat duidelijk niet.
Lees voordat je wat beweert, eerst de stukken:
http://www.refdag.nl/artikel/1456740/Pe ... eiden.html
Op 14 januari jl. presenteerde christenhistoricus James Kennedy zijn nieuwe boek Stad op een berg, over de publieke rol van protestantse kerken. Het eerste exemplaar werd aangeboden aan D66-politicus Alexander Pechtold, die in zijn reactie pleitte voor een heldere scheiding van kerk en staat, maar niet van kerk en straat.
Alexander Pechtold schreef: Geen scheiding van kerk en straat

“Geachte aanwezigen, beste heer Kennedy,

Velen van u zullen wellicht verbaasd zijn dat juist ík vandaag dit boek in ontvangst mag nemen. Als leider van een partij die kritische Kamervragen stelt over de scheiding tussen kerk en staat en onderwerpen als euthanasie en abortus op de politieke agenda heeft gezet. Ik zal vandaag dus ook geen pleidooi houden voor een grotere rol van de kerk in de samenleving.

Maar dat D66 anti-religieus zou zijn is echt een misverstand. Dit boek heeft wel degelijk raakvlakken met mijn visie op de maatschappij. Het blijkt dat nog steeds de behoefte bestaat, om deel uit te maken van een geloofsgemeenschap. Of dit nu gaat om de islam, het christendom of juist geen geloof. Dit boek past in de maatschappelijke discussie, over de zichtbare aanwezigheid van deze geloofsgemeenschappen. Kennedy vraagt zich af, en ik citeer: “hoe krijgt het geestelijk gezag gestalte in liberaal-democratische en soms sterk ontkerkelijkte samenlevingen?.” Is het gewenst dat religies zich publiekelijk profileren?

Als sociaal-liberaal vind ik dat een individu niet op zichzelf staat, maar wordt gevormd door de gemeenschap waarin hij zich bevind. Ieder individu moet de vrijheid hebben om voor die gemeenschap te kiezen. Voor mij is God een realiteit, niet zozeer in mijn eigen hoofd of hart, als wel in die van anderen. Ik accepteer dat en respecteer dat.

Dat ik mij altijd hard heb gemaakt, voor de scheiding tussen kerk en staat, betekent niet dat ik vind dat ook kerk een straat gescheiden moeten zijn. Toen vanaf 1848 de scheiding van kerk en staat, werd doorgevoerd, werden hervormde kerken gedwongen meer nadruk te leggen op lokale gemeenten. Naar mijn mening een goede ontwikkeling. Want een kerk in de straat kan wel degelijk een positief effect hebben.

Een mooi voorbeeld uit het boek vind ik de rol die kerken hebben gespeeld in de nasleep van rampen. Na het drama in Apeldoorn op Koninginnedag, bleek de kerk voor velen een belangrijke bezinningsplek. Daar brandden de mensen een kaarsje, en zaten even stil in een kerkbankje. Het overgrote deel van de bezoekers was niet-kerkelijk. Een mooi fenomeen. Dat kerken ons voor 3 miljard per jaar ‘ontzorgen’ is ook een interessant gegeven. Lokale initiatieven van particulieren om bijvoorbeeld daklozen op te vangen, kan ik alleen maar aanmoedigen. Daarnaast vraagt Kennedy zich af of kerken, geen grotere rol moeten opeisen bij het creëren van sociale cohesie. Op lokaal niveau sta ik hier niet onwelwillend tegenover.

Maar laat ik daar meteen een kritische kanttekening plaatsen. Waar ligt de grens? Wanneer wordt de scheiding tussen kerk en staat troebel? Heiligt het doel elk middel? Moeten we een vrijwilligersorganisatie voor jongeren subsidiëren, als de baas ervan zelf zegt het doel te hebben, jongeren vertrouwd te maken met Jezus Christus en hen te helpen naar Zijn bedoelingen te leven? Voor mij werd hier een grens overschreden. De overheid moet een duidelijke scheiding maken, tussen welzijnswerk en missiewerk

Ik geloof in vrijheid. En dat betekent ook de vrijheid voor iemand om te geloven. Misschien juist wel in iets waar ik zelf niet in geloof. Maar ik hecht ook zeer aan de vrijheid om niet te geloven. Deze vrijheid komt toe aan het individu, maar is niet louter een privé-zaak. Vrijheid heeft gemeenschap nodig. Onder het sociaal in sociaal-liberaal versta ik niet alleen, het helpen van mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Maar ook de vrijheid om deel uit te maken van een gemeenschap.

De vraag is alleen welk soort gemeenschap. Denken we die te kunnen afdwingen met een eigen canon en het uitsluiten van bevolkingsgroepen? Of gaat het om een gemeenschap die over waarden, over het verleden en de toekomst, heel verschillend mag denken. Maar tegelijkertijd beseffen dat ze in vrede, via politieke strijd met woorden, hun lotsverbondenheid gestalte willen geven? Ik zet in op het laatste. Daarom neem ik met veel genoegen het boek ‘Stad op een berg’ in ontvangst.”

Alexander Pechtold
Protestant.nl, 29 januari 2010

Alexander Pechtold is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van D66. Dit is een globale weergave van zijn lezing, de gesproken versie geldt.

Naar aanleiding van: James Kennedy, Stad op een berg. De publieke rol van protestantse kerken (Boekencentrum 2010).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door jvdg »

Ik ben geen Pechtold aanhanger en nog minder van diens partij.
Maar sommige zaken die hij aanroerde in zijn toespraak waren toch wel raak.
Echter is hij niet duidelijk als hij enerzijds stelt dat de "gelovigen" een belangrijke functie in de maatschappij vervullen (ontzorging en troost) die duidelijk publiekelijk te onderkennen zijn, terwijl hij tegelijkertijd bepleit dat we met ons geloof maar binnenshuis moeten blijven.

Maar ik ben al blij dat Pechtold de kerk nog niet van de straat wil scheiden.
Anderzijds moet D66 dan ook niet beroerd doen over subsidies aan kerkelijke instellingen die het zonder overheidsbijdragen niet redden.
Het niet verstrekken van die hulp (aan met name vrijwilligersorganisaties) kon dan wel eens duurder uitpakken dan gewenst.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

die in zijn reactie pleitte voor een heldere scheiding van kerk en staat, maar niet van kerk en straat.
Niet van geloof en politiek bedoel je ? Tja, de man is goed in versluierende nieuwspraak, zoals in 2006 in de kwestie Kocer Kaya, die als rechtgeaard Turk niet thuis is als het gaat over de zwarte bladzijden in de Turkse geschiedenis. ;)

Met nieuwsberichten heb ik eerder aangetoond dat de progressief-libertijnen in de praktijk een groot gevaar voor het reformatorische volksdeel vormen. Jammer, maar waar.

Overigens noemde onze nestor de D66 een poos geleden de meest antichristelijke partij van Nederland. :)
Plaats reactie