Breuk EU SGP/CU

sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door sela »

luther, je vertolkt wat vanmiddag door mijn hoofd schoot of beter idd, mijn geweten, met het lezen van dit bericht in de krant.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door jvdg »

sela schreef:luther, je vertolkt wat vanmiddag door mijn hoofd schoot of beter idd, mijn geweten, met het lezen van dit bericht in de krant.
Jullie vertolking van deze berichtgeving rondom de keuze van de SGP zal tenminste 75% van de SGP-ers (en CU-ers) niet interesseren en derhalve aan hen zijn voorbijgegaan.

Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
sela schreef:luther, je vertolkt wat vanmiddag door mijn hoofd schoot of beter idd, mijn geweten, met het lezen van dit bericht in de krant.
Jullie vertolking van deze berichtgeving rondom de keuze van de SGP zal tenminste 75% van de SGP-ers (en CU-ers) niet interesseren en derhalve aan hen zijn voorbijgegaan.

Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Huh, jvdg, deze post snap ik niet. Wat bedoel je?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
jvdg schreef:
sela schreef:luther, je vertolkt wat vanmiddag door mijn hoofd schoot of beter idd, mijn geweten, met het lezen van dit bericht in de krant.
Jullie vertolking van deze berichtgeving rondom de keuze van de SGP zal tenminste 75% van de SGP-ers (en CU-ers) niet interesseren en derhalve aan hen zijn voorbijgegaan.

Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Huh, jvdg, deze post snap ik niet. Wat bedoel je?
Ten aanzien van de politieke keuze door de SGP heb je onderstaand een ananlyse gegeven van jouw gedachten omtrent de de EU verhoudingen van de diverse (kleine) christelijke partijen in het europesche politieke spectrum.
Een dergelijk vervolg heb je nu geplaatst.
Wat ik probeerde aan te geven is, dat het leeuwendeel van de SGP-ers en CU-ers naar ik vrees niet is geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
jvdg schreef:
sela schreef:luther, je vertolkt wat vanmiddag door mijn hoofd schoot of beter idd, mijn geweten, met het lezen van dit bericht in de krant.
Jullie vertolking van deze berichtgeving rondom de keuze van de SGP zal tenminste 75% van de SGP-ers (en CU-ers) niet interesseren en derhalve aan hen zijn voorbijgegaan.

Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Huh, jvdg, deze post snap ik niet. Wat bedoel je?
Ten aanzien van de politieke keuze door de SGP heb je onderstaand een ananlyse gegeven van jouw gedachten omtrent de de EU verhoudingen van de diverse (kleine) christelijke partijen in het europesche politieke spectrum.
Een dergelijk vervolg heb je nu geplaatst.
Wat ik probeerde aan te geven is, dat het leeuwendeel van de SGP-ers en CU-ers naar ik vrees niet is geïnteresseerd.
Dus jouw stelling is dat het SGP'ers geen biet interesseert in welke fractie Belder zit?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Dus jouw stelling is dat het SGP'ers geen biet interesseert in welke fractie Belder zit?
Met diepe schaamte moet ik inderdaad bekennen dat zeker 75% dit niet echt interesseert, hetgeen natuurlijke mede wordt veroorzaakt door de anti EU houding van de SGP.
Vergeet ook niet dat dit een partij is, waarin door sommigen wordt opgeroepen de verkiezingen te boycotten.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Bureaucraat »

jvdg schreef:
Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Elders roept men ´och´ en ´wee´ omdat de SGP een gedeelte van haar achterban heeft verloren aan de PVV. Nu gaat men samenwerken met partijen die voor een groot gedeelte dezelfde standpunten hebben als Wilders.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:
jvdg schreef:
Niet om te bagatelliseren, maar het is een reële vrees t.a.v. de waardering door de SGP-leden van de SGP als EU-partij.
Elders roept men ´och´ en ´wee´ omdat de SGP een gedeelte van haar achterban heeft verloren aan de PVV. Nu gaat men samenwerken met partijen die voor een groot gedeelte dezelfde standpunten hebben als Wilders.
Ja inderdaad!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:En ziedaar, daar was ik dus al bang voor.....
Wilhelm schreef:
NOS schreef:SGP in Europa op de rechtervleugel 1-07-09

De SGP sluit zich in het Europees Parlement aan bij een nieuwe rechtse eurosceptische fractie. Daarin zitten onder meer de UK Independence Party en de Italiaanse Lega Nord. De SGP en de ChristenUnie maakten vorige week bekend dat ze hun 25-jarige samenwerking in het Europees Parlement opgeven.

De partijen wilden zich aanvankelijk samen aansluiten bij de fractie van de Britse conservatieven, maar de SGP is daar niet welkom. De Britten wilden dat de SGP haar standpunt dat vrouwen niet thuishoren in de politiek, bijstelt.

De SGP liet daarop weten geen concessie te zullen doen aan haar standpunt.
Afgelopen 6 mei schreef ik in een ander topic het volgende:
Luther schreef:Ik ben lid van de SGP, maar stem voor EP CDA om enkele redenen:
3. De CU-SGP heeft mijn stem de vorige keer verkwanselt door in één fractie te gaan zitten met Italiaanse extreem-nationalisten (volgelingen van Mussolini). Technische samenwerking om meer rechten te krijgen, akkoord, maar je geeft daarmee die extremisten ook meer rechten.
Ik heb uiteindelijk CU gestemd (de lijsttrekker) door een kopietje dat ik toegeschoven kreeg met een interview met deze man in Visie. Dat overtuigde me van de eurorealistische houding van Peter van Dalen. Ik ben blij dat hij bij de Britse Conservatieven terecht is gekomen; zeer jammer dat dat voor de SGP niet geldt. Ik weet het: de Britse Conservatieven hebben daar schuld aan, maar dan gaat de SGP nu wel weer bij Lega Nord zitten, nota bene!! Zo kan ik voor mijn geweten echt nooit meer SGP stemmen in EU-verband.
Even voor mijn beeldvorming; wat is er zo erg aan de Italiaanse Lega Nord? Wat is dit voor partij? Hoe kom ik aan info over deze partij?
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Bonny »

The Groom's still waiting at the altar
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Erasmiaan »

Zegt mij nog niet zoveel.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Zegt mij nog niet zoveel.
NSB, zegt je dat wat? ;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:
Zegt mij nog niet zoveel.
NSB, zegt je dat wat? ;)
Tja, voor ik met mijn geweten geen SGP meer kan stemmen (Europees) moet ik toch wel eerst weten waarom niet. Dat moet toch op basis van feiten in een paar zinnen te zeggen zijn?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Jongere »

Ik ben het wel met Erasmiaan eens. Wordt ook nog niet echt warm of koud van Wikipedia. Heb geen idee waarom het negatief is wat de SGP nu doet.
Dus, een objectieve uitleg daarover zou welkom zijn.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Breuk EU SGP/CU

Bericht door Bonny »

Ik gaf alleen een beetje informatie. Via deze link http://en.wikipedia.org/wiki/Lega_Nord#Controversies kun je wat anders lezen
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie