Hoe ver is Wilders de weg kwijt?

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Sja, Wilders groeit. Opzich een gewone reactie. Als een rechts kabinet zit, dan groeit steun voor uitgesproken links. Nu er een links kabinet zit, is het logisch dat de steun voor uitgesproken rechts groeit.

Het positieve aan de PVV is dat het naar buiten begint te treden als partij. Waar in het begin de persoon van Wilders erg centraal stond, horen we de laatste tijden ook van andere mensen uit de PVV. Ik zie hier het omgedraaide wat er met Hitlers partij destijds gebeurde, waar de partij-leider Hitler steeds meer aandacht op zichzelf ging vestigen.
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

memento schreef:Sja, Wilders groeit. Opzich een gewone reactie. Als een rechts kabinet zit, dan groeit steun voor uitgesproken links. Nu er een links kabinet zit, is het logisch dat de steun voor uitgesproken rechts groeit.

Het positieve aan de PVV is dat het naar buiten begint te treden als partij. Waar in het begin de persoon van Wilders erg centraal stond, horen we de laatste tijden ook van andere mensen uit de PVV. Ik zie hier het omgedraaide wat er met Hitlers partij destijds gebeurde, waar de partij-leider Hitler steeds meer aandacht op zichzelf ging vestigen.
:shock:
Vanwaar deze historische vergelijking?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Hoorde van de week een kamerlid met 2 nationaliteiten.

Ze had er nooit zo bij stilgestaan, maar was nu blij dat ze dat extra paspoort had. Als WIlders aan de macht komt, kan ik tenminste weg, was haar commentaar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Zosinus schreef:
memento schreef:Sja, Wilders groeit. Opzich een gewone reactie. Als een rechts kabinet zit, dan groeit steun voor uitgesproken links. Nu er een links kabinet zit, is het logisch dat de steun voor uitgesproken rechts groeit.

Het positieve aan de PVV is dat het naar buiten begint te treden als partij. Waar in het begin de persoon van Wilders erg centraal stond, horen we de laatste tijden ook van andere mensen uit de PVV. Ik zie hier het omgedraaide wat er met Hitlers partij destijds gebeurde, waar de partij-leider Hitler steeds meer aandacht op zichzelf ging vestigen.
:shock:
Vanwaar deze historische vergelijking?
De historische vergelijking omdat sommige mensen Wilders daarmee hebben vergeleken. En simpelweg omdat ik dat zelf ook als een gevaar zie bij een uitgesproken partij. Het is niet gezond als er te veel macht in handen komt van één persoon, of dit nu Wilders, Marijnesen of vdVlies is.
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Bericht door MariaW »

Ik ben nu het debat aan het volgen over de nevenfuncties van leden van de Tweede Kamer. Mijn respect voor de heer Wilders wordt zeker minder, gezien de manier waarop hij het debat voert. Zeer persoonlijke aanvallen tegen de kamerleden, en uitspraken van 'voorzitter, dit is onzin, dit is totaal onzin'. Dat is toch niet een argument?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Zosinus schreef: :shock:
Vanwaar deze historische vergelijking?
Ik heb niet voor niets geschiedenis op school gehad. Ken je klassiekers. Hitler was zeker tot 1933 geen beest, maar de tendenzen die hij in de samenleving in gang zette hebben zeker zo zijn parallellen. Bovendien is het geen vergelijking: Hitler = Wilders. Een dergelijke claim is niet te verantwoorden.

Ik hoor net Thijs van den Brink tegen die Albert Verlinde de vergelijking Befehl ist Befehl voorhouden. Verlinde sprong gelijk tegen het dak: met een WOII vergelijking zou je alle discussies gelijk platgooien. Als je die laatste mening bezit, dan heb je volgens mij te weinig relativeringsvermogen, en mag er ernstig getwijfeld worden aan je kwaliteiten om de geschiedenis aan te wenden aan om er lering uit te trekken. Alsof wel altijd het wiel opnieuw moeten uitvinden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Beeld van moslims genuanceerder dan gedacht
AMSTERDAM (ANP) – Nederlanders hebben een genuanceerdere mening over moslims dan uit veel opinieonderzoeken blijkt. Als ondervraagden de kans krijgen uitvoeriger te antwoorden dan bij veel onderzoeken mogelijk is, blijkt dat ze in overgrote meerderheid een systematisch onderscheid maken tussen hun mening over extremistische moslims en die over gematigde aanhangers van de islam.

Dat blijkt uit het proefschrift Taking too much for granted?, waarop Christine Carabain donderdag aan de Vrije Universiteit in Amsterdam hoopt te promoveren. Zij deed haar onderzoek in de maanden direct na de moord op filmregisseur en columnist Theo van Gogh op 2 november 2004. De ondervraagden zeiden de dader, de fundamentalistische moslim Mohammed B., niet als representatief te zien voor alle moslims in Nederland, maar als vertegenwoordiger van een kleine groep radicalen.

Tijdens traditioneel opinie–onderzoek wordt in het algemeen aan Nederlanders gevraagd of zij het eens zijn met een stelling als ’verreweg de meeste moslims willen zich aanpassen aan de Nederlandse samenleving’. Ze zijn bij dit soort vragen niet in staat te nuanceren en lossen het probleem op door voor de gulden middenweg te kiezen, als zij positief zijn over een deel van de moslims in Nederland en negatief over een ander deel. Het gemiddelde wordt dan geprojecteerd op alle moslims.

Carabain stelde de ondervraagden ook open vragen. Uit de antwoorden daarop bleek dat ondervraagden de kans om hun antwoord te nuanceren met beide handen aangrepen. De overgrote meerderheid maakte bij het beantwoorden van open vragen een systematisch onderscheid tussen hun mening over moslimextremisten en hun mening over gematigde moslims.

Bron: RD

Dempt dit onze vrees voor moslim-overheersing?

Zijn ook wij genuanceerd vanuit ons christelijk denken?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Dempt dit onze vrees voor moslim-overheersing?
Voor mij absoluut niet. De grond daarvoor is:
1. Cultuur. De gezags-structuren die onder veel moslims functioneren. Bepaalde figuren hebben in deze gemeenschap grote invloed, en kunnen zo binnen zeer korte tijd de gemeenschap zelf laten ver-extremiseren. Een ander aspect uit deze cultuur is het grote wij-gevoel; als één lid uit de gemeenschap (al dan niet terecht) wat aangedaan wordt, kan zo een hele gemeenschap laaiend worden. Wat eerst brave, geïntegreerde mensen leken, worden dan opeens extremisten die menen de politie te moeten aanvallen.

2. De historie van de Islam. Wie zich er een btje in verdiept ziet steeds een patroon terugkeren. Zo lang moslims in de minderheid zijn, zijn ze tolerant, ja soms zelfs heel respectvol, ook tegen het jodendom en christendom. Krijgen ze na een tijdje de meerderheid, dan grijpt men de macht, en onderdrukt of dood men alle niet-moslims.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

memento schreef:
Dempt dit onze vrees voor moslim-overheersing?
Voor mij absoluut niet. De grond daarvoor is:
1. Cultuur. De gezags-structuren die onder veel moslims functioneren. Bepaalde figuren hebben in deze gemeenschap grote invloed, en kunnen zo binnen zeer korte tijd de gemeenschap zelf laten ver-extremiseren. Een ander aspect uit deze cultuur is het grote wij-gevoel; als één lid uit de gemeenschap (al dan niet terecht) wat aangedaan wordt, kan zo een hele gemeenschap laaiend worden. Wat eerst brave, geïntegreerde mensen leken, worden dan opeens extremisten die menen de politie te moeten aanvallen.
Je gaat iets te gemakkelijk uit van "de moslimgemeenschap" als homogene groep. Ik zou bijna zeggen, niets is minder waar. Dat "wij-gevoel" kon nog wel eens meevallen. Turken en Marokkanen liggen elkaar doorgaans niet zo, Afghanen en Pakistanen zijn ook niet de grootste vrienden van elkaar. Ik generaliseer nu enigszins, maar je praat nu wel over al 4 behoorlijk tot zelfs totaal verschillende culturen. Natuurlijk is men ook wel eens collectief verontwaardigd, maar van verontwaardiging kun je geen systeem bouwen, laat staan anderen overheersen.

Het krantenartikel dempt mijn vrees dus niet, simpelweg omdat ik die niet heb (los van mijn zeker wel kritische houding richting de islam).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Geert Wilders heeft nog een medestander in de persoon van GPP Burggraaf, welke Geert verre blijkt te verkiezen boven de "verwijfde" SGP-lieden:
De mannelijke geest van onze oerhollandse vaderen is totaal verdwenen in kerk en staat! De SGP is echt niet meer dan een vacuum verpakte remonstrantse flapdr(...)partij (neem me niet kwalijk), waarin de revolutionaire verwijfdheid welig tiert. Johannes Bogerman zou met de SGP dezelfde vloer aanvegen, waarmee hij de verwijfde remonstranten destijds de deur uitbezemde. En de kanonskogels, waarmee onze geliefde vaderlandsgetrouwe held, Michiel Adriaanszoon de Ruiter, de hoogkerkelijke schepen der hooghartige Engelsen aan barrels schoot, zou hij nu aanwenden om de hooghartige kerkelijke zuilen aan barrels te schieten, inclusief het verrotplanken PKN-schip naar de kelder jagen en het huidige leger banghazige predikanten op water en brood zetten, totdat zij zich zouden bekeren en hun schuldige plichten weer zouden waarnemen.

Wat dat betreft heb ik een zeker respect voor de rasechte Nederlander, Geert Wilders, (partij van de vrijheid), die in de 2e Kamer ronduit de burgerlijke waarheid spreekt en zwart-wit zegt waar het op staat. Daarom wordt die man zo gehaat door zijn politieke collega-watjes, want om politiek te bedrijven, zowel in de 2e Kamer als in de kerk, moet je de gave (van de duivel) hebben om te liegen en te bedriegen, zonder te verblikken en/of te verblozen. Heb je deze gave niet, dan ben je in de 2e Kamer een gehaat persoon en dat is in de kerk nog vele malen erger.
:shock: :shock: :shock:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

jvdg schreef:Geert Wilders heeft nog een medestander in de persoon van GPP Burggraaf, welke Geert verre blijkt te verkiezen boven de "verwijfde" SGP-lieden:
De mannelijke geest van onze oerhollandse vaderen is totaal verdwenen in kerk en staat! De SGP is echt niet meer dan een vacuum verpakte remonstrantse flapdr(...)partij (neem me niet kwalijk), waarin de revolutionaire verwijfdheid welig tiert. Johannes Bogerman zou met de SGP dezelfde vloer aanvegen, waarmee hij de verwijfde remonstranten destijds de deur uitbezemde. En de kanonskogels, waarmee onze geliefde vaderlandsgetrouwe held, Michiel Adriaanszoon de Ruiter, de hoogkerkelijke schepen der hooghartige Engelsen aan barrels schoot, zou hij nu aanwenden om de hooghartige kerkelijke zuilen aan barrels te schieten, inclusief het verrotplanken PKN-schip naar de kelder jagen en het huidige leger banghazige predikanten op water en brood zetten, totdat zij zich zouden bekeren en hun schuldige plichten weer zouden waarnemen.

Wat dat betreft heb ik een zeker respect voor de rasechte Nederlander, Geert Wilders, (partij van de vrijheid), die in de 2e Kamer ronduit de burgerlijke waarheid spreekt en zwart-wit zegt waar het op staat. Daarom wordt die man zo gehaat door zijn politieke collega-watjes, want om politiek te bedrijven, zowel in de 2e Kamer als in de kerk, moet je de gave (van de duivel) hebben om te liegen en te bedriegen, zonder te verblikken en/of te verblozen. Heb je deze gave niet, dan ben je in de 2e Kamer een gehaat persoon en dat is in de kerk nog vele malen erger.
:shock: :shock: :shock:
Een échte Arische Hollander dus, die de BURGERLIJKE waarheid spreekt.....................(en de Bijbelse Waarheid dan??)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als Bogerman uitgeschoten is is de Noordzee een stuk groter geworden want dan is Nederland van de kaart en hebben de Duitsers eindelijk een eigen strand.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Je moet het hem nageven: GPPB schrijft soms niet onaardig proza. :mrgreen:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Met GPPB aan het roer zou Nederland weer een "stalen natie" worden, maar ik ben bang dat het meer gaat lijken op een straatvertoning met bruine hemden/marcherende laarzen-gelijkend vuurwerk...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Rens schreef:Met GPPB aan het roer zou Nederland weer een "stalen natie" worden, maar ik ben bang dat het meer gaat lijken op een straatvertoning met bruine hemden/marcherende laarzen-gelijkend vuurwerk...........
Kortom een natie waar Karsten het ook goed naar zijn zin zal hebben.
Plaats reactie