Minister Van Middelkoop jokt over interview

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door jakobmarin »

DEN HAAG - Minister Van Middelkoop (Defensie) is ernstig in verlegenheid gebracht door een interview, dat hij eind vorige maand gaf aan De Telegraaf over de toekomst van onze troepen in Afghanistan. De bewindsman ontkende gisteren aanvankelijk in de Tweede Kamer dat het gesprek met Telegraaf-journalist Stan Huygens had plaatsgevonden, maar kwam daar later op de avond op terug.


De hoofdredactie van De Telegraaf had rectificatie geëist nadat de ChristenUnie-bewindsman tijdens het vragenuurtje had gezegd dat hij helemaal niet met Stan Huygens had gesproken over de wenselijkheid van een langere militaire aanwezigheid in Afghanistan. Hij noemde het verhaal, dat eind december verscheen onder de kop 'In 2010 zijn we weg', in de Kamer uit de lucht gegrepen. "Ik heb nooit een interview gedaan aan De Telegraaf, laat staan geautoriseerd", aldus de bewindsman.

De hoofdredactie van De Telegraaf noemde dat gisteren een aperte leugen. "Wij zullen niet accepteren dat onze krant op deze wijze door het slijk wordt gehaald", aldus hoofdredacteur Sjuul Paradijs. Stan Huygens reisde in december met de minister naar Afghanistan. Tijdens die reis sprak de journalist uitgebreid met de bewindsman. De uitspraken van de minister waren voor publicatie voorgelegd en goedgekeurd door het ministerie van Defensie.

In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.

In het bewuste verhaal zegt Van Middelkoop na Taskforce Oeroezgan geen nieuwe taak voor de Nederlandse krijgsmacht weggelegd te zien. "De nieuwe president Obama kan me tien keer bellen, maar onze missie in Oeroezgan stopt augustus 2010. We gaan ook niet naar een ander gebied. Dat is geen optie."

Van Middelkoop was door zijn uitspraken in het artikel onder vuur komen te liggen. Minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) zei vorige week in deze krant dat een nieuwe missie in Afghanistan na 2010 wel degelijk een optie is. Ook noemde hij de uitlatingen van Van Middelkoop geen kabinetsbesluit.

Ernstig
VVD-Kamerlid Boekestijn noemt de uitglijder van Van Middelkoop "zeer ernstig". "Hij grossiert in fouten. In de Kamer moet de minister de waarheid vertellen."

SP'er Van Bommel is verbijsterd door de actie van de minister, die hij opnieuw naar de Kamer wil roepen. "Dit kan zo niet. Hij maakt er een rommeltje van." PvdA'er Van Dam noemt de actie "opmerkelijk en knullig". "Dit draagt niet bij aan zijn gezag."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2997 ... html?p=8,1
Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Het is inderdaad waar, lees maar:
In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Het is inderdaad waar, lees maar:
In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.
In het ND staat het inderdaad ook: http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari ... op-in-prob

Jammer, had niet verwacht dat Van Middelkoop om zoiets zou liegen eigenlijk. Geen reclame voor christen-nederland.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door artistiek »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Het is inderdaad waar, lees maar:
In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.
In het ND staat het inderdaad ook: http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari ... op-in-prob

Jammer, had niet verwacht dat Van Middelkoop om zoiets zou liegen eigenlijk. Geen reclame voor christen-nederland.
Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Zonderling »

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Het is inderdaad waar, lees maar:
In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.
Kennelijk een 'leugentje om bestwil'. (Zie Rouvoet vandaag in het RD.)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Rens »

artistiek schreef:
jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Als dit waar is: erg jammer zeg :cry
Het is inderdaad waar, lees maar:
In een verklaring erkende Van Middelkoop dat gisteravond. Hij zegt dat hij "beter niet had kunnen spreken van uit de lucht gegrepen citaten" en dat De Telegraaf het interview wel degelijk als geautoriseerd kon beschouwen.
In het ND staat het inderdaad ook: http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari ... op-in-prob

Jammer, had niet verwacht dat Van Middelkoop om zoiets zou liegen eigenlijk. Geen reclame voor christen-nederland.
Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
of een hele dikke min voor de christelijke partijen....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door cosmo »

Met name voor de CU. Nu hebben ze naast een zeer zwakke staatsecretaris op V&W ook nog een zwakke minister op Defenisie, die bovendien op weinig steun vanuit zijn eigen departement en van zijn mensen in het veld kan rekenen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Unionist »

artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Toch leuk dat je er even weer was :super
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door freek »

Unionist schreef:
artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Wat een overdreven reactie :oO Walgelijk, hoogmoedig, zondig, goddeloos, diep schamen, verootmoedigen. Pfff, en dat voor een opmerking met een dikke knipoog. Alsof de posting van artikstiek een hoog 'lekker puh' gehalte had. Ik denk het niet; dat veronderstel je, om vervolgens met zo'n reactie te komen. Je had die 6000e posting wel zinniger kunnen besteden.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Unionist »

:hum Dit is geen knipoog.

;) Dit is een knipoog.

En dan nog: als dit je eerste en enige reactie is wanneer een hooggeplaatse broeder een openbare zonde begaat, vraag ik me ernstig af wat je realiteitszin inhoudt.

Om eerlijk te zijn: toen ik de kop "Van Middelkoop liegt" in de Telegraaf las, vond ik dat om te huilen. Want ik heb óók de reacties gelezen op de Telegraaf-website. En vóór ik die las, wist ik al wat er zou staan.

En ik heb gelezen wat Artistiek geplaatst heeft. Ik heb niet iets verondersteld. Ik heb gereageerd op wat er woordelijk staat. En ik vind dat Artistiek zich moet schamen om dit zo neer te zetten. Ook al had er een knipoog bij gestaan. Zo reageren wij niet op de zonde van onze broeder.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door artistiek »

Unionist schreef:
artistiek schreef: Dat wordt weer plussen voor SGP :hum
Ja, want als je je broeder in zonde ziet vallen, denk je: Mooi, scoren!!

Wat is dit een walgelijke en hoogmoedige reactie zeg.

Ik vind het een een blamage dat een christenminister zo in het nieuws komt, je vraagt je af wat christenen dán onderscheidt van de wereld. Ik word hier echt verdrietig van als CU 'er.

Maar deze reactie van artistiek vind ik nog zondiger en goddelozer dan de leugen van Van Middelkoop. Zelfs als je dit alleen maar denkt, moet je je diep schamen en verootmoedigen vaoor God.

Sorry, ik was niet meer van plan op dit forum te reageren, maar hier moest dat wel.
Wat een vreselijke scheinheilige reactie is dit zeg, haal eerst even die balk uit je ogen voordat je naar een splinter bij een ander kijkt...
Mijn reactie is verre van broederhaat maar gewoon een realistische prognose dat er straks weer uit de achterban van de CU overlopers zijn die gaan zoeken naar een stabielere partij... logisch toch? En dan komen ze o.a. bij de SGP terecht.
Overigens vraagt jij jezelf over de CU af wát de christen nog onderscheidt van de wereld, dat is bij de SGP geen vraag.

Een beetje een vergezochte feedback van je...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Erasmiaan »

Tja, Artistiek denkt gelijk aan het gevolg in plaats dat hij over de oorzaak wat opmerkt. Maar om dat nu erger te noemen dan wat de minister heeft gedaan...

Overigens: nu het een christenminister is vindt de Telegraaf het prachtig om er over te spreken. Het artikel heeft de hele dag bovenaan de website gestaan, met dikke letters.

Christen let op uw zaak! U wordt door een vergrootglas bekeken!
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 15 jan 2009, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door Josephus »

Dit gedrag van minister Van Middelkoop is net zo goed schadelijk voor de andere christelijke partijen. Wellicht zullen die er nog een electoraal slaatje uit kunnen slaan (de een z'n dood is tenslotte de ander z'n brood, ook en vooral in de politiek), maar de vraag is of je daar blij mee moet zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Minister Van Middelkoop jokt over interview

Bericht door refo »

Ik denk dat als je in Uruzgan bent als verantwoordelijke, je niet anders denkt dan: hier moeten we zo gauw mogelijk weg. Dit wordt nix. Veel te weinig geld, mensen en spullen.
In Nederland wacht dan de politieke realiteit weer.
Misschien is dat politiek zwak, maar alle begin is moeilijk.

De SGP zal nooit last van zoiets hebben. Die stellen zoveel eisen dat ze nooit hoeven te regeren. Lijkt de SP wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie