motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Luther schreef:
memento schreef:Een SGP-onwaardige motie. Als het was geweest "Islam tast Nederlandse cultuur aan" dan had ik dat kunnen begrijpen. Maar zeuren over minaretten die het straatbeeld ontsieren, heeft geen enkel doel...
Helemaal mee eens.
Gisteren verdedigde Van der Staaij zich in Pauw en Witteman tegenover een moslima, die tevens advocate is. Hij kwam er maar moeilijk uit.
Zo'n moslima als advocate had de tramconducteur van de GVB wel kunnen gebruiken. Hij mag geen kruisje meer dragen, omdat kettinkjes sindskort niet meer respresentatief zijn in combinatie met de nieuwe de bedrijfskleding van de GVB. Dat terwijl moslima's als conducteur wel een hoofddoek mogen blijven dragen in de tram. Zij krijgen zelfs een shawl uitgereikt die zij als hoofddoek mogen gebruiken. Tegenwoordig worden hoofddoeken ook als een sierraad gedragen. Discrimineert de GVB? Ik ben benieuwd hoe Famile Arslan haar cliënt zou verdedigen.

Tramconducteur mag geen kruis aan kettinkje dragen

AMSTERDAM – Een tramconducteur uit Amsterdam mag na tien jaar van het Gemeentelijk Vervoersbedrijf (GVB) geen kettinkje met een kruis meer op zijn bedrijfskleding dragen.

De man vocht de maatregel maandag aan tijdens een kort geding dat diende bij de Amsterdamse rechtbank. „Het kruis is voor mij alles. Het is een teken van de liefde van Jezus Christus Die Hij aan het kruis aan mij heeft gegeven”, aldus de conducteur.

Verder lezen kan hier: http://www.refdag.nl/artikel/1450195/Tr ... ragen.html
En dat allemaal tijdens een regering waarin CDA en CU aan het bewind zijn.
Raar he, dat er zoveel PVV gaan stemmen?
Alsof dat de oplossing is..... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
Joannah schreef:En dat allemaal tijdens een regering waarin CDA en CU aan het bewind zijn.
Raar he, dat er zoveel PVV gaan stemmen?
Alsof dat de oplossing is..... :bobo
Dat zou verschrikkelijk zijn, maar zoals de doorsnee burger tegen het Haagse aankijkt, vrees ik met grote vreze.......
Daarom zeg ik maar weer dat ik hoop dat dit kabinet iig de rit uitzit.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
Joannah schreef:En dat allemaal tijdens een regering waarin CDA en CU aan het bewind zijn.
Raar he, dat er zoveel PVV gaan stemmen?
Alsof dat de oplossing is..... :bobo
Dat zou verschrikkelijk zijn, maar zoals de doorsnee burger tegen het Haagse aankijkt, vrees ik met grote vreze.......
Daarom zeg ik maar weer dat ik hoop dat dit kabinet iig de rit uitzit.
Ja, ok, maar dan steun ik het kabinet alleen uit het oogpunt van schadebeperking.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
jvdg schreef:
Luther schreef:
Joannah schreef:En dat allemaal tijdens een regering waarin CDA en CU aan het bewind zijn.
Raar he, dat er zoveel PVV gaan stemmen?
Alsof dat de oplossing is..... :bobo
Dat zou verschrikkelijk zijn, maar zoals de doorsnee burger tegen het Haagse aankijkt, vrees ik met grote vreze.......
Daarom zeg ik maar weer dat ik hoop dat dit kabinet iig de rit uitzit.
Ja, ok, maar dan steun ik het kabinet alleen uit het oogpunt van schadebeperking.
Dat bedoelde ik juist.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef:En dat allemaal tijdens een regering waarin CDA en CU aan het bewind zijn.
Raar he, dat er zoveel PVV gaan stemmen?
Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Sinds wanneer gaat het kabinet over het GVB?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Joannah »

Als het het GVB verboden is te discrimineren naar geaardheid van een werknemer (volgens de wet), leek het me redelijk dat we, helemaal tijdens een regering waar het CDA en CU deel van zijn, de wet van vrijheid van godsdienst ook bekrachtigd werd.
maar net als altijd is de islam cultuur belangrijker dan onze eigen cultuur, ook hier komt dat weer tot uitdrukking.
Aparte loketten voor man en vrouw, maar een dergelijk verschil bij de SGP levert een einde aan subsidie op.
Zelfde met homoleraar.
Ref school krijgt het hele land over zich heen, maar imam mag zeggen dat homo's dood van de kerk afgegooid mogen worden.
Over ongelijkheid gesproken...
Ik snap niet dat men niet ziet dat zulke gevallen alleen maar extra zetels opleveren voor PVV.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef:Als het het GVB verboden is te discrimineren naar geaardheid van een werknemer (volgens de wet), leek het me redelijk dat we, helemaal tijdens een regering waar het CDA en CU deel van zijn, de wet van vrijheid van godsdienst ook bekrachtigd werd.
Het GVB heeft een regel uitgevaardigd omtrent sieraden, waar het kruisje van betrokken medewerker toe behoort. Daarbij is het GVB van mening dat een hoofddoek kleding is.

Dat heeft verder niets met politiek of de overheid te maken. De medewerker is het niet eens met het GVB, en heeft een advocaat ingeschakeld, de enige juiste weg.
maar net als altijd is de islam cultuur belangrijker dan onze eigen cultuur, ook hier komt dat weer tot uitdrukking.
Aparte loketten voor man en vrouw, maar een dergelijk verschil bij de SGP levert een einde aan subsidie op.
Wat is dan de 'eigen' cultuur? Waardoor kenmerkt zich die? Met z'n allen lekker feesten op Frans Bauer tijdens de vakantie in Torremolinos? Of is het psalm zingen op hele noten, in je zwarte pak op woensdagavond?
Ref school krijgt het hele land over zich heen, maar imam mag zeggen dat homo's dood van de kerk afgegooid mogen worden.
Over ongelijkheid gesproken...
Misschien moet je je nog eens verdiepen in de zaak tegen imam El Moumni en de zaak tegen Leen van Dijke. Overigens is het wat anders dan iemand weigeren op grond van seksuele voorkeur, of bepaalde beledigende opmerkingen maken op grond van seksuele voorkeur. Maar misschien kan Marie-Henriëtte daar meer over vertellen.

Een beetje jammer, al dat selectief geheugen.
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Marie-Henriëtte »

Na het verbod op de bouw van minaretten in Zwitserland, is nu de boerka een taboe in een Zwitsers gemeentehuis.

Boerka taboe in Zwitsers gemeentehuis

(Novum/AP) - Ambtenaren in het Zwitserse Grenchen helpen voortaan geen vrouwen meer die een boerka of een ander gewaad dragen dat hun gezicht en lichaam volledig bedekt. Dat heeft de burgemeester van Grenchen, Boris Banga, vrijdag bekendgemaakt.

Banga besloot tot de maatregel nadat een 19-jarige islamitische zich volledig gesluierd op het gemeentehuis had gemeld om zich te laten inschrijven in het bevolkingsregister. Hij zei dat de vrouw de gemeente extra werk bezorgde, omdat er een nieuwe afspraak voor haar moest worden geregeld, zodat ze haar gezicht aan een vrouwelijke ambtenaar kon tonen. Ambtenaren moeten kunnen zien met wie ze te maken hebben, aldus de burgemeester.

Boerka's en andere lichaamsbedekkende sluiers worden niet veel gedragen in Zwitserland, waar de bevolking onlangs instemde met een verbod op de bouw van minaretten.

Bron: http://buitenland.nieuws.nl/578666/boer ... meentehuis
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Joannah »

"Misschien moet je je nog eens verdiepen in de zaak tegen imam El Moumni en de zaak tegen Leen van Dijke. Overigens is het wat anders dan iemand weigeren op grond van seksuele voorkeur, of bepaalde beledigende opmerkingen maken op grond van seksuele voorkeur"]
ER IS OOK EEN HEEL VERSCHIL TUSSEN WAT LEEN VAN DIJKE ZEI EN WAT EL MOUMNI ZEI, vind je niet?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Luther »

Joannah schreef:"Misschien moet je je nog eens verdiepen in de zaak tegen imam El Moumni en de zaak tegen Leen van Dijke. Overigens is het wat anders dan iemand weigeren op grond van seksuele voorkeur, of bepaalde beledigende opmerkingen maken op grond van seksuele voorkeur"]
ER IS OOK EEN HEEL VERSCHIL TUSSEN WAT LEEN VAN DIJKE ZEI EN WAT EL MOUMNI ZEI, vind je niet?
Dat klopt!
Maar beiden reageerden op normale wijze, zoals die binnen de eigen kring gebruikelijk was.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door ChristenConservatief »

Het is praktisch gezien stom van de SGP om de mohammedaanse bondgenoot in de strijd voor (conservatieve) godsdienstvrijheid aan te vallen. Principieël is het echter wel een goede zet. Het is immers de taak van de overheid 'alle valse godsdiensten te weren en uit te roeien.'

Vreemd dat de SGP geen motie indient tegen paapsch klokgelui. Is dat immers niet de klassieke antichrist ?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Luther »

ChristenConservatief schreef:Het is praktisch gezien stom van de SGP om de mohammedaanse bondgenoot in de strijd voor (conservatieve) godsdienstvrijheid aan te vallen. Principieël is het echter wel een goede zet. Het is immers de taak van de overheid 'alle valse godsdiensten te weren en uit te roeien.'

Vreemd dat de SGP geen motie indient tegen paapsch klokgelui. Is dat immers niet de klassieke antichrist ?
Nou, sorry, maar tot de joods-christelijke wortels van onze maatschappij hoort wel de RK-kerk en niet de islam. En dat de RK-kerk de antichrist is, dat hoor niemand meer zo hard zeggen. Ik denk ook dat de statenvertalers in het vuur van de strijd dat destijds verkeerd gezien hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door ChristenConservatief »

Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:Het is praktisch gezien stom van de SGP om de mohammedaanse bondgenoot in de strijd voor (conservatieve) godsdienstvrijheid aan te vallen. Principieël is het echter wel een goede zet. Het is immers de taak van de overheid 'alle valse godsdiensten te weren en uit te roeien.'

Vreemd dat de SGP geen motie indient tegen paapsch klokgelui. Is dat immers niet de klassieke antichrist ?
Nou, sorry, maar tot de joods-christelijke wortels van onze maatschappij hoort wel de RK-kerk en niet de islam. En dat de RK-kerk de antichrist is, dat hoor niemand meer zo hard zeggen. Ik denk ook dat de statenvertalers in het vuur van de strijd dat destijds verkeerd gezien hebben.
Rome verliest dan wel zijn haren, maar niet zijn streken. De concilies waarin een ieder die de moeder Gods niet aanbidt en de heiligen niet erkennen als zodanig, worden nog steeds hardgrondig vervloekt in de oude paapse geschriften. Als rome de oude macht van weleer terug zou krijgen, zouden de brandstapels weer roken.

Dogmatisch is Rome ook veel erger dan de mohammedaan. Zij erkennen namelijk met de mond Christus te belijden als de Zaligmaker, maar onteren de Zoon bij iedere mis. De transsubstantiatieleer zorgt er immers voor dat Christus' borgwerk op een schandelijke wijze wordt ontkent.

De mohammedaan ontkent gewoon helemaal het Zoonschap van Christus, wat dogmatisch veel minder onterend is dan de roomse dogmatiek. Hoe kunnen zij de Zaligmaker onteren als ze deze niet eens erkennen ?
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Faramir »

ChristenConservatief schreef:
Luther schreef:
ChristenConservatief schreef:Het is praktisch gezien stom van de SGP om de mohammedaanse bondgenoot in de strijd voor (conservatieve) godsdienstvrijheid aan te vallen. Principieël is het echter wel een goede zet. Het is immers de taak van de overheid 'alle valse godsdiensten te weren en uit te roeien.'

Vreemd dat de SGP geen motie indient tegen paapsch klokgelui. Is dat immers niet de klassieke antichrist ?
Nou, sorry, maar tot de joods-christelijke wortels van onze maatschappij hoort wel de RK-kerk en niet de islam. En dat de RK-kerk de antichrist is, dat hoor niemand meer zo hard zeggen. Ik denk ook dat de statenvertalers in het vuur van de strijd dat destijds verkeerd gezien hebben.
Rome verliest dan wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Rome verliest haar haren niet hoor. De rooms katholieke Kerk is nog steeds een bloeiende kerk die zelfs in steeds verdere ontkerkende Nederland volwassen aantrekt die vol overtuiging en bewust voor de Kerk kiezen en zich laten dopen en vormen.
De concilies waarin een ieder die de moeder Gods niet aanbidt en de heiligen niet erkennen als zodanig, worden nog steeds hardgrondig vervloekt in de oude paapse geschriften.
Waarschijnlijk kom je dan met Trente aan. Wellicht zou contextueel lezen je wat verder helpen. Een katholiek concilie geldt overigens per definitie enkel voor katholieken.
Als rome de oude macht van weleer terug zou krijgen, zouden de brandstapels weer roken.
Leuk dat je er over begint. Indien je een beetje geschiedkundig onderlegt bent dan weet je vast wel dat het voornamelijk na de reformatie en in de protestantse gebieden tot brandstapels kwam. En indien je naar de Nederlandse geschiedenis kijkt dan weet je vast ook wel dat de protestantse staatskerk tezamen met de machthebbers de katholieke bevolking voor meer dan 300 jaar hebben onderdrukt? Afijn, kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Als je daadwerkelijk christen conservatief bent dan durf je de eigen geschiedenis vast wel te erkennen.
Dogmatisch is Rome ook veel erger dan de mohammedaan.
Definieer eens wat 'dogmatisch erger' is. Dat het katholieke geloof duidelijke kaders heeft waarbinnen je je vrij kan en mag bewegen (en die kaders zijn voor christelijke begrippen vrij ruim, een willekeurige traditioneel gereformeerde kerk heeft veel nauwere kaders zowel op mystiek als dogmatiek vlak) lijkt me ook voor gereformeerden vrij logisch te begrijpen.
Zij erkennen namelijk met de mond Christus te belijden als de Zaligmaker, maar onteren de Zoon bij iedere mis. De transsubstantiatieleer zorgt er immers voor dat Christus' borgwerk op een schandelijke wijze wordt ontkent.
Dat jij de transsubstantie niet begrijpt of niet wil begrijpen hoeft niet te zeggen dat je er een valse voorstelling van hoeft te maken. Hoe christelijk is je gedrag nu eigenlijk?
De mohammedaan ontkent gewoon helemaal het Zoonschap van Christus, wat dogmatisch veel minder onterend is dan de roomse dogmatiek. Hoe kunnen zij de Zaligmaker onteren als ze deze niet eens erkennen ?
Een knap staaltje logica... Geloof je het eigenlijk zelf wel wat je in deze laatste twee zinnen zegt? Of laat je je verblinden door pure haat. Is haat voor een christen geen slechte raadgever?
Plaats reactie