Hoelang nog Balkenende IV ?

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Bonny »

jvdg schreef:Toch hoop ik, tegen beter weten in, dat dit kabinet blijft.

Een kabinet gebaseerd op de huidige polls is voor mij afschrikwekkend.
PVV, D66.....brrrrrr...
Die twee gaan waarschijnlijk niet samen. Het is de vraag of dit land nog wel te regeren valt na eventuele verkiezingen. CDA gaat vast niet meer met de PvdA. De PVV wordt door bijna iedereen uitgesloten. Op basis van de peilingen moet je concluderen dat er een kabinet van 4 partijen zou moeten komen, dat is ook niet echt stabiel. En dat in crisistijd.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door huisman »

Bonny schreef:
jvdg schreef:Toch hoop ik, tegen beter weten in, dat dit kabinet blijft.

Een kabinet gebaseerd op de huidige polls is voor mij afschrikwekkend.
PVV, D66.....brrrrrr...
Die twee gaan waarschijnlijk niet samen. Het is de vraag of dit land nog wel te regeren valt na eventuele verkiezingen. CDA gaat vast niet meer met de PvdA. De PVV wordt door bijna iedereen uitgesloten. Op basis van de peilingen moet je concluderen dat er een kabinet van 4 partijen zou moeten komen, dat is ook niet echt stabiel. En dat in crisistijd.
Het volgende kabinet heet Eurlings 1 Bestaat uit CDA,VVD,D66 (Bron: ikke)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Roef
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jun 2007, 20:46

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Roef »

huisman schreef:
Bonny schreef:
jvdg schreef:Toch hoop ik, tegen beter weten in, dat dit kabinet blijft.

Een kabinet gebaseerd op de huidige polls is voor mij afschrikwekkend.
PVV, D66.....brrrrrr...
Die twee gaan waarschijnlijk niet samen. Het is de vraag of dit land nog wel te regeren valt na eventuele verkiezingen. CDA gaat vast niet meer met de PvdA. De PVV wordt door bijna iedereen uitgesloten. Op basis van de peilingen moet je concluderen dat er een kabinet van 4 partijen zou moeten komen, dat is ook niet echt stabiel. En dat in crisistijd.
Het volgende kabinet heet Eurlings 1 Bestaat uit CDA,VVD,D66 (Bron: ikke)
Ik denk Verhagen 1 wat bestaat uit CDA, VVD, D66
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door BJD »

Komt zo een persconferentie..
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Luther »

BJD schreef:Komt zo een persconferentie..
Wat mij betreft niet lang meer: ik wil naar beeeeeeeeeeeed...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
BJD schreef:Komt zo een persconferentie..
Wat mij betreft niet lang meer: ik wil naar beeeeeeeeeeeed...;)
Besef je wel wat de conseqeunties zijn?
PVV, D66 en VVD?
Zonder de draaiers van het CDA?
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Bart »

MOOI het kabinet is gevallen en zoals Wilders in de telgraaf zegt


DE VLAG KAN UIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Gian »

Helaas, onontkoombaar.
Gelukkig is CDA er redelijk vanaf gekomen. Nu eventjes Balkenende V. Spoedig nieuwe campagne's met lijsttrekkersdebatten. Interresant..
Ben iig blij dat we niet verlengen in Uruzgan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Margriet »

En de Nederlanders eruit er veranderd daar niets niet beter niet slechter alleen Nederland heeft geen zeggenschap meer . Wat goed!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Margriet »

En de Nederlanders eruit er veranderd daar niets niet beter niet slechter alleen Nederland heeft geen zeggenschap meer . Wat goed!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Joannah »

Gian schreef:Helaas, onontkoombaar.
Gelukkig is CDA er redelijk vanaf gekomen. Nu eventjes Balkenende V. Spoedig nieuwe campagne's met lijsttrekkersdebatten. Interresant..
Ben iig blij dat we niet verlengen in Uruzgan.
Nu "eventjes" Balkenende V ??
Is het CDA een soort buffer geworden, die automatisch bij iedere combinatie past?
Ik denk dat het volk Balkenende meer dan spuugzat is, en hard op zoek gaat naar meer persoonlijkheid en leiding.
Dit was het meest ellendige kabinet ooit, vooral dankij Bos, we zijn gefopt.
Onze NEE stem is in de vuilnisbak gegooid, en de EU kan nu de schuld toegeschoven krijgen van alles wat de politici "niet kunnen helpen".
Zware tijden in het verschiet, ben ik bang.
Maak je borst maar nat!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Ik denk dat het volk Balkenende meer dan spuugzat is, en hard op zoek gaat naar meer persoonlijkheid en leiding.
Tja. 'Het volk' wil zogenaamd graag sterke leiders. Maar als de overheid dan eens een keer stevig ingrijpt, wordt dat meteen weer als paternalistisch ervaren. Of zoals de Britse socioloog Frank Furedi het omschrijft: "Het is moeilijk om een sterke leider te zijn in een klimaat waarin gezag meteen in twijfel wordt getrokken." Volgens mij weet 'het volk' eigenlijk helemaal niet wat het wil en dat zou wel eens kunnen komen omdat 'het volk' wel mondiger is geworden, maar niet intelligenter.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Joannah schreef:Ik denk dat het volk Balkenende meer dan spuugzat is, en hard op zoek gaat naar meer persoonlijkheid en leiding.
Tja. 'Het volk' wil zogenaamd graag sterke leiders. Maar als de overheid dan eens een keer stevig ingrijpt, wordt dat meteen weer als paternalistisch ervaren. Of zoals de Britse socioloog Frank Furedi het omschrijft: "Het is moeilijk om een sterke leider te zijn in een klimaat waarin gezag meteen in twijfel wordt getrokken." Volgens mij weet 'het volk' eigenlijk helemaal niet wat het wil en dat zou wel eens kunnen komen omdat 'het volk' wel mondiger is geworden, maar niet intelligenter.
klopt,
maar de laatste regeringen hebben zelf bijgedragen tot het politieke klimaat waarin we nu verkeren.
gedogen, "moet kunnen" en vrijheid van meningsuiting in combinatie met een niet al te fatsoenlijke volksaard eist haar tol.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11419
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Mister »

Bart schreef:MOOI het kabinet is gevallen en zoals Wilders in de telgraaf zegt


DE VLAG KAN UIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja? Daar moet je nog eens goed over nadenken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door huisman »

Margriet schreef:En de Nederlanders eruit er veranderd daar niets niet beter niet slechter alleen Nederland heeft geen zeggenschap meer . Wat goed!


Leuk dat mensen die weinig weten van Uruzgan wel er een mening hebben, Voor de mensen daar wordt het naar mijn overtuiging wel slechter daar. Wij (mijn collega's) hebben daar zeer goed werk gedaan. Eén maal zal de geschiedenis hierover oordelen maar dan is het wel te laat. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten