WK voetbal 2018 in Nederland/België: goed voor economie?

Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

WK voetbal 2018 in Nederland/België: goed voor economie?

Bericht door Klaas-Jan »

De laatste tijd veel geruchten gehoord dat Nederland zich samen met België kandidaat gaat stellen voor het organiseren van het WK voetbal in 2018. Vandaag een enthousiaste (gereformeerde) premier Balkenende op de radio gehoord, die echt alles in het werk wil stellen om het voor elkaar te krijgen... In de 2e kamer is iedereen ook razend enthousiast, alleen de SGP is licht sceptisch, aldus radio 1.

Hoe staan wij, als reformatorische mensen, tegenover deze kandidaatstelling?
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Maakt het principieel wat uit, of het in Nederland, Duitsland of Kameroen is? Of denken we dan heel egoïstisch: dan hebben zij de zooi en wij niet?

Voordeel dat het in Nederland is, is dat Nederland dan in ieder geval mee mag doen. Dat moet je anders maar afwachten.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.

2. alsjeblieft niet die gekkenbende in ons land.....als "ons" land speelt, is het al een gekkenhuis genoeg, waar ter wereld ze ook spelen...................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Dat gaat weer een hoop gemeenschapsgeld kosten als ze dat festijn hierheen halen. De overheid pompt al méér dan genoeg geld in topsport.
Stimuleer de jeugd om te bewegen, dat is prima. Maar topsport met overheidssteun? Besteed het dan liever aan cultuur 8)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Nou wat maakt míj dat wat uit?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Rens schreef:1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.
Rens, ik ben het in deze van harte met je eens.
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: WK voetbal 2018 in Nederland/België?

Bericht door elbert »

Klaas-Jan schreef: Hoe staan wij, als reformatorische mensen, tegenover deze kandidaatstelling?
Laten ze het maar in verweggiestan houden in plaats van hier.
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

geledu schreef:
Rens schreef:1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.
Rens, ik ben het in deze van harte met je eens.
Het gaat mij niet om het idee of een WK hoort of niet (daar zijn we het vast over eens), maar wat mij verbaasde was dat de SGP ook argumenten gebruikte, dat het goed was voor de economie enzo...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het schijnt dat het WK of EK in Duitsland het Nederlandse en Duitse volk wel merkbaar dichter bijelkaar hebben gebracht. In die zin is het wel goed, het kan verbroederen. Dat is achteraf dus wel nuttig gebleken. Het zal altijd wel zo blijven: wie dol is op voetbal is voor. Wie er niet van houdt is tegen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Besteed het dan liever aan cultuur 8)
:!: :!:
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

geledu schreef:
Rens schreef:1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.
Rens, ik ben het in deze van harte met je eens.
Onzin. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren in de werkelijkheid buiten de bible belt (want die is er!), en we mogen best hierover discussieren.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

rekcor schreef:
geledu schreef:
Rens schreef:1. dit soort topics horen in wezen niet op het forum.....wánt in strijd met de gronding van ons forum.
Rens, ik ben het in deze van harte met je eens.
Onzin. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren in de werkelijkheid buiten de bible belt (want die is er!), en we mogen best hierover discussieren.
In het recente verleden is er al eerder een topic over voetjebal (ben een "aanhanger" (in de goede zin des woords) van Feyenoord) gesloten, juist ómdát het over voetbal (dan wel sport in het algemeen) ging. [Wie wordt kampioen van Nederland: Ajax, PSV of AZ?] dat was de gewraakte topic.

Derhalve, in die lijn volgt dat deze topic eveneens niet op RF thuishoort.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Strikt genomen heeft Rens gelijk en staat het onderwerp ver van onze belevingswereld af. Zelf heb ik ook helemaal niets met voetbal.
Maar als het binnen de door Klaas-Jan aangegeven grenzen gaat, vind ik het best om dit topic even open te houden.

Voor de duidelijkheid: Het gaat dus niet zozeer om de sport op zich, maar of het economische argument door de SGP gebruikt kan worden.

Eventuele discussies over het modereerbeleid graag via PB of rapport.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

het is wel zo dat het een land veel kan opleveren. Denk maar aan al die supporters die zich helemaal vol laten lopen en de accijnzen weer overvloedig richting staatskas vlieden :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

'k heb het idee dat er vreselijk veel geld bij moet (beveiliging, vernielingen etc.)

Klaas Jan kan maar beter op de orgelbank blijven zitten dan naar het voetbalveld te gaan... :mrgreen:
Plaats reactie