Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Plaats reactie
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Bericht door Corydoras »

De moeder van Gianna Jesson (toen 17 jaar oud) onderging na 7,5 maand zwangerschap een abortusbehandeling dmv het injecteren van een zoutoplossing in de baarmoeder. Gianna had blind, verbrand, verschrompeld en dood moeten zijn, maar ze werd levend geboren. Een verpleegster liet haar naar een ziekenhuis brengen, wat in die tijd heel ongebruikelijk was, omdat de baby in zo'n geval gewoonlijk passief of actief gedood werd (voordat Bush de 'Born Alive Infant Protection Act' tekende, waar Obama overigens tegen stemde).

Ze hield vorig jaar een indrukwekkende toespraak in het Australische parlementsgebouw in Victoria, waarin ze zich niet schaamde uit te komen voor haar Heere. Het is op de vooravond van het debat over de legalisering van abortus.

Deel 1
&
Deel 2

Voor degenen die het Engels niet zo goed kunnen volgen hieronder een paar citaten:
Ik weet dat ik me bevind in een overheidsgebouw, en dat het in deze tijd helemaal niet politiek correct is om de naam van Jezus Christus te noemen in een plaats als deze. Het noemen van Zijn naam kan mensen zo'n verschrikkelijk onbehaaglijk gevoel geven. Maar ik heb dit niet overleefd zodat iedereen zich behaaglijk zou voelen. Ik heb dit alles overleefd zodat ik de boel wat zou kunnen opschudden. En, dat vind ik geweldig om te doen.
[...]
Als het bij abortus gaat om de rechten van de vrouw, wat waren mijn rechten dan? Er was geen radicale feminist die opstond op die dag, toen mijn rechten geschonden werden, mijn leven zelfs met geweld genomen werd... in de naam van de rechten van de vrouw.
[...]
Wat een volslagen arrogantie is de gedachte dat de sterkere de zwakkere mag domineren, mag bepalen wie leeft of sterft. De arrogantie! Realiseert u zich niet dat u uw eigen hart niet kunt laten kloppen? Realiseert u zich niet dat alle kracht die u bezit, u daar eigenlijk niets van bezit? Het is de barmhartigheid van God die u onderhoudt... zelfs als u Hem haat.
[...]
Sommigen van u zijn misschien lichtelijk geïrriteerd dat ik de hele tijd praat over God en Jezus. Maar hoe zou het mogelijk zijn, dat ik kreupel door deze wereld ga, en niet mijn hele hart, verstand, ziel en kracht zou geven aan Christus Die mij leven gaf?!
Afbeelding
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Bericht door Gabrielle »

de één wordt met 21 weken geaborteerd, de ander wordt met 21 weken geopereerd.
in welke wereld leven wij ?

Dit kwam ik tegen.

Dit is wonderbaarlijk en laat zien hoe groot God is! In november ging er een foto rond. Het zou de foto van
het jaar moeten zijn. Of zelfs van de eeuw. Maar als een krant dit niet gepubliceerd zou hebben, was hij
ons allen nooit onder ogen gekomen. Dit is de foto van een ongeboren baby in de 21ste week. Samuel Alexander Armas, die geopereerd werd door de chirurg Joseph Bruner. Bij de baby was een open ruggetje geconstateerd, maar zou een operatie buiten de baarmoeder nooit overleven.

Zijn moeder, Julie Armas is een kraamverpleegster die gehoord had van de opzienbare prestaties van dokter Bruner. In het UMC in Nashville voert hij operaties uit op babies in de baarmoeder. Gedurende deze operatie haalt hij de baarmoeder met een keizersnee uit de buik en maakt een kleine snede om de baby te kunnen opereren. Toen hij de operatie beëindigde, kwam het kleine, maar volmaakte handje van de kleine Samuel uit de incisie en greep de vinger van de chirurg stevig vast! Dit was het meest emotionele moment in het leven van dokter Bruner. Hij was voor even niet in staat om zich te verroeren.

De fotograaf heeft deze gebeurtenis perfect op de gevoelige plaat kunnen vastleggen en de krant noemde het 'de hand van Hoop' als het ware een bedankje voor het redden van zijn jonge leventje. Zijn moeder kan de foto niet met droge ogen aanschouwen en zegt: 'een zwangerschap is geen kwestie van gehandicapt of ziek, maar het gaat om een mens'. Samuel kwam perfect gezond ter wereld, de operatie slaagde voor 100%! Hieruit blijkt maar weer, dat voor God niets onmogelijk is! Halleluja!


http://graphics2.snopes.com/photos/medi ... armas1.jpg

(hoe kan ik een plaatje direkt invoegen ? of foto ?)
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Bericht door sander »

Gabrielle schreef:de één wordt met 21 weken geaborteerd, de ander wordt met 21 weken geopereerd.
in welke wereld leven wij ?

Dit kwam ik tegen.

Dit is wonderbaarlijk en laat zien hoe groot God is! In november ging er een foto rond. Het zou de foto van
het jaar moeten zijn. Of zelfs van de eeuw. Maar als een krant dit niet gepubliceerd zou hebben, was hij
ons allen nooit onder ogen gekomen. Dit is de foto van een ongeboren baby in de 21ste week. Samuel Alexander Armas, die geopereerd werd door de chirurg Joseph Bruner. Bij de baby was een open ruggetje geconstateerd, maar zou een operatie buiten de baarmoeder nooit overleven.

Zijn moeder, Julie Armas is een kraamverpleegster die gehoord had van de opzienbare prestaties van dokter Bruner. In het UMC in Nashville voert hij operaties uit op babies in de baarmoeder. Gedurende deze operatie haalt hij de baarmoeder met een keizersnee uit de buik en maakt een kleine snede om de baby te kunnen opereren. Toen hij de operatie beëindigde, kwam het kleine, maar volmaakte handje van de kleine Samuel uit de incisie en greep de vinger van de chirurg stevig vast! Dit was het meest emotionele moment in het leven van dokter Bruner. Hij was voor even niet in staat om zich te verroeren.

De fotograaf heeft deze gebeurtenis perfect op de gevoelige plaat kunnen vastleggen en de krant noemde het 'de hand van Hoop' als het ware een bedankje voor het redden van zijn jonge leventje. Zijn moeder kan de foto niet met droge ogen aanschouwen en zegt: 'een zwangerschap is geen kwestie van gehandicapt of ziek, maar het gaat om een mens'. Samuel kwam perfect gezond ter wereld, de operatie slaagde voor 100%! Hieruit blijkt maar weer, dat voor God niets onmogelijk is! Halleluja!


http://graphics2.snopes.com/photos/medi ... armas1.jpg

(hoe kan ik een plaatje direkt invoegen ? of foto ?)
Echt wel een mooie foto zeg! Bijzonder verhaal. Iemand moet dat kunnen zien voor het abortus uitvoert.

ps. dat plaatje vind ik niet zo passen bij het verhaal... :hum
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Bericht door Bert Mulder »

sander schreef:
Gabrielle schreef:de één wordt met 21 weken geaborteerd, de ander wordt met 21 weken geopereerd.
in welke wereld leven wij ?

Dit kwam ik tegen.

Dit is wonderbaarlijk en laat zien hoe groot God is! In november ging er een foto rond. Het zou de foto van
het jaar moeten zijn. Of zelfs van de eeuw. Maar als een krant dit niet gepubliceerd zou hebben, was hij
ons allen nooit onder ogen gekomen. Dit is de foto van een ongeboren baby in de 21ste week. Samuel Alexander Armas, die geopereerd werd door de chirurg Joseph Bruner. Bij de baby was een open ruggetje geconstateerd, maar zou een operatie buiten de baarmoeder nooit overleven.

Zijn moeder, Julie Armas is een kraamverpleegster die gehoord had van de opzienbare prestaties van dokter Bruner. In het UMC in Nashville voert hij operaties uit op babies in de baarmoeder. Gedurende deze operatie haalt hij de baarmoeder met een keizersnee uit de buik en maakt een kleine snede om de baby te kunnen opereren. Toen hij de operatie beëindigde, kwam het kleine, maar volmaakte handje van de kleine Samuel uit de incisie en greep de vinger van de chirurg stevig vast! Dit was het meest emotionele moment in het leven van dokter Bruner. Hij was voor even niet in staat om zich te verroeren.

De fotograaf heeft deze gebeurtenis perfect op de gevoelige plaat kunnen vastleggen en de krant noemde het 'de hand van Hoop' als het ware een bedankje voor het redden van zijn jonge leventje. Zijn moeder kan de foto niet met droge ogen aanschouwen en zegt: 'een zwangerschap is geen kwestie van gehandicapt of ziek, maar het gaat om een mens'. Samuel kwam perfect gezond ter wereld, de operatie slaagde voor 100%! Hieruit blijkt maar weer, dat voor God niets onmogelijk is! Halleluja!


http://graphics2.snopes.com/photos/medi ... armas1.jpg

(hoe kan ik een plaatje direkt invoegen ? of foto ?)
Echt wel een mooie foto zeg! Bijzonder verhaal. Iemand moet dat kunnen zien voor het abortus uitvoert.

ps. dat plaatje vind ik niet zo passen bij het verhaal... :hum
Hier is de juiste foto wel te zien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Armas

Afbeelding
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gianna Jesson overleefde een poging tot abortus

Bericht door Jongere »

Het verhaal zoals het hier wordt gepost klopt overigens niet met het verslag op Wikipedia..
Plaats reactie