Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Plaats reactie
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door Rens »

Uitspraak Brussel over SGP en ChristenUnie

Gepubliceerd: vandaag 19:13
Update: vandaag 19:30 (De Pers)

Uitsluiting van vrouwen of homo's van politieke functies is in strijd met het Europees recht. Dat heeft de Europese Commissie geantwoord op vragen die D66-europarlementariër Sophie in 't Veld had gesteld naar aanleiding van de commotie rondom de positie van vrouwen in de SGP en homo's in de ChristenUnie.

Europees Commissaris voor Sociale Zaken Vladimir Spidla zegt in zijn antwoord dat discriminatie naar geslacht en seksuele geaardheid verboden is op grond van Europese regels als het gaat om werk, beroepsopleiding en arbeidsvoorwaarden. Uitsluiting van vrouwen en homo's van leidende partijfuncties en politieke ambten valt onder deze regels, stelt Spidla, voor zover die functies werk betreffen.

Die laatste toevoeging is een formaliteit, zegt In 't Veld. "Het komt er op neer dat het uitsluiten van homo's en vrouwen gewoon niet mag." Volgens In 't Veld betekent het antwoord van Spidla dat de Europese Commissie moet ingrijpen als er geen verandering komt in de situatie bij de SGP. Die partij is in een juridische procedure verwikkeld vanwege het zogeheten vrouwenstandpunt. Het gerechtshof in Den Haag oordeelde vorige maand dat de Nederlandse overheid moet optreden tegen de SGP.

Binnen de ChristenUnie woedt een discussie over de positie van homoseksuelen binnen de partij sinds afgelopen najaar bleek dat een groot deel van de achterban geen homo's in bestuurs- en vertegenwoordigende functies wil hebben. Een partijcommissie moet voor de zomer met een advies komen. Volgens In 't Veld doet deze commissie er goed aan het antwoord van de Europese Commissie 'als overweging mee te nemen'.

========

en hoe nu verder???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door jvdg »

Rens schreef:en hoe nu verder???
Gewoon, de gekozen principiële koers blijven volgen, conform het mandaat van hun kiezers.
't Zijn immers democratische partijen.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Precies, gewoon koers blijven volgen. Misschien leidt dat er toe dat de SGP verboden wordt. Nou, dat is dan ook een duidelijke uitspraak van de NL staat.

Christenvervolgingen beginnen vaak met uitsluiting.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kislev schreef:Precies, gewoon koers blijven volgen. Misschien leidt dat er toe dat de SGP verboden wordt. Nou, dat is dan ook een duidelijke uitspraak van de NL staat.

Christenvervolgingen beginnen vaak met uitsluiting.
Mocht de CU het lef hebben nét zo principieel te zijn, dan wacht hen hetzelfde lot................

Artikel 1 van de Grondwet is toch minder democratisch als het lijkt, zeker als je dat koppelt aan de gelijkheidsprincipe dat in de wet vastligt, en zo vaak door de rechter werd/wordt bevestigd in de jurisprudentie daarover..............

Het recht van vereninging, vrijheid van Godsdienst, vrijheid van meningsuiting............kortom, het komt nu toch angstig op de tocht te staan......................................................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
mens
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 aug 2007, 14:12

Bericht door mens »

Rens schreef:
Kislev schreef:Precies, gewoon koers blijven volgen. Misschien leidt dat er toe dat de SGP verboden wordt. Nou, dat is dan ook een duidelijke uitspraak van de NL staat.

Christenvervolgingen beginnen vaak met uitsluiting.
Mocht de CU het lef hebben nét zo principieel te zijn, dan wacht hen hetzelfde lot................

Artikel 1 van de Grondwet is toch minder democratisch als het lijkt, zeker als je dat koppelt aan de gelijkheidsprincipe dat in de wet vastligt, en zo vaak door de rechter werd/wordt bevestigd in de jurisprudentie daarover..............

Het recht van vereninging, vrijheid van Godsdienst, vrijheid van meningsuiting............kortom, het komt nu toch angstig op de tocht te staan......................................................


En daarna komen onze scholen aan de beurt.
Niet te hopen maar men zal niet rusten tot ons gedachtegoed verdwenen is.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door Sola Scriptura »

Ik heb me sinds 2 dagen als lid van de sgp aangemeld.
ik heb op cu gestemd, maar nadat ik rouwvoet op radio 1 om de hete brei heen hoorde draaien,
en de hele lauwe houding over het homo in bestuurfunctie-onderwerp, heb ik de keuze gemaakt om als evangelicaal voor bas van der vlies te stemmen.

en ja, liever uit de politiek dan water bij de wijn op basis punten.
ik heb het al niet op democratie.
en haat het secularisme, de hele linkse naieve hap...
al is het een slag in de lucht en zal de tijd leren dat deze tijdsgeest ook een lachertje is, toch doet het zeer om het eens zo christelijk nederland zo tegen God te zien staan.

rampen en gevolgen sluit ik ook niet uit....
los nog van de schade die die tijdsgeest aanricht, zie alleen al de gevolgen van de hippie jaren, gedoogbeleid, en de vrije sex geest.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door Tiberius »

Sola Scriptura schreef:Ik heb me sinds 2 dagen als lid van de sgp aangemeld.
Op 1 april dus?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
Sola Scriptura schreef:Ik heb me sinds 2 dagen als lid van de sgp aangemeld.
Op 1 april dus?
Weet je 't dan wel zeker?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Uitspraak "Brussel" over SGP en CU...........

Bericht door Sola Scriptura »

lololol!
ja echt is geen geintje.


hahaha scherp!
Plaats reactie