McCain of Obama?

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: McCain of Obama?

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd op wie Margriet heeft gestemd...
Ik ook, zij is, voor ons kaaskoppen, ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef: Gewoonte, Bert?
Dat lijkt me sterk overdreven.
Ik schreef gewoon, als in niet vreemd

Niet gewoonte, als dat het normaal gebeurd....

Er zijn vele presidenten geweest, die of dood geschoten zijn, of op wie een poging gedaan is....

En er is al een poging op Obama geprobeerd....

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Un ... n_attempts

There have been multiple assassination attempts on presidents of the United States; there have been 17 attempts to kill sitting and former presidents as well as presidents-elect. Four attempts on sitting presidents have succeeded: Abraham Lincoln (the 16th president), James A. Garfield (the 20th president), William McKinley (the 25th president) and John F. Kennedy (the 35th president). Two other presidents were injured in attempted assassinations: former president Theodore Roosevelt and sitting president Ronald Reagan.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: McCain of Obama?

Bericht door freek »

JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd op wie Margriet heeft gestemd...
Daar is ze volgens mij niet onduidelijk over.
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Re: McCain of Obama?

Bericht door Eiger »

Rens schreef:'Obama ligt 6,4% voor op McCain'
3 november 2008, 19:38 uur | FD.nl

De Democratische presidentskandidaat Barack Obama ligt in de peilingen voor de strijd om het Witte Huis gemiddeld 6,4 procentpunt voor op zijn Republikeinse tegenstrever John McCain.


Dat heeft de gezaghebbende website RealClearPolitics (RCP) berekend, op basis van de gemiddelde uitslag van 13 peilingen in de VS. Volgens de website zal Obama op 4 november uitkomen op 50,7% van de stemmen, terwijl MCCain blijft steken op 44,3%. Dit impliceert een voorsprong van 6,4% voor de senator uit Illinois.
HET IS BARACK OBAMA. Fantastisch !!
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Margriet »

Heb het hart op de tong..
Niet altijd verstandig..
Maar nu kwam het goed..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

Eiger schreef:
HET IS BARACK OBAMA. Fantastisch !!
338 tegen 141 kiesmannen, méér dan duidelijk.......................congratulations Mr. Obama.....it's wonderfull!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: McCain of Obama?

Bericht door Josephus »

:super

Vanmorgen nog even naar Obama's speech gekeken. Wat een spreker(t) is die man! Nu nog wel even waarmaken wat hij zegt natuurlijk.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: McCain of Obama?

Bericht door refo »

Rens schreef:
Eiger schreef:
HET IS BARACK OBAMA. Fantastisch !!
338 tegen 141 kiesmannen, méér dan duidelijk.......................congratulations Mr. Obama.....it's wonderfull!!
51-48%. Dus zo duidelijk nou ook weer niet. Maar dat ligt aan dat merkwaardige Amerikaanse systeem.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

refo schreef:
Rens schreef:
Eiger schreef:
HET IS BARACK OBAMA. Fantastisch !!
338 tegen 141 kiesmannen, méér dan duidelijk.......................congratulations Mr. Obama.....it's wonderfull!!
51-48%. Dus zo duidelijk nou ook weer niet. Maar dat ligt aan dat merkwaardige Amerikaanse systeem.
met nog 4 staten te gaan is de tussenstand 338 - 169,

maarrrrrrrrrrr, als zélfs een conservatief republikeins bolwerk bij uitstek als florida óm gaat en democratisch heeft gestemd (in meerderheid dan hé) dan is dat toch wel een heel veeg teken dat mccain zwaar werd afgerekend op 8 jaar bush-regering..........

écht eerlijk is dat niet natuurlijk!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bonny »

Josephus schreef::super

Vanmorgen nog even naar Obama's speech gekeken. Wat een spreker(t) is die man! Nu nog wel even waarmaken wat hij zegt natuurlijk.
Dat is waar natuurlijk. Ik heb het ook gehoord, het had veel invloeden van ds. Martin Luther King. Maar ik dacht wel 'praatjes vullen geen gaatjes, nu moet je het waarmaken'. En daar heb ik zo mijn twijfels over. Hij heeft hoop gezaaid, maar dan valt de oogst meestal tegen
The Groom's still waiting at the altar
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

Bonny schreef:
Josephus schreef::super

Vanmorgen nog even naar Obama's speech gekeken. Wat een spreker(t) is die man! Nu nog wel even waarmaken wat hij zegt natuurlijk.
Dat is waar natuurlijk. Ik heb het ook gehoord, het had veel invloeden van ds. Martin Luther King. Maar ik dacht wel 'praatjes vullen geen gaatjes, nu moet je het waarmaken'. En daar heb ik zo mijn twijfels over. Hij heeft hoop gezaaid, maar dan valt de oogst meestal tegen
Weet je, Pres. Obama doet me onwillekeurig denken aan Pres. Kennedy.....ook hij gaf grote hoop aan veel mensen.........en ook hij viel ten prooi aan diverse moordaanslagen, waarvan er één hem helaas fataal werd......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: McCain of Obama?

Bericht door freek »

Ik vond de speech van McCain zeker zo goed.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: McCain of Obama?

Bericht door Josephus »

Bonny schreef:
Josephus schreef::super

Vanmorgen nog even naar Obama's speech gekeken. Wat een spreker(t) is die man! Nu nog wel even waarmaken wat hij zegt natuurlijk.
Dat is waar natuurlijk. Ik heb het ook gehoord, het had veel invloeden van ds. Martin Luther King. Maar ik dacht wel 'praatjes vullen geen gaatjes, nu moet je het waarmaken'. En daar heb ik zo mijn twijfels over. Hij heeft hoop gezaaid, maar dan valt de oogst meestal tegen
Dat ben ik zeker met je eens. Wat dat betreft heb ik ook altijd een gezond wantrouwen tegen politici. Eerst zien, dan geloven... Maar voor mij staat wel buiten kijf dat ik meer heb met de standpunten en de rustige intelligentie van Obama dan met de oorlogsretoriek van McCain. Al heeft die laatste natuurlijk ook de pech gehad dat hij zich in een lastige positie bevond ten opzichte van Bush (waarvan we nu gelukkig binnenkort wel af zijn).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
Bonny schreef:
Josephus schreef::super

Vanmorgen nog even naar Obama's speech gekeken. Wat een spreker(t) is die man! Nu nog wel even waarmaken wat hij zegt natuurlijk.
Dat is waar natuurlijk. Ik heb het ook gehoord, het had veel invloeden van ds. Martin Luther King. Maar ik dacht wel 'praatjes vullen geen gaatjes, nu moet je het waarmaken'. En daar heb ik zo mijn twijfels over. Hij heeft hoop gezaaid, maar dan valt de oogst meestal tegen
Dat ben ik zeker met je eens. Wat dat betreft heb ik ook altijd een gezond wantrouwen tegen politici. Eerst zien, dan geloven... Maar voor mij staat wel buiten kijf dat ik meer heb met de standpunten en de rustige intelligentie van Obama dan met de oorlogsretoriek van McCain. Al heeft die laatste natuurlijk ook de pech gehad dat hij zich in een lastige positie bevond ten opzichte van Bush (waarvan we nu gelukkig binnenkort wel af zijn).
Zoals ik al eerder elders zei: McCain had eigenlijk geen faire kans, omdat hij feitelijk werd afgerekend op het beleid van 8 jaar Bush.................en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet eerlijk vindt..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Re: McCain of Obama?

Bericht door Eiger »

Josephus schreef:

Zoals ik al eerder elders zei: McCain had eigenlijk geen faire kans, omdat hij feitelijk werd afgerekend op het beleid van 8 jaar Bush.................en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet eerlijk vindt..............
Dat is nu eenmaal te tol die je betaald, als je in dezelfde club (rep.) zit en je je niet duidelijk afstand er van neemt. In zwitserland zeggen we dan: "mitgegangen ist mitgehangen"
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Plaats reactie