Kieskompas USA

Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Kieskompas USA

Bericht door Toeschouwer »

Ik sta het dichts bij McCain en het verst van Obama
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kieskompas USA

Bericht door jvdg »

Bush schaart zich achter McCain
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft zijn voormalige rivaal John McCain woensdag als favoriete opvolger aangewezen, berichtte CNN.

Bush streed in 2000 met McCain om de Republikeinse kandidatuur voor de presidentsverkiezingen.

Winnen

"Hij gaat winnen", zei Bush, terwijl hij McCain's hand schudde, hem op de schouders klopte en feliciteerde met zijn Republikeinse kandidatuur voor de presidentverkiezingen van november.

Bush ontving McCain en zijn echtgenote Cindy in het Witte Huis.

Geld

"Bush zal veel geld ophalen voor McCain", aldus een hoge regeringsfunctionaris. Bush is populair bij de conservatieve Republikeinen.

BRON: NU.nl

De kaarten bij de republiekeinen zijn dus geschud.
The old man McCain zal als republikeins kandidaat de arena in november betreden.

Het lijkt erop dat de democraten danwel Obama danwel Hillary in de strijd zullen brengen.

Gevaarlijke outsiders zijn er m.i. niet.

Moeten we met een christelijke visie hopen dat Bush z'n zin krijgt?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kieskompas USA

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Moeten we met een christelijke visie hopen dat Bush z'n zin krijgt?
die would-be christen (net als zovele politici die alleen maar in de kerk zitten om zodoende het christelijke deel van de kiezers achter zich te krijgen? in amerika móét je deel uitmaken van een kerk, anders lukt het je nooit om president/senator of wat dan ook te worden, daarom gaan zeer veel politici naar een kerk, maar zijn (veelal) in hun hart in de verste verte geen christen....ze moeten echter wel.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kieskompas USA

Bericht door refo »

't Is dank zij Bush een stuk gevaarlijker geworden in de wereld als toen hij aantrad. Of moeten we het zo zien: onder Bush is Amerika z'n gevaarlijke gezicht gaan laten zien. Onder het mom van een denkbeeldige strijd tegen denkbeeldige terroristen het eigen plan uitvoeren. En de wereld meesleuren in die ellende.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kieskompas USA

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Moeten we met een christelijke visie hopen dat Bush z'n zin krijgt?
die would-be christen (net als zovele politici die alleen maar in de kerk zitten om zodoende het christelijke deel van de kiezers achter zich te krijgen? in amerika móét je deel uitmaken van een kerk, anders lukt het je nooit om president/senator of wat dan ook te worden, daarom gaan zeer veel politici naar een kerk, maar zijn (veelal) in hun hart in de verste verte geen christen....ze moeten echter wel.....
Bush heeft toch hier en daar best iets laten zien van zijn christen-zijn?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kieskompas USA

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Rens schreef:
jvdg schreef:
Moeten we met een christelijke visie hopen dat Bush z'n zin krijgt?
die would-be christen (net als zovele politici die alleen maar in de kerk zitten om zodoende het christelijke deel van de kiezers achter zich te krijgen? in amerika móét je deel uitmaken van een kerk, anders lukt het je nooit om president/senator of wat dan ook te worden, daarom gaan zeer veel politici naar een kerk, maar zijn (veelal) in hun hart in de verste verte geen christen....ze moeten echter wel.....
Bush heeft toch hier en daar best iets laten zien van zijn christen-zijn?
een aantal cruciale zaken heeft hij vlak voor zijn herverkiezingscampagne laten financieren, om zo de steun van de christelijke, conservatieve, kiezers te winnen..........na zijn herverkiezing zijn anti-abortusgroepen (bijv.) weer zonder fondsen van overheidswege komen te zitten.....ook de anti-homo-lobby kreeg eenzelfde constructie te verwerken...........de Joodse lobby (uiterst machtig in Amerika) kreeg én krijgt daarentegen karrevrachten overheidsgeld....zonder de steun van de Joodse lobby is élke conservatieve, dus Republikeinse, kandidaat een politieke dood beschoren en wordt dús geen president.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kieskompas USA

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:
een aantal cruciale zaken heeft hij vlak voor zijn herverkiezingscampagne laten financieren, om zo de steun van de christelijke, conservatieve, kiezers te winnen..........na zijn herverkiezing zijn anti-abortusgroepen (bijv.) weer zonder fondsen van overheidswege komen te zitten.....ook de anti-homo-lobby kreeg eenzelfde constructie te verwerken...........de Joodse lobby (uiterst machtig in Amerika) kreeg én krijgt daarentegen karrevrachten overheidsgeld....zonder de steun van de Joodse lobby is élke conservatieve, dus Republikeinse, kandidaat een politieke dood beschoren en wordt dús geen president.
en Rens, is de andere kant, jouw insziens, beter dan?

niet om al het Republican gedoe goed te praten, maar moeten de Democraten ook de hand in eigen boezem steken....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kieskompas USA

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Rens schreef:
een aantal cruciale zaken heeft hij vlak voor zijn herverkiezingscampagne laten financieren, om zo de steun van de christelijke, conservatieve, kiezers te winnen..........na zijn herverkiezing zijn anti-abortusgroepen (bijv.) weer zonder fondsen van overheidswege komen te zitten.....ook de anti-homo-lobby kreeg eenzelfde constructie te verwerken...........de Joodse lobby (uiterst machtig in Amerika) kreeg én krijgt daarentegen karrevrachten overheidsgeld....zonder de steun van de Joodse lobby is élke conservatieve, dus Republikeinse, kandidaat een politieke dood beschoren en wordt dús geen president.
en Rens, is de andere kant, jouw insziens, beter dan?

niet om al het Republican gedoe goed te praten, maar moeten de Democraten ook de hand in eigen boezem steken....
net zo goed, maar de vraag spitste zich toe op Pr. Bush
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Kieskompas USA

Bericht door David J »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Moeten we met een christelijke visie hopen dat Bush z'n zin krijgt?
die would-be christen (net als zovele politici die alleen maar in de kerk zitten om zodoende het christelijke deel van de kiezers achter zich te krijgen? in amerika móét je deel uitmaken van een kerk, anders lukt het je nooit om president/senator of wat dan ook te worden, daarom gaan zeer veel politici naar een kerk, maar zijn (veelal) in hun hart in de verste verte geen christen....ze moeten echter wel.....
Hoho, wij kunnen niet oordelen over iemands hart, weet je nog? Obama beschrijft in zijn autobiografie dat hij als twintiger in Chicago besloot christen te worden, omdat hij onder de indruk was van de moed en kracht die het geloof aan mensen geeft. Dat is dus ver voordat hij besloot zich kandidaat te stellen voor president.

Voor zover ik heb kunnen bekijken op diverse websites is Obama van de drie overgebleven kandidaten het meest openlijk christen, terwijl van Hillary bekend is dat ze al jarenlang lesgeeft op een zondagsschool. Wat McCain gelooft weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is hij eerder een conservatief dan een christen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Re:

Bericht door helma »

Bonny schreef:
Rens schreef:Volgens het Kieskompas sta ik het dichtst bij Hillary Clinton en het verst bij Mike Huckebee af
Hee ik ook

Afbeelding


tja...mooie vrouw natuurlijk
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Re:

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Bonny schreef:
Rens schreef:Volgens het Kieskompas sta ik het dichtst bij Hillary Clinton en het verst bij Mike Huckebee af
Hee ik ook

Afbeelding


tja...mooie vrouw natuurlijk
uhm...... Helma? zei jij dat? :fi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Re:

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
uhm...... Helma? zei jij dat? :fi

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Kieskompas USA

Bericht door Sola Scriptura »

als amerikaan/christen zou ik alleen op mensen als Mike Huchabee stemmen.
ik geloof niet dat de andere christen zijn, maar het meer zijn voor de stemmen. een soort cda ''christenen''.

verder vraag ik me me af of er een andere president zou kunnen komen die God al wou in zijn eindtijds plan...denk daar maar eens overna.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Kieskompas USA

Bericht door Margriet »

Het verkiezingscircus komt hier nu echt op gang,de kandidaten en hun running mates zijn bekend. Hebben jullie het een beetje gevolgd?
Wat denken jullie ervan??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Kieskompas USA

Bericht door BJD »

Ik volg het zeker maar sla soms wel om van verbazing. Dat gefit op elkaar :mad
Maar ook die vooringenomenheid van de nederlandse pers. Zeker bij NOVA en in vele kranten. Alsof het vanzelfsprekend is dat je op Obama zou stemmen.

Sarah Palin lijkt mij een uitstekende running mate van Mc Cain.

'k Ben benieuwd hoe het loopt.
Plaats reactie