WIe wordt de volgende president van de VS?

Wie wordt de 44e president van de VS?

Obama (Dem)
32
56%
Clinton (Dem)
7
12%
Edwards (Dem)
1
2%
Romney (Rep)
0
Geen stemmen
Huckabee (Rep)
9
16%
McCain (Rep)
4
7%
Giuliani (Rep)
1
2%
iemand anders, nl...
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Bonny schreef:Ik zou waarschijnlijk Huckabee stemmen, lijkt me een interessante man. In ieder geval niet Romney (Mormoon).
Dus, omdát Romney een Mormoon is, zou je hém NIET kiezen...... :roll:

Nou, ok........stel, de primary's zijn geweest, en de strijd om het Witte Huis gaat ineens, volkomen onverwacht, tussen een pure Mormoon (om het positief te duiden) en een (bijna)katholiek.....

Dan blijf jij dus thuis...want beide kandidaten "lust" jij niet....

Maar waarom kijk je niet even vérder dan het kerkelijke naambordje wat bij één der kandidaten hangt? Hun eigen visie bijvoorbeeld, op de eigen economie, de wereldproblematiek, het terrorisme, het sociale gehalte, kortom genoeg om naar te kijken ipv hun kerkelijke identiteit...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Klaas-Jan schreef:Reformatorisch: is dat Democratisch of Republikeins? Ik dacht toch echt dat laatste... Ik verbaas me dan ook zeer over het resultaat van deze poll! :wink:
ik zie bij de republikeinen bepaald geen reformatorische kandidaat, al zal Huckabee er zeker het dichtst in de buurt komen. wat ik tot dusverre van de man heb gehoord vind ik ook niet onsympathiek.

maar stel dat bij de republikeinen Giuliani de kandidaat wordt, dan moet je je toch in heel vreemde bochten wringen om dat een reformatorische kandidaat te noemen :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

heb me er absoluut nog niet in verdiept :oops:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

helma schreef:heb me er absoluut nog niet in verdiept :oops:
Ik heb me uit compassie met de overige kandidaten maar niet in de strijd om het Witte Huis gemengd, want ik had ze totaal verplétterd.......zonder enige twijfel had ik met onwaarschijnlijk grote voorsprong de nieuwe president van de USA geworden.......maar ik vond het een beetje zielig voor al die stinkend rijke figuren die onmogelijke bedragen pompen in hun campagnes om ze vervolgens zó te zien áfgaan..... :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik voorspel Clinton maar ik hoop Obama :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Re: WIe wordt de volgende president van de VS?

Bericht door Klaas-Jan »

We weten inmiddels dat McCain de nominatie van de republikeinen op zak heeft. Nu is de vraag wie de beste tegenkandidaat voor McCain is. Ik denk dat McCain van Clinton zal verliezen, maar dat McCain wel een hele goede kans heeft om van Obama te winnen!
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: WIe wordt de volgende president van de VS?

Bericht door David J »

Klaas-Jan schreef:We weten inmiddels dat McCain de nominatie van de republikeinen op zak heeft. Nu is de vraag wie de beste tegenkandidaat voor McCain is. Ik denk dat McCain van Clinton zal verliezen, maar dat McCain wel een hele goede kans heeft om van Obama te winnen!
Volgens de peilingen op http://www.realclearpolitics maakt Obama al wekenlang een betere kans om McCain te verslaan dan Clinton. Momenteel verslaan beiden McCain (met 47 om 45 vs. 47 om 44 procent), maar een paar weken geleden won McCain nipt van Clinton, maar verloor hij nipt van Obama. Het zijn maar peilingen en de verschillen zijn erg klein, maar toch.

Heb jij andere informatie?

Zelf denk ik dat Clinton eigenlijk niet meer van Obama kan winnen zonder dat ze erg veel Democraten heel erg boos maakt, bijvoorbeeld door veel superkiesmannen over te halen om tegen het stemgedrag van de meerderheid van de stemmers in te gaan, of door de kiesmannen van Florida en/of Michigan alsnog mee te laten tellen. Ik vermoed dat de partijleiding het niet zover zal laten komen. Als dat wel gebeurt, geef ik McCain een goede kans, omdat veel teleurgestelde Democraten best iets zullen zien in McCain, die op cruciale punten tegen het beleid van Bush gestemd heeft de laatste jaren.
Plaats reactie