Raad van State: Subsidie voor SGP

Raad van State: Subsidie voor SGP. Wie hat daar nog op gerekend ?

Peiling eindigde op 12 dec 2007, 10:40

nooit aan getwijfeld
12
29%
niet meer op gerekend
8
20%
zo zeker was ik er niet van
21
51%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

memento schreef:Ach, ik ben voor échte liberalisering van het partijen-stelsel. Dus dat geen enkele partij subsidie krijgt. Laat de leden maar betalen, als ze de politieke ideeën van hun partij steunen.
De achterban van de SGP heeft de afgelopen twee jaar bewezen dat ze zonder die subsdidie als politieke partij, zonder beperkingen, kan fungeren.
Het is de vraag of de (meeste) andere politieke partijen het gemis van subsidie zouden kunnen opvangen door steun van de achterban.
De meeste partijen zouden goeddeels worden gereduceerd tot slechts het hebben van afgevaardigden naar de SG.

De SP echter heeft, dankzij haar afdrachtsysteem, zonder subsidie nog kans tot overleven.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

jvdg schreef:
memento schreef:Ach, ik ben voor échte liberalisering van het partijen-stelsel. Dus dat geen enkele partij subsidie krijgt. Laat de leden maar betalen, als ze de politieke ideeën van hun partij steunen.
De achterban van de SGP heeft de afgelopen twee jaar bewezen dat ze zonder die subsdidie als politieke partij, zonder beperkingen, kan fungeren.
Precies, laat dat de VVD maar eens nadoen...
Plaats reactie