SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door sela »

'vond het ook een prachtig bas optreden.
juist in zijn zinnen weet hij een nuance te formuleren, met respect naar anderen en tgt weet hij trouw aan de achterban te blijven.
best een kunst. ik heb er iig respect voor.
uiteraard voel je af en toe ook wat onmacht. zoals in woorden 'dat moet je niet willen'...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
BJD schreef:Mooi optreden van Bas van de Vlies gisteravond bij Pauw en Witteman.
Te zien bij http://pauwenwitteman.vara.nl/Home.116. ... i1[uid]=15

Scherp, adrem (zeker toen hem verweten werd door Ton Elias (VVD) dat hij een merkwaardig verbond had met de SP) Die kopte hij terug door te stellen dat de VVD dat met de politieke beschouwingen ook had gezien zijn motie..

maar hij zal er ook wat ongemakkelijk te grijnzen toen zijn buurman Arjan Ederveen werd geintervieuwd over de musical Hairspray. Er werd getoond hoe hij werd aangekleed e.d. Je zag van de vlies kijken / glimlachen.. "Wat een zottigheid.." :haha
Ik vond Van der Vlies wat te sloom. Hij werd continu afgetroefd en neergezet als een antieke man. Ook doet hij er ontzettend lang over om een zin te formuleren. Hij was inderdaad adrem tegen Elias maar die reageerde goed terug.
Ik ben het hier wel mee eens. Van der Staaij doet dat beter. Aan de andere kant: Hij was weer zeer authentiek!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door Bureaucraat »

Ik vond overigens Elias ook niet al te sterk. Hij had eigenlijk maar één argument om zijn standpunt te onderbouwen, terwijl Van der Vlies, met behulp van anderen, toch meerdere punten wist te noemen.

Dat hij blijf doorhameren op de historische gronden is inderdaad niet sterk, omdat Nederland verandert. Wel vond ik de opmerking van Arjan Ederveen tegen Jeroen Paauw over het feit dat Van der Vlies op zondag niet koopt uitermate scherp.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door refo »

Bas vd Vlies is nu op BNR. 100,1 FM.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Bas vd Vlies is nu op BNR. 100,1 FM.
Joepie. Wat zegt ie?
jan33willem
Berichten: 81
Lid geworden op: 31 aug 2009, 22:19

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door jan33willem »

Erasmiaan schreef:
BJD schreef:Mooi optreden van Bas van de Vlies gisteravond bij Pauw en Witteman.
Te zien bij http://pauwenwitteman.vara.nl/Home.116. ... i1[uid]=15

Scherp, adrem (zeker toen hem verweten werd door Ton Elias (VVD) dat hij een merkwaardig verbond had met de SP) Die kopte hij terug door te stellen dat de VVD dat met de politieke beschouwingen ook had gezien zijn motie..

maar hij zal er ook wat ongemakkelijk te grijnzen toen zijn buurman Arjan Ederveen werd geintervieuwd over de musical Hairspray. Er werd getoond hoe hij werd aangekleed e.d. Je zag van de vlies kijken / glimlachen.. "Wat een zottigheid.." :haha
Ik vond Van der Vlies wat te sloom. Hij werd continu afgetroefd en neergezet als een antieke man. Ook doet hij er ontzettend lang over om een zin te formuleren. Hij was inderdaad adrem tegen Elias maar die reageerde goed terug.
Ik vond het ook geen sterk optreden: 1) Bas van der Vlies had geen duidelijk weerwoord tegen Ton Elias' argumenten over de zondagssluiting, 2) het stukje over het veranderende beleid van de SGP ten opzichte van het verschijnen op televisie ondermijnde zijn geloofwaardigheid, en 3) in het laastste stuk liet hij toe dat hij tentoongesteld werd als een curiositeit, als iemand met "achterhaalde standpunten."
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door sela »

wat betreft punt 1, de winkelsluiting op zondag ontstond er door de tijd toch een mooi pleidooi voor rust, ook in het verdere van de uitzending.
ik kan niet zeggen dat elias het beter deed; zijn 'laat de mensen vrij' klonk vrij schril naast het argument dat je kleine ondernemers heel wat aandoet met 7 dagen open, althans, zo heb ik het beluisterd (maar ik ben dan ook tegen neoliberalism).

en 2, inderdaad ondermijnde hij in eerste instantie zijn eigen standpunt, maar later, juist omdat het gesprek voort ging kon hij toch uit de doeken doen waarom hij zijn conservatieve standpunt heeft. en dat klonk niet al te irritant, vond ik.

en 3, inderdaad hebben de presentatoren hem de hele uitzending meewarig aangekeken. maar juist door zijn zijn is het geen scherp gesprek geworden. ter illustratie, men had hem best aan de tand kunnen voelen over gesloten internet (vlg de internetcensuur in china). maar juist door wie hij is kan hij het toch communiceren en blijft er een gesprek op gang. dat vind ik zijn prestatie.

verder was ik best wat verrast door zijn pleidooi voor duurzaamheid.

mocht iemand overigens denken dat ik voor de sgp ben, dan kan ik bij deze meedelen dat ik het liefst partijloos ben. er zijn echter wel wat politici die ik vet, schattig of cool vind.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP op TV ?, over SGP en haar mediabeleid

Bericht door jvdg »

sela schreef:mocht iemand overigens denken dat ik voor de sgp ben, dan kan ik bij deze meedelen dat ik het liefst partijloos ben. er zijn echter wel wat politici die ik vet, schattig of cool vind.
:)
Plaats reactie