Hoe ver is Wilders de weg kwijt?

Petrus

Bericht door Petrus »

Wilders speelt over het algemeen met one-liners in op de onderbuikgevoelens van angst voor moslim-overheersing en moslimextremisme én op de onverholen xenofobie van de gemiddelde Nederlander.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

parsifal schreef:Hier gaan dingen mis.
We hebben een koningin met een dubbel paspoort, oke dat is een papieren tijger. Prinses Maxima heeft zeker een dubbel paspoort. Erg he? Als ze koningin wordt staat Wilders vast vooraan om te protesteren.

Aboutaleb is behoorlijk geintegreerd, net als Albayrak. Zij zijn de Moslims die hier mogen komen wat mij betreft (want of ze nu hier religieus dwalen of ergens anders dat maakt ook niet uit, hier kunnen we ze nog bereiken). Dat Wilders hen op een onheuse manier op de korrel neemt op dit moment is m.i. echt te verwerpen.

Genuanceerd zijn is echt geen zonde. vdVlies is dat over het algemeen, Rouvoet net zo. Maar ook ministers als Donner en Hirsch Ballin lieten zich niet verleiden tot misleiding door populistisch gedrag.

De PVV standpunten tegenover een religieuze bevolkingsgroep vind ik zeker te vergelijken met wat in het verleden met de Joden is gebeurd. Kritiek op een groep mensen mag best, maar houdt de waarheid aan de hand anders creeer je haat.
En ja misschien is Wilders een politicus die het democratische spel goed begrijpt. Daarvan hebben we er meer gezien in het verleden.

Insinuerend, vooral de laatste zin.

De PVV beweert niet, dat de islam er niet mag zijn.

De vergelijking met "de Joden" is onjuist. Wilders bedoelt niet te zeggen en zal dat ook in de toekomst nooit bedoelen, dat moslims vermoord dienen te worden.

Inderdaad is een dubbel paspoort, van wie dan ook, in de huidige omstandigheden voor gezagsdragers ontoelaatbaar. Het kan er immers toe leiden dat mensen minder loyaal zijn ten opzichte van )de kernwaarden van) ons land.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Vincent schreef:
parsifal schreef:Hier gaan dingen mis.
We hebben een koningin met een dubbel paspoort, oke dat is een papieren tijger. Prinses Maxima heeft zeker een dubbel paspoort. Erg he? Als ze koningin wordt staat Wilders vast vooraan om te protesteren.

Aboutaleb is behoorlijk geintegreerd, net als Albayrak. Zij zijn de Moslims die hier mogen komen wat mij betreft (want of ze nu hier religieus dwalen of ergens anders dat maakt ook niet uit, hier kunnen we ze nog bereiken). Dat Wilders hen op een onheuse manier op de korrel neemt op dit moment is m.i. echt te verwerpen.

Genuanceerd zijn is echt geen zonde. vdVlies is dat over het algemeen, Rouvoet net zo. Maar ook ministers als Donner en Hirsch Ballin lieten zich niet verleiden tot misleiding door populistisch gedrag.

De PVV standpunten tegenover een religieuze bevolkingsgroep vind ik zeker te vergelijken met wat in het verleden met de Joden is gebeurd. Kritiek op een groep mensen mag best, maar houdt de waarheid aan de hand anders creeer je haat.
En ja misschien is Wilders een politicus die het democratische spel goed begrijpt. Daarvan hebben we er meer gezien in het verleden.

Insinuerend, vooral de laatste zin.

De PVV beweert niet, dat de islam er niet mag zijn.

De vergelijking met "de Joden" is onjuist. Wilders bedoelt niet te zeggen en zal dat ook in de toekomst nooit bedoelen, dat moslims vermoord dienen te worden.

Inderdaad is een dubbel paspoort, van wie dan ook, in de huidige omstandigheden voor gezagsdragers ontoelaatbaar. Het kan er immers toe leiden dat mensen minder loyaal zijn ten opzichte van )de kernwaarden van) ons land.
De laatste zin was bewust insiniuerend. Ik schat Wilders inderdaad ook niet hoger in dan LePen, Haider en hun dertiger/veertiger jaren Nederlandse broertje. Wilders stelt zich heel duidelijk op tegen Moslims en niet zo zeer tegen de dubbele paspoorten. Hij geeft het zelf haast toe. Waar blijft de afzettingsprocedure t.o.v. de koningin?

Aboutaleb is het schoolvoorbeeld van een geintegreerde Marokkaan. Ook Albayrak lijkt toch behoorlijk geintegreerd. Aboutaleb kan zijn paspoort niet afstaan. Deze mensen hebben ook de eed afgelegd. Is dat niet genoeg?
Ook vraag ik me sterk af, waarom de huidige omstandigheden zo relevant zijn.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Vincent schreef:Inderdaad is een dubbel paspoort, van wie dan ook, in de huidige omstandigheden voor gezagsdragers ontoelaatbaar. Het kan er immers toe leiden dat mensen minder loyaal zijn ten opzichte van )de kernwaarden van) ons land.
Zou Wilders ook zoveel moeite hebben gehad met een bewindspersoon met een dubbele nationaliteit als was gebleken dat, pak 'm beet, Camiel Eurlings naast een Nederlands ook nog een Amerikaans paspoort zou hebben? :roll:
Adorote

Bericht door Adorote »

Een buitenlander hoort niet in het gemeente bestuur of provincie bestuur of het landsbestuur, dus ook die Aboutaleb en Albayrak niet..Als de Argentijnse Maxima nog steeds argentijnse is wat doet ze dan bij het koninkijk huis(plus dat heel het koninlijk huis niet Nederlands is maar Duits) als men Hollands/Nederlands wil zijn zal men totaal moeten asimileren en het Geloof van het land aan nemen dus het Christendom.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Josephus schreef:
Vincent schreef:Inderdaad is een dubbel paspoort, van wie dan ook, in de huidige omstandigheden voor gezagsdragers ontoelaatbaar. Het kan er immers toe leiden dat mensen minder loyaal zijn ten opzichte van )de kernwaarden van) ons land.
Zou Wilders ook zoveel moeite hebben gehad met een bewindspersoon met een dubbele nationaliteit als was gebleken dat, pak 'm beet, Camiel Eurlings naast een Nederlands ook nog een Amerikaans paspoort zou hebben? :roll:
Waarschijnlijk niet. Amerika is een westers en ontwikkeld land.

Wilders vind de Nederlandse (westerse) cultuur belangrijk, en wil die behouden. Hij ziet de islam, met haar minder ontwikkelde gewoonten en gebruiken, als een bedreiging daarvoor.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Adorote schreef:Een buitenlander hoort niet in het gemeente bestuur of provincie bestuur of het landsbestuur, dus ook die Aboutaleb en Albayrak niet..Als de Argentijnse Maxima nog steeds argentijnse is wat doet ze dan bij het koninkijk huis(plus dat heel het koninlijk huis niet Nederlands is maar Duits) als men Hollands/Nederlands wil zijn zal men totaal moeten asimileren en het Geloof van het land aan nemen dus het Christendom.
Dus jij vind het prima dat de christenen in Arabië onderdrukt worden omdat ze het geloof van het land maar niet aannemen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

memento schreef:
Wilders vind de Nederlandse (westerse) cultuur belangrijk, en wil die behouden. Hij ziet de islam, met haar minder ontwikkelde gewoonten en gebruiken, als een bedreiging daarvoor.
Waar was dan het gezeur over de paspoorten voor nodig. Laat hem dan het voorstel doen dat Moslims geen regeringsfuncties mogen bekleden. Het was inderdaad wel duidelijk dat hij dat bedoelde.
Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:Als de Argentijnse Maxima nog steeds argentijnse is wat doet ze dan bij het koninkijk huis......................... het Geloof van het land aan nemen dus het Christendom.
een merkwaardige kromming in het verloop van je betoog.

nu lijkt het er tévens op dat je Prinses Maxima op het oog hebt, terwijl die dus katholiek is én dus het Christelijke geloof heeft.

Maar je zult wel, zoals uit de rest blijkt, de moslims en alle ándere aanhangers van ándere godsdiensten bedoelen.

Maar het had wat duidelijker gekunt................

Maar, als er iemand is met een dubbel paspoort, het Nederlandse én van het land van herkomst wat eveneens de Christelijke notie heeft (in dit geval het katholicisme), wat is dáár in feite mis mee.

Allen ten principale, om elke schijn tegen te gaan, zou, terecht, elke persoon die in Nederland wil wonen, werken en het land wil dienen, zijn/haar oorspronkelijke paspoort moeten inleveren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wat maakt een paspoort nu uit in de vraag hoe loyaal je bent richting je nieuwe vaderland?
Adorote

Bericht door Adorote »

refo schreef:Wat maakt een paspoort nu uit in de vraag hoe loyaal je bent richting je nieuwe vaderland?
ALLES.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Adorote schreef:plus dat heel het koninlijk huis niet Nederlands is maar Duits).
Historisch gezien is dat niet helemaal waar. Plus het feit dat de Nederlanden gedeelte van het Duitse rijk waren. Vlaanderen en sommige andere gedeelten gedeelte van Frankrijk.

Willem I kan gezegd worden Duits te zijn, maar daar hij zijn bloed voor ons land gestort heeft, heeft hij volop recht verdient om Nederlander genoemd te worden. Verder zijn al zijn nakomelingen die in Nederland geboren zijn net zoveel Nederlands als ieder ander die in Nederland geboren is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Adorote schreef:
refo schreef:Wat maakt een paspoort nu uit in de vraag hoe loyaal je bent richting je nieuwe vaderland?
ALLES.
Zou je rekening kunnen houden met de mensen die wat traag van begrip zijn en niet genoeg hebben aan deze hint om precies te snappen waarom je antwoord steekhoudend is?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

@Parcifal en anderen,

Geef eens 1 goede reden waarom iemand een dubbele nationaliteit zou willen hebben, anders dan persoonlijk voordeel wat strijdig is met de belangen van het land?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

memento schreef:@Parcifal en anderen,

Geef eens 1 goede reden waarom iemand een dubbele nationaliteit zou willen hebben, anders dan persoonlijk voordeel wat strijdig is met de belangen van het land?
In het geval van Maxima en Aboutaleb is het niet mogelijk om afstand te doen van hun geboortenationaliteit. Dat lijkt me genoeg reden.

In het geval van Albayrak zijn er mogelijk emotionele redenen en financiele redenen om geen afstand te doen. Voor zover ik weet leeft veel van haar familie nog in Turkije. Een paspoort helpt misschien daar te komen. Dit persoonlijk voordeel is niet direct strijdig met de belangen van het land.

Stel je voor dat Turkije oneigenlijke druk op Albayrak gaat uitoefenen en haar aanklaagt voor iets wat Ankara niet aanstaat. Hoe groot zal dan de internationale rel worden?
Plaats reactie