Hoelang nog Balkenende IV ?

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Dat zal wel niet zo moeilijk zijn, een besluit nemen. Ze hebben namelijk beloofd eind 2010 te stoppen met de missie (Van Middelkoop zeker) en een christen moet zijn belofte nakomen.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door elbert »

Begrijp ik nu goed dat de PvdA eerst tegen de motie van der Staaij heeft gestemd (die het kabinet oproept om voor 1 maart een besluit te nemen) en nu van het kabinet verlangt om die motie uit te voeren?
Dan is er inderdaad een draai gemaakt.

Verder was het debat er eentje waarvan er in de afgelopen jaren al teveel zijn geweest: een zich in allerlei bochten wringende premier met daaromheen de zich verdringende oppositiepartijen die als piranha's op het aas af kwamen.

Wat in het belang van de bevolking van Afghanistan is, is geen moment aan de orde geweest.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Erasmiaan »

elbert schreef:Begrijp ik nu goed dat de PvdA eerst tegen de motie van der Staaij heeft gestemd (die het kabinet oproept om voor 1 maart een besluit te nemen) en nu van het kabinet verlangt om die motie uit te voeren?
Dan is er inderdaad een draai gemaakt.

Verder was het debat er eentje waarvan er in de afgelopen jaren al teveel zijn geweest: een zich in allerlei bochten wringende premier met daaromheen de zich verdringende oppositiepartijen die als piranha's op het aas af kwamen.

Wat in het belang van de bevolking van Afghanistan is, is geen moment aan de orde geweest.
Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.

Alle lof inderdaad voor Van der Vlies: zo authentiek hoe hij Verdonk en Wilders (en ook wel Kant) er van langs gaf.

Ik vond ook minister Verhagen een briljante opmerking maken. Na eindeloos gezeur van, ik meen Agnes Kant, vroeg ze ten lange leste óf er morgen wel een besluit genomen zal worden. "Ik heb geen voorspellende gaven", zei Verhagen. Briljant! En toen Halsema hem verweet dat hij weer stond te glunderen: "ik moest glimlachen om een grapje van u maar zal dat inderdaad in het vervolg maar niet meer doen: zo leuk zijn ze niet..."
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door elbert »

Erasmiaan schreef:Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.
Het is niet zo sterk als ministers (in dit geval Bos) allerlei opmerkingen in de media maken, je als premier daarvoor naar de kamer wordt geroepen en daar eigenlijk niet op kunt antwoorden, omdat je het met die minister niet eens bent, maar dat niet publiekelijk kunt erkennen omdat je anders je minister openlijk afvalt. Nu gebeurde dat niet openlijk, maar dat er een flink verschil van mening is binnen het kabinet, was wel iedereen duidelijk.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Erasmiaan »

elbert schreef:
Erasmiaan schreef:Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.
Het is niet zo sterk als ministers (in dit geval Bos) allerlei opmerkingen in de media maken, je als premier daarvoor naar de kamer wordt geroepen en daar eigenlijk niet op kunt antwoorden, omdat je het met die minister niet eens bent, maar dat niet publiekelijk kunt erkennen omdat je anders je minister openlijk afvalt. Nu gebeurde dat niet openlijk, maar dat er een flink verschil van mening is binnen het kabinet, was wel iedereen duidelijk.
Bos was dus niet sterk. Balkenende zei heel simpel dat hij pas wat te vertellen heeft na de kabinetsvergadering over dit onderwerp. Niks geen gewring in allerlei bochten.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Gijs83 »

elbert schreef:Begrijp ik nu goed dat de PvdA eerst tegen de motie van der Staaij heeft gestemd (die het kabinet oproept om voor 1 maart een besluit te nemen) en nu van het kabinet verlangt om die motie uit te voeren?
Dan is er inderdaad een draai gemaakt.

Verder was het debat er eentje waarvan er in de afgelopen jaren al teveel zijn geweest: een zich in allerlei bochten wringende premier met daaromheen de zich verdringende oppositiepartijen die als piranha's op het aas af kwamen.

Wat in het belang van de bevolking van Afghanistan is, is geen moment aan de orde geweest.
De PvdA met Wouter Bos maken de laatste dagen wel meerdere draaien...
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:
elbert schreef:
Erasmiaan schreef:Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.
Het is niet zo sterk als ministers (in dit geval Bos) allerlei opmerkingen in de media maken, je als premier daarvoor naar de kamer wordt geroepen en daar eigenlijk niet op kunt antwoorden, omdat je het met die minister niet eens bent, maar dat niet publiekelijk kunt erkennen omdat je anders je minister openlijk afvalt. Nu gebeurde dat niet openlijk, maar dat er een flink verschil van mening is binnen het kabinet, was wel iedereen duidelijk.
Bos was dus niet sterk. Balkenende zei heel simpel dat hij pas wat te vertellen heeft na de kabinetsvergadering over dit onderwerp. Niks geen gewring in allerlei bochten.
Inderdaad. Het zou een wanvertoning zijn als Balkenende publiek zijn eigen minister tot de orde roept notabene in de Tweede Kamer, maar het was eigenlijk ook een wanvertoning dat ze nu verschillende dingen zeiden. Volgens mij ligt de schuld hiervan volledig bij Bos. Dit kun je toch niet doen?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door freek »

Overigens hoop uit puur uit eigenbelang niet dat het kabinet valt. Ik heb het momenteel wel even gehad met verkiezingscampagne voeren :bobo
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Mister »

Ik vind het altijd ook bijzonder interessant om de lichaamstaal van de dames en heren te volgen. Dat zegt ontzettend veel. Gisteravond in ieder geval wel.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
elbert schreef:
Erasmiaan schreef:Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.
Het is niet zo sterk als ministers (in dit geval Bos) allerlei opmerkingen in de media maken, je als premier daarvoor naar de kamer wordt geroepen en daar eigenlijk niet op kunt antwoorden, omdat je het met die minister niet eens bent, maar dat niet publiekelijk kunt erkennen omdat je anders je minister openlijk afvalt. Nu gebeurde dat niet openlijk, maar dat er een flink verschil van mening is binnen het kabinet, was wel iedereen duidelijk.
Bos was dus niet sterk. Balkenende zei heel simpel dat hij pas wat te vertellen heeft na de kabinetsvergadering over dit onderwerp. Niks geen gewring in allerlei bochten.
Helemaal eens!
Balkenende had een ijzersterk optreden. Men houdt in het CDA ernstig rekening met de val van het kabinet, maar Balkenende wilde echt alleen Bos naar voren schuiven als breker. En dat is prima gelukt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:
elbert schreef:
Erasmiaan schreef:Dan heb je het niet goed gepeild. Ik vond Balkenende sterk en ik vond niet dat hij zich in allerlei bochten wrong.
Het is niet zo sterk als ministers (in dit geval Bos) allerlei opmerkingen in de media maken, je als premier daarvoor naar de kamer wordt geroepen en daar eigenlijk niet op kunt antwoorden, omdat je het met die minister niet eens bent, maar dat niet publiekelijk kunt erkennen omdat je anders je minister openlijk afvalt. Nu gebeurde dat niet openlijk, maar dat er een flink verschil van mening is binnen het kabinet, was wel iedereen duidelijk.
Bos was dus niet sterk. Balkenende zei heel simpel dat hij pas wat te vertellen heeft na de kabinetsvergadering over dit onderwerp. Niks geen gewring in allerlei bochten.
Helemaal eens!
Balkenende had een ijzersterk optreden. Men houdt in het CDA ernstig rekening met de val van het kabinet, maar Balkenende wilde echt alleen Bos naar voren schuiven als breker. En dat is prima gelukt.
Hoe Bos ook in z'n stoel hing. :haha Hij ziet de bui al hangen.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Luther schreef: Balkenende had een ijzersterk optreden. Men houdt in het CDA ernstig rekening met de val van het kabinet, maar Balkenende wilde echt alleen Bos naar voren schuiven als breker. En dat is prima gelukt.
Hoe Bos ook in z'n stoel hing. :haha Hij ziet de bui al hangen.
Onder de ministers werd er ook (na een verspreking van Koenders) al een ludiek bedoelde toespeling op gemaakt dat Bos zou vertrekken, en Verhagen zijn post zou krijgen.
Balkenende vond ik wel sterk, maar hij mag iets minder geirriteerd overkomen. Hij doet soms alsof hij voor een groep onmondige kleuters staat, die hem van zijn werk afhouden met hun gezeur. (Dat laatste is overigens wel waar, maar hij hoeft het niet zozeer uit te stralen, wat mij betreft.)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Auto »

Wat ook een mooi moment was, dat was dat mevr. Kant voor de 'tigste keer dezelfde vraag had gesteld en hetzelfde antwoord kreeg. Toen kwam Pechthold nog een keer en tot ieders verbazing gaf Bos een uitgebreider antwoord, Rutte vloog mevr. Kant voorbij en deed de volgende interpellatie en toen kwam Balkenende en die gaf ook een breder antwoord. Toen zag je het verdwaasde gezicht van mevr. Kant en die kreeg toen door dat er opeens ruimere antwoorden kwamen. Ze wist niet hoe snel ze bij de microfoon moest komen maar ze kwam er niet meer tussen. En toen mocht ze weer en stelde ze net de verkeerde vraag en er kwam zelfs een glimlachje op Balkenende zijn gezicht en ja hoor, hij gaf wederom hetzelfde antwoord als 10 minuten daarvoor.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Mister »

Auto schreef:Wat ook een mooi moment was, dat was dat mevr. Kant voor de 'tigste keer dezelfde vraag had gesteld en hetzelfde antwoord kreeg. Toen kwam Pechthold nog een keer en tot ieders verbazing gaf Bos een uitgebreider antwoord, Rutte vloog mevr. Kant voorbij en deed de volgende interpellatie en toen kwam Balkenende en die gaf ook een breder antwoord. Toen zag je het verdwaasde gezicht van mevr. Kant en die kreeg toen door dat er opeens ruimere antwoorden kwamen. Ze wist niet hoe snel ze bij de microfoon moest komen maar ze kwam er niet meer tussen. En toen mocht ze weer en stelde ze net de verkeerde vraag en er kwam zelfs een glimlachje op Balkenende zijn gezicht en ja hoor, hij gaf wederom hetzelfde antwoord als 10 minuten daarvoor.
Mevrouw Kant zou zich nog eens wat moeten verdiepen in het op de juiste manier vragen stellen. Daarbij is haar houding en mimiek vooral een belangrijk aandachtspunt.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Hoelang nog Balkenende IV ?

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Auto schreef:Wat ook een mooi moment was, dat was dat mevr. Kant voor de 'tigste keer dezelfde vraag had gesteld en hetzelfde antwoord kreeg. Toen kwam Pechthold nog een keer en tot ieders verbazing gaf Bos een uitgebreider antwoord, Rutte vloog mevr. Kant voorbij en deed de volgende interpellatie en toen kwam Balkenende en die gaf ook een breder antwoord. Toen zag je het verdwaasde gezicht van mevr. Kant en die kreeg toen door dat er opeens ruimere antwoorden kwamen. Ze wist niet hoe snel ze bij de microfoon moest komen maar ze kwam er niet meer tussen. En toen mocht ze weer en stelde ze net de verkeerde vraag en er kwam zelfs een glimlachje op Balkenende zijn gezicht en ja hoor, hij gaf wederom hetzelfde antwoord als 10 minuten daarvoor.
Mevrouw Kant zou zich nog eens wat moeten verdiepen in het op de juiste manier vragen stellen. Daarbij is haar houding en mimiek vooral een belangrijk aandachtspunt.
Je bedoelt misschien logopedie ;)
Gesloten