Crashcourse economie VS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Crashcourse economie VS

Bericht door Kaw »

Er zijn economen die zich grote zorgen maken over de economie van de VS. De staatsschuld is verhoudingsgewijs rond onze staatsschuld, dus dat is nog niet zo zorgwekkend. Wat wel zorgen wekt is het tempo waarmee de staatsschuld oploopt. Op dit moment leent de VS 3 miljard dollar per dag van de wereld. Dat is een biljoen dollar of 1/8e(!) van de staatschuld op jaarbasis. De huizenmarkt is een zwakke pudding die al maanden wankelt en die door positieve propaganda overeind gehouden wordt, want beursen worden voornamelijk bepaald door het nieuws, dus genereerd men goed nieuws. Toch zijn er grote hedgefunds die naar het goud grijpen. De landen in het middenoosten en China zijn langzaam maar gestaag de dollar aan het omwisselen voor andere valuta. De dollarprijs berijkt bijna elke week een nieuw dieptepunt, maar de beurs in de VS haalt records. Dat zijn tegenstrijdige lijnen.

Een vriend van mij had een snuggere opmerking waar ik nu ook mee zit te spelen. Wat nu als de VS de verwachting heeft dat de tijd van terugbetaling niet komt? Ze zijn economisch gezien niet echt slim bezig en creëeren een luchtbel van jewelste. Wat nu als die luchtbel in het niet valt bij de gebeurtenissen die ze voor de komende tijd verwachten?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Crashcourse economie VS

Bericht door Rens »

Kaw schreef: Wat nu als de VS de verwachting heeft dat de tijd van terugbetaling niet komt? Ze zijn economisch gezien niet echt slim bezig en creëeren een luchtbel van jewelste. Wat nu als die luchtbel in het niet valt bij de gebeurtenissen die ze voor de komende tijd verwachten?
m.a.w. de wederkomst van de Heere? (Of ben ik nu zo dom?)

daar is al in zovele variaties over gespeculeerd, maar het is niet iets waarop je een zeepbel in stand mag houden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Crashcourse economie VS

Bericht door Kaw »

Rens schreef:
Kaw schreef: Wat nu als de VS de verwachting heeft dat de tijd van terugbetaling niet komt? Ze zijn economisch gezien niet echt slim bezig en creëeren een luchtbel van jewelste. Wat nu als die luchtbel in het niet valt bij de gebeurtenissen die ze voor de komende tijd verwachten?
m.a.w. de wederkomst van de Heere? (Of ben ik nu zo dom?)

daar is al in zovele variaties over gespeculeerd, maar het is niet iets waarop je een zeepbel in stand mag houden.
Nee, ik denk niet dat de VS daar ten diepste mee bezig is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Crashcourse economie VS

Bericht door refo »

Kaw schreef:Er zijn economen die zich grote zorgen maken over de economie van de VS. De staatsschuld is verhoudingsgewijs rond onze staatsschuld, dus dat is nog niet zo zorgwekkend. Wat wel zorgen wekt is het tempo waarmee de staatsschuld oploopt. Op dit moment leent de VS 3 miljard dollar per dag van de wereld. Dat is een biljoen dollar of 1/8e(!) van de staatschuld op jaarbasis. De huizenmarkt is een zwakke pudding die al maanden wankelt en die door positieve propaganda overeind gehouden wordt, want beursen worden voornamelijk bepaald door het nieuws, dus genereerd men goed nieuws. Toch zijn er grote hedgefunds die naar het goud grijpen. De landen in het middenoosten en China zijn langzaam maar gestaag de dollar aan het omwisselen voor andere valuta. De dollarprijs berijkt bijna elke week een nieuw dieptepunt, maar de beurs in de VS haalt records. Dat zijn tegenstrijdige lijnen.
Paar punten:
Ik maak me al jaren 'zorgen' over het geldsysteem in de werld. Krediet komt van het Latijnse woord credit. Dat betekent hij gelooft (nl dat ik zal betalen). Het hele stelsel is gebaseerd op geloof en vertrouwen (waar lijkt dat op?) Dat gaat een keer inklappen. De vraag is echter of dat op zichzlef erg is. Probleem is wel dat er geen koophandel meer bedreven kan worden.

De huizenmarkt is zwak omdat men zegt dat het zwak is. Als straks de inflatie aanwakkert zijn de schulden zo weg. En aan goud heb je ook niets, dat is net zoiets als geld, alleen spreekt het meer tot de verbeelding. Beter is het een huis of andere spullen te hebben.

Dat de dow steeds hoger staat, lijkt me logisch gezien de lage dollar. Deze week staat de Dow op 14000 met een dollar van 70 cent. Een paar jaar geleden stond de dollar op 1,20 en de dow op 9000. Wat is meer waard?
Kaw schreef: Een vriend van mij had een snuggere opmerking waar ik nu ook mee zit te spelen. Wat nu als de VS de verwachting heeft dat de tijd van terugbetaling niet komt? Ze zijn economisch gezien niet echt slim bezig en creëeren een luchtbel van jewelste. Wat nu als die luchtbel in het niet valt bij de gebeurtenissen die ze voor de komende tijd verwachten?
Ze zijn uit op wereldheerschappij. Dat is wel duidelijk. Het beest.... (misschien)

Er zijn meer vreemde verschijnselen.

De hubbletelescoop. Waarom zou je nou zoveel geld uitgeven om een verrekijker te bouwen?

Hoe kan een stalen en betonnen wolkenkrabber van 110 verdiepingen in elkaar zakken als een pudding en dan niet de verwachte stapel van 110 vloeren opleveren, maar letterlijk niets.

Hoe kan een man als Bin Laden zolang uit handen blijven van de US. Bestaat die man wel? En als hij bestaat is hij dan wat de US zegt wat hij is?

Wat is aan de regeringsleiders verteld voor de aanval op Irak? Dat is nog steeds geheim. Dat er geen WMD waren wist volgens mij iedereen wel.

De poolkap smelt versneld? Wat gebeurt er dan opeens? En waarom stijgt de zeespiegel nu niet? Dat zou toch gebeuren?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Hee Refo, is de VS economisch op crashcourse of denk je dat het wel meevalt?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nou, ik denk eerder dat er iets bezig is wat goed geregisseerd wordt.

Dus of je nu puts of calls moet kopen kan ik je niet zeggen.

:mrgreen:
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:Nou, ik denk eerder dat er iets bezig is wat goed geregisseerd wordt.

Dus of je nu puts of calls moet kopen kan ik je niet zeggen.

:mrgreen:
En die hubble wordt straks 180 graden gedraait en is een superspionagesatelliet?
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nu.nl:
Noord-Korea ontmantelt kernreactor Yongbyon
Uitgegeven: 3 oktober 2007 14:08
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2007 14:26

PEKING - Noord-Korea is ermee akkoord gegaan dat de kernreactor van Yongbyon voor 31 december wordt ontmanteld onder Amerikaans toezicht. Bovendien zal het uiterst gesloten communistische land voor die tijd een openheid van zaken geven over alle nucleaire projecten.
ANP

Dat is woensdag naar buiten gebracht door het Chinese staatspersbureau Xinhua. Zuid-Korea verwelkomde, net als de Amerikaanse president George Bush, woensdag officieel de nieuwste afspraken die de vijf landen met Noord-Korea hebben gemaakt.

Ontwapening

Het opent volgens Seoul de weg naar meer ontwapening in de regio. De Zuid-Koreaanse president Roh Moo-hyun is op bezoek bij de Noord-Koreaanse leider Kim Young-il. Hij gaat donderdag weer naar Zuid-Korea terug, ondanks een aanbod van Kim nog een dagje langer te blijven.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Overigens denk ik dat wereldheerschappij voor de VS niet haalbaar is zonder samenwerking. Ze hebben hun handen al vol aan 2 relatief zwakke en kleine landen. Ja, het was makkelijk om ze te veroveren, maar daarmee heb je nog geen heerschappij. Zal dat misschien de domper zijn in het hele plan? Wat de regie genoodzaakt om het masterplan uit te stellen/?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kaw schreef:Overigens denk ik dat wereldheerschappij voor de VS niet haalbaar is zonder samenwerking. Ze hebben hun handen al vol aan 2 relatief zwakke en kleine landen. Ja, het was makkelijk om ze te veroveren, maar daarmee heb je nog geen heerschappij. Zal dat misschien de domper zijn in het hele plan? Wat de regie noodzaakt om het masterplan uit te stellen/?
Het is maar zeer de vraag of ze hun 'handen vol' hebben. In Irak is de destabilisatie van de islam vanwege onlusten tussen Sjiïeten en Soennieten mogelijk gewoon gepland. Richting andere landen wordt tenminste al met wapens gekletterd.

Democratie vestigen is een lachertje, dat lukt ze ook niet. Maar mogelijk willen ze dat ook helemaal niet. Veel te lastig. En Amerika zelf is ook zo democratisch niet. Wie veel geld heeft wordt president. Of senator. Of burgemeester. De komende verkiezingen zullen dus alweer gemaniplueerd zijn. Met dollars.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kaw schreef:
refo schreef:Nou, ik denk eerder dat er iets bezig is wat goed geregisseerd wordt.

Dus of je nu puts of calls moet kopen kan ik je niet zeggen.

:mrgreen:
En die hubble wordt straks 180 graden gedraait en is een superspionagesatelliet?
Welnee. Daar zijn betere spullen voor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:De komende verkiezingen zullen dus alweer gemaniplueerd zijn.
Afbeelding

Maar goed... Jij geloofd hier echt in he? Waarom heb je die keuze gemaakt? Waarom zie je bijv. China niet als grootste gevaar?
Plaats reactie