Politiek leiderschap

Hoe rechts ben ik?

1) PVV met Wilders als leider
4
9%
2) TON met Mevr. Verdonk als redder
1
2%
3) De heer M. Rutte als liberaal
0
Geen stemmen
4) De heer B. van der Vlies als bijbelgetrouwe
33
72%
5) De heer Slob als compromis sluiter
4
9%
6) De heer Pechtold als ultieme liberaal
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Volgens mij kijk jij vaker naar Al Jazeera dan naar het NOS journaal.
LOL!
Bovendien: als je de Russische propaganda-machine meer gelooft dan de NOS, dan geef ik het op... sorry...
Kun je ook beter doen. ;) opgeven bedoel ik dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

En met zo'n antwoord hoeft Mara geen discussie aan te gaan.
Alex is te dom voor deze intelligente forumer.

Saddam had gewoon verboden wapens want dat zei de NOS.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:En met zo'n antwoord hoeft Mara geen discussie aan te gaan.
Alex is te dom voor deze intelligente forumer.

Saddam had gewoon verboden wapens want dat zei de NOS.
Dat had hij ook.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Just to keep you informed http://www.telegraaf.nl/binnenland/2317 ... et___.html :huhu

En deze krant spreekt ALTIJD de waarheid, is nog betrouwbaarder als de NOS
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Dit is het laatste nieuws van Mr. Frans,

https://pbs.twimg.com/media/BzfmmeuIEAAfBI_.jpg
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:Dit is het laatste nieuws van Mr. Frans,

https://pbs.twimg.com/media/BzfmmeuIEAAfBI_.jpg
Misschien heb je je vergist, maar je zit niet op het forum van geenstijl.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Politiek leiderschap

Bericht door refo »

Sorry hoor, dit is geen discussieren.

De NOS brengt altijd het nieuws gekleurd, dat weten we allemaal, maar dat vinden we alleen erg als de SGP verkeerd geciteerd wordt.
Wat dat betreft heeft alexv wel een punt.

Op 11 september 2001 is het nieuws ook gemanipuleerd, dat heb ik al eens aangetoond.
5 zenders die elkaar het licht niet in de ogen gunnen als het om nieuwsgaren gaat tonen allemaal precies dezelfde beelden,
uit dezelfde camera. Alleen de kleuren zijn anders. CBS, CNN, FOX, CNBC en ABC.

En zelfs het RD laat zich in de luren leggen. Ik heb ze een paar keer gewezen op gemanipuleerde foto's. Ze sturen geen eigen fotografen meer, te duur, maar kopen ze bij fotopersburo's. Bij de Arabische winter was het helemaal stuitend.

In de hele oorlog tegen IS heb ik me niet verdiept. Het zal allemaal wel. We gaan zogenaamd niet naar Syrié, maar we worden zo wel in een oorlog gerommeld. En je weet toch niet wat er echt gebeurt aldaar. Turkije zegt wat, USA zegt wat en wij draven wel op met die F16's die nodig vervangen moeten worden. Lekker bommen gooien, leuk!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Politiek leiderschap

Bericht door refo »

Luther schreef:
Mara schreef:Volgens mij kijk jij vaker naar Al Jazeera dan naar het NOS journaal.
LOL!
Bovendien: als je de Russische propaganda-machine meer gelooft dan de NOS, dan geef ik het op... sorry...
Russische propaganda is niet erger dan West-Europese of Amerikaanse.
Rusland vindt zichzelf een wereldmacht en wat zegt Obama, de sukkel? You are local power.
Zo gauw de wereld Rusland de plaats geeft die ze verdienen komen ze met een sluitende oplossing.
Je kunt ze niet klein krijgen met boycotten. De bevolking staat vierkant achter Poetin.
Ze zijn bereid te lijden en desnoods te sterven.

En in Europa kermen de boeren: o, wat moet ik nu met m'n piepers? Die zijn niet bereid offers te brengen.

De sleutel van al die problemen in Oekraïne, Syrie en Irak ligt in het Kremlin.
Israel en de Palestijnen lijkt me min of meer onoplosbaar. Dat laat ik daar buiten.

En nee, ik vind Poetin ook niet aardig.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

refo schreef:Sorry hoor, dit is geen discussieren.

De NOS brengt altijd het nieuws gekleurd, dat weten we allemaal, maar dat vinden we alleen erg als de SGP verkeerd geciteerd wordt.
Wat dat betreft heeft alexv wel een punt.

Op 11 september 2001 is het nieuws ook gemanipuleerd, dat heb ik al eens aangetoond.
5 zenders die elkaar het licht niet in de ogen gunnen als het om nieuwsgaren gaat tonen allemaal precies dezelfde beelden,
uit dezelfde camera. Alleen de kleuren zijn anders. CBS, CNN, FOX, CNBC en ABC.

En zelfs het RD laat zich in de luren leggen. Ik heb ze een paar keer gewezen op gemanipuleerde foto's. Ze sturen geen eigen fotografen meer, te duur, maar kopen ze bij fotopersburo's. Bij de Arabische winter was het helemaal stuitend.

In de hele oorlog tegen IS heb ik me niet verdiept. Het zal allemaal wel. We gaan zogenaamd niet naar Syrié, maar we worden zo wel in een oorlog gerommeld. En je weet toch niet wat er echt gebeurt aldaar. Turkije zegt wat, USA zegt wat en wij draven wel op met die F16's die nodig vervangen moeten worden. Lekker bommen gooien, leuk!

Dat klopt, dit is geen discussieren. Maar het probleem is dat als je een andere mening hebt als de gevestigde orde dan ben je een complot denker of een dwaas. Trek hier op het forum alles wat we leren en kennen van ons belijden in twijfel en het is OK. Maar zeg niet dat in het RD of bij de NOS halve waarheden of leugens worden verteld.
En niemand komt met redenen of argumenten waarover gesproken kan worden. Kijk maar naar de discussie over 9/11. Ik moet in de spiegel kijken en zelf zijn ze te mooi om dat te doen.
En dan spreken we over een minister die zo ijdel is als een vrouw, halve waarheden verkondigd ja zelfs leugens, geheime overeenkomsten maakt om dingen on de pet te houden als de beste minister ooit. Goeie dag zeg wat een kennis van zaken.

Bommen gooien ja daar houd zelfs de SGP van. Mede schuldig aan de dood van Gadaffie en z'n mensen. Straks is de 3e wereldoorlog daar, die vreselijk zal zijn geratificeerd met propaganda verkondigt door de NOS en het RD. Het RD dat gewoon klakkeloos opschrijft wat Reuters oplepelt.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

Sorry alexv, maar je plaatst je met deze manier van onredelijk discussieren ook wel geheel buiten een serieus gesprek. Ja, de NOS is gekleurd, het RD is dat ook, dat geldt voor alle media. Maar volgens mij is dat het punt helemaal niet. Het gaat erom: heb je vertrouwen in de rechtstaat of heb je dat niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Luther schreef:Sorry alexv, maar je plaatst je met deze manier van onredelijk discussieren ook wel geheel buiten een serieus gesprek. Ja, de NOS is gekleurd, het RD is dat ook, dat geldt voor alle media. Maar volgens mij is dat het punt helemaal niet. Het gaat erom: heb je vertrouwen in de rechtstaat of heb je dat niet.
Ik kan dit even niet volgen. Ik reageer tegen een uitspraak van Mara dat FT zo'n goeie minister is. Dat is pertinent niet waar en daar geef ik redenen voor. Alleen al in geval van de vliegramp heeft hij niets of niet alles gedaan om "de onderste steen boven te krijgen" uitspraak van Rutte. Mara zegt dan zoiets als muis tegen olifant. Maar dat klopt niet want FT moet in Kiev zijn. Daar is het probleem, niet sancties richting Rusland als straf op wat onbewezen is(sanctie is een oorlogsdaad). Zij (Kiev)zijn verantwoordelijk voor het vinden van de schuldige. Maar FT laat het helemaal afweten en werkt uitsluitend op het gevoel van de mensen. Plechtige ontvangst van de overledenen, hele emotieele toespraken in meerder talen, vol halve waarheden en leugens( hij is zo betrokken maar wat hij moet doen doet hij niet). En dat is de afleidings tactiek van FT. En de reaktie van Mara getuigt ervan dat deze afleidings tactiek werkt.

Ik zie niet wat dit met onredelijk discusseren heeft te maken want er wordt helemaal niet gediscusseerd. Volgens jou is het nieuws dan wel gekleurd maar ik mag geen andere bronnen noemen op straf van de veroordeling als complot denker. Ga je het boek nog lezen?

Nu breng je nog weer wat nieuws in en dat is je vraag over vertrouwen in de rechtsstaat maar dat is een hele andere discussie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Politiek leiderschap

Bericht door parsifal »

De Nederlandse media qua propaganda doelstellingen met de Russische media vergelijken gaat wat ver. Russia Today is nog relatief objectief vergeleken bij veel Russischtalige zenders aldus mijn collega met Russische (en zeer pro-Putin) vrouw.

Verder is er veel mis in Oekraine (maar de Nederlandse media verzwijgen de nationalistische partijen in de Oekrainse regering niet) en EU en Navo hadden nooit besprekingen mogen starten met de interim regering in Kiev. Netjes wachten op de verkiezingen was wel zo net geweest. Echter dat je geen vliegtuig kan bergen in oorlogsgebied is niet alleen de fout van Kiev.

Verder is AlexV erg kritisch naar westerse media, maar lijkt vrijwel kritiekloos t.o.v. samenzweringssites en haalt hier regelmatig stukken aan die met een beetje google te ontkrachten zijn (1 persoonstribunaal, Paus die lucifer (in de betekenis van Satan zou aanbidden)etc.)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:
Luther schreef:Sorry alexv, maar je plaatst je met deze manier van onredelijk discussieren ook wel geheel buiten een serieus gesprek. Ja, de NOS is gekleurd, het RD is dat ook, dat geldt voor alle media. Maar volgens mij is dat het punt helemaal niet. Het gaat erom: heb je vertrouwen in de rechtstaat of heb je dat niet.
Ik kan dit even niet volgen. Ik reageer tegen een uitspraak van Mara dat FT zo'n goeie minister is. Dat is pertinent niet waar en daar geef ik redenen voor. Alleen al in geval van de vliegramp heeft hij niets of niet alles gedaan om "de onderste steen boven te krijgen" uitspraak van Rutte. Mara zegt dan zoiets als muis tegen olifant. Maar dat klopt niet want FT moet in Kiev zijn. Daar is het probleem, niet sancties richting Rusland als straf op wat onbewezen is(sanctie is een oorlogsdaad). Zij (Kiev)zijn verantwoordelijk voor het vinden van de schuldige. Maar FT laat het helemaal afweten en werkt uitsluitend op het gevoel van de mensen. Plechtige ontvangst van de overledenen, hele emotieele toespraken in meerder talen, vol halve waarheden en leugens( hij is zo betrokken maar wat hij moet doen doet hij niet). En dat is de afleidings tactiek van FT. En de reaktie van Mara getuigt ervan dat deze afleidings tactiek werkt.

Ik zie niet wat dit met onredelijk discusseren heeft te maken want er wordt helemaal niet gediscusseerd. Volgens jou is het nieuws dan wel gekleurd maar ik mag geen andere bronnen noemen op straf van de veroordeling als complot denker. Ga je het boek nog lezen?

Nu breng je nog weer wat nieuws in en dat is je vraag over vertrouwen in de rechtsstaat maar dat is een hele andere discussie.
Nee, dat heeft er alles mee te maken. Wij leven in een parlementaire democratie, in een rechtstaat waar politiek en recht gescheiden zijn. Hoe anders is dat in Rusland en Oekraïne! We hebben onafhankelijke journalistiek, die evenwel inderdaad ook eigen eenzijdigheden kunnen hebben, maar niet in het geheim worden gestuurd door de politiek, zoals in Rusland. Je mag hier ongestraft van alles zeggen over de politiek; dat is in Rusland ondenkbaar.

Wat Frans Timmermans betreft: ik heb diep respect voor de wijze waarop hij en premier Rutte midden in hun vakantie deze grote tragedie op politiek en diplomatiek niveau hebben aangepakt. En als zelfs de PVV (Wilders) in de Tweede Kamer daarover niets dan lof heeft en grote waardering uitspreekt, dan is dat in dit geval een uiterst betrouwbare bron.

Oekraïne of de separatisten zijn absoluut niet in staat om een systeem van buq-raketten te hebben en de bedienen. Er zijn voldoende aanwijzingen dat de machtige hand van Poetin hierachter zit. Gelukkig heeft de NL-regering niet te fout gemaakt om direct met oorlogstaal terug te slaan, anders waren niet zoveel lichamen geborgen en naar NL gebracht. Poetin is maar op een ding uit: uitbreiding van het Russisch grondgebied en herstel van de oude Sovjet-unie. (Het uiteen vallen hiervan heeft hij de grootste ramp uit de geschiedenis genoemd.) Kijk wat er in Tsjetsjenie is gebeurd, in Georgie, op De Krim, etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

Luther schreef:
alexv schreef:
Luther schreef:Sorry alexv, maar je plaatst je met deze manier van onredelijk discussieren ook wel geheel buiten een serieus gesprek. Ja, de NOS is gekleurd, het RD is dat ook, dat geldt voor alle media. Maar volgens mij is dat het punt helemaal niet. Het gaat erom: heb je vertrouwen in de rechtstaat of heb je dat niet.
Ik kan dit even niet volgen. Ik reageer tegen een uitspraak van Mara dat FT zo'n goeie minister is. Dat is pertinent niet waar en daar geef ik redenen voor. Alleen al in geval van de vliegramp heeft hij niets of niet alles gedaan om "de onderste steen boven te krijgen" uitspraak van Rutte. Mara zegt dan zoiets als muis tegen olifant. Maar dat klopt niet want FT moet in Kiev zijn. Daar is het probleem, niet sancties richting Rusland als straf op wat onbewezen is(sanctie is een oorlogsdaad). Zij (Kiev)zijn verantwoordelijk voor het vinden van de schuldige. Maar FT laat het helemaal afweten en werkt uitsluitend op het gevoel van de mensen. Plechtige ontvangst van de overledenen, hele emotieele toespraken in meerder talen, vol halve waarheden en leugens( hij is zo betrokken maar wat hij moet doen doet hij niet). En dat is de afleidings tactiek van FT. En de reaktie van Mara getuigt ervan dat deze afleidings tactiek werkt.

Ik zie niet wat dit met onredelijk discusseren heeft te maken want er wordt helemaal niet gediscusseerd. Volgens jou is het nieuws dan wel gekleurd maar ik mag geen andere bronnen noemen op straf van de veroordeling als complot denker. Ga je het boek nog lezen?

Nu breng je nog weer wat nieuws in en dat is je vraag over vertrouwen in de rechtsstaat maar dat is een hele andere discussie.
Nee, dat heeft er alles mee te maken. Wij leven in een parlementaire democratie, in een rechtstaat waar politiek en recht gescheiden zijn. Hoe anders is dat in Rusland en Oekraïne! We hebben onafhankelijke journalistiek, die evenwel inderdaad ook eigen eenzijdigheden kunnen hebben, maar niet in het geheim worden gestuurd door de politiek, zoals in Rusland. Je mag hier ongestraft van alles zeggen over de politiek; dat is in Rusland ondenkbaar.

Wat Frans Timmermans betreft: ik heb diep respect voor de wijze waarop hij en premier Rutte midden in hun vakantie deze grote tragedie op politiek en diplomatiek niveau hebben aangepakt. En als zelfs de PVV (Wilders) in de Tweede Kamer daarover niets dan lof heeft en grote waardering uitspreekt, dan is dat in dit geval een uiterst betrouwbare bron.

Oekraïne of de separatisten zijn absoluut niet in staat om een systeem van buq-raketten te hebben en de bedienen. Er zijn voldoende aanwijzingen dat de machtige hand van Poetin hierachter zit. Gelukkig heeft de NL-regering niet te fout gemaakt om direct met oorlogstaal terug te slaan, anders waren niet zoveel lichamen geborgen en naar NL gebracht. Poetin is maar op een ding uit: uitbreiding van het Russisch grondgebied en herstel van de oude Sovjet-unie. (Het uiteen vallen hiervan heeft hij de grootste ramp uit de geschiedenis genoemd.) Kijk wat er in Tsjetsjenie is gebeurd, in Georgie, op De Krim, etc.
W.b. die uitspraak van min. T., de nabestaanden hoopten natuurlijk dat de mensen niets gemerkt hebben. Dat werd ook beweerd. Als zo'n raket (of meerdere) in een vliegtuig slaan, daalt de luchtdruk plots en raakt iedereen bewusteloos.
Maar nu blijkt dat het toch mogelijk anders geweest is, hebben hun geliefden doodsangst gevoeld?
Logisch dat deze mensen nu heel onzeker zijn geworden en de vragen alleen maar meer worden ipv minder.

Overigens is inmiddels ook het bericht genuanceerd, het masker zou iemand niet opgehad hebben, maar omgehangen.

De berichten vind ik soms zeer onprettig om te horen, met de inkleuring van sommige journalisten.
* Hij is in zijn eigen ijdelheid getrapt
* Hij dacht dat hij alles kon maken en zeggen, maar nu ging hij toch een stap te ver
* Hij wilde zich graag belangrijker voordoen

M.i. is dit ongepast. Een journalist hoort dat niet zo te doen.
Zelfs Frits Wester kon het niet laten om een rotopmerking te maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Politiek leiderschap

Bericht door WimA »

Enkele weken geleden stond er in de Elsevier een typering van Minister T.
"Een dijk van een minister maar een :paladin :slurp ::sors +1:(( :bobo :banni van een vent"

Ik denk dat je de reacties ook hieraan moet relateren.
Ik heb een stukje gezien van zijn "speech" in het EP. Heel knap, maar wat een arrogantie!
Plaats reactie