Wet Wilders tegen Boerka

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Wet Wilders tegen Boerka

Bericht door tukkertje »

Het dragen van een boerka of nikab op straat moet worden verboden. Vrouwen die met de gezichtsbedekkende kledingstukken naar buiten gaan, riskeren een boete van maximaal 3350 euro of een celstraf van twaalf dagen. Zo luidt de inhoud van een initiatiefwetsontwerp dat PVV-leider Geert Wilders in de Tweede Kamer indient.

goeie zaak dit. We zijn hier niet in Verwegnistan, maar in Nederland. Geen boerka hier.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

ehm wat is precies de achterliggende gedachte? (Buiten dat sommige mensen het niet zo op de vrijheid van Godsdienst hebben) .
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
johnnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2007, 14:00
Locatie: katwijk

Bericht door johnnie »

veiligheid?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

johnnie schreef:veiligheid?
daarom willen de andere partijen de wet uitbreiden met een verbod op alle gelaatsbedekkende toestanden (zoals bivakmust en helmen)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

johnnie schreef:veiligheid?
een goede gedachte, het "gevaar" loert op elke straathoek, en in elke auto en in elk pakketje/tas..............

kortom, is het niet ietwat te vér gezocht? niet elke moslim is een (potentiele) terrorist.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
johnnie schreef:veiligheid?
daarom willen de andere partijen de wet uitbreiden met een verbod op alle gelaatsbedekkende toestanden (zoals bivakmust en helmen)
Maar over dat laatste hoor je nou net niemand praten............dát noemen ze nu islamafobie...................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Even in de geest van dit topic............

het aanpassen aan de normen, waarden en wetgeving in het land waar je bent, kan tot merkwaardige toestanden leiden:

het corps stewardessen van de verschillende vliegmaatschappijen mogen, in ieder geval in Iran, het vliegtuig niet verlaten, alvorens zich geheel bedekt te hebben, ook al zijn ze op internationale grond (een vliegveld op zich geldt als "niet behorende tot het land waar het gevestigd is")!

Zo zij zich niet naar de religieuze wetgeving hebben gekleed, wacht onmiddelijke inhechtenisnemening én veroordeling op grond van "belediging van de Islam".

Dus, als de westerse dames zich moeten houden, en ook houden, aan die wetgeving, dan geldt dat omgekeerd evenzo.

's lands wijs 's lands eer..........

maar oh wee als je aan de "cultuur" van de moslims komt.........omgekeerd hebben zij compleet lák aan ónze cultuur, en aanvaarden zij die ook niet...........

hoebedoelu....KROM??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Roef
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jun 2007, 20:46

Re: Wet Wilders tegen Boerka

Bericht door Roef »

tukkertje schreef:Het dragen van een boerka of nikab op straat moet worden verboden. Vrouwen die met de gezichtsbedekkende kledingstukken naar buiten gaan, riskeren een boete van maximaal 3350 euro of een celstraf van twaalf dagen. Zo luidt de inhoud van een initiatiefwetsontwerp dat PVV-leider Geert Wilders in de Tweede Kamer indient.

goeie zaak dit. We zijn hier niet in Verwegnistan, maar in Nederland. Geen boerka hier.
Gaat de SGP dit ook steunen? :roll:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
johnnie schreef:veiligheid?
daarom willen de andere partijen de wet uitbreiden met een verbod op alle gelaatsbedekkende toestanden (zoals bivakmust en helmen)
dus als je met een helm op je kop rondrijdt, krijg je een proces verbaal (volgens het wetsvoorstel en de uitbreiding daarvan), maar je mág niet zonder helm rondrijden, dat kost je dan ook weer een dikke bon.....................rara, wie het weet mag het zeggen.

maar, ok, als je gaat tanken, is het vrij normaal dat je je helm afzet en neerlegt alvorens te tanken, en blootshoofd af te rekenen binnen. (oplossing zou kúnnen zijn: alle benzinepompen op pinpassen laten "draaien" {alleen wordt het moeilijk als je geen centjes meer kunt pinnen omdat je rekening leeg is})

en het is van de zotte om met een helm op een winkel in te stappen, de bedoelingen zijn dan vermoedelijk niet ál te zuiver!

voor dat laaste is het wel aan te bevelen, maar het uitvaardigen van een wettelijk verbod is geen "tegenhouder" voor wie iets kwaads in de zin heeft...........: je helm in de hand houden tot vlakbij de winkel, snel opzetten en dan de winkel insjezen (of de bivakmuts uit je zak halen en die opzetten etc....)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Vind ik een goed plan!! Wij liepen op het vliegveld van de week. Ik was blij dat er detectiepoortjes waren. Ik heb het nooit zo op die tentjurken die vlakbij gaan zitten. Weet jij veel wat ze onder die onnodig grote hoepels dragen. Ik ben het eens met het argument dat niet iedereen in een boerka een potentiële terrorist is, maar er zijn genoeg mannen die zich vermommen als vrouwelijke moslima. Daar houd ik niet zo van.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

vlinder schreef:Vind ik een goed plan!! Wij liepen op het vliegveld van de week. Ik was blij dat er detectiepoortjes waren. Ik heb het nooit zo op die tentjurken die vlakbij gaan zitten. Weet jij veel wat ze onder die onnodig grote hoepels dragen. Ik ben het eens met het argument dat niet iedereen in een boerka een potentiële terrorist is, maar er zijn genoeg mannen die zich vermommen als vrouwelijke moslima. Daar houd ik niet zo van.
Leggings en naveltruitjes zijn dan beter, ja. Dan zie je tenminste alles zitten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

refo schreef:
Leggings en naveltruitjes zijn dan beter, ja. Dan zie je tenminste alles zitten.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: béétje dubbelzinnig, maar, vooruit, omdat jij het bent! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
johnnie schreef:veiligheid?
daarom willen de andere partijen de wet uitbreiden met een verbod op alle gelaatsbedekkende toestanden (zoals bivakmust en helmen)
Maar over dat laatste hoor je nou net niemand praten............dát noemen ze nu islamafobie...................
Well, als iemand met bivaksmuts of helm oploopt over straat, wordt dat als verdacht opgemerkt. Een burka/sluier begint al heel gewoon te worden in de grote steden.

De grondgedachte van Wilders, namelijk vreemdelingen moeten zich aanpassen aan onze cultuur, als ze hier willen wonen deel ik. Een stuk respect wat men wereldwijd door alle eeuwen heen ge-eist heeft van vreemdelingen. Alleen:
1. Wat is onze cultuur, en kunnen en willen we die definiëren. Dit behoort uit zichzelf te gaan, en niet via wetten en regels.
2. Met het verbieden van symptomen pak je niet de grond aan van het islamisme (i.e. haat tegenover de westerse cultuur). Een islamist blijft een islamist, ook zonder hoofddoek of burka.

Nee, mijn ideaalbeeld is die van vroeger. Vreemde godsdiensten en hun aanhangers per definitie niet toestaan, maar niet vervolgen, en dus als een soort 'schuilkerken' toelaten. Maargoed, ik denk dat dat ietwat te conservatief gedacht is...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

memento schreef: en dus als een soort 'schuilkerken' toelaten.
Ik vrees dat je, in het geval van de Islam, dan een nóg grotere kans loopt op een broeiend terrorisme en de daarop volgende uitbarsting van een openbarstende etterbuil van haat en terroristische activiteiten jegens de westerse mens en cultuur in al zijn vormen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Rens schreef:
memento schreef: en dus als een soort 'schuilkerken' toelaten.
Ik vrees dat je, in het geval van de Islam, dan een nóg grotere kans loopt op een broeiend terrorisme en de daarop volgende uitbarsting van een openbarstende etterbuil van haat en terroristische activiteiten jegens de westerse mens en cultuur in al zijn vormen.
Rens heeft gellijk, daar ben ik ook bang voor.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Plaats reactie