De beste SGP-voorman ooit.

Wie is de beste SGP voorman

Ds. G.H. Kersten
5
13%
Ds. P. Zandt
2
5%
Ir. C.N. van Dis
3
8%
Ds. H.G. Abma
8
20%
Ir. H. van Rossum
2
5%
Ir. B.J. van der Vlies
20
50%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

De beste SGP-voorman ooit.

Bericht door Bonny »

Wie van de onderstaande voormannen is volgens jou de beste van de SGP geweest?

Ds Kersten
Ds Zandt
Ir van Dis
Ds Abma
Ir van Rossum
Ir van der Vlies

Persoonlijk zou ik Van der Vlies kiezen, hij is kundig, verstandig en heeft van veel onderwerpen kennis van zaken.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Geen flauw idee, ik ken alleen van der Vlies een beetje, die vind ik wel goed, ervaren, houdt conservatief en progressiever goed bij elkaar... is zelf gematigd... een uitstekende politicus. De rest ken ik totaal niet. Op Kersten na heb ik zelfs nooit van ze gehoord :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Kijk anders eens op http://www.parlement.com. Daar kun je biografische gegevens van de andere voormannen lezen. Je merkt echter wel dat dit een seculiere site is, die weinig sympathie voor de stichters van de SGP heeft, maar goed.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Een poll houden over wie de beste voorman was lijkt mij niet juist.

Ieder van de genoemde personen had verdiensten voor de partij, maar die moet je relateren aan de tijd c.q. tijdsbeeld waarin deze personen "optraden".

Er is geen sprake van een "beste".
Hooguit kun je spreken over populariteit.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Geen flauw idee, ik ken alleen van der Vlies een beetje, die vind ik wel goed, ervaren, houdt conservatief en progressiever goed bij elkaar... is zelf gematigd... een uitstekende politicus. De rest ken ik totaal niet. Op Kersten na heb ik zelfs nooit van ze gehoord :D
:x En dat acteert op een refo-forum :shock:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Van Ir. Van Rossum werd indertijd geregeld geschreven dat hij een uitstekende minster van Verkeer en Waterstaat zou zijn. Ik vond hem ook altijd heel sympathiek overkomen. Zie b.v. de afbeelding op onderstaaande poster:

Afbeelding

Ik mis overigens nog de lijsttrekker bij de verkiezingen van 3 juli 1918: B. Leemans.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

[font=Times New Roman]geef mij Bas maar! Stemt allen SGP[/font] :mrgreen:
Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

tja geen idee eigenlijk... maakt dat wat uit? Elke leider zou in zijn/haar tijd wel genoeg aanhang/charisma gehad hebben zodat er nog mensen op de sgp zullen stemmen... Gister ds. Abma, nu Bas van de V. morgen Jan klaassen? Het maakt allemaal niet zo uit... iedere leider zo zn tijd toch?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Geen flauw idee, ik ken alleen van der Vlies een beetje, die vind ik wel goed, ervaren, houdt conservatief en progressiever goed bij elkaar... is zelf gematigd... een uitstekende politicus. De rest ken ik totaal niet. Op Kersten na heb ik zelfs nooit van ze gehoord :D
:x En dat acteert op een refo-forum :shock:
:) Tja, ik ben niet zo oud en heb nooit wat de de SGP gehad... Aangezien van der Vlies al heel lang zit is de vorige lijsttrekker al ver voor mijn tijd. Dus vanuit politieke interesse kan ik die niet kennen, tenzij ik me ook echt in de geschiedenis zou verdiepen. :) Mijn ouders stemden GPV en toen CU en die partij heeft ook mijn voorkeur. ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

jakobmarin schreef: [font=Times New Roman]geef mij Bas maar! Stemt allen SGP[/font] :mrgreen:
Afbeelding
Ik denk niet dat je nog veel kansen krijgt om op Bas te stemmen. 't Zal de volgende keer wel Cees zijn.

Maar wat maakt Bas beter dan Hendrik, Hette, Cornelis, Pieter of Gerrit?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Unionist schreef: Ik mis overigens nog de lijsttrekker bij de verkiezingen van 3 juli 1918: B. Leemans.
Gekke poll. Je moet wel heel kundig zijn hier een antwoord op te geven.
Misschien dat Bonny 90 is.....?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Als het goed is heeft de SGP alleen maar slechte voormannen (gehad) :lol:
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Het geldt niet alleen voor de SGP TK leden dat er relatief zoveel ingenieurs zijn (waren), maar ook op alle andere politieke posten die door SGP'ers worden ingenomen is sprake van een relatief groot aantal ingenieurs.

Verklaarbaar?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Unionist schreef:

Maar wat maakt Bas beter dan Hendrik, Hette, Cornelis, Pieter of Gerrit?
Omdat Bas gewoon Bas is.........een bijzondere man omdat ie zo gewoon is................zo heb ik hem mogen ervaren tijdens diverse gesprekken met hem.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
Unionist schreef:

Maar wat maakt Bas beter dan Hendrik, Hette, Cornelis, Pieter of Gerrit?
Omdat Bas gewoon Bas is.........een bijzondere man omdat ie zo gewoon is................zo heb ik hem mogen ervaren tijdens diverse gesprekken met hem.
Mijn betere helft ontmoette de heer Van der Vlies een jaartje geleden in een winkel. Spontaan als ze is drukte ze hem de hand en sprak hem toe: Van harte God's Zegen toegewenst in het kabinet! :oops: :oops:

:mrgreen:
Plaats reactie