Politiek leiderschap

Hoe rechts ben ik?

1) PVV met Wilders als leider
4
9%
2) TON met Mevr. Verdonk als redder
1
2%
3) De heer M. Rutte als liberaal
0
Geen stemmen
4) De heer B. van der Vlies als bijbelgetrouwe
33
72%
5) De heer Slob als compromis sluiter
4
9%
6) De heer Pechtold als ultieme liberaal
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

WimA schreef: Ik heb een stukje gezien van zijn "speech" in het EP. Heel knap, maar wat een arrogantie!
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Luther schreef:
alexv schreef:
Luther schreef:Sorry alexv, maar je plaatst je met deze manier van onredelijk discussieren ook wel geheel buiten een serieus gesprek. Ja, de NOS is gekleurd, het RD is dat ook, dat geldt voor alle media. Maar volgens mij is dat het punt helemaal niet. Het gaat erom: heb je vertrouwen in de rechtstaat of heb je dat niet.
Ik kan dit even niet volgen. Ik reageer tegen een uitspraak van Mara dat FT zo'n goeie minister is. Dat is pertinent niet waar en daar geef ik redenen voor. Alleen al in geval van de vliegramp heeft hij niets of niet alles gedaan om "de onderste steen boven te krijgen" uitspraak van Rutte. Mara zegt dan zoiets als muis tegen olifant. Maar dat klopt niet want FT moet in Kiev zijn. Daar is het probleem, niet sancties richting Rusland als straf op wat onbewezen is(sanctie is een oorlogsdaad). Zij (Kiev)zijn verantwoordelijk voor het vinden van de schuldige. Maar FT laat het helemaal afweten en werkt uitsluitend op het gevoel van de mensen. Plechtige ontvangst van de overledenen, hele emotieele toespraken in meerder talen, vol halve waarheden en leugens( hij is zo betrokken maar wat hij moet doen doet hij niet). En dat is de afleidings tactiek van FT. En de reaktie van Mara getuigt ervan dat deze afleidings tactiek werkt.

Ik zie niet wat dit met onredelijk discusseren heeft te maken want er wordt helemaal niet gediscusseerd. Volgens jou is het nieuws dan wel gekleurd maar ik mag geen andere bronnen noemen op straf van de veroordeling als complot denker. Ga je het boek nog lezen?

Nu breng je nog weer wat nieuws in en dat is je vraag over vertrouwen in de rechtsstaat maar dat is een hele andere discussie.
Nee, dat heeft er alles mee te maken. Wij leven in een parlementaire democratie, in een rechtstaat waar politiek en recht gescheiden zijn. Hoe anders is dat in Rusland en Oekraïne! We hebben onafhankelijke journalistiek, die evenwel inderdaad ook eigen eenzijdigheden kunnen hebben, maar niet in het geheim worden gestuurd door de politiek, zoals in Rusland. Je mag hier ongestraft van alles zeggen over de politiek; dat is in Rusland ondenkbaar.

Wat Frans Timmermans betreft: ik heb diep respect voor de wijze waarop hij en premier Rutte midden in hun vakantie deze grote tragedie op politiek en diplomatiek niveau hebben aangepakt. En als zelfs de PVV (Wilders) in de Tweede Kamer daarover niets dan lof heeft en grote waardering uitspreekt, dan is dat in dit geval een uiterst betrouwbare bron.

Oekraïne of de separatisten zijn absoluut niet in staat om een systeem van buq-raketten te hebben en de bedienen. Er zijn voldoende aanwijzingen dat de machtige hand van Poetin hierachter zit. Gelukkig heeft de NL-regering niet te fout gemaakt om direct met oorlogstaal terug te slaan, anders waren niet zoveel lichamen geborgen en naar NL gebracht. Poetin is maar op een ding uit: uitbreiding van het Russisch grondgebied en herstel van de oude Sovjet-unie. (Het uiteen vallen hiervan heeft hij de grootste ramp uit de geschiedenis genoemd.) Kijk wat er in Tsjetsjenie is gebeurd, in Georgie, op De Krim, etc.
Luther, ik vat nog even niet wat hier de rechtsstaat mee te maken heeft maar goed. Ik verschil hierover zeker van mening met jou want ik geloof niet dat Ned. een rechtstaat (meer) is. Behalve de leugens van ministers en het hinderen van de rechtsgang zijn er nog vele dingen die daar wat op af te dingen hebben. Al eerder aangehaal door mij is de rechtzaak tegen Demmink. Er zijn aangiftes gedaan maar Opstelten bemoeid zich ermee en probeert invloed uit te oefenen. Maar dat wordt allemaal een heel lang verhaal.

Hoewel er verschillen zijn tussen NL en RU zijn er ook veel overeenkomsten. Lees echt dat boek wat ik je aan heb geboden. En als je je dan herinnert hoe de Telegraaf er uitzag een dag na de ramp dan weet je dat we geen onafhankelijke journalistiek hebben. Wat daar allemaal beweerd werd waren meest leugens. En deze propaganda heeft ook jou te pakken. Je beweert:Er zijn voldoende aanwijzingen dat de machtige hand van Poetin hierachter zit. Er is geen enkel bewijs geleverd dat dat zo is http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... s-bewijzen hier is een van degene die vragen heeft. Ik zou dat bewijs graag lezen. Putin is niet uit op herstel dat laat de propaganda je geloven Rusland wordt bedreigd door Navo en US. Amerika zou dit ook nooit gepikt hebben.Herinner je de Cuba crises nog? Er is door de US belooft geen uitbreiding te zoeken. Europa en de US zijn de Russische beer aan het pesten en als hij dan een klap uitdeeld dan is hij schuldig. Maar denk eens na Putin als een groot strateeg die geeft opdracht om dat vliegtuig naar beneden te halen? Wat is zijn belang? Hij weet van te voren wat dat teweeg brengt. Je moet eens bedenken wie hier belang bij zou hebben, Putin zeker niet.
De gewone man heeft geen idee wat er gebeurt als Putin al die pesterijen en valse beschuldigingen zat is. Hij slaat keihard toe geloof dat maar.

Dat er nog geen oorlog is dat is aan Putin te danken weet dat wel. De protesten in Kiev zijn begonnen door oa Blackwater iov de US. Rusland heeft geen enkele aanleiding gegeven om de uitbreiding van de Navo te rechtvaardigen. Hun verzet is zelfbescherming en dat is een recht.

Je gaat er al van uit dat de aanslag met een Buk raket is gebeurt. Dat is helemaal niet bewezen. Er zijn door kenners hele andere theorieen naar voren gebracht. En dat flut raport wat is uitgebracht laat alles in het midden. Rusland heeft al wat ze hadden aan info openbaar gemaakt en de USA? NIX NADA NOTHING.

Voor degene die wat meer willen onderzoeken http://www.paulcraigroberts.org/ is Engels sorry.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:Luther, ik vat nog even niet wat hier de rechtsstaat mee te maken heeft maar goed. Ik verschil hierover zeker van mening met jou want ik geloof niet dat Ned. een rechtstaat (meer) is. Behalve de leugens van ministers en het hinderen van de rechtsgang zijn er nog vele dingen die daar wat op af te dingen hebben. Al eerder aangehaal door mij is de rechtzaak tegen Demmink. Er zijn aangiftes gedaan maar Opstelten bemoeid zich ermee en probeert invloed uit te oefenen. Maar dat wordt allemaal een heel lang verhaal.

Hoewel er verschillen zijn tussen NL en RU zijn er ook veel overeenkomsten. Lees echt dat boek wat ik je aan heb geboden. En als je je dan herinnert hoe de Telegraaf er uitzag een dag na de ramp dan weet je dat we geen onafhankelijke journalistiek hebben. Wat daar allemaal beweerd werd waren meest leugens. En deze propaganda heeft ook jou te pakken. Je beweert:Er zijn voldoende aanwijzingen dat de machtige hand van Poetin hierachter zit. Er is geen enkel bewijs geleverd dat dat zo is http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... s-bewijzen hier is een van degene die vragen heeft. Ik zou dat bewijs graag lezen. Putin is niet uit op herstel dat laat de propaganda je geloven Rusland wordt bedreigd door Navo en US. Amerika zou dit ook nooit gepikt hebben.Herinner je de Cuba crises nog? Er is door de US belooft geen uitbreiding te zoeken. Europa en de US zijn de Russische beer aan het pesten en als hij dan een klap uitdeeld dan is hij schuldig. Maar denk eens na Putin als een groot strateeg die geeft opdracht om dat vliegtuig naar beneden te halen? Wat is zijn belang? Hij weet van te voren wat dat teweeg brengt. Je moet eens bedenken wie hier belang bij zou hebben, Putin zeker niet.
De gewone man heeft geen idee wat er gebeurt als Putin al die pesterijen en valse beschuldigingen zat is. Hij slaat keihard toe geloof dat maar.

Dat er nog geen oorlog is dat is aan Putin te danken weet dat wel. De protesten in Kiev zijn begonnen door oa Blackwater iov de US. Rusland heeft geen enkele aanleiding gegeven om de uitbreiding van de Navo te rechtvaardigen. Hun verzet is zelfbescherming en dat is een recht.

Je gaat er al van uit dat de aanslag met een Buk raket is gebeurt. Dat is helemaal niet bewezen. Er zijn door kenners hele andere theorieen naar voren gebracht. En dat flut raport wat is uitgebracht laat alles in het midden. Rusland heeft al wat ze hadden aan info openbaar gemaakt en de USA? NIX NADA NOTHING.

Voor degene die wat meer willen onderzoeken http://www.paulcraigroberts.org/ is Engels sorry.
Sorry @alexv, maar ik denk dat je op dit punt niet meer te redden bent...
Als je de info van het Kremlin betrouwbaarder acht dan onze eigen veiligheidsdiensten, dat mag, maar verwijt mij dan geen oogkleppen of partijdigheid.... (De spiegels zijn op dit moment in de aanbieding bij HEMA.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Politiek leiderschap

Bericht door eilander »

Laatst was hier de vraag aan de orde wat een complotdenker was. Ik denk dat dat iemand is die zó kritisch staat tegenover alles wat van officiële zijde naar buiten wordt gebracht, dat hij/zij totaal aan de andere kant gaat hangen: aan alles wat juist haaks staat op een officiële lezing, wordt waarde gehecht.

Je ziet bij @alexv een kritische houding en dat is goed. Want er gebeurt zeker een heleboel wat bewust aan ons netvlies onthouden wordt en v.v. Dat wil nog niet zeggen dat de officiële lezing altijd 100% fout is.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Luther, jij komt met dooddoeners. Wat heeft onze veiligheids dienst dan volgens jou wel bekend gemaakt? Alles wat jij aanvoerd heb je uit de krant.

En zo denk ik dat de meeste hier op het forum niet meer te redden zijn. Er is echt heel weinig zelfonderzoek naar andere bronnen. Ik geloof echt niet klakkeloos wat andere schrijven, er is heel veel crab on the web. Maar mijn probleem hier is dat in elke discussie wat ik ook zeg of aanvoer de meeste geloven het niet en halen hun schouders op en ze lezen de linken niet.

Lees dan eens en vertel me wat hier nu niet aan deugd http://www.paulcraigroberts.org/

Geef mij dan eens het resultaat van jou onderzoek en overtuig me.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:Luther, jij komt met dooddoeners. Wat heeft onze veiligheids dienst dan volgens jou wel bekend gemaakt? Alles wat jij aanvoerd heb je uit de krant.

En zo denk ik dat de meeste hier op het forum niet meer te redden zijn. Er is echt heel weinig zelfonderzoek naar andere bronnen. Ik geloof echt niet klakkeloos wat andere schrijven, er is heel veel crab on the web. Maar mijn probleem hier is dat in elke discussie wat ik ook zeg of aanvoer de meeste geloven het niet en halen hun schouders op en ze lezen de linken niet.

Lees dan eens en vertel me wat hier nu niet aan deugd http://www.paulcraigroberts.org/

Geef mij dan eens het resultaat van jou onderzoek en overtuig me.
Ik heb niet de illusie dat ik je kan overtuigen. Bovendien steek ik m'n tijd liever niet in het analyseren van complotdenkersites.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Nou bedankt dan maar weer. Ik kan niet tippen aan de nuchterheid en betrouwbaarheid van sommigen hier waarvoor sorry.

Voor degenen die iets verder kijken dan hun neus lang is http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=33

En ga me niet aanvallen over deze website want er staat heel veel kletskoek op. Maar FT praat dus zijn mond voorbij. Maar dat heeft verder geen gevolgen dan alleen voor de klomplotdenkers. De rest houd still z'n hoofd in het zand.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Politiek leiderschap

Bericht door parsifal »

alexv schreef:Nou bedankt dan maar weer. Ik kan niet tippen aan de nuchterheid en betrouwbaarheid van sommigen hier waarvoor sorry.

Voor degenen die iets verder kijken dan hun neus lang is http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=33

En ga me niet aanvallen over deze website want er staat heel veel kletskoek op. Maar FT praat dus zijn mond voorbij. Maar dat heeft verder geen gevolgen dan alleen voor de klomplotdenkers. De rest houd still z'n hoofd in het zand.
Minister Timmermans krijgt ook de wind van voren van anderen, niet alleen van complotdenkers.

Ik blijf erbij dat jij in het algemeen veel te veel waarde hecht aan gekke complotsites, soms met makkelijk te weerleggen feiten (wederom het 1persoontribunaal en "lucifer" aanbidding van de paus als voorbeeld). De bronnen stinken gewoon en dat maakt het lastig om te zien wat we wel kunnen aannemen en wat niet. Dit gecombineerd met je overkritische visie op al het nieuws wat van mainstream nieuwsbronnen komt maakt je niet echt geloofwaardig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Luther »

alexv schreef:... er staat heel veel kletskoek op.
Wat je zegt!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Politiek leiderschap

Bericht door Vagari »

alexv schreef:Luther, jij komt met dooddoeners. Wat heeft onze veiligheids dienst dan volgens jou wel bekend gemaakt? Alles wat jij aanvoerd heb je uit de krant.

En zo denk ik dat de meeste hier op het forum niet meer te redden zijn. Er is echt heel weinig zelfonderzoek naar andere bronnen. Ik geloof echt niet klakkeloos wat andere schrijven, er is heel veel crab on the web. Maar mijn probleem hier is dat in elke discussie wat ik ook zeg of aanvoer de meeste geloven het niet en halen hun schouders op en ze lezen de linken niet.

Lees dan eens en vertel me wat hier nu niet aan deugd http://www.paulcraigroberts.org/

Geef mij dan eens het resultaat van jou onderzoek en overtuig me.
Hej alexv,

Graag wil ik even laten weten dat ik ook wel meer neig naar de ideeën over NWO enz. maar toch is er iets in je posts dat mij wegduwt van jou ideeën.

Weet je dat dit een refoforum is? En dat dat betekend dat mensen hier op zijn minst een historisch geloof hebben? Een geloof in de absolute waarheid van Gods Woord, de Bijbel? Een geloof in God, die alles regeert? Ook nu?

Daarbij komt dat de Bijbel ons ook verteld dat alle mensen leugenaars zijn. Dus ook jij, ik, de NOS, bankdirecteuren en alle wereldleiders. Ik weet niet precies wat ik moet geloven van alles wat er naarbuiten komt. Natuurlijk heb ik mijn vermoedens maar tenzij ik er bij ben geweest zal ik nooit helemaal weten wat wel en niet waar is.

Maar is dat echt nodig dat ik alles weet? Zegt een gedicht niet ergens: Die Jezus heeft, die heeft genoeg? Dat weet Hij alles voor je en hoef je zelf niets meer te weten.

Natuurlijk hoef ik mijn ogen niet te sluiten voor wat ik lees en voor wat ik zie in de wereld maar uiteindelijk is het er toch maar Eén die regeert.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
En zo denk ik dat de meeste hier op het forum niet meer te redden zijn..
:quoi :quoi

Omdat ze een andere mening hebben dan jij hebt?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Politiek leiderschap

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef:
En zo denk ik dat de meeste hier op het forum niet meer te redden zijn..
:quoi :quoi

Omdat ze een andere mening hebben dan jij hebt?
Nee, dat is een reaktie op Luther dat ik niet meer te redden zou zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

Een koersvaste premier in een roerige tijd, zo omschrijft CDA-fractievoorzitter Sybrand Buma oud-KVP-premier Piet de Jong, die woensdag op 101-jarige leeftijd overleed. De Jong wist met zijn eenvoud en zelfspot de bevolking bij de politiek te betrekken en bleef ook zelf tot het laatst zeer betrokken.

In memoriam:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... ende.dhtml

Hij liet zich na de oorlogservaringen op zee door niets meer gek maken: 'Als het schip vergaat, heb je altijd nog tien minuten om je bijbel en je scheerkwast te pakken.'
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Politiek leiderschap

Bericht door CvdW »

Mara schreef:Een koersvaste premier in een roerige tijd, zo omschrijft CDA-fractievoorzitter Sybrand Buma oud-KVP-premier Piet de Jong, die woensdag op 101-jarige leeftijd overleed. De Jong wist met zijn eenvoud en zelfspot de bevolking bij de politiek te betrekken en bleef ook zelf tot het laatst zeer betrokken.

In memoriam:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... ende.dhtml

Hij liet zich na de oorlogservaringen op zee door niets meer gek maken: 'Als het schip vergaat, heb je altijd nog tien minuten om je bijbel en je scheerkwast te pakken.'
Ervaring leert dat je niet altijd tien minuten de tijd hebt om Bijbel en scheerkwast te pakken. Harold of Free Enterprice was zeer snel ten onder, inclusief de mensen. Gelukkig zijn er mensen gered. Helaas de man die zijn Bijbel en scheerkwast pakte niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Mara »

CvdW schreef:
Mara schreef:Een koersvaste premier in een roerige tijd, zo omschrijft CDA-fractievoorzitter Sybrand Buma oud-KVP-premier Piet de Jong, die woensdag op 101-jarige leeftijd overleed. De Jong wist met zijn eenvoud en zelfspot de bevolking bij de politiek te betrekken en bleef ook zelf tot het laatst zeer betrokken.

In memoriam:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... ende.dhtml

Hij liet zich na de oorlogservaringen op zee door niets meer gek maken: 'Als het schip vergaat, heb je altijd nog tien minuten om je bijbel en je scheerkwast te pakken.'
Ervaring leert dat je niet altijd tien minuten de tijd hebt om Bijbel en scheerkwast te pakken. Harold of Free Enterprice was zeer snel ten onder, inclusief de mensen. Gelukkig zijn er mensen gered. Helaas de man die zijn Bijbel en scheerkwast pakte niet.
Ik denk niet dat hij dit zo letterlijk bedoelde, gezien de zin die ervóór staat. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie