WIe wordt de volgende president van de VS?

Wie wordt de 44e president van de VS?

Obama (Dem)
32
56%
Clinton (Dem)
7
12%
Edwards (Dem)
1
2%
Romney (Rep)
0
Geen stemmen
Huckabee (Rep)
9
16%
McCain (Rep)
4
7%
Giuliani (Rep)
1
2%
iemand anders, nl...
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Vincent schreef:Ik heb niet gestemd op wie ik denk dat het zal worden, maar wie ik hoop: uiteraard Huckabee!!

Ik zie niet in hoe je als christen anders dan op hem zou kunnen stemmen, als je denkt aan zaken als abortus etc. Ook internationaal gezien van groot belang dat er een overtuigd, oprecht en belijdend christen president wordt. Laten we ook het gebed voor hem niet nalaten.
Deels kan ik me hierin vinden, aan de andere kant, ik laat mijn tafel maken door de beste timmerman en niet perse door een Christen. Zelf heb ik het idee dat Bush, een born-again Christen niet altijd even eerlijk en kundig heeft geregeerd en dat zijn gedachtegoed over bijvoorbeeld abortus niet al te veel heeft uitgewerkt (Mischien heb ik het mis). Ik hoop toch eigenlijk op een president die ook in staat is een gezond economisch beleid te voeren, die vertrouwen heeft van het volk en die ook de armsten helpt.

Aan de andere kant heb ik veel sympathie voor iemand die met weinig geld toch kan winnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Huckabee heeft mijn sympathie (voor zover ik hem ken), Obama ook. Verder vind ik alles prima, zolang het maar niet Hillary Clinton is. Een vrouw als president vind ik wel een grappig idee, maar dan liever iemand als Condoleazza Rice.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

parsifal schreef:
Vincent schreef:Ik heb niet gestemd op wie ik denk dat het zal worden, maar wie ik hoop: uiteraard Huckabee!!

Ik zie niet in hoe je als christen anders dan op hem zou kunnen stemmen, als je denkt aan zaken als abortus etc. Ook internationaal gezien van groot belang dat er een overtuigd, oprecht en belijdend christen president wordt. Laten we ook het gebed voor hem niet nalaten.
Deels kan ik me hierin vinden, aan de andere kant, ik laat mijn tafel maken door de beste timmerman en niet perse door een Christen. Zelf heb ik het idee dat Bush, een born-again Christen niet altijd even eerlijk en kundig heeft geregeerd en dat zijn gedachtegoed over bijvoorbeeld abortus niet al te veel heeft uitgewerkt (Mischien heb ik het mis). Ik hoop toch eigenlijk op een president die ook in staat is een gezond economisch beleid te voeren, die vertrouwen heeft van het volk en die ook de armsten helpt.

Aan de andere kant heb ik veel sympathie voor iemand die met weinig geld toch kan winnen.
Niet zo goed voorbeeld vind ik (timmerman), politiek mag niet neutraal zijn (art. 36 NGB)!

Dat de politieke uitwerking heel verschillend is onder christenen (of dat zelfs de politiek van een christen zijn christelijke uitstraling kan ondermijnen, zoals jij van Bush suggereert) is zeker waar. Laat wel wat het zwaarst is het zwaarst wegen (ethisch; abortus etc.) denk ik dan.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Huckabee heeft mijn sympathie (voor zover ik hem ken), Obama ook. Verder vind ik alles prima, zolang het maar niet Hillary Clinton is. Een vrouw als president vind ik wel een grappig idee, maar dan liever iemand als Condoleazza Rice.
Condoleezza Rice kan tenminste goed pianospelen en kan ik nog wel iets moois in zien. Voor Hillary gaat geen van beide op.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Vincent,

politiek is per definitie niet neutraal, los van de NGB.

wie een bepaalde ideologie aanhangt, op basis van wát dan ook, kijkt door een bepaald gekleurd brilletje, een kleur die ánders is dan die van zijn/haar buurman/vrouw.

verder maakt het me geen barst uit wie er president(e) wordt, want de feitelijke macht ligt iig NIET in handen van de president, maar bij de multinationals die via "adviseurs" het beleid in "goede banen" leiden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Vincent schreef:
Condoleezza Rice kan tenminste goed pianospelen en kan ik nog wel iets moois in zien. Voor Hillary gaat geen van beide op.
dat slaat natuurlijk als een tang op een varken...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Anti-quoq
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:23

Bericht door Anti-quoq »

Vreemd dat niemand John McCain heeft gestemd. Terwijl hij toch echt de kandidaat van de Republikeinen gaat worden.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Anti-quoq schreef:Vreemd dat niemand John McCain heeft gestemd. Terwijl hij toch echt de kandidaat van de Republikeinen gaat worden.
we zullen wel zien wie de democratische en republikeinse kandidaten gaan worden......de race is pas één verkiezing jong, er gaan er nog 49 volgen, dus waar práten we feitelijk over??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Op http://www.stemwjizer.nl kun je kijken wie écht je favoriet is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Unionist schreef:Op http://www.stemwjizer.nl kun je kijken wie écht je favoriet is.
Nou.... dat viel nog kanp tegen!!

1 Edwards
2 Clinton
3 Huckabee
4 Romney

en helemaal onderaan: Obama
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Vincent schreef:Ik heb niet gestemd op wie ik denk dat het zal worden, maar wie ik hoop: uiteraard Huckabee!!

Ik zie niet in hoe je als christen anders dan op hem zou kunnen stemmen, als je denkt aan zaken als abortus etc. Ook internationaal gezien van groot belang dat er een overtuigd, oprecht en belijdend christen president wordt. Laten we ook het gebed voor hem niet nalaten.
Sluit ik me bij aan!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Reformatorisch: is dat Democratisch of Republikeins? Ik dacht toch echt dat laatste... Ik verbaas me dan ook zeer over het resultaat van deze poll! :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Klaas-Jan schreef:Reformatorisch: is dat Democratisch of Republikeins? Ik dacht toch echt dat laatste... Ik verbaas me dan ook zeer over het resultaat van deze poll! :wink:
Nou, zo liggen de verhoudingen niet helemaal.

Republikeins of Democratisch is geen van beide reformatorisch. In het zuiden van de VS stemmen reformatorische christenen doorgaans Democratisch, in het Noorden Republikeins. Ook door de jaren heen schommelt het nogal eens. Van Abraham Lincoln (Democraat) wordt b.v. gezegd dat hij een oprecht kind van God was. Van Jimmy Carter (ook Democraat) hadden christenen bij zijn aantreden ook hoge verwachtingen, alleen veel dat voor veel van hen tegen. Aan de andere kant hadden veel reformatorische christenen grote moeite met de Republikeinse kandiaat Dole in 1996, waardoor grote groepen tóch op Clinton gestemd hebben.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie