Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Is de vergelijking tussen de PVV en de NSB terecht?

Ja
5
17%
Nee
15
50%
Een beetje
9
30%
Weet niet
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Bureaucraat »

Luther schreef: Linkse partijen staan voor mij voor enerzijds het uit de hand laten lopen van de overheidsfinanciën (denk aan Den Uijl),
Je vergist je, en maakt een zeer populaire fout door te stellen dat Den Uyl de tekorten heeft laten doen toenemen. Pas bij Van Agt was hier sprake van, toch een rechtse premier.
aan een verkrampte houding t.a.v. het moderniseren van de sociale zekerheid (denk aan Kok, Melkert, Bos)
Volgens mij kunnen o.a. de Melkert-banen en ook dit plan van het kabinet mede tot conto van de PvdA worden gerekend.
de softe aanpak als het gaat om criminaliteit
Een harde aanpak leidt niet tot minder recidivisme. Sterker nog, het Nederlandse systeem doet het net even beter dan het harde Amerikaanse systeem.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Bonny »

Bureaucraat schreef:
de softe aanpak als het gaat om criminaliteit
Een harde aanpak leidt niet tot minder recidivisme. Sterker nog, het Nederlandse systeem doet het net even beter dan het harde Amerikaanse systeem.
Dat komt misschien ook doordat in de VS vuurwapens zo makkelijk te verkrijgen zijn. Misschien moet je de Nederlandse aanpak van criminaliteit eens vergelijken met de criminaliteitsbestrijding in Saudi-Arabië.
The Groom's still waiting at the altar
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Bureaucraat »

Ik geloof niet dat wij zitten te wachten op steniging bij overspel, handafhakking etc.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Bonny »

Bureaucraat schreef:Ik geloof niet dat wij zitten te wachten op steniging bij overspel, handafhakking etc.
Wellicht niet, maar als je deze criminaliteitsbestrijding eens vergelijkt met het aantal misdaden in Saudi-Arabië. Er schijnen daar weinig mensen te zijn met maar 1 hand...Kennelijk werkt dat beleid wel.
The Groom's still waiting at the altar
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Bureaucraat »

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de Saudische overheid dat ik de officiële criminaliteitscijfers betrouw acht.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door sela »

Adalberti
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009, 16:21

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Adalberti »

Bureaucraat schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in de Saudische overheid dat ik de officiële criminaliteitscijfers betrouw acht.
In Syrie zijn de straffen eveneens heftig. Wat daar de officiele criminaliteitscijfers zijn weet ik niet, maar wel dat het een land is waar een Westerse vrouw zonder problemen veilig alleen rond kan reizen. Ook op andere punten is Syrie een uiterst veilig land.
Ik denk dat er zeker een relatie is tussen zware straffen en weinig criminaliteit.
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: Herman van Veen: Pas op PVV, wordt niet als NSB!

Bericht door Oosterling »

-
Plaats reactie