SGP en de jongeren

Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

Je wordt niet bepaald concreet wanneer je spreekt over dat de PVV goede invloed zou hebben gehad op de besluitvorming. Graag zou ik enkele voorbeelden willen zien waaruit blijkt dat door de inbreng van de PVV het voorgenomen beleid is aangepast.

En ook al wordt de PVV de grootste partij, dan wil dat nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk in staat zal zijn veel invloed op het beleid te hebben. Denk maar eens aan het tweede kabinet Den Uyl, dat er nooit is gekomen.
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bureaucraat schreef:Je wordt niet bepaald concreet wanneer je spreekt over dat de PVV goede invloed zou hebben gehad op de besluitvorming. Graag zou ik enkele voorbeelden willen zien waaruit blijkt dat door de inbreng van de PVV het voorgenomen beleid is aangepast.

En ook al wordt de PVV de grootste partij, dan wil dat nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk in staat zal zijn veel invloed op het beleid te hebben. Denk maar eens aan het tweede kabinet Den Uyl, dat er nooit is gekomen.
Dankzij de PVV, is het gelimiteerde burka verbod er gekomen, word de misdaad ietsje beter aangepakt , maar in ieder geval het lakse optreden tot nu toe aan de kaak gesteld, ipv wegkijken.
eerwraak en andere zegeningen van de multiculturele samenleving worden beter onderzocht, en er wordt geprotesteerd tegen parlementarieers van bv de SP die in demonstraties meelopen waarin de Joden nog eens aan het gas worden gewenst door m.n. moslims.

Nu ik lees dat die Hirsch ballin zelfs van de VN op de vingers wordt getikt over het gemak waarmee Nederlandse artsen de oude van dagen de dood in jagen, wou je toch niet zeggen dat er van het CDA ook maar iets echt christelijks uitging , wel?
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marnix »

Lekker kort door de bocht. PVV ten onrechte ophemelen en CDA afkraken. Persoonlijk vind ik de CDA veel christelijker dan de PVV. Overigens heeft de PVV helemaal niet het burkaverbod geregeld ofzo en misdaadbestrijding verbeterd. Waar je dat toch op baseert?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marnix schreef:Lekker kort door de bocht. PVV ten onrechte ophemelen en CDA afkraken. Persoonlijk vind ik de CDA veel christelijker dan de PVV. Overigens heeft de PVV helemaal niet het burkaverbod geregeld ofzo en misdaadbestrijding verbeterd. Waar je dat toch op baseert?
waarop baseer je de christelijkhied van het CDA, Marnix?
Op het negeren van de NEE stem tegen de EU constitutie, die nu op en slinkse manier met een andere naam wordt opgedrongen(Verdrag van Lissabon)?
(de naam van God moest uit dit Verdrag / constitutie, want dat zou moslims tegen het hoofd stoten)
Vreemd, want Balkenende had nog zo gezegd, dat God en alla hetzelfde waren.

Word wakker!!!!
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marnix »

Nee, gewone op het partijprogramma. En dan zeg ik niet dat het christelijke er van afspat... alleen dat ik meer christelijke normen en waarden terugvind dan bij de PVV. Een voorbeeld: Balkenende hoor ik nog wel eens over God praten, ook al roept hij dingen die totaal niet kloppen. Wilders hoor ik hier echter nooit over. Dat bedoel ik met "meer christelijk dan PVV" waarmee ik nog niet wil zeggen dat het dus altijd een christelijke houding is. Welkom in seculier Nederland.....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Nee, gewone op het partijprogramma. En dan zeg ik niet dat het christelijke er van afspat... alleen dat ik meer christelijke normen en waarden terugvind dan bij de PVV. Een voorbeeld: Balkenende hoor ik nog wel eens over God praten, ook al roept hij dingen die totaal niet kloppen. Wilders hoor ik hier echter nooit over. Dat bedoel ik met "meer christelijk dan PVV" waarmee ik nog niet wil zeggen dat het dus altijd een christelijke houding is. Welkom in seculier Nederland.....
Dit zegt dus helemaal niets. Je kunt veel over God praten maar in de praktijk van de politiek je aan Zijn Woord niets gelegen laten liggen. En je kunt de naam God nooit in de mond nemen maar in de praktijk wel Zijn Woord volbrengen.

Dus, met een beter voorbeeld komen (graag concreet), Marnix.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marnix »

Nee. Ik stel alleen dat ik Wilders een slecht alternatief vind.... klagen dat het CDA niet christelijk is en vervolgens op de PVV gaan wijzen is totaal niet logisch. Het enige wat ik stelde is: Dan vind ik het CDA altijd nog christelijker dan de PVV, hoewel ik het CDA geen goed voorbeeld vind van christelijke politiek.

En dan denk ik aan zaken als gastvrijheid richting vreemdelingen bijvoorbeeld, wat heel Bijbels is. PVV richt zich meer op instandhouding van de Joods-Christelijke traditie en cultuur maar daarmee heeft de partij nog niet iets christelijks. Wel onchristelijke zaken als een verbod op preken in andere taal dan de Nederlandse, schrappen van ontwikkelingshulp, aanpassing van de wet op gelijkheid etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marnix schreef:Nee, gewone op het partijprogramma. En dan zeg ik niet dat het christelijke er van afspat... alleen dat ik meer christelijke normen en waarden terugvind dan bij de PVV. Een voorbeeld: Balkenende hoor ik nog wel eens over God praten, ook al roept hij dingen die totaal niet kloppen. Wilders hoor ik hier echter nooit over. Dat bedoel ik met "meer christelijk dan PVV" waarmee ik nog niet wil zeggen dat het dus altijd een christelijke houding is. Welkom in seculier Nederland.....
Balkenende waait graag met alle winden mee, dat is het probleem.
ter ere van de Calvijn herdenking had hiij zelfs het lef zichzelf een calvinist te noemen.
Balkenende's god is GELD.
Uit angst voor China durfde hij zelfs niet met de dalai lama te spreken.
Ook het inmiddels failliete Amerika loopt hij nog immer als een schoothondje achterna.
Dat schijnchristelijke amerika, waar in veel staten gemenschap met dieren niet eens strafbaar is, en bekeerde christenen tot de dood veroordeeld worden (Carla Faye Tucker)
Het zou de laatste partij moeten zijn waar een nadenkend christen op zou moeten stemmen.
Mijns inziens ;)
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bert Mulder »

backtobasic schreef: Dat schijnchristelijke amerika, waar in veel staten gemenschap met dieren niet eens strafbaar is, en bekeerde christenen tot de dood veroordeeld worden (Carla Faye Tucker)
Hetwelk rechtvaardig was, en ook naar de eis van Gods Woord. Ze was tot de dood veroordeeld voor moord, niet voor het christen zijn. En als ze consequent was, zou ze moeten toegeven dat ze rechtvaardig naar de dood veroordeeld was, en die straf verdiend had.

Wou wel dat in Canada en Nederland de doodstraf nog voor moord geeist werd....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marnix schreef:Nee. Ik stel alleen dat ik Wilders een slecht alternatief vind.... klagen dat het CDA niet christelijk is en vervolgens op de PVV gaan wijzen is totaal niet logisch. Het enige wat ik stelde is: Dan vind ik het CDA altijd nog christelijker dan de PVV, hoewel ik het CDA geen goed voorbeeld vind van christelijke politiek.

En dan denk ik aan zaken als gastvrijheid richting vreemdelingen bijvoorbeeld, wat heel Bijbels is. PVV richt zich meer op instandhouding van de Joods-Christelijke traditie en cultuur maar daarmee heeft de partij nog niet iets christelijks. Wel onchristelijke zaken als een verbod op preken in andere taal dan de Nederlandse, schrappen van ontwikkelingshulp, aanpassing van de wet op gelijkheid etc.
Je moet het zo zien:
de vreemdelingen in Nederland , inmiddels allochtonen genaaamd, hebben dankzij een gedeelte van deze allochtonen een slechte naam gekregen, de moslims.
Wilders is zelf met een allochtoon getrouwd, en ook ik ben een allochtoon in het nieuwe land waar ik nu woon.Zo zie ik mezelf gelukkig niet en hier word ik ook niet als zodanig "apartgezet" . Apartheid is en blijft een nederlandse hobby, hokjesgeest en veroordelen maar.
Dat veroordelen van preken in een buitenlandse taal is op dezelfde manier ontstaan als alle veiligheidmaatregelen op vliegvelden, waar meisjes van 10 hun riempje af moeten doen en schoenen uit.
Als je op de hoogte zou zijn waarmee sommige moslims verbaal vergiftigd worden door hun imam, kun je niet anders dan toegeven dat dit niet de bedoeling kan zijn van onze zwaar misbruikte gastvrijheid.
Hier word ook "homo's van de kerk af " verkondigd, want vanwege de godsdienstvrijheid mogen zij dat zeggen, en dankzij de anti discriminatie wet mogen refo scholen een homo maar met moeite ontslaan.
Zie je het onredelijke verschil niet?
Onze "weg met onszelf"-regering past de wet toe op ongelijke wijze, en daar moet echt een eind aankomen.

Als laatste komt de ontwikkelingshulp in bijna alle gevallen op de zwitsere priverekening van menig dictator, en zeggen bijna alle afrikanen in koor:Stop met die ontwikkelingshulp! Ze willen het niet eens.
Erzijn genoeg projecten die je persoonlijk kunt steunen.
Van de tsunami hulporganisaties' geld is 90 % nooit bij de slachtoffers aangekomen.
Onze volksaard is echt niet zoveel om trots op te zijn hoor!!
en als we zo doorgaan word onze onverschilligheid onze ondergang, denk ik.
Is er nu helemaal niemand die net als ik een ontzettend slecht voorgevoel heeft wat betreft de toekomst van dit land?
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marnix »

backtobasic schreef:
Marnix schreef:Nee, gewone op het partijprogramma. En dan zeg ik niet dat het christelijke er van afspat... alleen dat ik meer christelijke normen en waarden terugvind dan bij de PVV. Een voorbeeld: Balkenende hoor ik nog wel eens over God praten, ook al roept hij dingen die totaal niet kloppen. Wilders hoor ik hier echter nooit over. Dat bedoel ik met "meer christelijk dan PVV" waarmee ik nog niet wil zeggen dat het dus altijd een christelijke houding is. Welkom in seculier Nederland.....
Balkenende waait graag met alle winden mee, dat is het probleem.
ter ere van de Calvijn herdenking had hiij zelfs het lef zichzelf een calvinist te noemen.
Balkenende's god is GELD.
Uit angst voor China durfde hij zelfs niet met de dalai lama te spreken.
Ook het inmiddels failliete Amerika loopt hij nog immer als een schoothondje achterna.
Dat schijnchristelijke amerika, waar in veel staten gemenschap met dieren niet eens strafbaar is, en bekeerde christenen tot de dood veroordeeld worden (Carla Faye Tucker)
Het zou de laatste partij moeten zijn waar een nadenkend christen op zou moeten stemmen.
Mijns inziens ;)
Tja en zo kan ik ook een hele waslijst van de PVV maken. En van allerlei andere partijen. Dus het zegt allemaal nog niks.

Wat de doodstraf betreft ben ik het niet met je eens Bert, maar dat is een andere discussie denk ik. Is ook wel eens over gediscussieerd hier. Overigens neem ik aan dat in een theocratie, bekeerde christenen vrijspraak zouden krijgen omdat ook Christus zondaren, zelfs moordenaars vergeeft. Maar goed, we leven niet in een theocratie.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marnix »

backtobasic schreef:
Marnix schreef:Nee. Ik stel alleen dat ik Wilders een slecht alternatief vind.... klagen dat het CDA niet christelijk is en vervolgens op de PVV gaan wijzen is totaal niet logisch. Het enige wat ik stelde is: Dan vind ik het CDA altijd nog christelijker dan de PVV, hoewel ik het CDA geen goed voorbeeld vind van christelijke politiek.

En dan denk ik aan zaken als gastvrijheid richting vreemdelingen bijvoorbeeld, wat heel Bijbels is. PVV richt zich meer op instandhouding van de Joods-Christelijke traditie en cultuur maar daarmee heeft de partij nog niet iets christelijks. Wel onchristelijke zaken als een verbod op preken in andere taal dan de Nederlandse, schrappen van ontwikkelingshulp, aanpassing van de wet op gelijkheid etc.
Je moet het zo zien:
de vreemdelingen in Nederland , inmiddels allochtonen genaaamd, hebben dankzij een gedeelte van deze allochtonen een slechte naam gekregen, de moslims.
Wilders is zelf met een allochtoon getrouwd, en ook ik ben een allochtoon in het nieuwe land waar ik nu woon.Zo zie ik mezelf gelukkig niet en hier word ik ook niet als zodanig "apartgezet" . Apartheid is en blijft een nederlandse hobby, hokjesgeest en veroordelen maar.
Dat veroordelen van preken in een buitenlandse taal is op dezelfde manier ontstaan als alle veiligheidmaatregelen op vliegvelden, waar meisjes van 10 hun riempje af moeten doen en schoenen uit.
Als je op de hoogte zou zijn waarmee sommige moslims verbaal vergiftigd worden door hun imam, kun je niet anders dan toegeven dat dit niet de bedoeling kan zijn van onze zwaar misbruikte gastvrijheid.
Hier word ook "homo's van de kerk af " verkondigd, want vanwege de godsdienstvrijheid mogen zij dat zeggen, en dankzij de anti discriminatie wet mogen refo scholen een homo maar met moeite ontslaan.
Zie je het onredelijke verschil niet?
Onze "weg met onszelf"-regering past de wet toe op ongelijke wijze, en daar moet echt een eind aankomen.

Als laatste komt de ontwikkelingshulp in bijna alle gevallen op de zwitsere priverekening van menig dictator, en zeggen bijna alle afrikanen in koor:Stop met die ontwikkelingshulp! Ze willen het niet eens.
Erzijn genoeg projecten die je persoonlijk kunt steunen.
Van de tsunami hulporganisaties' geld is 90 % nooit bij de slachtoffers aangekomen.
Onze volksaard is echt niet zoveel om trots op te zijn hoor!!
en als we zo doorgaan word onze onverschilligheid onze ondergang, denk ik.
Is er nu helemaal niemand die net als ik een ontzettend slecht voorgevoel heeft wat betreft de toekomst van dit land?
Ik ben niet zo positief wat die toekomst betreft, maar als Wilders minister-president wordt, wordt dat gevoel nog stukken erger.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bert Mulder schreef:
backtobasic schreef: Dat schijnchristelijke amerika, waar in veel staten gemenschap met dieren niet eens strafbaar is, en bekeerde christenen tot de dood veroordeeld worden (Carla Faye Tucker)
Hetwelk rechtvaardig was, en ook naar de eis van Gods Woord. Ze was tot de dood veroordeeld voor moord, niet voor het christen zijn. En als ze consequent was, zou ze moeten toegeven dat ze rechtvaardig naar de dood veroordeeld was, en die straf verdiend had.

Wou wel dat in Canada en Nederland de doodstraf nog voor moord geeist werd....
Karla F.Tucker had veel nuttig werk kunnen doen in gevangenissen, met haar verhaal.Ze stierf met een glimlach, dat kunnen we van velen niet zeggen...
En nee voor christelijk zijn is ze niet veroordeeld, daar heeft vrijmetselaar Bush de Irakese christenen voor uitgekozen.
Als je weet wat wat daar aan christelijke vervolging is ontstaan sinds de olie belangrijker werd dan enige andere moraal.....
Sola Scriptura
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marnix schreef:
backtobasic schreef:
Marnix schreef:Nee. Ik stel alleen dat ik Wilders een slecht alternatief vind.... klagen dat het CDA niet christelijk is en vervolgens op de PVV gaan wijzen is totaal niet logisch. Het enige wat ik stelde is: Dan vind ik het CDA altijd nog christelijker dan de PVV, hoewel ik het CDA geen goed voorbeeld vind van christelijke politiek.

En dan denk ik aan zaken als gastvrijheid richting vreemdelingen bijvoorbeeld, wat heel Bijbels is. PVV richt zich meer op instandhouding van de Joods-Christelijke traditie en cultuur maar daarmee heeft de partij nog niet iets christelijks. Wel onchristelijke zaken als een verbod op preken in andere taal dan de Nederlandse, schrappen van ontwikkelingshulp, aanpassing van de wet op gelijkheid etc.
Je moet het zo zien:
de vreemdelingen in Nederland , inmiddels allochtonen genaaamd, hebben dankzij een gedeelte van deze allochtonen een slechte naam gekregen, de moslims.
Wilders is zelf met een allochtoon getrouwd, en ook ik ben een allochtoon in het nieuwe land waar ik nu woon.Zo zie ik mezelf gelukkig niet en hier word ik ook niet als zodanig "apartgezet" . Apartheid is en blijft een nederlandse hobby, hokjesgeest en veroordelen maar.
Dat veroordelen van preken in een buitenlandse taal is op dezelfde manier ontstaan als alle veiligheidmaatregelen op vliegvelden, waar meisjes van 10 hun riempje af moeten doen en schoenen uit.
Als je op de hoogte zou zijn waarmee sommige moslims verbaal vergiftigd worden door hun imam, kun je niet anders dan toegeven dat dit niet de bedoeling kan zijn van onze zwaar misbruikte gastvrijheid.
Hier word ook "homo's van de kerk af " verkondigd, want vanwege de godsdienstvrijheid mogen zij dat zeggen, en dankzij de anti discriminatie wet mogen refo scholen een homo maar met moeite ontslaan.
Zie je het onredelijke verschil niet?
Onze "weg met onszelf"-regering past de wet toe op ongelijke wijze, en daar moet echt een eind aankomen.

Als laatste komt de ontwikkelingshulp in bijna alle gevallen op de zwitsere priverekening van menig dictator, en zeggen bijna alle afrikanen in koor:Stop met die ontwikkelingshulp! Ze willen het niet eens.
Erzijn genoeg projecten die je persoonlijk kunt steunen.
Van de tsunami hulporganisaties' geld is 90 % nooit bij de slachtoffers aangekomen.
Onze volksaard is echt niet zoveel om trots op te zijn hoor!!
en als we zo doorgaan word onze onverschilligheid onze ondergang, denk ik.
Is er nu helemaal niemand die net als ik een ontzettend slecht voorgevoel heeft wat betreft de toekomst van dit land?
Ik ben niet zo positief wat die toekomst betreft, maar als Wilders minister-president wordt, wordt dat gevoel nog stukken erger.
Juist, of het dus rechtsom of linksom gaat, de confrontatie komt. En wat zou men dus kunnen doen?
Wilders de wind uit de zeilen nemen!!
Ben bang dat een jaar niet genoeg is, 100 dagen door het land heeft ook niets opgeleverd.
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

IK HERHAAL: ON-TOPIC
Gesloten