Balkenendes politieke einde nadert

Als Balkenende vertrekt, doet het CDA er goed aan om als lijsttrekker te kiezen:

Piet-Hein Donner, thans minister van SZ&W
6
17%
Camiel Eurlings, thans minister van V&W
16
46%
Pieter van Geel, thans fractievoorzitter van de CDA-TK-fractie
0
Geen stemmen
Jan-Kees de Jager, thans staatssecretaris van Financiën
0
Geen stemmen
Ab Klink, thans minister van VWS
0
Geen stemmen
Maxime Verhagen, thans minister van BuZa
10
29%
Jack de Vries, thans staatssecretaris van Defensie
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Auto schreef:Tja, en dan laat een Zeeuw de staten van Zeeland in hun hempie staan. Dit verhaal heeft nog geen einde
Tja...
Weet je wat bik me af zat te vragen:
Die Hedwigepolder moet nu onder water gezet worden. OK, vind ik op zichzelf prima. Maar ik snap eigenlijk helemaal niet waarom? Waarom moet er iets als compensatie komen als je de Westerschelde uitdiept?
Omdat er een bepaalde oppervlakte aan natuur bij moet komen. De Hedwige polder wordt niet gezien als natuurgebied, maar als agrarisch gebied. Er was eerst helemaal geen punt van discussie totdat de groene groeperingen een rechtszaak hebben aangespannen en daarvan heeft de rechter bepaald dat ze gelijk hadden dat er een oppervlakte aan natuurgebied bij moet komen. Zo kwam de Hedwige polder als uitvlucht in beeld. Maar ja, provincie Zeeland was tegen en het CDA ook dus toen kwam er een kink in de kabel. Vervolgens legde de raad van State het uitbaggeren stil ............. (de uitvoerder moet dus ook nog vergoed worden voor de tijd dat hij stil ligt).

Maar het leuke is nu. Die polder is in handen van een grootgrond bezitter en die gaat een rechtszaak aanspannen ogv de contracten die hij heeft ................ en nu moet straks de rechter beslissen. Dit gaat nog heeeel veel geld kosten en dat over de rug van de belastingbetaler. En de groene rakkers zijn blij.

PS het is toch van de zotte om zulke kostbare landbouwgrond onder water te zetten?
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Auto schreef:
PS het is toch van de zotte om zulke kostbare landbouwgrond onder water te zetten?
Waarom is dat raar? Ook de Staat heeft zich te houden aan wet- en regelgeving.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Mister »

Bureaucraat schreef:
Auto schreef:
PS het is toch van de zotte om zulke kostbare landbouwgrond onder water te zetten?
Waarom is dat raar? Ook de Staat heeft zich te houden aan wet- en regelgeving.
Jazeker, maar gevoelsmatig is het natuurlijk van de zotte.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Ik vind van niet. Op welke andere wijze zou de Staat het natuurverlies kunnen compenseren?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Marie-Henriëtte »

Bureaucraat schreef:De verzorgingsstaat in huidige vorm is niet betaalbaar. En dat komt met name door de wijze van financiering, de vergrijzing en de ontgroening van de bevolking.
Ja, wijsgeer, dat komt op hetzelfde neer als de verzorgingsstaat als concept niet afkeuren, maar in haar huidige vorm er kanttekeningen bij plaatsen. Dat is hetgeen wat ik hier in mijn content heb aangegeven.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Mister »

Bureaucraat schreef:Ik vind van niet. Op welke andere wijze zou de Staat het natuurverlies kunnen compenseren?
Waarom moet de staat zgn. natuurverlies 'compenseren'?
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Mister schreef:
Waarom moet de staat zgn. natuurverlies 'compenseren'?
Op grond van Europese wetgeving.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Marie-Henriëtte »

Wie hebben er trouwens allemaal voor Verhagen en Eurlings gekozen in deze poll? Ik ben benieuwd welke Refoforummers dat zijn. :)
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Marie-Henriëtte schreef:Ja, wijsgeer, dat komt op hetzelfde neer als de verzorgingsstaat als concept niet afkeuren, maar in haar huidige vorm er kanttekeningen bij plaatsen. Dat is hetgeen wat ik hier in mijn content heb aangegeven.
Ik ben graag kort van stof en to the point.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Mister »

Bureaucraat schreef:
Mister schreef:
Waarom moet de staat zgn. natuurverlies 'compenseren'?
Op grond van Europese wetgeving.
Sowieso al een reden om het niet mee eens te zijn. ;)
Nee hoor, blijf lekker met je vingers eens wat meer van de natuur af. Je hoeft niet alles tot op de vierkante millimeter te regelen. In vroeger tijden was de strijd tegen water ook 'natuurlijker'
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

refo schreef: Inderdaad niet.
Het zijn onderbuikgevoelens die niet gebaseerd zijn op feiten of berekeningen.
Blijkbaar ben jij niet thuis in de materie. Maar in andere Europese landen, zoals bijv. Italië, heb je nu al de situatie dat 100 werkenden voor meer dan 120 uitkeringsgerechtigden moeten betalen. Door de ontgroening en vergrijzing van de bevolking zal dit uiteindelijk leiden tot een nog schevere verhouding, bijv. 100 werkenden op 150 uitkeringsgerechtigden. Dit is eenvoudigweg niet op te brengen voor de werkenden.

Het is dus zaak of meer mensen aan het werk te krijgen, of de uitkeringen te verlagen. In Nederland zet men bijv. daarom in op de arbeidsparticipatie van vrouwen, omdat die traditioneel laag is in vergelijking met andere Europese landen.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Marie-Henriëtte schreef:Wie hebben er trouwens allemaal voor Verhagen en Eurlings gekozen in deze poll? Ik ben benieuwd welke Refoforummers dat zijn. :)
Ik heb op Eurlings gestemd. Hij is jong, flamboyant en toch zeer ervaren in de politiek.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:Wie hebben er trouwens allemaal voor Verhagen en Eurlings gekozen in deze poll? Ik ben benieuwd welke Refoforummers dat zijn. :)
Ik heb op geen van de genoemde personen gestemd.
Balkenende moet gewoon zijn opgedragen werk afmaken.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Mister »

Bureaucraat schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wie hebben er trouwens allemaal voor Verhagen en Eurlings gekozen in deze poll? Ik ben benieuwd welke Refoforummers dat zijn. :)
Ik heb op Eurlings gestemd. Hij is jong, flamboyant en toch zeer ervaren in de politiek.
Me too, al zit zijn Roomse achtergrond me wel een beetje dwars. Ik vind hem ook redelijk daadkrachtig bezig zijn in zijn departement.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Bureaucraat »

Mister schreef:
Bureaucraat schreef:
Mister schreef:
Waarom moet de staat zgn. natuurverlies 'compenseren'?
Op grond van Europese wetgeving.
Sowieso al een reden om het niet mee eens te zijn.
Mensen die tegen Europese eenwording, dan wel Europese wet- en regelgeving zijn, zijn mensen die niet helemaal bij de tijd zijn. Waarschijnlijk bevinden ze zich nog in de ontkenningsfase.
Nee hoor, blijf lekker met je vingers eens wat meer van de natuur af. Je hoeft niet alles tot op de vierkante millimeter te regelen. In vroeger tijden was de strijd tegen water ook 'natuurlijker'
Als iets niet natuurlijk is, is het wel een polder. Dus als je de natuur zijn gang wilt laten gaan, moet je alle menselijke kunstwerken slopen. Een goed begin is het onder water laten lopen van deze polder.
Plaats reactie