Kieskompas USA

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kieskompas USA

Bericht door Afgewezen »

Margriet schreef:Het verkiezingscircus komt hier nu echt op gang,de kandidaten en hun running mates zijn bekend. Hebben jullie het een beetje gevolgd?
Wat denken jullie ervan??
Acht jaar geleden hoopte ik al op McCain. Ik hoop dat het hem nu gaat lukken.
Obama vind ik glibber (een soort Clinton).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kieskompas USA

Bericht door refo »

Zouden er in Amerika nou echt geen betere kandidaten te vinden zijn? Dit is allemaal bagger.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kieskompas USA

Bericht door jvdg »

refo schreef:Zouden er in Amerika nou echt geen betere kandidaten te vinden zijn? Dit is allemaal bagger.
McCain is in mijn visie de minst slechte kandidaat, en dan denk ik dus aan ethische zaken.
Zijn programma t.a.v. economie en buitenlandse zaken ontrekt zich aan mijn beoordelingsvermogen. 't Zal wel een hoog "Bush-gehalte" hebben.

Overigens heb ik wel respect voor iemand die op z'n 72e nog zo'n zware klus ambieert.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Kieskompas USA

Bericht door David J »

refo schreef:Zouden er in Amerika nou echt geen betere kandidaten te vinden zijn? Dit is allemaal bagger.
Tja. Amerika doe nu eenmaal nooit iets goed in jouw ogen. Ik vind beide mannen heel wat sterkere persoonlijkheden dan wat er aan Nederlandse politici rondloopt... Van de running mates heb ik natuurlijk nog weinig gezien. Palin is in elk geval een interessante en gedurfde keuze. Momenteel denk ik dat ik op McCain/Palin zou stemmen, al vind ik het lastig. In elk geval zijn economie en buitenland ook ethische zaken!
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Kieskompas USA

Bericht door BJD »

Zou nou werkelijk beide kampen een baggerkandidaat naar voren schuiven.. :quoi Ik geef het je te doen, alles wat er bij komt kijken..

Ik ben overigens ook, (ik was geloof ik zo beetje de enige in nederland) een fan van Bush geweest. Helaas moet hij afreden.

Ik hoop dat Mc Cain nu president wordt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kieskompas USA

Bericht door parsifal »

De volgende uitspraak is toch geweldig: “This is a man who can give an entire speech about the wars America is fighting, and never use the word ‘victory’ except when he's talking about his own campaign. But when the cloud of rhetoric has passed, when the roar of the crowd fades away, when the stadium lights go out, and those Styrofoam Greek columns are hauled back to some studio lot - what exactly is our opponent’s plan?”

Als je met zulke woorden iemand van holle rhetoriek weet te beschuldigen dan doe doe je het goed :). Verder heb ik het idee dat Palin een beter politica is dan in de Nederlandse pers naar voren komt, iemand die ook in haar eigen loon snijdt en in Alaska behoorlijk populair is en niet zoals in Nederland Verdonk ook nog eens heel veel vijanden gemaakt heeft. Aan de andere kant begreep ik dat ze als gouveneur ook bezuinigd heeft op de hulp aan tienermoeders, dat lijkt me nu weer eens minder te verdedigen in combinatie met een sterk pro-life standpunt.

Amerika kan waarschijnlijk wel een leider gebruiken met charisma, in die zin heb je waarschijnlijk meer aan Obama dan aan McCain. Verder lijkt Obama betere plannen te hebben voor armoedebestrijding in het eigen land dan McCain, ik denk dat dat wel eens heel belangrijk kan zijn, ook voor Christenen. In een land waar veel tienerzwangerschappen zijn, is het goed om een van de argumenten voor abortus weg te nemen (de vreselijke armoede van de moeder, terwijl de vader al nergens meer te bekennen is).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kieskompas USA

Bericht door jvdg »

parsifal schreef:.......Amerika kan waarschijnlijk wel een leider gebruiken met charisma, in die zin heb je waarschijnlijk meer aan Obama dan aan McCain. Verder lijkt Obama betere plannen te hebben voor armoedebestrijding in het eigen land dan McCain, ik denk dat dat wel eens heel belangrijk kan zijn, ook voor Christenen. In een land waar veel tienerzwangerschappen zijn, is het goed om een van de argumenten voor abortus weg te nemen (de vreselijke armoede van de moeder, terwijl de vader al nergens meer te bekennen is).
Maar zelfs dat rechtvaardigt toch niet de abortus-provocatus?
't Klinkt hard: maar alle humanitaire redenen ten spijt?

Kort door de bocht: gewoon geen abortus toestaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kieskompas USA

Bericht door parsifal »

jvdg schreef:
parsifal schreef:.......Amerika kan waarschijnlijk wel een leider gebruiken met charisma, in die zin heb je waarschijnlijk meer aan Obama dan aan McCain. Verder lijkt Obama betere plannen te hebben voor armoedebestrijding in het eigen land dan McCain, ik denk dat dat wel eens heel belangrijk kan zijn, ook voor Christenen. In een land waar veel tienerzwangerschappen zijn, is het goed om een van de argumenten voor abortus weg te nemen (de vreselijke armoede van de moeder, terwijl de vader al nergens meer te bekennen is).
Maar zelfs dat rechtvaardigt toch niet de abortus-provocatus?
't Klinkt hard: maar alle humanitaire redenen ten spijt?

Kort door de bocht: gewoon geen abortus toestaan.
Ja, maar geen van de kandidaten heeft daadwerkelijk de macht om het te verbieden (en als het wel verboden wordt, gebeurd het waarschijnlijk nog steeds, zoals in veel landen waar het verboden is), in dat geval kun je maar beter de vraag naar abortus proberen te verlagen toch?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie