WK voetbal 2018 in Nederland/België: goed voor economie?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Het staat nu ook op http://www.refdag.nl :wink:
[hr]
Premier positief over WK-voetbal in Nederland

DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende en staatssecretaris Bussemaker van Sport zijn „zeer enthousiast” over het idee om in 2018 het wereldkampioenschap voetbal in Nederland en België te organiseren.


Balkenende zei dat donderdag na een gesprek met een delegatie van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB).

Volgens de premier zou het organiseren van het WK voetbal goed zijn voor de sport en zou de maatschappelijke betekenis ervan groot zijn. „We kennen allemaal het Oranjegevoel bij grootschalige voetbalevenementen.”

Volgens Balkenende heeft de KNVB nog niet gevraagd om een definitief politiek besluit. „Maar het kabinet vindt het wel een fantastisch initiatief.”

Volgend jaar moet er een besluit vallen of Nederland en België inderdaad kandidaat worden voor de organisatie van het WK.
Adorote

Bericht door Adorote »

Wanneer zouden we het WK krijgen kroketten draaien .
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
rekcor schreef:
geledu schreef:
Rens schreef:1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.
Rens, ik ben het in deze van harte met je eens.
Onzin. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren in de werkelijkheid buiten de bible belt (want die is er!), en we mogen best hierover discussieren.
In het recente verleden is er al eerder een topic over voetjebal (ben een "aanhanger" (in de goede zin des woords) van Feyenoord) gesloten, juist ómdát het over voetbal (dan wel sport in het algemeen) ging. [Wie wordt kampioen van Nederland: Ajax, PSV of AZ?] dat was de gewraakte topic.

Derhalve, in die lijn volgt dat deze topic eveneens niet op RF thuishoort.
Dit is totaal anders. Dit gaat niet over het analyseren van de competitie of een voetbalwedstrijd, maar over de vraag of het kan en goed is om het WK in Nederland te houden. Als je hier moeite mee hebt kan je helemaal niet meer discussieren over zaken. Dat kan een topic: als "Kan je als christen tv kijken" ook niet want de TV is net zo min reformetorisch oke. Discussieren over of iets kan of niet en onder welke voorwaarden lijkt me geen probleem en heel wat anders dan praten over wie er kampioen wordt. Het feit dat de SGP zich ook al in deze zaak heeft gemengd geeft duidelijk aan dat dit wel degelijk ook in reformatorische kring besproken an worden :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Marnix, hier is al een moderator besluit over genomen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Adorote schreef:Wat betreft de gekte van het zogenaamde WK voetbal,zonde van de tijd om daar een seconde aan te besteden ,het houdt maar af waar het werkelijk om gaat in het leven hier en nu en daarna.
Zo is dat, en daarom volsta ik om hier een bericht te posten wat ik destijds op Refoweb geschreven heb tijdens het WK-voetbal:


'Het is een afgoderij die een christen niet kan dienen. Koning voetbal verslaat zijn miljoenen. Voetballers worden als godenzonen vereerd, en alles staat in een schril contrast met het suizen van de zachte stilte die er is als de Heilige Geest werkt.
Waar wordt minder gevloekt dan daar in die afgodstempel die rondom een grasveld is gebouwd, en achter de televisie waar miljoenen hun tijd achter verkwisten? Is dat vóór God? Of een vulling van het eigen lege bestaan? Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.
En dan nog te bezien al die dwaasheid er om heen, onmatigheid, ontucht en wat er al meer gevonden wordt. Grijpen die vreselijke zonden die er nationaal tegen de Heere bedreven worden ons niet aan dan? Wanneer zullen wij in ons land de maat volgezondigd hebben tegen de Heere?

Wat arm als je het met een wk moet doen. Dat is iets wat voorbij gaat. Je ziet mensen rijden met vlaggetjes op de auto, maar dat symbool van koning voetbal gaat er na een paar weken weer af. Maar dat visje wat op een auto zit kan er zolang op blijven zitten als de auto bestaat. Zoek hier de diepere betekenis maar achter. Het Koninkrijk van God zal altijd blijven bestaan, ja, de toekomst is daarboven, waar Hij ook heengevaren is om plaats te bereiden voor Zijn arme treurenden te Sion.

Hoe leeg is koning voetbal. Wat gebeurt er al Nederland verliest? Dan hoor je er niets meer over. Wat gebeurt er als Nederland wint? Ja, dan krijgen ze een beker. Een beker, maar o, hoe droevig, die beker is leeg. Helemaal leeg. En de bevolking die de afgod dient krijgt helemaal niets. Maar er is een ander volk dat het mag weten dat er Eén is die Verwinnaar is in de strijd, ja, en Die Zijn volk de zegen geeft! Ja, een volk die met de dichter van Psalm 23 ook wel eens een beker heeft. Nee, geen lege beker, maar die beker is overvloeiende. Een goed dat niemand schenken kan, dan alleen Hij die het verworven heeft. Een goed dat nimmermeer vergaat. De gezegende Christus die al het schoon verre te boven gaat.

En dan zinkt die armzalige godsdienst van koning voetbal weg in het niet. Die heeft zijn glans volledig verloren. Ja, al die onderdanen zullen ook eens een beker krijgen. Maar dat is een andere beker. Een beker waar Psalm 75 vers negen over spreekt: Want in des HEEREN hand is een beker, en de wijn is beroerd, vol van mengeling, en Hij schenkt daaruit; doch alle goddelozen der aarde zullen zijn droesemen uitzuigende drinken.
Dat zal wat wezen als wij, die de weg geweten hebben, die niet bewandeld hebben, maar een andere koning, koning satan hebben gevolgd. Dan zullen wij die beker van Gods eeuwige toorn eenmaal moeten drinken. En de kanttekeningen bij dit vers zijn duidelijk met wat er bedoeld wordt met die droesemen. Dat is, de zwaarste straffen met het eeuwig verderf.
Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.'
Welkom in Nederland. Waar de meeste mensen niet geloven en zich laten leiden door zinloze zaken. Dat is de alledaags realiteit, niet alleen de realiteit van 2018 als we dan het WK krijgen. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon.

2 punten:

1. Het WK wordt gehouden. Maakt het dan zoveel uit waar het gebeurt? Die gekte onder de Nederlanders krijg je sowieso wel, waar het ook gehouden wordt. Het enige wat je extra krijgt is een hoop gezellige buitenlandse supporters in de grote steden. Wie niet in een van de speelsteden woont krijgt er nauwelijks meer van mee dan waneer het WK ergens anders gehouden wordt.

2. Is het feit dat veel mensen er zo mee omgaan, daarmee dus een goede reden om je er van afzijdig te houden? Je kan ook wel de wedstrijden kijken, genieten van het spel, het leuk vinden als Nederland het goed doet. Je gaat toch ook niet de Bijenkorf boycotten omdat er een groep mensen is die met de 3-dwaze-dagen een enorme bijenkorf-gekte hebben? Of de H&M omdat vrouwen het daar ongeveer bestormden toen de nieuwe collectie van Madonna uitkwam?

Met voetbal kijken is niks mis, als je maar niet in die gekte meegaat. Daarmee ben je nog niet verantwoordelijk voor de gekte van anderen en hoef je daarom voetbal niet te boycotten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Marnix schreef:
Met voetbal kijken is niks mis, als je maar niet in die gekte meegaat. Daarmee ben je nog niet verantwoordelijk voor de gekte van anderen en hoef je daarom voetbal niet te boycotten.
Hoewel ik, voorheen, al heel wat voetstappen in de diverse stadions heb liggen, zie ik de gevaren van het tóch meegaan in de gekte heel duidelijk liggen.

Maar waar het in deze topic feitelijk draaide, was de vraag of het uitgangspunt van de overwegingen van de SGP en de regering om postief te staan tegenover het organiseren van het WK, met al dan niet economische motieven, wel zuiver zijn.

Is het meegaan met de economische "gekte" die geen blijvende waarde heeft voor het volk, los van de nieuwe stadions en aanverwante zaken die weer gebruikt kunnen worden om de macht van Koning Voetbal in stand te houden, geen loze optie?

Nee, het spenderen van openbare financiën aan dit soort evenementen is naar mijn mening "not done"...............maar wie zijn WIJ, die het wereldse afwijzen?

We worden meewarig aanschouwt, als zijnde uit een pre-historisch tijdperk, aardig om te zien hoe die refo's zich in bochten wringen om maar niet te hoeven meedoen aan "de wereld", maar verder zijn ze van enkele relevantie..............

Maar Gód is DE relevantie in ons leven, en dat gaat bóven welk economisch motief dan ook.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Rens schreef:
Marnix schreef:
Met voetbal kijken is niks mis, als je maar niet in die gekte meegaat. Daarmee ben je nog niet verantwoordelijk voor de gekte van anderen en hoef je daarom voetbal niet te boycotten.
Hoewel ik, voorheen, al heel wat voetstappen in de diverse stadions heb liggen, zie ik de gevaren van het tóch meegaan in de gekte heel duidelijk liggen.

Maar waar het in deze topic feitelijk draaide, was de vraag of het uitgangspunt van de overwegingen van de SGP en de regering om postief te staan tegenover het organiseren van het WK, met al dan niet economische motieven, wel zuiver zijn.

Is het meegaan met de economische "gekte" die geen blijvende waarde heeft voor het volk, los van de nieuwe stadions en aanverwante zaken die weer gebruikt kunnen worden om de macht van Koning Voetbal in stand te houden, geen loze optie?

Nee, het spenderen van openbare financiën aan dit soort evenementen is naar mijn mening "not done"...............maar wie zijn WIJ, die het wereldse afwijzen?

We worden meewarig aanschouwt, als zijnde uit een pre-historisch tijdperk, aardig om te zien hoe die refo's zich in bochten wringen om maar niet te hoeven meedoen aan "de wereld", maar verder zijn ze van enkele relevantie..............

Maar Gód is DE relevantie in ons leven, en dat gaat bóven welk economisch motief dan ook.
Volkomen mee eens :!:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Rens schreef:
Marnix schreef:
Met voetbal kijken is niks mis, als je maar niet in die gekte meegaat. Daarmee ben je nog niet verantwoordelijk voor de gekte van anderen en hoef je daarom voetbal niet te boycotten.
Hoewel ik, voorheen, al heel wat voetstappen in de diverse stadions heb liggen, zie ik de gevaren van het tóch meegaan in de gekte heel duidelijk liggen.

Maar waar het in deze topic feitelijk draaide, was de vraag of het uitgangspunt van de overwegingen van de SGP en de regering om postief te staan tegenover het organiseren van het WK, met al dan niet economische motieven, wel zuiver zijn.

Is het meegaan met de economische "gekte" die geen blijvende waarde heeft voor het volk, los van de nieuwe stadions en aanverwante zaken die weer gebruikt kunnen worden om de macht van Koning Voetbal in stand te houden, geen loze optie?

Nee, het spenderen van openbare financiën aan dit soort evenementen is naar mijn mening "not done"...............maar wie zijn WIJ, die het wereldse afwijzen?

We worden meewarig aanschouwt, als zijnde uit een pre-historisch tijdperk, aardig om te zien hoe die refo's zich in bochten wringen om maar niet te hoeven meedoen aan "de wereld", maar verder zijn ze van enkele relevantie..............

Maar Gód is DE relevantie in ons leven, en dat gaat bóven welk economisch motief dan ook.
Volkomen mee eens :!:
Ik ook. En met dat centraal geniet ik regelmatig van een wedstrijdje voetbal op tv. ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

caprice schreef:
tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Dank u dominee.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

caprice schreef:
tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Hahaha!
Ik vind hem goed :) En dat bedoel ik positief.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

caprice schreef:
tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Mogen we daar wat van inleven en kennen met ons hart:!:
Tja waar gaat ons hart naar uit?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
caprice schreef:
tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Mogen we daar wat van inleven en kennen met ons hart:!:
Tja waar gaat ons hart naar uit?
Je voert dit aan als reactie en voor mijn gevoel (en die kan me bedriegen) zit er gelijk een waardeoordeel bij. Wie wel voor het WK voetbal is ontbreekt het aan de vreze des Heeren?

Ik hou van God. Ik zou het prima vinden als het WK voetbal in Nederland komt. Ik hoop dat je kan begrijpen dat die twee dingen samengaan. Zo niet, dan moet je het toch maar aannemen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Oude-Waarheid schreef:
caprice schreef:
tukkertje schreef:Ik ben voor. Een WK is goed voor de economie. Heel goed zelfs.
Beter is weinig met de vreze des HEEREN, dan een grote schat, en onrust daarbij.
(Spreuken 15:16)
Mogen we daar wat van inleven en kennen met ons hart:!:
Tja waar gaat ons hart naar uit?
dat doet me denken aan de verhalen van al die mensen die naar een zgn Derde wereldland zijn geweest. Die mensen hebben zo weinig en toch zijn ze gelukkiger en tevredener dan ons. Zeker als ze ook nog christen zijn. Tja en wat zeggen wij dan van zo'n houding? Ze zijn lui en nemen geen initiatief! Ik denk dat zij hun prioriteiten gewoon ergens anders hebben liggen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie