Politiek leiderschap

Hoe rechts ben ik?

1) PVV met Wilders als leider
4
9%
2) TON met Mevr. Verdonk als redder
1
2%
3) De heer M. Rutte als liberaal
0
Geen stemmen
4) De heer B. van der Vlies als bijbelgetrouwe
33
72%
5) De heer Slob als compromis sluiter
4
9%
6) De heer Pechtold als ultieme liberaal
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Jongere »

albion schreef:
Jongere schreef:Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze? Want gij zoudt naar zulks niet uit wijsheid vragen.
]Staat op de wegen, en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel :)

't Is net wat refo ergens zei, je kan altijd wel met bijbelteksten aankomen (in mijn eigen woorden weergegeven) en er zijn er nog veel meer
Wilde jij beweren dat deze teksten elkaar tegenspreken?
Als dat een uitspraak was van refo vind ik dat een hele vreemde uitspraak. Je kunt niet op deze wijze de Bijbel buitenspel zetten.
Ik snap eigenlijk niet dat christenen een schijnbaar tegenstrijdige tekst plaatsen en daarmee de zaak als afgedaan beschouwen. Jullie zien de Bijbel toch ook als Woord van God en als één geheel?
Ik blijf gerust "met bijbelteksten aankomen" hoor, en ik geloof ook van harte dat die ons wijsheid leren.

Zoals de tekst in Prediker ons zegt dat we ons niet moeten afvragen waarom vroeger alles beter was, want het getuigt niet van wijsheid om zo'n vraag te stellen.
Met 'de oude paden' bedoelt Jeremia daar de weg van het volk Israël vóór zij in de zonden zijn gevallen die in de rest van het hoofdstuk worden beschreven. Dat heeft dus geen betrekking op de door mij genoemde tekst.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Politiek leiderschap

Bericht door albion »

Jongere schreef:
albion schreef:
Jongere schreef:Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze? Want gij zoudt naar zulks niet uit wijsheid vragen.


Zoals de tekst in Prediker ons zegt dat we ons niet moeten afvragen waarom vroeger alles beter was, want het getuigt niet van wijsheid om zo'n vraag te stellen.
Met 'de oude paden' bedoelt Jeremia daar de weg van het volk Israël vóór zij in de zonden zijn gevallen die in de rest van het hoofdstuk worden beschreven. Dat heeft dus geen betrekking op de door mij genoemde tekst.
Oké, oké. Maar je kan toch wel heimwee hebben naar wat voorbijgegaan is??? Ik wel (maar dat zal de ouderdom zijn, denk ik, waar jij nog geen last van hebt, en toch krijg jij er ook mee te maken...) :hum En ik weet ook wat ik mis, omdat ik in die tijd opgegroeid bent.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

albion schreef:
Jongere schreef:
albion schreef:
Jongere schreef:Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze? Want gij zoudt naar zulks niet uit wijsheid vragen.


Zoals de tekst in Prediker ons zegt dat we ons niet moeten afvragen waarom vroeger alles beter was, want het getuigt niet van wijsheid om zo'n vraag te stellen.
Met 'de oude paden' bedoelt Jeremia daar de weg van het volk Israël vóór zij in de zonden zijn gevallen die in de rest van het hoofdstuk worden beschreven. Dat heeft dus geen betrekking op de door mij genoemde tekst.
Oké, oké. Maar je kan toch wel heimwee hebben naar wat voorbijgegaan is??? Ik wel (maar dat zal de ouderdom zijn, denk ik, waar jij nog geen last van hebt, en toch krijg jij er ook mee te maken...) :hum En ik weet ook wat ik mis, omdat ik in die tijd opgegroeid bent.
Albion, ik weet niet hoe oud je bent, maar de vraag die je stelt, stel ik mezelf ook weleens: Hoe zou ik over 20 jaar denken over bepaalde zaken.
I.i.g. leidt dat ertoe dat ik de laatste tijd op bepaalde punten wat minder stellig ben dan in mijn vroege jonkheid...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Billy »

jvdg schreef:
Gian schreef:SGP is voor conservatieven zo'n slechte partij toch niet?
De SGP conservatief?
Ècht niet!

Kijk alleen maar naar de reacties van conservatieve niet SGP-ers.
Die denken daar heel anders over hoor.
Ik heb nogal wat veroordelingen over de SGP-koers (in den brede) gelezen.

De SGP is wel terdege conservatief. Orthodox conservatief
Anders zou ik SGP meer stemmen.

En wat betreft die conservatieve niet sgp-ers. Vele conservatieven hebben de SGP hoog staan alleen zijn er enkele drempels warom ze geen sgp stemmen. Dit drijft hen tot de VVD of het CDA.

Overigens prachtig initiatief in Gouda, dat conservatieve cafe.

Nederland zou gebaat zijn bij een conservatieve partij waarin ook SGP-ers kunnen zitten, vandaar mijn eerdergenoemde optie, die ik nog steeds niet in het lijstje toegevoegd is!!??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Politiek leiderschap

Bericht door jvdg »

Billy schreef:
jvdg schreef:
Gian schreef:SGP is voor conservatieven zo'n slechte partij toch niet?
De SGP conservatief?
Ècht niet!

Kijk alleen maar naar de reacties van conservatieve niet SGP-ers.
Die denken daar heel anders over hoor.
Ik heb nogal wat veroordelingen over de SGP-koers (in den brede) gelezen.

De SGP is wel terdege conservatief. Orthodox conservatief
Anders zou ik SGP meer stemmen.

En wat betreft die conservatieve niet sgp-ers. Vele conservatieven hebben de SGP hoog staan alleen zijn er enkele drempels warom ze geen sgp stemmen. Dit drijft hen tot de VVD of het CDA.

Overigens prachtig initiatief in Gouda, dat conservatieve cafe.

Nederland zou gebaat zijn bij een conservatieve partij waarin ook SGP-ers kunnen zitten, vandaar mijn eerdergenoemde optie, die ik nog steeds niet in het lijstje toegevoegd is!!??
Billy, SGP-ers zijn niet conservatief in die zie zin waar jij op doelt.
De basale SGP-ers wensen alleen maar dat ons landje geregeerd wordt op grond van wat de bijbel ons te zeggen heeft.

Dat is geen kwestie van beter weten.
Dat is een zaak waar Gods Woord ons toe leidt.
Persoonlijk!

Dit lijkt heel cryptisch, maar in die weg wordt een chtisten geleid.
Zelfs/ook in Nederland.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:de vraag die je stelt, stel ik mezelf ook weleens: Hoe zou ik over 20 jaar denken over bepaalde zaken.
I.i.g. leidt dat ertoe dat ik de laatste tijd op bepaalde punten wat minder stellig ben dan in mijn vroege jonkheid...;)
Ik denk dat dat een heel gezond uitgangspunt is.

In mijn jonge jaren mochten er in de GG geen dia's worden vertoond in een ruimte van de kerk (beeldendienst), in de tijd van onze kinderen mochten stilstaande beelden wel maar "levende films" niet (ra ra), en nu laat men op zendingsavonden rustig films zien.

Een decennium geleden stonden ouderlingen van de GG te posten bij jongerenavonden om te zien wie van hun schaapjes daar naar binnen gingen: wie daarop betrapt werd, kreeg huisbezoek en werd vermanend toegesproken. Anno 2009 organiseert de GG zelf jongerenavonden.

Hoe lang is het nog maar geleden dat de GB het zingen van gezangen categorisch afwees? Nu probeert men wildgroei te voorkomen, beseffend dat het zingen van gezangen niet tegen te houden is, en dat je hooguit nog wat kunt sturen in de keuze van die gezangen. Maar mensen het besef bijbrengen dat er verschil bestaat tussen het kerklied uit de schat der eeuwen en het gemakkelijk in het gehoor liggende opwekkingslied, dat valt niet mee wanneer je jaren- en jarenlang hebt geprobeerd de gezangen buiten de deur te houden.

Op tal van punten lopen we alleen maar 20 of 30 jaar achter.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:Een decennium geleden stonden ouderlingen van de GG te posten bij jongerenavonden om te zien wie van hun schaapjes daar naar binnen gingen: wie daarop betrapt werd, kreeg huisbezoek en werd vermanend toegesproken. Anno 2009 organiseert de GG zelf jongerenavonden.
Dream on, Hendrikus. Dat deed ze één of meerdere decennia geleden ook al, hoor.
Het posten bij de eerstgenoemde jongerenavonden had voornamelijk te maken met de leer die daar gebracht werd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Afgewezen »

Jongere schreef:
albion schreef:
Jongere schreef:Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze? Want gij zoudt naar zulks niet uit wijsheid vragen.
]Staat op de wegen, en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel :)

't Is net wat refo ergens zei, je kan altijd wel met bijbelteksten aankomen (in mijn eigen woorden weergegeven) en er zijn er nog veel meer
Wilde jij beweren dat deze teksten elkaar tegenspreken?
Als dat een uitspraak was van refo vind ik dat een hele vreemde uitspraak. Je kunt niet op deze wijze de Bijbel buitenspel zetten.
Ik snap eigenlijk niet dat christenen een schijnbaar tegenstrijdige tekst plaatsen en daarmee de zaak als afgedaan beschouwen. Jullie zien de Bijbel toch ook als Woord van God en als één geheel?
Ik blijf gerust "met bijbelteksten aankomen" hoor, en ik geloof ook van harte dat die ons wijsheid leren.

Zoals de tekst in Prediker ons zegt dat we ons niet moeten afvragen waarom vroeger alles beter was, want het getuigt niet van wijsheid om zo'n vraag te stellen.
Met 'de oude paden' bedoelt Jeremia daar de weg van het volk Israël vóór zij in de zonden zijn gevallen die in de rest van het hoofdstuk worden beschreven. Dat heeft dus geen betrekking op de door mij genoemde tekst.
Inderdaad. Tekstje wegstrepen is een kwalijke hobby.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

Toen ik gisteravond minister Timmermans, die aan de tafel bij Pauw zat, hoorde, dacht ik: dit zou wel eens onze toekomstige premier kunnen zijn, als hij uitgekeken is in Brussel.
Inhoudelijk ben ik het niet altijd met hem eens, vanwege zijn lidmaatschap van de PvdA, maar hij heeft charisma, is communicatief zeer vaardig, heeft zelfreflectie en heeft een geweldig gevoel voor humor en last but not least: en spreekt zijn talen vloeiend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

Mara schreef:Toen ik gisteravond minister Timmermans, die aan de tafel bij Pauw zat, hoorde, dacht ik: dit zou wel eens onze toekomstige premier kunnen zijn, als hij uitgekeken is in Brussel.
Inhoudelijk ben ik het niet altijd met hem eens, vanwege zijn lidmaatschap van de PvdA, maar hij heeft charisma, is communicatief zeer vaardig, heeft zelfreflectie en heeft een geweldig gevoel voor humor en last but not least: en spreekt zijn talen vloeiend.
Voor het premierschap komen splinterpartijen nooit in aanmerking. En zoals je weet is de PvdA tegenwoordig een splinterpartij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Toen ik gisteravond minister Timmermans, die aan de tafel bij Pauw zat, hoorde, dacht ik: dit zou wel eens onze toekomstige premier kunnen zijn, als hij uitgekeken is in Brussel.
Inhoudelijk ben ik het niet altijd met hem eens, vanwege zijn lidmaatschap van de PvdA, maar hij heeft charisma, is communicatief zeer vaardig, heeft zelfreflectie en heeft een geweldig gevoel voor humor en last but not least: en spreekt zijn talen vloeiend.
Voor het premierschap komen splinterpartijen nooit in aanmerking. En zoals je weet is de PvdA tegenwoordig een splinterpartij.
Maar het zal sowieso nog wel een paar jaar duren.
We hebben in het verleden wel eens meer een PvdA premier gehad. Politiek is nooit langdurig hetzelfde, het verandert met de waan van de dag, zoals je weet. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Ad Anker »

hij heeft inmiddels wel zijn excuus gemaakt voor zijn opmerking over de zuurstofkap. Dat moet 'ie dan weer niet teveel doen. ;)
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Een ongeloofelijke kletskous is deze man. Tranen trek verhalen om maar populair te kunnen zijn, die ook nog eens heel anders zijn als hij ze verteld.

Hier nog een mooie analyse http://ejbron.wordpress.com/2014/09/01/ ... dse-zaken/
of dit ook wel een mooi stukkie http://politiek.thepostonline.nl/2014/1 ... tofmasker/ niemand heeft er ooit van gehoord maar FT weet het. Stond zeker ook in de geheimhoudings overeenkomst die hij getekend heeft met Malaysia, Oekraine en andere om de waarheid onder de pet te kunnen houden.

Moet je toch niet aan denken dat zo'n man president wordt. De nieuwe president is "Bilderberg" Pechtold denk ik.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:Een ongeloofelijke kletskous is deze man. Tranen trek verhalen om maar populair te kunnen zijn, die ook nog eens heel anders zijn als hij ze verteld.
Onzin. We verliezen één van de beste ministers van BuZa die Nederland ooit gehad heeft. Zijn uitspraak over het zuurstofkapje klopte nog ook. Ik snap de ophef erover niet erg, behalve dan dat het misschien ook aan nabestaanden had moeten worden gemeld. Maar zelfs dat lijkt me zo'n ophef niet waard. Het hele interview heb ik inmiddels gezien: aanbevolen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

alexv schreef:Een ongeloofelijke kletskous is deze man. Tranen trek verhalen om maar populair te kunnen zijn, die ook nog eens heel anders zijn als hij ze verteld.

Hier nog een mooie analyse http://ejbron.wordpress.com/2014/09/01/ ... dse-zaken/
of dit ook wel een mooi stukkie http://politiek.thepostonline.nl/2014/1 ... tofmasker/ niemand heeft er ooit van gehoord maar FT weet het. Stond zeker ook in de geheimhoudings overeenkomst die hij getekend heeft met Malaysia, Oekraine en andere om de waarheid onder de pet te kunnen houden.

Moet je toch niet aan denken dat zo'n man president wordt. De nieuwe president is "Bilderberg" Pechtold denk ik.
Hij zei dit n.a.v. een opmerking van Pauw, in de trant van: de mensen hebben het toch niet echt meegemaakt, ze waren dood voor ze het wisten.
Die emotie in die toespraak was echt.
Als het gespeeld is, krijg je nl ander gesnotter.
Hij werd gisteren weer emotioneel, niet in de zin dat hij weer ging huilen, maar je zag het aan zijn ogen.
En het is een verademing om iemand met zelfreflectie en zelfkennis te zien, dus ook zijn zwakke kanten niet verbloemt!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie