Minister Van Middelkoop jokt over interview

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door freek »

artistiek schreef:
freek schreef:
Ik denk niet dat de SGP zich moet afvragen of ze nog in iets zich onderscheiden van de wereld, dat zou wel heel bedroevend zijn
Ik zeg ook niet dat de SGP zich in ALLES onderscheidt van de wereld, da's heel wat anders.En ze mogen, nee ze MOETEN altijd kritisch naar zichzelf blijven kijken. Absoluut
Hoe rijm jij dit met elkaar?
Als we onszelf moeten afvragen of er nog IETS is waarin we ons onderscheiden van de wereld betekend dat dat we de wereld gelijkvormig geworden zijn. Als we zeggen dat we ons in alles onderscheiden van de wereld zijn we net als de farizeërs die probeerden maar ook dachten dat ze onberispelijk leven en dat is onmogelijk.
Ook de SGP struikelt omdat ze niet volmaakt zijn maar ze onderscheiden zich wel degelijk van de wereld anders zou er niet zoveel op hun afkomen.
Je wilt niet weten hoeveel er op de ChristenUnie afkomt. Dat is iets wat ik de laatste tijd wel ontdekt heb. SGP ers vinden het misschien allemaal magertjes, de resultaten van een kabinet waarin de ChristenUnie zit. Maar bij elk voorstel van het kabinet waarin de invloed van de ChristenUnie enigszins merkbaar is, borrelt de haat vanuit het land omhoog. Je moet de Internetfora of de reactierubrieken van de kranten maar eens doornemen. Om te huiveren.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

freek schreef:Maar bij elk voorstel van het kabinet waarin de invloed van de ChristenUnie enigszins merkbaar is, borrelt de haat vanuit het land omhoog. Je moet de Internetfora of de reactierubrieken van de kranten maar eens doornemen. Om te huiveren.
idd, je wilt niet wéten wat er aan openlijke christen-("gristen")-haat er gespuid wordt jegens al die "grrrristenhonden", het lijken vaak wel moslimfundamentalisten, maar dan gericht jegens christenen
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door artistiek »

freek schreef:
artistiek schreef:
freek schreef:
Ik denk niet dat de SGP zich moet afvragen of ze nog in iets zich onderscheiden van de wereld, dat zou wel heel bedroevend zijn
Ik zeg ook niet dat de SGP zich in ALLES onderscheidt van de wereld, da's heel wat anders.En ze mogen, nee ze MOETEN altijd kritisch naar zichzelf blijven kijken. Absoluut
Hoe rijm jij dit met elkaar?
Als we onszelf moeten afvragen of er nog IETS is waarin we ons onderscheiden van de wereld betekend dat dat we de wereld gelijkvormig geworden zijn. Als we zeggen dat we ons in alles onderscheiden van de wereld zijn we net als de farizeërs die probeerden maar ook dachten dat ze onberispelijk leven en dat is onmogelijk.
Ook de SGP struikelt omdat ze niet volmaakt zijn maar ze onderscheiden zich wel degelijk van de wereld anders zou er niet zoveel op hun afkomen.
Je wilt niet weten hoeveel er op de ChristenUnie afkomt. Dat is iets wat ik de laatste tijd wel ontdekt heb. SGP ers vinden het misschien allemaal magertjes, de resultaten van een kabinet waarin de ChristenUnie zit. Maar bij elk voorstel van het kabinet waarin de invloed van de ChristenUnie enigszins merkbaar is, borrelt de haat vanuit het land omhoog. Je moet de Internetfora of de reactierubrieken van de kranten maar eens doornemen. Om te huiveren.
Maar uit deze opmerking van Unionist: je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld kan ik interpreteren dat de CU zich in heel veel dingen niet meer onderscheidt met andere parijen.
Of wat wilde je anders hiermee zeggen Unionist?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.
Ik denk niet, dat je deze opmerking zo moet interpreteren, dat "de CU zich in heel veel dingen niet meer onderscheidt met andere parijen".
Niemand hier zal zeggen, dat christenen zondeloos zijn en nooit in enige zonde kunnen vallen.
Alleen is het zeer verdrietig dat het zo'n hooggeplaatste christen betreft. Daarmee wordt niet alleen de minister beschadigd maar ook de naam van God.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door freek »

artistiek schreef:
freek schreef:
artistiek schreef: Als we onszelf moeten afvragen of er nog IETS is waarin we ons onderscheiden van de wereld betekend dat dat we de wereld gelijkvormig geworden zijn. Als we zeggen dat we ons in alles onderscheiden van de wereld zijn we net als de farizeërs die probeerden maar ook dachten dat ze onberispelijk leven en dat is onmogelijk.
Ook de SGP struikelt omdat ze niet volmaakt zijn maar ze onderscheiden zich wel degelijk van de wereld anders zou er niet zoveel op hun afkomen.
Je wilt niet weten hoeveel er op de ChristenUnie afkomt. Dat is iets wat ik de laatste tijd wel ontdekt heb. SGP ers vinden het misschien allemaal magertjes, de resultaten van een kabinet waarin de ChristenUnie zit. Maar bij elk voorstel van het kabinet waarin de invloed van de ChristenUnie enigszins merkbaar is, borrelt de haat vanuit het land omhoog. Je moet de Internetfora of de reactierubrieken van de kranten maar eens doornemen. Om te huiveren.
Maar uit deze opmerking van Unionist: je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld kan ik interpreteren dat de CU zich in heel veel dingen niet meer onderscheidt met andere parijen.
Of wat wilde je anders hiermee zeggen Unionist?

Ik kan ook wel namen gaan noemen van SGP-ers die ernstig in de fout zijn gegaan; op zo'n moment vraag ik me ook af: wat onderscheidt ons nog van de wereld. Maar daarmee kun je neit een partij als zodanig verdacht maken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door refo »

freek schreef:
artistiek schreef:
freek schreef:
artistiek schreef: Als we onszelf moeten afvragen of er nog IETS is waarin we ons onderscheiden van de wereld betekend dat dat we de wereld gelijkvormig geworden zijn. Als we zeggen dat we ons in alles onderscheiden van de wereld zijn we net als de farizeërs die probeerden maar ook dachten dat ze onberispelijk leven en dat is onmogelijk.
Ook de SGP struikelt omdat ze niet volmaakt zijn maar ze onderscheiden zich wel degelijk van de wereld anders zou er niet zoveel op hun afkomen.
Je wilt niet weten hoeveel er op de ChristenUnie afkomt. Dat is iets wat ik de laatste tijd wel ontdekt heb. SGP ers vinden het misschien allemaal magertjes, de resultaten van een kabinet waarin de ChristenUnie zit. Maar bij elk voorstel van het kabinet waarin de invloed van de ChristenUnie enigszins merkbaar is, borrelt de haat vanuit het land omhoog. Je moet de Internetfora of de reactierubrieken van de kranten maar eens doornemen. Om te huiveren.
Maar uit deze opmerking van Unionist: je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld kan ik interpreteren dat de CU zich in heel veel dingen niet meer onderscheidt met andere parijen.
Of wat wilde je anders hiermee zeggen Unionist?

Ik kan ook wel namen gaan noemen van SGP-ers die ernstig in de fout zijn gegaan; op zo'n moment vraag ik me ook af: wat onderscheidt ons nog van de wereld. Maar daarmee kun je neit een partij als zodanig verdacht maken.
In de 2e kamer en de regering kunnen we nog wel het idee hebben dat we 'anders' zijn en dat tot de dood erop volgt niet opgeven.

Maar ga eens te rade bij SGP-deputaten en dito wethouders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Marnix »

Klopt. Jammer dat dit gebeurd is, het zou niet mogen. Een christen hoort rechtlijnig te zijn en oprecht. Ik hoop dat hij heeft geleerd dat leugentjes om bestwil zonde zijn en de waarheid haar ook wel achterhaalt.

Het moet geen aanleiding worden voor schoppen tegen de CU in het algemeen. Dit is geen fout van een partij maar van een persoon, die die partij vertegenwoordigt, maar het blijft een persoonlijke fout. We kunnen nu niet gaan doen alsof leugentjes om bestwil in het beleid van de CU zitten en de hele partij daar achterstaat. Gebed is denk ik meer nodig.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Arie vd Akker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2008, 10:33

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Arie vd Akker »

Een Minister jokt nooit.... die vergeet... al die interview,s ook!!! :deg
Doe goed en ziet niet om
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

Van Middelkoop valt door de mand Van onze parlementaire redactie


Spoeddebat uitspraken Van Middelkoop 'In 2010 zijn we weg'



DEN HAAG - Minister Van Middelkoop (Defensie) heeft eind december hoogstpersoonlijk een artikel in het Nederlands Dagblad geautoriseerd, waarin hij dezelfde uitspraken doet die hij deze week ontkende te hebben gedaan in De Telegraaf.

Dat is pikant omdat het ministerie van Defensie nu de indruk wekt dat de bewindsman door een misverstand niet op de hoogte zou zijn geweest van de publicatie van zijn woorden. Een verslaggever van het Nederlands Dagblad reisde in december samen met Telegraafrubriekschrijver Stan Huygens met de minister naar Afghanistan. In een interview met de christelijke krant zegt de ChristenUnie-bewindsman: "Obama kan bellen wat hij wil, na 2010 komt er geen nieuwe, grote missie in Afghanistan. Daar is de Nederlandse krijgsmacht niet toe in staat." Van Middelkoop keurde het artikel zelf goed, zo schrijft het Nederlands Dagblad in zijn editie van gisteren.

Van Middelkoop zei afgelopen dinsdag met een stalen gezicht dat soortgelijke woorden in een artikel in De Telegraaf van eind december uit de lucht gegrepen waren en dat hij nooit een interview had gegeven. Na protesten van deze krant trok de bewindsman die beschuldiging in. Toen heette het dat het Telegraafartikel weliswaar niet door de minister, maar wel door zijn voorlichters was geautoriseerd. Daarmee suggereerde Defensie dat Van Middelkoop per ongeluk niet was ingelicht.

Maar naar nu blijkt is dat onwaarachtig aangezien de minister zelf soortgelijke woorden goedkeurde voor publicatie. Komende dinsdag moet Van Middelkoop zich in de Kamer verantwoorden voor zijn leugenachtige gedraai.

=====

of hij HIER nog mee weg komt valt nu toch écht wel te betwijfelen........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door jvdg »

Tweemaal jokken over hetzelfde onderwerp door een minister is hoogst opmerkelijk.
Je zou denken dat daar een bijzondere reden voor was, waarmee ik die leugens natuurlijk niet wil goedpraten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Herman »

Overigens snap ik de reden niet waarom hij blijkbaar heeft gejokt. De minister is toch diegenen die met deskundigheid van zaken kan stellen wanneer er wordt weggegaan en wanneer er wordt gebleven? Dit ratjetoe van interviews lijkt mij voor een belangrijke deel te wijten aan het overspannen 'regeergedrag' van de tweede kamer.
De minister regeert, en de kamer controleert. Niet andersom!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

de M.P. heeft zojuist gezegd, in volkomen tegenstelling tot dhr Middelkoop, dat een verlenging van de missie volkomen ópen is......

ja...hallooooooo, wie weet het nu nog?????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door jvdg »

Herman schreef:Overigens snap ik de reden niet waarom hij blijkbaar heeft gejokt. De minister is toch diegenen die met deskundigheid van zaken kan stellen wanneer er wordt weggegaan en wanneer er wordt gebleven? Dit ratjetoe van interviews lijkt mij voor een belangrijke deel te wijten aan het overspannen 'regeergedrag' van de tweede kamer.
De minister regeert, en de kamer controleert. Niet andersom!
Wat niet wegneemt dat de minister de Kamer eerder moet informeren over zijn beleid/regeren dan de pers.
Arie vd Akker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2008, 10:33

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Arie vd Akker »

nogmaals jokken is niet het juiste woord VERGETEN!!!!
Doe goed en ziet niet om
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Mister »

Arie vd Akker schreef:nogmaals jokken is niet het juiste woord VERGETEN!!!!
Vind je dat ook niet een beetje makkelijk?
Plaats reactie