Raad van State: Subsidie voor SGP

Raad van State: Subsidie voor SGP. Wie hat daar nog op gerekend ?

Peiling eindigde op 12 dec 2007, 10:40

nooit aan getwijfeld
12
29%
niet meer op gerekend
8
20%
zo zeker was ik er niet van
21
51%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Raad van State: Subsidie voor SGP

Bericht door Eiger »

"De Raad van State heeft geoordeeld dat de minister van BZK de aanvraag van de SGP voor subsidie op grond van de Wet subsidiëring politieke partijen voor het jaar 2006 ten onrechte heeft afgewezen. De SGP was, na in het ongelijk te zijn gesteld door de rechtbank in Den Haag, in hoger beroep gekomen bij de Raad van State"

Bron: RD (on-line versie)

Er bestaat dus nog goed nieuws ! Wie had daar nog op gerekend ?
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Goed nieuws, dat zeker. Maar om dit nu bij 'Boeken' te plaatsen...
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Bericht door Ander »

Wauw!!
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Bericht door Eiger »

freek schreef:Goed nieuws, dat zeker. Maar om dit nu bij 'Boeken' te plaatsen...
Heb je gelijk in.... was niet de bedoeling en ik ben er naar op zoek hoe ik 'm kan verplaatsen....zucht
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Nee, daar hadt ik zeker niet op gerekend.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Nee, daar hadt ik zeker niet op gerekend.
beszte mensun, uw hept noch twe weekun om u nederlants bei te speikeren alfores deel te neemen aan hut grood diktee der neederlandtze tal
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Dit meldt de IKON

Raad van State: SGP krijgt alsnog subsidie

WO 05 dec 2007 | 10.42
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken moet de SGP alsnog subsidie toekennen over 2006. Dat volgt uit een uitspraak in hoger beroep van de Raad van State van woensdag.

Het hoogste bestuursorgaan van Nederland vernietigt daarmee een vonnis van de rechter in Den Haag. Die had bepaald dat de SGP geen subsidie meer mocht krijgen vanwege haar weigering vrouwen toe te laten als lid en het voor hen onmogelijk te maken om gekozen te worden in bestuursfuncties.

Aanleiding voor de rechterlijke uitspraak was een proefproces van het Clara Wichmanninstituut tegen de Staat. Het Clara Wichmanninstituut, een organisatie die opkomt voor de rechten van vrouwen, beriep zich op het Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties over gelijke behandeling van vrouwen.

De Raad van State oordeelt nu dat in de Wet subsidiëring politieke partijen een afweging is gemaakt tussen het belang van gelijke behandeling en het belang van politieke partijen om hun gedachtegoed uit te dragen. Het Vrouwenverdag laat die afweging toe. Bovendien vindt de Raad dat voor vrouwen in Nederland de mogelijkheid bestaat lid te worden van een politieke partij die hen wel op gelijke voet voordraagt voor vertegenwoordigende functies.

De SGP wil de lange uitspraak nog goed bestuderen, maar reageert woensdag in eerste instantie opgelucht. ''De einduitslag lijkt voor ons heel positief, maar we willen nog goed kijken of er geen addertjes onder het gras zitten'', aldus een SGP-woordvoerder. Aan het eind van de woensdagochtend komt de partij met een uitgebreidere reactie.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken kon nog niet reageren.

Bron: ANP
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Bericht door Eiger »

Bedankt voor de link Hendrikus. Wist niet dat er zoiets bestond. Dat komt ervan als je 15 jaar weg bent uit nederland mis je zulke info nu eenmaal.
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Bericht door Eiger »

jvdg schreef:Dit meldt de IKON

......
Raad van State: SGP krijgt alsnog subsidie

Het ministerie van Binnenlandse Zaken kon nog niet reageren.
Ze zijn waarschijnlijk gewoon sprakeloos..... :o
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Vortigern

Bericht door Vortigern »

wim schreef:Nee, daar hadt ik zeker niet op gerekend.
Een verleden tijd met dt?
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Nee, daar hadt ik zeker niet op gerekend.
beszte mensun, uw hept noch twe weekun om u nederlants bei te speikeren alfores deel te neemen aan hut grood diktee der neederlandtze tal
Lastig hoor. Ik weet in het zindictee het aantal fouten flink terug te brengen. Maar met veel woorden weet ik echt geen raad.

(off topic)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Nogal wat SGP aanhangers hebben de afgelopen jaren extra giften gestort om de partij overeind te houden.

Krijgen we dat nu terug? :wink:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Vortigern schreef:
wim schreef:Nee, daar hadt ik zeker niet op gerekend.
Een verleden tijd met dt?
Ja, en dat bij gebruik van de eerste persoon. Kortom, het kan nòg fouter dan de tekst die boven de poll staat. :mrgreen:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Ik had het zéker niet voorzien dat er nog gerechtigheid zou geschieden...........................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Door principiële SGP'ers moet dit SInterklaascadeau natuurlijk vriendelijk doch beslist van de hand gewezen worden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie