Ga niet stemmen op 4 juni

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ga vanavond nog een rondje lopen, komen we vast wel langs het gemeentehuis ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door David J »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Erasmiaan schreef:Overigens zie ik wel de voordelen van de EU maar principieël ben ik er op tegen om stukje bij beetje Nederlands soevereiniteit op te laten slokken door een verenigd Europa (waarvoor in de toenmalige grondwet zelfs een eigen "premier" en "minister van buitenlandse zaken" was gecreëerd).
Nou, het zal wel meevallen met die principes. Voor principes ga je de brandstapel op, en dat zou ik voor deze zaak nooit doen.
Ik heb al eerder gezegd: Door de twee paarse kabinetten heb ik niet zoveel in Nederland meer waar ik voor zou willen vechten...
Je hebt je historie. Dat alleen al is het waard om voor te strijden. Zeker als onderwijzer zou je kinderen toch liefde voor hun eigen land, volk en geschiedenis bij moeten brengen.

Overigens hebben ook veel mensen het hoogste offer gebracht voor Nederland, laten we dat nooit vergeten of verbloemen.
Wat betekent dat: strijden voor je historie? Die historie is er gewoon en gaat ook gewoon door. Jij lijkt te bedoelen dat we moeten strijden voor de huidige status quo, maar dat is wat anders. Nederland als nationale politieke eenheid bestaat voorzover ik weet slechts sinds 1815. Daarvoor hadden we semi-onafhankelijke Provincieën. Betekende de overgang van Zeeuwse soevereiniteit naar een centraal geregeerd Nederland een verloochening van het Zeeuwse verleden?

Ik erken Gods hand in de geschiedenis van Nederland, maar met Luther zie ik Zijn hand net zo goed in het Europese samenwerkingsproces.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Zonderling »

David J schreef:Nederland als nationale politieke eenheid bestaat voorzover ik weet slechts sinds 1815. Daarvoor hadden we semi-onafhankelijke Provincieën. Betekende de overgang van Zeeuwse soevereiniteit naar een centraal geregeerd Nederland een verloochening van het Zeeuwse verleden?

Ik erken Gods hand in de geschiedenis van Nederland, maar met Luther zie ik Zijn hand net zo goed in het Europese samenwerkingsproces.
Alweer zo iemand die zijn geschiedenis niet kent.
Nederland als politieke eenheid bestaat sinds 1579 - Unie van Utrecht.
Die unie is gesloten in een verbond met God, en in grote nood.

Dat staat alles in schril contrast met de Europese Unie, dat uiterlijk de schijn mag hebben van een zegen, maar dat zeker niet is. Het is waar: Gods hand zien we ook in de Europese Unie, maar dan niet op de wijze als voorheen: Toen was het Gods kennelijk zegenende hand, want er zijn vele wonderen gebeurd. Niet alleen in de 80-jarige oorlog, maar ook b.v. in het rampjaar.
"God heeft een twist met Nederland" zo sprak onze stadhouder Willem V in 1795 bij zijn vlucht naar Engeland.
En wie zou dit kunnen, ja mogen ontkennen!?
Dat zelfs op Refoforum dit besef nagenoeg weg is, hoeft ons misschien niet te verwonderen, maar erg is het wel !!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Wilhelm »

Net wezen stemmen, het was gewoon druk !
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door JolandaOudshoorn »

net gestemt: SGP-CU
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door JALP »

JolandaOudshoorn schreef:net gestemt: SGP-CU
Volgens mij heb je gestemd.......
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door JALP »

Zonderling schreef:
David J schreef:Nederland als nationale politieke eenheid bestaat voorzover ik weet slechts sinds 1815. Daarvoor hadden we semi-onafhankelijke Provincieën. Betekende de overgang van Zeeuwse soevereiniteit naar een centraal geregeerd Nederland een verloochening van het Zeeuwse verleden?

Ik erken Gods hand in de geschiedenis van Nederland, maar met Luther zie ik Zijn hand net zo goed in het Europese samenwerkingsproces.
Alweer zo iemand die zijn geschiedenis niet kent.
Nederland als politieke eenheid bestaat sinds 1579 - Unie van Utrecht.
Die unie is gesloten in een verbond met God, en in grote nood.

Dat staat alles in schril contrast met de Europese Unie, dat uiterlijk de schijn mag hebben van een zegen, maar dat zeker niet is. Het is waar: Gods hand zien we ook in de Europese Unie, maar dan niet op de wijze als voorheen: Toen was het Gods kennelijk zegenende hand, want er zijn vele wonderen gebeurd. Niet alleen in de 80-jarige oorlog, maar ook b.v. in het rampjaar.
"God heeft een twist met Nederland" zo sprak onze stadhouder Willem V in 1795 bij zijn vlucht naar Engeland.
En wie zou dit kunnen, ja mogen ontkennen!?
Dat zelfs op Refoforum dit besef nagenoeg weg is, hoeft ons misschien niet te verwonderen, maar erg is het wel !!
Ach, misschien hechten we veel en veel en veel te veel waarde aan onze geschiedenis. Natuurlijk mogen we kennelijke zaken opmerken en idd. er zijn wonderlijke zaken gebeurt. Maar ik huiver er voor om te zien hoe mensen de geschiedenis verafgoden met woorden als: Nederland was het Israël van het westen; God had een speciale band met Nederland...

Misschien is het mijn beperkte verstand, maar ik geloof dat we nooit, maar dan ook nooit onszelf mogen vergelijken met het bondsvolk!

En hoe Nederland dan ook ontstaan is onder God zegen en in grote afhankelijk etc. etc. etc., dat Nederland is bestaat niet meer. Er is ook in Nederland veel gewijzigd. Als ik de advertentie van In het spoor lees, dan hebben ze het over de antichristelijke machten, maar volgens mij zitten die ook in ons eigen vaderland. Laten we dan consequent zijn en ook niet meer gaan stemmen (en dus ook advertenties plaatsen) bij de landelijke verkiezingen. Immers, onder de paarse regering (die gekozen was door ons eigen volk) hebben we ook geleefd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Luther »

Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door judith »

Luther schreef:Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
Hier snap ik nou helemaal niks van. 8|
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Luther »

judith schreef:
Luther schreef:Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
Hier snap ik nou helemaal niks van. 8|
Hoezo niet??
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door judith »

Luther schreef:
judith schreef:
Luther schreef:Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
Hier snap ik nou helemaal niks van. 8|
Hoezo niet??
Omdat - ik het niet snap. :fi Maar, geefniet.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door MarthaMartha »

sjo... gestemd.... dat ging hier opeens weer ouderwets.... een vakje rood kleuren
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef:sjo... gestemd.... dat ging hier opeens weer ouderwets.... een vakje rood kleuren
Kon je dat nog wel om binnen het vakje te blijven?


(Ik durfde niet, dus ik liet het een andere doen die heel goed kan tekenen)
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door Wilma van den Berg »

judith schreef:
Luther schreef:Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
Hier snap ik nou helemaal niks van. 8|
Judith, geeft niets hoor. Troost je, een heleboel mensen snappen dit niet of vinden het vaag. Het is denk ik ook maar net waar je interesse ligt. Meid, jij hebt weer andere dingen waar je helemaal voor gaat (wij hebben niet zoveel verstand van tekenen bijvoorbeeld)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Ga niet stemmen op 4 juni

Bericht door judith »

Wilma van den Berg schreef:
judith schreef:
Luther schreef:Voorlopige uitslag:

1. CDA 5 (-2)
2. PVV 4 (+4)
3. PvdA 4 (-3)
4. VVD 3 (-1)
5. D66 3 (+2)
6. GrL 2 (gelijk)
7. SP 2 (gelijk)
8. CU-SGP 2 (geliijjk)
9. PvdD 0 (gelijk)
Hier snap ik nou helemaal niks van. 8|
Judith, geeft niets hoor. Troost je, een heleboel mensen snappen dit niet of vinden het vaag. Het is denk ik ook maar net waar je interesse ligt. Meid, jij hebt weer andere dingen waar je helemaal voor gaat (wij hebben niet zoveel verstand van tekenen bijvoorbeeld)
Tja....dat is waar.
Ik heb vanmiddag nog wat getekend, ging goed.)

:)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Plaats reactie