Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Gaat Balkenende naar Europa?

Ja, en er moeten dan nieuwe verkiezingen komen.
4
27%
Ja, en hij moet dan opgevolgd worden door Maxime Verhagen als premier. Geen verkiezingen.
7
47%
Nee, maar het kabinet zit de rit niet uit.
0
Geen stemmen
Nee, en het kabinet zit de rit gewoon uit.
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
Ik ook niet. Zeker niet als je de zegeningen van de EU op je in laat werken. Dat staat haaks op wat in Daniël 7 en Openbaringen 13 staat.
Vandaar dat ik het ook zeer terecht vind, dat er in onze gemeente regelamtig gebeden wordt voor de Europese Unie, "waaraan we midderlijkerwijs zoveel te danken hebben".
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Zonderling »

Mister schreef:
Afgewezen schreef:
Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ben wel benieuwd hoe Z. tot een dergelijke conclusie komt.
Ik heb daar al iets over geschreven.
Daniël 2 en Daniël 7 beschrijven beide hoe de resten van het vierde wereldrijk (het Romeinse rijk, daar zijn we het toch over eens?) voorafgaan aan de komst van het Koninkrijk van Christus. In Daniël 7 zien we dat in de voeten van ijzer en leem (de 10 tienen), in Daniël 7 zien we dat in 10 hoornen, waarvan er één opkomt, de antichrist.

Dit wetende is het niet meer dan logisch dat we nog steeds leven onder de restanten van dit vierde wereldrijk, een ander rijk zal er niet meer zijn. En de antichrist komt uit dit rijk voort. De beweging van een verenigd Europa past geheel in deze profetie.

Vergelijk ook eens Openbaring 13 met Daniël 7 en je zult de treffende overeenkomsten zien.
De twee beesten komen voort uit de voorgaande dieren en zij zijn komen overeen met de kleine hoorn uit Daniël 7.
Gods Woord openbaart het ons, en het zal ongetwijfeld vervuld worden.
Laatst gewijzigd door Zonderling op 31 okt 2009, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Luther »

Zonderling schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:
Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ben wel benieuwd hoe Z. tot een dergelijke conclusie komt.
Ik heb daar al iets over geschreven.
Daniël 2 en Daniël 7 beschrijven beide hoe de resten van het vierde wereldrijk (het Romeinse rijk, daar zijn we het toch over eens?) voorafgaan aan de komst van het Koninkrijk van Christus. In Daniël 7 zien we dat in de voeten van ijzer en leem (de 10 tienen), in Daniël 7 zien we dat in 10 hoornen, waarvan er één opkomt, de antichrist.

Dit wetende is het niet meer dan logisch dat we nog steeds leven onder de restanten van dit vierde wereldrijk, een ander rijk zal er niet meer zijn. En de antichrist komt uit dit rijk voort. De beweging van een verenigd Europa past geheel in deze profetie. Terwijl dat Europa ondertussen als leem en ijzer zal zijn, het zal zich niet mengen (de eenheid van Europa is louter schijn, we blijven toch allemaal verschillende volken).

Vergelijk ook eens Openbaring 13 met Daniël 7 en je zult de treffende overeenkomsten zien.
Gods Woord openbaart het ons, en het zal ongetwijfeld vervuld worden.
Maar deze redenering staat of valt met de stelling dat de EU samenvalt met de resten van het Romeinse Rijk. En die stelling kan ik niet meemaken.
Bij de EU horen zoveel delen die nooit tot het Romeinse rijk behoort hebben.
Ook de uitleg over ijzer en leem overtuigen mij allerminst.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Afgewezen »

Zonderling schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:
Zonderling schreef:Daarnaast: De EU is niet meer en niet minder dan een herstel van het Romeinse Rijk en daarmee van het vierde beest in de profetie van Daniël 7. Let in dat verband ook op Openbaring 13.
En daar geloof ik helemaal niets van.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ben wel benieuwd hoe Z. tot een dergelijke conclusie komt.
Ik heb daar al iets over geschreven.
Daniël 2 en Daniël 7 beschrijven beide hoe de resten van het vierde wereldrijk (het Romeinse rijk, daar zijn we het toch over eens?) voorafgaan aan de komst van het Koninkrijk van Christus. In Daniël 7 zien we dat in de voeten van ijzer en leem (de 10 tienen), in Daniël 7 zien we dat in 10 hoornen, waarvan er één opkomt, de antichrist.

Dit wetende is het niet meer dan logisch dat we nog steeds leven onder de restanten van dit vierde wereldrijk, een ander rijk zal er niet meer zijn. En de antichrist komt uit dit rijk voort. De beweging van een verenigd Europa past geheel in deze profetie. Terwijl dat Europa ondertussen als leem en ijzer zal zijn, het zal zich niet mengen (de eenheid van Europa is louter schijn, we blijven toch allemaal verschillende volken).

Vergelijk ook eens Openbaring 13 met Daniël 7 en je zult de treffende overeenkomsten zien.
Gods Woord openbaart het ons, en het zal ongetwijfeld vervuld worden.
Ik geloof niet dat het vierde rijk het Romeinse rijk is, maar het Macedonische rijk van Alexander de Grote, en zijn opvolgers (de voeten en tenen van ijzer en leem).
Hier gaan de wegen dus al behoorlijk uiteen. Verder denk ik niet dat deze topic de plaats is om hier uitgebreid op in te gaan.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wordt Balkenende de eerste Europses president?

Bericht door Zonderling »

Afgewezen schreef:Ik geloof niet dat het vierde rijk het Romeinse rijk is, maar het Macedonische rijk van Alexander de Grote, en zijn opvolgers (de voeten en tenen van ijzer en leem).
Hier gaan de wegen dus al behoorlijk uiteen. Verder denk ik niet dat deze topic de plaats is om hier uitgebreid op in te gaan.
In Daniël 7 kan het laatste dier alleen maar het Romeinse rijk zijn, omdat het voorgaande dier met zijn vier vleugels overduidelijk het rijk is van Alexander de Grote.

Daniël 2 en Daniël 7 zijn ook één profetie, de betekende zaak is in wezen hetzelfde, alleen de beelden verschillen.

Verder gaat Daniël 2 niet alleen over de eerste komst van Christus, maar ook over Zijn tweede komst. En beide komsten vinden plaats onder het rijk van Rome (of de restanten daarvan).
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Luther »

Voor de volledigheid: hieronder de genoemde namen voor de functie van Europese president:
(Op volgorde van kansrijkheid)
- Jan Peter Balkenende (Nederland)
- Paavo Lipponen (Finland)
- Wolfgang Schüssel (Oostenrijk)
- Jean-Claude Juncker (Luxemburg)
- Tony Blair (Groot-Britannië)
- mw. Vaira Vike-Freiberga (Lethland)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door memento »

Of Balkenende kans maakt is maar zeer de vraag. Nederland heeft al een aantal keer een Europese topfunctie gehad. De media leiden daaruit af dat een Nederlander, Balkenende, dus meer kans maakt. Maar de omgekeerde redenatie kan ook: Nederland heeft al een aantal keren een topfunctie gehad, dus grote kans dat nu een land aan de beurt komt wat nog geen topfuncties gehad heeft.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Auto »

Luther schreef:Voor de volledigheid: hieronder de genoemde namen voor de functie van Europese president:
(Op volgorde van kansrijkheid)
- Jan Peter Balkenende (Nederland)
- Paavo Lipponen (Finland)
- Wolfgang Schüssel (Oostenrijk)
- Jean-Claude Juncker (Luxemburg)
- Tony Blair (Groot-Britannië)
- mw. Vaira Vike-Freiberga (Lethland)
Waarom noem je de min.pres. van Zweden niet? Gisteren begreep ik dat zijn naam ook was komen bovendrijven vanwege de wijze waarop Zweden nu het voorzitterschap van de EU doet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11419
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Mister »

Luther schreef:Voor de volledigheid: hieronder de genoemde namen voor de functie van Europese president:
(Op volgorde van kansrijkheid)
- Jan Peter Balkenende (Nederland)
- Paavo Lipponen (Finland)
- Wolfgang Schüssel (Oostenrijk)
- Jean-Claude Juncker (Luxemburg)
- Tony Blair (Groot-Britannië)
- mw. Vaira Vike-Freiberga (Lethland)
Ach ja, en onze JPB draait al een beetje in de richting van EU:
Nu.nl, vandaag schreef:Het was voor het eerst dat de premier openlijk inging op de mogelijkheid dat hij in beeld komt voor de hoge EU-post.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:Voor de volledigheid: hieronder de genoemde namen voor de functie van Europese president:
(Op volgorde van kansrijkheid)
- Jan Peter Balkenende (Nederland)
- Paavo Lipponen (Finland)
- Wolfgang Schüssel (Oostenrijk)
- Jean-Claude Juncker (Luxemburg)
- Tony Blair (Groot-Britannië)
- mw. Vaira Vike-Freiberga (Lethland)
Waarom noem je de min.pres. van Zweden niet? Gisteren begreep ik dat zijn naam ook was komen bovendrijven vanwege de wijze waarop Zweden nu het voorzitterschap van de EU doet.
Is dat een christen-democraat? Anders wordt het sowieso niks.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Luther »

Sinds dit weekend is er weer een kanshebber bij, waardoor de kansen voor Balkenende dalen: de Belgische premier Herman van Rompuy.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Auto »

Luther schreef:Sinds dit weekend is er weer een kanshebber bij, waardoor de kansen voor Balkenende dalen: de Belgische premier Herman van Rompuy.
Toch wel appart dat ze met hem komen. Nog niet zo lang geleden zag ik een debat in de belgische kamer en op een gegeven moment zat de voorzitter Van Rompuy te slapen ......... toen er 2x hard meneer de Voorzitter werd geroepen toen reageerde hij. Hij was niet echt een goede voorzitter in de kamer, als premier doet hij het wel beter alleen de belgen zien hun land uit elkaar vallen als hij weggaat.

Daarnaast hoorde ik vanmorgen van een journalist dat de naam van Rompuy alleen maar door de belgische journalisten wordt genoemd. De buitenlandse journalisten weten nog van niets. Is er al meer bekend van vanuit het buitenland?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:Sinds dit weekend is er weer een kanshebber bij, waardoor de kansen voor Balkenende dalen: de Belgische premier Herman van Rompuy.
Toch wel appart dat ze met hem komen. Nog niet zo lang geleden zag ik een debat in de belgische kamer en op een gegeven moment zat de voorzitter Van Rompuy te slapen .........
Dat lijkt me juist een aanbeveling... Weet je hoe saai het in Europa is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11419
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wordt Balkenende de eerste Europese president?

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Auto schreef:
Luther schreef:Sinds dit weekend is er weer een kanshebber bij, waardoor de kansen voor Balkenende dalen: de Belgische premier Herman van Rompuy.
Toch wel appart dat ze met hem komen. Nog niet zo lang geleden zag ik een debat in de belgische kamer en op een gegeven moment zat de voorzitter Van Rompuy te slapen .........
Dat lijkt me juist een aanbeveling... Weet je hoe saai het in Europa is.
:huhu :huhu
Plaats reactie