SGP en de jongeren

backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Marie-Henriëtte schreef:Wat is de visie van de PVV op abortus?

De PVV wil vrouwen de abortus zelf laten betalen om zo ‘losbandigheid’ tegen te gaan. Ook willen zij dat de grens van de behandeling wordt teruggebracht van 13 weken naar 8 weken.

Wat is de visie van de SGP-jongeren op abortus?

Abortus vinden zij op geen enkele wijze aanvaardbaar tenzij er een levensbedreigende situatie voor de moeder is ontstaan.

Ik vind dit nogal twee werelden van verschil. Voor alle duidelijkheid, ik steun hierin het standpunt van de SGP-jongeren meer dan dat van de PVV.

Ik denk dat veel SGP-jongeren zich niet zo goed verdiept hebben in de standpunten van de PVV, en de PVV enkel steunen omdat de PVV anti-Islam is. Dit mag, maar laat de SGP-jongeren dan wel duidelijk afstand nemen van andere ‘wereldse’ standpunten van de PVV.

De invloed van de SGP zal nooit groot genoeg zijn om veranderingen te bewerkstelligen.
Die van de PVV wel.
beiden zijn niet wenselijk voor te veel macht, want zowel een theocratie als een PVV aan de macht zullen resulteren in een enorme volksopstand, die zijn weerga niet kent.
Maar als je denkt dat ook maar iemand dichter bij Jezus komt, door homo's uit hun huis te jagen en weg te pesten, ben je niet goed bezig denk ik.
Jezus zelf heeftv genoeg gezegd over degene zonder zonden werpe de eerste steen en de balk en de splinter.
De Islam is een vijandige cultuur, die we dienen te vrezen, van homo's hebben we niets te vrezen. staat en godsdienst zijn gescheiden en zo hoort dat ook.
Of leeft de gemiddelde SGP-er graag in een soort Iran?
hoe vaak sprak Jezus over politiek ten tijde van zijn leven, waarin hij onder de bezetting der Romeinen leefde?
Sola Scriptura
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

backtobasic schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wat is de visie van de PVV op abortus?

De PVV wil vrouwen de abortus zelf laten betalen om zo ‘losbandigheid’ tegen te gaan. Ook willen zij dat de grens van de behandeling wordt teruggebracht van 13 weken naar 8 weken.

Wat is de visie van de SGP-jongeren op abortus?

Abortus vinden zij op geen enkele wijze aanvaardbaar tenzij er een levensbedreigende situatie voor de moeder is ontstaan.

Ik vind dit nogal twee werelden van verschil. Voor alle duidelijkheid, ik steun hierin het standpunt van de SGP-jongeren meer dan dat van de PVV.Maar de SGP gaatbhet niet voor het zeggen krijgen, dus blijft het bij 13 weken! Met de PVV ben je dus beter uit , 8 weken.
Maar weet je, zels ALS de SGP het voor het zeggen zou krijgen, en abortus pertinent zou verbieden, dan krijgen we dus vrouwen die hun baby in een bos dumpen, vanavond ook weer een babylijkje gevonden in den Haag.
Nog vreselijker!
Willen we dat?

Ik denk dat veel SGP-jongeren zich niet zo goed verdiept hebben in de standpunten van de PVV, en de PVV enkel steunen omdat de PVV anti-Islam is. Dit mag, maar laat de SGP-jongeren dan wel duidelijk afstand nemen van andere ‘wereldse’ standpunten van de PVV.

De invloed van de SGP zal nooit groot genoeg zijn om veranderingen te bewerkstelligen.
Die van de PVV wel.
beiden zijn niet wenselijk voor te veel macht, want zowel een theocratie als een PVV aan de macht zullen resulteren in een enorme volksopstand, die zijn weerga niet kent.
Maar als je denkt dat ook maar iemand dichter bij Jezus komt, door homo's uit hun huis te jagen en weg te pesten, ben je niet goed bezig denk ik.
Jezus zelf heeftv genoeg gezegd over degene zonder zonden werpe de eerste steen en de balk en de splinter.
De Islam is een vijandige cultuur, die we dienen te vrezen, van homo's hebben we niets te vrezen. staat en godsdienst zijn gescheiden en zo hoort dat ook.
Of leeft de gemiddelde SGP-er graag in een soort Iran?
hoe vaak sprak Jezus over politiek ten tijde van zijn leven, waarin hij onder de bezetting der Romeinen leefde?
Sola Scriptura
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

backtobasic schreef: De invloed van de SGP zal nooit groot genoeg zijn om veranderingen te bewerkstelligen.
Die van de PVV wel.
Zolang de PVV niet aan een kabinet deelneemt of niet de meerderheid in het parlement heeft, heeft de PVV niet substantieel meer invloed dan de SGP.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

Bureaucraat schreef:
backtobasic schreef: De invloed van de SGP zal nooit groot genoeg zijn om veranderingen te bewerkstelligen.
Die van de PVV wel.
Zolang de PVV niet aan een kabinet deelneemt of niet de meerderheid in het parlement heeft, heeft de PVV niet substantieel meer invloed dan de SGP.
:haha
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

Ik ben benieuwd wat de reden is dat je schatert van 't lachen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

Bureaucraat schreef:Ik ben benieuwd wat de reden is dat je schatert van 't lachen.
De SGP is een getuigenispartij, en zal uit dien hoofde altijd minder in staat zijn veranderingen aan te brengen dan een exponentioneel groeiende PVV welke wel politieke krachten kan mobiliseren.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

---knip--- Niet op de persoon; mvg Tib
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

jvdg schreef: De SGP is een getuigenispartij, en zal uit dien hoofde altijd minder in staat zijn veranderingen aan te brengen dan een exponentioneel groeiende PVV welke wel politieke krachten kan mobiliseren.
De vraag is in hoeverre de PVV daadwerkelijk invloed kan uitoefenen op het beleid. Bovendien is de SGP meer dan een getuigenispartij.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP en de jongeren

Bericht door jvdg »

Bureaucraat schreef:Bovendien is de SGP meer dan een getuigenispartij.
In welk opzicht.
In hun visie die vaak gedeeld wordt door een groot gedeelte van de TK (vaak uit respect)?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bert Mulder »

Marie-Henriëtte schreef:Ik vind dit nogal twee werelden van verschil. Voor alle duidelijkheid, ik steun hierin het standpunt van de SGP-jongeren meer dan dat van de PVV.Maar de SGP gaatbhet niet voor het zeggen krijgen, dus blijft het bij 13 weken! Met de PVV ben je dus beter uit , 8 weken.
Maar weet je, zels ALS de SGP het voor het zeggen zou krijgen, en abortus pertinent zou verbieden, dan krijgen we dus vrouwen die hun baby in een bos dumpen, vanavond ook weer een babylijkje gevonden in den Haag.
Nog vreselijker!
Willen we dat?
Moord is moord, of het nu voor of na geboorte is....

alleen is na de geboorte niet steriel, en openlijk, zodat mensen zeggen: "o vreselijk"
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bureaucraat »

Marie-Henriëtte schreef:
Hier moest ik ook hartelijk om lachen. Dit terwijl Bureaucraat eerder in dit topic verkondigde dat hij in de eindfase van zijn studie politicologie zit. Hopelijk niet aan de VU, dan hoef ik mij niet te schamen(!).
Je lacht omdat je niet op de hoogte bent van de definitie van het begrip invloed, die in de politieke wetenschappen wordt gehanteerd. Het begrip wordt omschreven als feitelijke machtsuitoefening.

Als je dit toepast in een vergelijking tussen de PVV en de SGP, dan zul je niet veel verschil in invloed kunnen waarnemen. Concreet, de PVV heeft zichzelf in het EP al buitenspel gezet.

Latere toevoeging: ik sprak over een substantieel verschil in invloed. Graag zie ik dat schijnbare substantiële verschil nader toegelicht met gebruikmaking van de door mij gegeven definitie van het begrip invloed. Macht kun je uitdrukken in termen van doel, middel, conflict, harmonie, relatie en vermogen.

Veel plezier.
Laatst gewijzigd door Bureaucraat op 15 jul 2009, 01:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Marie-Henriëtte »

@Bert Mulder,

Wij leven in een democratie. Stel dat de SGP het ooit voor het zeggen zal krijgen, dan zou dat betekenen dat het grootste gedeelte van onze bevolking in Nederland zich hoogstwaarschijnlijk heeft bekeerd wat valt te herleiden uit hun stemkeuze voor de SGP. Wellicht zijn er dan ook minder vrouwen die hun pasgeborene in een bos deponeren of met ‘breinaalden’ in de weer gaan. Dat soort narigheid kan trouwens allemaal voorkomen worden door de inzet van de Kerk in de maatschappij.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Bert Mulder »

Marie-Henriëtte schreef:@Bert Mulder,

Wij leven in een democratie. Stel dat de SGP het ooit voor het zeggen zal krijgen, dan zou dat betekenen dat het grootste gedeelte van onze bevolking in Nederland zich hoogstwaarschijnlijk heeft bekeerd wat valt te herleiden uit hun stemkeuze voor de SGP. Wellicht zijn er dan ook minder vrouwen die hun pasgeborene in een bos deponeren of met ‘breinaalden’ in de weer gaan. Dat soort narigheid kan trouwens allemaal voorkomen worden door de inzet van de Kerk in de maatschappij.
En eerder zei je:
Marie-Henriëtte schreef:Ik vind dit nogal twee werelden van verschil. Voor alle duidelijkheid, ik steun hierin het standpunt van de SGP-jongeren meer dan dat van de PVV.Maar de SGP gaatbhet niet voor het zeggen krijgen, dus blijft het bij 13 weken! Met de PVV ben je dus beter uit , 8 weken.
Maar weet je, zels ALS de SGP het voor het zeggen zou krijgen, en abortus pertinent zou verbieden, dan krijgen we dus vrouwen die hun baby in een bos dumpen, vanavond ook weer een babylijkje gevonden in den Haag.
Nog vreselijker!
Willen we dat?
1 van beiden klopt niet.... Of het moet zijn dat je zegt dat de SGP vrouwen abortus plegen...

verder, zo als ik al zei, moord is moord, of het nu voor of na geboorte is. Alleen dat abortus steriel is, en daarom zo aantrekkelijk. Je krijgt er geen bloed aan je handen van.

verder zijn dit allen tekenen des tijds. Deze dingen MOETEN gebeuren, voordat Hij terugkomt!

2 Tim. 3:

1 EN weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden.
2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig;
3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden,


het zal nooit hemel op aarde worden, dat is de dwaling van de dispensationalisten. Ook is het onbijbels om een theocratie te verwachten. (hetwelk hetgene is dat ik TEGEN de SGP heb)

Kom Heere Jezus!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: SGP en de jongeren

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

Beste mensen,

Zoals jullie wellicht wel aanvoelen, is het niet toegestaan om op de persoon te spelen.
Daarom heb ik wat postings verwijderd.
Graag on-topic verder, aub.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: SGP en de jongeren

Bericht door backtobasic »

Bureaucraat schreef:
backtobasic schreef: De invloed van de SGP zal nooit groot genoeg zijn om veranderingen te bewerkstelligen.
Die van de PVV wel.
Zolang de PVV niet aan een kabinet deelneemt of niet de meerderheid in het parlement heeft, heeft de PVV niet substantieel meer invloed dan de SGP.
Nog een jaartje dus, en als de huidige regering te dom blijft om PVV de wind uit de zeilen te nemen, is de PVV de grootste partij, en zullen we zien wie de lakens uitdeelt.Tot nu toe heeft de PVV al heel wat goede invloed gehad op besluitvormingen en legt vaak de vinger op de zere plek.
Geen enkele democratie functioneert goed zonder een geduchte oppositie!
Verder is natuurlijk geen enkele partij 100 % .
Menselijke trots, ideologieen en machtshonger zijn de basis van een politieke partij, verwacht er nooit te veel van! Welke partij het ook is.
Sola Scriptura
Gesloten