Prinsjesdag 2007: Links kabinet?

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Jonathan Westmore schreef:Dan moeten ze niet eerst de kiezers lokken met "eerst het zuur, dan het zoet", ze vervolgens wat worsten voor de neus houden [...]
Dat zou dom zijn. Worsten zijn niet zoet, voor zover mij bekend. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Jonathan Westmore schreef:Dan moeten ze niet eerst de kiezers lokken met "eerst het zuur, dan het zoet", ze vervolgens wat worsten voor de neus houden, om uiteindelijk gewoon door te gaan waar ze al mee bezig waren: het zuur uitdelen. Laten ze dan gewoon eerlijk blijven, en de zaken niet mooier voorspiegelen dan ze zijn. Maar ja, stemmen moeten binnengehaald worden, en dat doe je niet met een zuur verhaal, dat is iets van alle tijden en van alle plekken, ook in het land van de "stiff upperlip", maar hier zijn ze tenminste nog zo clever om, als het tij voor de regerende partij gunstig is, voortijdig nieuwe verkiezingen uit te schrijven om hun positie te versterken!
Eerst het zoet, dan het zuur is een uitspraak die bij de vorige regering hoorde en die men aan het einde ook wel aardig heeft waargemaakt. Deze regering heeft die slogan nooit gehad. Hoewel ik wel denk dat met deze aanpak van het dak repareren als het droog is, het over een poos een stuk minder zuur zal zijn als het begint te regenen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb gemengde gevoelens. Onder het mom van milieuwetgeving verzwaren ze de kosten voor het hebben van een auto. Al is het voor mij zeer zwaar dat ze dit doen (moet veel reizen op eigen kosten), toch kan ik me daar in vinden. Maar ze vallen meteen door de mand door de accijns op LPG te verhogen, terwijl dit de meest millieuvriendelijke brandstof is. Tegelijk weet ik dat de overheid de biobrandstof zoals biodiesel tegenhoud totdat ze een middel hebben gevonden om dit kunstmatig zo duur te maken dat het niet aantrekkelijk wordt om massaal over te stappen op biobrandstof, want dat kost de overheid inkomsten.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Volgens mij zei Wim Kan ooit het volgende:
Als je nou door de hond of de kat gebeten wordt, het doet beide keren pijn
Leuk he, politiek :mrgreen:
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie